aahhh, wat vals je scheert ze zomaar over een kam. Sommigen zijn best normaal hoor als je die dikke snor wegdenktquote:Op donderdag 8 april 2004 08:46 schreef Chevalric het volgende:
Grappen maken tegen agenten is altijd risicovol... Zo'n MAVO-pet heeft toch een heel andere gevoel voor humor dan gewone mensen.
Juistquote:Op donderdag 8 april 2004 08:46 schreef OG_outlaw het volgende:
"wat 77 km per uur? dat klopt niet ik ben pas een half uurtje aan het rijden!!"
Die 27 km/h werd nog gecorrigeerd naar 24 km/h. Anders was de boete ¤ 125 geloof ik.quote:Op donderdag 8 april 2004 08:51 schreef JaZekerZ het volgende:
27 km/h te hard : ¤100,=
grapje tegen agent: ¤45,=
Kop van de agent: priceless
hehe boeven aan het vangen.
onder de 100 rekenen ze een foutmarge van 3 km en er boven 3% geloof ik. Dus denk maar niet dat je gematst bent. ]quote:Op donderdag 8 april 2004 08:58 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Die 27 km/h werd nog gecorrigeerd naar 24 km/h. Anders was de boete ¤ 125 geloof ik.
Aardige agent toch? Ik kreeg korting
quote:Correctie op gemeten snelheid
De instelwaarde van de snelheidscontrole-apparatuur is 7 kilometer boven de maximumsnelheid. Geflitst word je dus pas wanneer je 7 kilometer boven de maximumsnelheid zit. Op een weg waar een maximumsnelheid geldt van 50 km/u. wordt er dus vanaf 57 km/u. geflitst. Op auto- en autosnelwegen is de instelwaarde 8 kilometer boven de maximumsnelheid. Dus op een autoweg of autosnelweg word je geflitst als je respectievelijk 108 of 128 kilometer per uur rijdt. Mensen die van het CJIB (Centraal Justitieel Incasso Bureau) een acceptgiro voor een snelheidsovertreding krijgen zien daarop de gemeten snelheid aangegeven met de opmerking 'na correctie'.
De correctie is van kracht gegaan nadat de Hoge Raad hierover in 1995 een uitspraak heeft gedaan. Zij concludeerden dat de technische nauwkeurigheidswaarde van de gebruikte meetapparatuur drie procent kan afwijken. Het gevolg daarvan is, dat van de gemeten snelheid van 57 kilometer per uur binnen de bebouwde kom een bekeuring wordt voor 54 kilometer. Een boete voor 52 kilometer per uur kan dus niet. Ook bij andere snelheden wordt de correctie doorgevoerd.
Correctietabel
Vanaf 0 tot 100 km is de correctie 3 km
Vanaf 100 tot en met 130 km is het 4 km
Vanaf 131 tot en met 165 km is het 5 km
Vanaf 166 tot en met 200 km is het 6 km
Vanaf 201 tot en met 230 km is het 7 km
Voor het verrichten van snelheidscontroles voldoet de apparatuur in Nederland aan de Beschikking Verkeersmeetmiddelen Politie, die is opgesteld door de ministeries van Justitie en Binnenlandse Zaken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |