abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 april 2004 @ 13:28:08 #1
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_18273072
bestaat dat, en zo ja wat zijn dan zo ongeveer de effecten waar je mee te maken kunt krijgen?
pi_18273107
trillen
  donderdag 8 april 2004 @ 13:30:42 #3
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_18273132
Ik weet niet of het officieel bestaat, maar heb het zelf wel.

Ik drink door de weeks op het werk eigenlijk constant koffie, en dat merk ik in het weekend.

Had een hele tijd in het weekend constant hoofdpijn, totdat ik een Senseo Crema kreeg
Toen ging ik in het weekend ook koffie drinken, en weg is de hoofdpijn!

Ik durf niet 100% zeker te zeggen dat het door de caffeine verslaving komt, misschien is het puur psychisch, maar hey, het helpt.
Nog beter zou zijn dat ik overstap op thee ofzo, maar ja.. dat zit er ff niet in, daar wordt ik totaal niet wakker van. Eerder slaperig
  donderdag 8 april 2004 @ 13:32:22 #4
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_18273176
Dat bestaat ja.
  donderdag 8 april 2004 @ 13:34:16 #5
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_18273214
hoofdpijn en trillen heb ik dus al gehoord maar dat is dus alles?
pi_18273369
hoofdpijn heb ik ook last van. voornamelijk omdat ik zelf te lui ben om koffie te zetten. golden power is mijn redding.
  donderdag 8 april 2004 @ 13:42:47 #7
84945 Redmer
Zolang het nergens over gaat..
pi_18273450
quote:
Op donderdag 8 april 2004 13:30 schreef PhaE het volgende:
Ik weet niet of het officieel bestaat, maar heb het zelf wel.

Ik drink door de weeks op het werk eigenlijk constant koffie, en dat merk ik in het weekend.

Had een hele tijd in het weekend constant hoofdpijn, totdat ik een Senseo Crema kreeg
Toen ging ik in het weekend ook koffie drinken, en weg is de hoofdpijn!

Ik durf niet 100% zeker te zeggen dat het door de caffeine verslaving komt, misschien is het puur psychisch, maar hey, het helpt.
Nog beter zou zijn dat ik overstap op thee ofzo, maar ja.. dat zit er ff niet in, daar wordt ik totaal niet wakker van. Eerder slaperig
Had ik ook last van! Drink nu zelden nog koffie! Is zwaar kloten als je moet gaan zuipen en dat je dan al een kater hebt. Verder kun je ook aardig chagerijng worden! Is zeker weten lichamelijk verslavend! Het zijn puur afkickverschijnselen!
My mind is glowing!
  donderdag 8 april 2004 @ 13:44:50 #8
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_18273499
quote:
Op donderdag 8 april 2004 13:42 schreef Redmer het volgende:

[..]

Had ik ook last van! Drink nu zelden nog koffie! Is zwaar kloten als je moet gaan zuipen en dat je dan al een kater hebt. Verder kun je ook aardig chagerijng worden! Is zeker weten lichamelijk verslavend! Het zijn puur afkickverschijnselen!
merk dat ik de laatste tijd veel minder koffie drink (geen trek in), maar merk ook dat ik slecht slaap en inderdaad ook best chagrijnig en een beetje over-reactive ben. kan dus met elkaar in verband staan begrijp ik (hoeft natuurlijk niet)
  donderdag 8 april 2004 @ 13:45:03 #9
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_18273509
Mijn zussie drinkt gemiddeld 12 mokken koffie op een dag. Die gaat dus binnen 4 uur geen koffie trillen en heeft barstende koppijn. En daar wordt ze goed beroerd van, dus dat komt er nog bij. Het schijnt dat je op de lange duur allerlei bijverschijnselen kunt krijgen, maar daar zijn de heren wetenschappers het nog niet echt over eens ... net zoals een het feit dat een rood wijntje per dag goed is tegen hart- en vaatziekten maar weer slecht voor andere dingen.
Ik persoonlijk vind cafeïne rotspul, drink hoogstens 2 bakkies senseo per dag en voor de rest alleen kruidenthee en water.
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_18273809
quote:
Op donderdag 8 april 2004 13:45 schreef kleinmeiske het volgende:
Mijn zussie drinkt gemiddeld 12 mokken koffie op een dag. Die gaat dus binnen 4 uur geen koffie trillen en heeft barstende koppijn. En daar wordt ze goed beroerd van, dus dat komt er nog bij.
Misschien tijd voor een tripje naar het Trimbos Instituut.
pi_18286641
Er bestaat zeker iets als caffeïne-afhankelijkheid, en er zijn legio ontwenningsverschijnselen die je kunt krijgen: Hoofdpijn, geïrriteerdheid, nervositeit, rusteloosheid, angst, slaperigheid of juist slapeloosheid, sufheid, mentale verwarring, motorische klachten, trillende handen of ledematen, spierzwakte, stemmingsstoornissen, delier, misselijkheid en braken, loopneus, gespannen spieren, spierpijn, blozend gezicht, en misschien nog wel meer.
Deze klachten treden op in 11% - 100% van de personen (verschillende onderzoeken, met verschillende uitkomsten).
  vrijdag 18 februari 2005 @ 12:59:57 #12
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_25143688
quote:
Op donderdag 8 april 2004 22:15 schreef Asclepius het volgende:
Er bestaat zeker iets als caffeïne-afhankelijkheid, en er zijn legio ontwenningsverschijnselen die je kunt krijgen: Hoofdpijn, geïrriteerdheid, nervositeit, rusteloosheid, angst, slaperigheid of juist slapeloosheid, sufheid, mentale verwarring, motorische klachten, trillende handen of ledematen, spierzwakte, stemmingsstoornissen, delier, misselijkheid en braken, loopneus, gespannen spieren, spierpijn, blozend gezicht, en misschien nog wel meer.
Deze klachten treden op in 11% - 100% van de personen (verschillende onderzoeken, met verschillende uitkomsten).
Kick!

Kan het ook andersom?
Ik heb juist als ik koffie drink dat mijn handen beginnen te trillen en ik me wat zweverig (niet prettig) begin te voelen. Ik drink bijna nooit koffie, maar het viel me op dat mijn handen soms heel erg trillen. En dan vaak na koffie of cola gedronken te hebben. Kan dat door caffeine/coffiene komen?
  vrijdag 18 februari 2005 @ 14:25:10 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_25144881
Ja, Noca, dan kun je waarschijnlijk gewoon slecht tegen caffeïne.

Hoofdpijn in het weekend is een bekend probleem van mensen die gedurende de week veel koffie drinken op het werk. Mijn oplossing is om op vrije dagen thuis twee koppen te drinken. Niks aan het handje.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 16:29:53 #14
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_25146586
Hoofdpijn in het weekend gewoon wat cola drinken en dat is ook weer opgelost.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 18 februari 2005 @ 17:56:00 #15
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_25147991
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 14:25 schreef Lienekien het volgende:
Ja, Noca, dan kun je waarschijnlijk gewoon slecht tegen caffeïne.

Hoofdpijn in het weekend is een bekend probleem van mensen die gedurende de week veel koffie drinken op het werk. Mijn oplossing is om op vrije dagen thuis twee koppen te drinken. Niks aan het handje.
Ah bedankt, weten we dat ook weer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')