Wel dus. Zowel TV als Canal+ is aanwezig.quote:Op donderdag 8 april 2004 12:10 schreef Megumi het volgende:
Dat ze een tv hebben klopt al niet. Laat staan canal plus.
Moeten we serieus het verschil uit gaan leggen tussen luxes zoals canal+ en voedsel?quote:Op donderdag 8 april 2004 12:15 schreef Adelante het volgende:
ja en laten we ze dan ook geen eten meer geven
Ach, ze betalen er zelf voor. Wat kan jou het schelen?quote:Op donderdag 8 april 2004 12:15 schreef freud het volgende:
Ze noemen het niet voor niets staatshotel... Maar nee, je zal toch vast zitten zonder internet, kabeltv en andere luxes. Dat zou dan pas echt een straf zijn.
Ze hebben straf, en ze hebben dan imo geen recht op luxe zaken. Geef ze maar een boek. Met dergelijke zaken zwak je toch het principe straf wel erg af imo. En als ze geld hebben is dat mooi, dan hoeft de staat minder te betalen aan hun onderhoud. Alle inkomsten gedurende de straftijd zjin voor het gevang hoor. Hadden ze maar op het rechte pad moeten blijven toch?quote:Op donderdag 8 april 2004 12:22 schreef robh het volgende:
[..]
Ach, ze betalen er zelf voor. Wat kan jou het schelen?
Ze hebbe zellufs zo;n avatar en geen kruisje!quote:Op donderdag 8 april 2004 12:21 schreef ruk het volgende:
hebbe ze ook internet???
Defineer voor mij het principe straf? Ik denk dat het voor de gevangenen en voor de cipiers een stuk beter is als de gevangenen wat te doen hebben. Uiteindelijk hebben wij er dan ook baat bij, je wilt ze niet gek uit de gevangenis hebben.quote:Op donderdag 8 april 2004 12:36 schreef freud het volgende:
Ze hebben straf, en ze hebben dan imo geen recht op luxe zaken. Geef ze maar een boek. Met dergelijke zaken zwak je toch het principe straf wel erg af imo. En als ze geld hebben is dat mooi, dan hoeft de staat minder te betalen aan hun onderhoud. Alle inkomsten gedurende de straftijd zjin voor het gevang hoor. Hadden ze maar op het rechte pad moeten blijven toch?
Wat is dat nou voor linkse gedachte. Hoe erger de straf hoe dankbaarder ze zijn als ze eruit komen... en als ze eenmaal weten hoe klote ze het gehad hebben zullen ze wel 3x nadenken voor ze weer een misdrijf ondergaan. Wat denk jij dat ze doen als ze vrij zijn... moord, maar na 5 jaar vrij met goed gedrag... ze hebben t prachtig gehad in de gevangenis. Gratis onderdak, studeren (wat hij wil), eten/drinken, tv en zelfs gratis canal+ ... Dat vind ik geen straf, dat lijkt meer op een beloning! En als ze er dan uitkomen na 5 jaar dan staan ze op straat en zijn ze niet eens bang om weer terug te keren in de gevangenis, want ja... het was toch niet zo erg.quote:Op donderdag 8 april 2004 12:44 schreef robh het volgende:
[..]
Defineer voor mij het principe straf? Ik denk dat het voor de gevangenen en voor de cipiers een stuk beter is als de gevangenen wat te doen hebben. Uiteindelijk hebben wij er dan ook baat bij, je wilt ze niet gek uit de gevangenis hebben.
Je moet het eerste bericht in dit topic eens woord voor woord lezen.quote:Op donderdag 8 april 2004 12:48 schreef gekke_sandra het volgende:
Wat is dat nou voor linkse gedachte. Hoe erger de straf hoe dankbaarder ze zijn als ze eruit komen... en als ze eenmaal weten hoe klote ze het gehad hebben zullen ze wel 3x nadenken voor ze weer een misdrijf ondergaan. Wat denk jij dat ze doen als ze vrij zijn... moord, maar na 5 jaar vrij met goed gedrag... ze hebben t prachtig gehad in de gevangenis. Gratis onderdak, studeren (wat hij wil), eten/drinken, tv en zelfs gratis canal+ ... Dat vind ik geen straf, dat lijkt meer op een beloning! En als ze er dan uitkomen na 5 jaar dan staan ze op straat en zijn ze niet eens bang om weer terug te keren in de gevangenis, want ja... het was toch niet zo erg.
Ik had je bijna geergerd gevraagd om je eens in te lezen over dit onderwerp, maar laat eigenlijk maar: mensen zoals jij houden Fok! leuk. Bedankt!quote:Op donderdag 8 april 2004 12:48 schreef gekke_sandra het volgende:
Wat is dat nou voor linkse gedachte. Hoe erger de straf hoe dankbaarder ze zijn als ze eruit komen... en als ze eenmaal weten hoe klote ze het gehad hebben zullen ze wel 3x nadenken voor ze weer een misdrijf ondergaan.
Straf is een situatie die niet leuk is en als negatief ervaren wordt. Maatregelen om die negatieve beleving tegen te gaan, doen dus af aan de beleving van straf. Als straf als afschikking moet werken, dan moet je de negatieve ervaring niet afzwakken lijkt me. En tja, ik kan wel wat zaken bedenken die ze bezig houdt naast tv en andere dergelijke luxes. Natuurlijk moet je ze bezighouden, maar er zijn grenzen.quote:Op donderdag 8 april 2004 12:44 schreef robh het volgende:
Defineer voor mij het principe straf? Ik denk dat het voor de gevangenen en voor de cipiers een stuk beter is als de gevangenen wat te doen hebben. Uiteindelijk hebben wij er dan ook baat bij, je wilt ze niet gek uit de gevangenis hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |