quote:
Op donderdag 8 april 2004 21:46 schreef Jessicaa het volgende:Ik persoonlijk heb er meer moeite mee dat alles in deze tijd zo gepland word. Zo van ik wil eerst me studie afronden, dan een goede baan vinden (want ja ik heb mijn opleiding niet voor niets gedaan) dan een mooi huis, het liefst 2 auto's, wat van de wereld gezien hebben, het liefst een jaar trekken door australie met een rugzakje (waarvan de meesten na 2 maanden terug komen want het valt zo tegen
![]()
) ook nog 2 keer per jaar op vakantie, en ga zo nog amar even door. Fijn dat er dan daarna ook nog plaats is voor een kindje in je leven denk ik dan. Maar goed, zo denkt iedereen er weer anders over
![]()
Dat is dus iets waarvoor ik bewust
niet gekozen heb. Ik wilde wel graag mijn studie afmaken, omdat je zoiets vaak niet later nog weer even oppakt, maar ik vond het niet noodzakelijk een carriere te hebben of te reizen. Het voordeel daarvan is, dat ik niet het idee heb iets op te moeten geven of stop te moeten zetten voor mijn kinderen.
Natuurlijk is dit vanuit mijn situatie geredeneerd. Als ik mijn man later ontmoet zou hebben, was het heel anders geweest. Ik was 18 toen we verkering kregen, 21 toen we gingen trouwen (en samenwonen), 24 toen mijn zoontje (Daan) geboren werd, 26 toen mijn dochtertje (Judith) werd geboren en nu ben ik 27. Mijn opleiding heb ik overigens afgerond toen Daan 1 jaar was, dat was 3 jaar later dan ik gedacht had.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
-
[i]Rikkert Zuiderveld[/i]