Heeft weinig zin, ze zitten toch zo weer achter de tralies.quote:Op vrijdag 9 april 2004 22:30 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Kortere straffen
Dacht iets van 400 euro, maar Google zal je wel willen helpenquote:Op vrijdag 9 april 2004 22:32 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Ik was benieuwder naar een bedrag dan het alternatief.
Precies, aan die prijs is nou eenmaal weinig te doen.quote:Op vrijdag 9 april 2004 22:33 schreef Xeus het volgende:
[..]
Heeft weinig zin, ze zitten toch zo weer achter de tralies.
Neuh, gewoon kosten van zo'n gevangene omlaag brengen. Ik weet niet hoe de prijs is opgebouwd, dus ik kan geen bezuinigingsgebieden noemen, maar die zijn er vast wel te vinden als zo'n kerel ons ~500 euro per dag kost.quote:Op vrijdag 9 april 2004 22:44 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Precies, aan die prijs is nou eenmaal weinig te doen.
Waarom denk je dat een kostenbesparing zoals jij roept nu niet plaatsvindt?quote:Op vrijdag 9 april 2004 22:46 schreef Xeus het volgende:
[..]
Neuh, gewoon kosten van zo'n gevangene omlaag brengen. Ik weet niet hoe de prijs is opgebouwd, dus ik kan geen bezuinigingsgebieden noemen, maar die zijn er vast wel te vinden als zo'n kerel ons ~500 euro per dag kost.
quote:Op vrijdag 9 april 2004 22:46 schreef Xeus het volgende:
[..]
Neuh, gewoon kosten van zo'n gevangene omlaag brengen. Ik weet niet hoe de prijs is opgebouwd, dus ik kan geen bezuinigingsgebieden noemen, maar die zijn er vast wel te vinden als zo'n kerel ons ~500 euro per dag kost.
Voor zover ik weet, kost 1 plaats in een ''gewone'' gevangenis 250 Euro per dag , en een plaatsing in de E.B.I (extra beveiligde inrichting) 500 a 750 Euro per dag.... een aanzienlijk bedrag in ieder geval....quote:Op vrijdag 9 april 2004 22:42 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Dacht iets van 400 euro, maar Google zal je wel willen helpen![]()
Bubbelbad per cel enzo? Gevangenis is het meest luxe hotel van Nederland.quote:Op vrijdag 9 april 2004 22:50 schreef RichardQuest het volgende:
[..]Waarom zouden ze geld verbrassen?
Da's nogal wat.quote:Op vrijdag 9 april 2004 22:42 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Dacht iets van 400 euro, maar Google zal je wel willen helpen![]()
Nou, ga er maar wonen danquote:Op vrijdag 9 april 2004 22:53 schreef Xeus het volgende:
[..]
Bubbelbad per cel enzo? Gevangenis is het meest luxe hotel van Nederland.
Liever niet, heb geen zin om een halve stad uit te moorden voordat ik een jaar cel heb.quote:Op vrijdag 9 april 2004 22:56 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Nou, ga er maar wonen dan
Mwa, een politicus vermoorden en je bent jarenlang verzekerd van plezierquote:Op vrijdag 9 april 2004 22:57 schreef Xeus het volgende:
[..]
Liever niet, heb geen zin om een halve stad uit te moorden voordat ik een jaar cel heb.
Verkrachten lijkt me al beter plan.
Het zit hem niet zo zeer in de gevangene zelf, maar meer in dingen als:quote:Op vrijdag 9 april 2004 22:46 schreef Xeus het volgende:
[..]
Eerder een druppel op een gloeiende kookplaatquote:Op vrijdag 9 april 2004 23:06 schreef RichardQuest het volgende:
Precies....maar dat schijnen weinigen te begrijpen. Canal + is niet bepaald een goudmijntje als je het weghaalt
Buiten het luchten dan.quote:Op vrijdag 9 april 2004 23:23 schreef TrenTs het volgende:
Ik vind toch dat gevangen best werk kunnen doen als het aanleggen van wegen en dergelijke, zei het onder zwaar toezicht. Zo maken ze zich nuttig en komen ze toch nog buiten.
Ze werken al in de gevangenis....En het slopen van ruggen is nergens voor nodig.quote:Op vrijdag 9 april 2004 23:23 schreef TrenTs het volgende:
Ik vind toch dat gevangen best werk kunnen doen als het aanleggen van wegen en dergelijke, zij het onder zwaar toezicht. Zo maken ze zich nuttig en komen ze toch nog buiten.
Ik betwijfel of ze daar echt werk doen dat de maatschappij dient.quote:Op vrijdag 9 april 2004 23:29 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ze werken al in de gevangenis....En het slopen van ruggen is nergens voor nodig.
Ik ben er van overtuigd dat er weinig gedetineerden bestaan die daarop tegen zouden zijn, al vraag ik me af in hoeverre zoiets daadwerkelijk realiseerbaar is in Nederland.quote:Op vrijdag 9 april 2004 23:23 schreef TrenTs het volgende:
Ik vind toch dat gevangen best werk kunnen doen als het aanleggen van wegen en dergelijke, zei het onder zwaar toezicht. Zo maken ze zich nuttig en komen ze toch nog buiten.
Elk werk dient de maatschappij....quote:Op vrijdag 9 april 2004 23:33 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Ik betwijfel of ze daar echt werk doen dat de maatschappij dient.
Kijk zo zou het dus een tweedelig doel dienen, da's positief.quote:Op vrijdag 9 april 2004 23:34 schreef TheDon18 het volgende:
[..]
Ik ben er van overtuigd dat er weinig gedetineerden bestaan die daarop tegen zouden zijn, al vraag ik me af in hoeverre zoiets daadwerkelijk realiseerbaar is in Nederland.
Overigens voert een hele hoop volwassen gedetineerden in Nederland nu ook al werkzaamheden uit, maar dan binnen de muren.... denk hierbij aan schroefjes in doosjes stoppen e.d
Niet in even grote mate.quote:Op vrijdag 9 april 2004 23:37 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Elk werk dient de maatschappij....
Economisch gezien welquote:Op vrijdag 9 april 2004 23:37 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Niet in even grote mate.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |