abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 april 2004 @ 22:18:42 #201
35189 Troel
scherp en bot
pi_18286726
Overigens kasta, als je 18 jaar bent ben je volwassen... Dat is niet pas bij je 21e...

Je bent wel tot je 21e nog financieel afhankelijk van je ouders... Als in: je ouders zullen voor jouw domme acties moeten betalen...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 8 april 2004 @ 23:29:18 #202
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_18288843
quote:
Op donderdag 8 april 2004 21:46 schreef Jessicaa het volgende:

Ik persoonlijk heb er meer moeite mee dat alles in deze tijd zo gepland word. Zo van ik wil eerst me studie afronden, dan een goede baan vinden (want ja ik heb mijn opleiding niet voor niets gedaan) dan een mooi huis, het liefst 2 auto's, wat van de wereld gezien hebben, het liefst een jaar trekken door australie met een rugzakje (waarvan de meesten na 2 maanden terug komen want het valt zo tegen ) ook nog 2 keer per jaar op vakantie, en ga zo nog amar even door. Fijn dat er dan daarna ook nog plaats is voor een kindje in je leven denk ik dan. Maar goed, zo denkt iedereen er weer anders over
Dat is dus iets waarvoor ik bewust niet gekozen heb. Ik wilde wel graag mijn studie afmaken, omdat je zoiets vaak niet later nog weer even oppakt, maar ik vond het niet noodzakelijk een carriere te hebben of te reizen. Het voordeel daarvan is, dat ik niet het idee heb iets op te moeten geven of stop te moeten zetten voor mijn kinderen.

Natuurlijk is dit vanuit mijn situatie geredeneerd. Als ik mijn man later ontmoet zou hebben, was het heel anders geweest. Ik was 18 toen we verkering kregen, 21 toen we gingen trouwen (en samenwonen), 24 toen mijn zoontje (Daan) geboren werd, 26 toen mijn dochtertje (Judith) werd geboren en nu ben ik 27. Mijn opleiding heb ik overigens afgerond toen Daan 1 jaar was, dat was 3 jaar later dan ik gedacht had.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  vrijdag 9 april 2004 @ 12:27:59 #203
37769 erodome
Zweefteef
pi_18297043
Ik ben nu 26 en heb een zoontje van 4...
Ik was mama op mijn 21ste(hij is eind september geboren, ik in oktober jarig)...

Bewust zwanger in een vaste relatie(getrouwd) en als het alleen aan mij had gelegen was ik nog eerder moeder geweest....

Ik wilde graag een jonge moeder zijn en het bevalt fantastisch!!!
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 13 april 2004 @ 14:20:13 #204
31812 PuinzOOi
Baa Baa Black Sheep
pi_18392021

je mag eerst even mailen met forum@fok.nl voor je dit soort oproepjes plaatst.

[ Bericht 88% gewijzigd door Lois op 13-04-2004 19:54:39 ]
"THE SECRET TO CREATIVITY IS KNOWING HOW TO HIDE YOUR SOURCES"
pi_18392178
Mijn moeder was 18 toen ze mij kreeg en 19 toen ze mijn broertje kreeg. Mijn ouders zijn twee jaar na mijn geboorte gescheiden en toen stond mijn moeder er alleen voor.

Wat ik er een beetje uit kan concluderen is mijn moeder door haar jonge leeftijd nog helemaal niet echt in staat was ons op een 'normale' manier op te voeden. Later toen ze wat ouder was en ze een nieuwe vriend kreeg is het grotendeels toch goedgekomen, maar we zijn toch een ander gezin dan de gezinnen waarbij de ouders op een latere leeftijd hun eerste kind gekregen hebben.

Mijn nichtje daarentegen is twee jaar geleden bevallen op haar vijftiende en doet het erg goed als moeder. Ze is doorgegaan met haar opleiding op het VWO, is een goede moeder en zoals ik het allemaal kan beoordelen voedt ze haar kind op een erg volwassen manier op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')