abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18258974
Denk dat ik niet de enige zal zijn die schrikt van de prijzen van de grote bekende pretparken of dierentuinen. Misschien zit er wat leuks bij jou in de buurt wat niet zo heel veel kost maar wat kinderen heel leuk vinden om naar toe te gaan.

Mijn bedoeling is dus een verzameltopic waarin plaatsnamen en uitjes genoemd worden zodat we allemaal een dagje weg kunnen zonder dat het gelijk per persoon minstens 25 euro hoeft te kosten. Zal zelf morgen wat verzamelen in mijn eigen omgeving maar open deze post vast anders vergeet ik het weer.
pi_18259082
Sprookjeswonderland in Enkhuizen.

Geweldig leuk pretpark met niet van die hysterische Eftelingprijzen (6 euro maar), en een paar speeltuinen met heel originele toestellen erin.
Het is een soort sprookjesbos met huisjes waar je naar binnen kunt kijken, je hoort onderweg liedjes ed, ik vond het een verademing tov die drukke andere attrakties.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  woensdag 7 april 2004 @ 21:42:11 #3
41606 Misanthroopia
Consequences Schmonsequences!
pi_18259260
edit: ga effe ergens anders spelen

[ Bericht 82% gewijzigd door shmoopy op 07-04-2004 21:44:04 ]
"Do you like apples? I SAID: DO YOU LIKE APPLES?? HOW D'YA LIKE_THEM_APPLES!!"
pi_18259290
www.spelerij.nl

Ik weet alleen niet meee hoe duur het is.. het is alleen wel ontzettend leuk!! Echt waar! Ik vond dit vroeger leuker dan de efteling! Ik ben er helaas te weinig geweest naar mijn idee En nu ben ik te groot Maar het is een alternatieve speeltuin zeg maar, denk niet dat het net zo duur is als Six Flags.. man, van die prijzen schrik je je toch een ongeluk
pi_18259314
9 euro Mooie prijs toch? Echt eens langsgaan!!
pi_18259627
http://linnaeushof.recreatief.nl/

ook leuk voor de kids
  woensdag 7 april 2004 @ 21:57:31 #7
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_18259791
quote:
Op woensdag 7 april 2004 21:36 schreef shmoopy het volgende:

Geweldig leuk pretpark met niet van die hysterische Eftelingprijzen (6 euro maar), en een paar speeltuinen met heel originele toestellen erin.
Het is een soort sprookjesbos met huisjes waar je naar binnen kunt kijken, je hoort onderweg liedjes ed, ik vond het een verademing tov die drukke andere attrakties.
Das echt leuk ja Ben er vorig jaar met Ailani geweest en ze stond bij elke huisje te dansen op de muziek Echt prachtig vond ze het.

Hier is hun website:
http://www.sprookjeswonderland.nl/
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_18259966
quote:
Op woensdag 7 april 2004 21:57 schreef LadyS het volgende:

[..]

Das echt leuk ja Ben er vorig jaar met Ailani geweest en ze stond bij elke huisje te dansen op de muziek Echt prachtig vond ze het.

Hier is hun website:
http://www.sprookjeswonderland.nl/
Die liedjes zijn echt leuk gemaakt.

Ik heb er een brak cassettebandje van, maar ik ga binnenkort weer en dan koop ik de cd.

Linnaeushof vonden ze idd ook geweldig.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_18261796
Ik zal ook even bevestigen dat het sprookjesbos idd fantastisch is Ben er al verschillende keren geweest en zelfs toen ik eigenlijk te oud was vond ik het nog leuk Mijn tante woont in Enkhuizen..
  woensdag 7 april 2004 @ 22:53:33 #10
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_18261846
alles wat hier tot nu toe genoemd is zijn plaatsen waar ik nog nooit ben geweest... maar ik geloof jullie op je woord
patat ftw :)
  woensdag 7 april 2004 @ 23:06:15 #11
84524 Morwen
I got life
pi_18262183
Het is misschien niks voor een hele dag, maar voor een middag is "Darlingmarket" in Rijswijk zeker een aanrader. Wij hebben er verleden jaar het verjaardagsfeestje van ons dochtertje gehouden en het was een groot succes.
Het is een grote overdekte speel-klim-klauter hal met aan de zijkant zitplaatsen voor de ouders (en natuurlijk een hapjes/drankjes counter). De entree is 3,50 euro en het is echt wel goed voor een aantal uren speelplezier voor de kids (tot een jaar of 10) en een aantal uren rust voor de ouders (niet onbelangrijk ). Dus als je in de buurt woont, is het echt een aanrader (ik zou er geen uren voor in de auto gaan zitten, daar is het niet bijzonder genoeg voor).

De link is trouwens gewoon www.darlingmarket.nl, daar staat alle info op (nee, ik weet nog steeds niet hoe ik het klikbaar kan maken........solly ).

Krijg nou wat, het IS klikbaar ;-)))

[ Bericht 2% gewijzigd door Morwen op 07-04-2004 23:09:44 (toevoeging) ]
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  † In Memoriam † woensdag 7 april 2004 @ 23:22:02 #12
43556 miss_dynastie
pi_18262543
Het zal wel weer veel te simpel gedacht zijn, maar hier in Veenendaal is de kinderboerderij nog gratis. Ideaal voor een niet al te lang uitje!!
  woensdag 7 april 2004 @ 23:27:32 #13
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_18262691
is dat 12 april ook geopend Morwen?? weet je dat toevallig?? op de site zie ik niks staan zou ideaal zijn, niet te ver weg en niet te duur.

en anders iemand nog leuke suggestie wat ik in de buurt van R'dam kan gaan doen met 2 kids van 7 en 4 (2 boys) op maandag 12 april. en noem geen afteling of duinrell of troipicana of zoiets in die richting, veels te duur voor dat ffkes dat ik ze heb.
  woensdag 7 april 2004 @ 23:29:20 #14
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_18262726
Darlingmarket... lijkt blijkbaar op ballorig!
patat ftw :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 7 april 2004 @ 23:30:37 #15
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_18262751
Overdekte speelplaatsen als Ballorig en Chimpiechamp zijn ook niet overdreven duur. En de kids kunnen zich er uren vermaken.

In Heemstede heb je een kinderboerderij in Groenendaal (gratis) met daarnaast een hele leuke speeltuin (entree ¤ 1,10, inclusief ijsje/drinken). Er zijn een paar betaalde attracties: een treintje (¤ 0,50) en 'motoren' (ook ¤ 0,50). Gegarandeerd plezier voor weinig geld
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 7 april 2004 @ 23:34:09 #16
84524 Morwen
I got life
pi_18262832
quote:
Op woensdag 7 april 2004 23:27 schreef Martineke het volgende:
is dat 12 april ook geopend Morwen?? weet je dat toevallig?? op de site zie ik niks staan zou ideaal zijn, niet te ver weg en niet te duur.

en anders iemand nog leuke suggestie wat ik in de buurt van R'dam kan gaan doen met 2 kids van 7 en 4 (2 boys) op maandag 12 april. en noem geen afteling of duinrell of troipicana of zoiets in die richting, veels te duur voor dat ffkes dat ik ze heb.
Ik zie in hun nieuwsbrief van April dit staan " Hierbij willen wij u er speciaal op wijzen dat we ook op tweede paasdag (12 april) geopend zijn." Ik neem aan dat ze de speelhal hier ook mee bedoelen, want als de Expo open is is de speelhal ook open. Maar bel voor de zekerheid ff, anders rijd je voor niks (frustraties ed. ).
Only Human
  woensdag 7 april 2004 @ 23:45:50 #17
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_18263092
great thanks Toppie cdat ik zelf die nieuwsbrief niet hebt gezien zeg maar thanks ik bel wel ff morgen of zo
  donderdag 8 april 2004 @ 00:07:08 #18
84524 Morwen
I got life
pi_18263726
quote:
Op woensdag 7 april 2004 23:45 schreef Martineke het volgende:
great thanks Toppie cdat ik zelf die nieuwsbrief niet hebt gezien zeg maar thanks ik bel wel ff morgen of zo
Geen dank, hoor. Trouwens, wat Miss Dynastie (en anderen) schrijven klopt als een bus. Een kinderboerderij -of een grote speeltuin- is voor kinderen vaak nog leuker dan die zogenaamde populaire attractieparken.

Buiten het feit dat het gillend duur is, is het vaak ook nog een pokke-eind rijden en zijn de rijen voor de kassa's zo lang dat je voordat je binnen bent al moordneigingen hebt En dan hebben we het maar niet over de rijen voor de attracties zelf en de belachelijke prijzen van de hapjes en drankjes.

Wij hebben nu een abonnement op diergaarde "Blijdorp" (even een investering, maar daar heb je het hele jaar wat aan) en daar gaan we vaak heen. Ze hebben daar heel veel speelvertier voor jonge en oudere kinderen en als ouders heb je ook nog wat te kijken. Ik zou iedereen aanraden om een abonnement te nemen op een dierenpark in de buurt.Voor kinderen is het echt niet belangrijk waar ze kunnen spelen..........ALS ze maar kunnen spelen
Only Human
pi_18267972
quote:
Op woensdag 7 april 2004 23:27 schreef Martineke het volgende:
http://www.ballorig.nl/rotterdamwe/index.html ballorig rotterdam weena
www.maritiemmuseum.nl in daar hebben ze nu een kindertentoonstelling genaamd professor plons die helemaal geweldig schijnt te wezen.
www.plaswijckpark.nl Dit is leuk voor als het wat mooier weer is maandag. Ze hebben er een kleine dierentuin een verkeerspark met skelters en een hoop andere attracties. Zeker jongens vinden het ontzettend leuk omdat ze overal kunnen ravotten.
  donderdag 8 april 2004 @ 09:42:11 #20
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_18268145
quote:
Op donderdag 8 april 2004 09:29 schreef p_iglet het volgende:

[..]

http://www.ballorig.nl/rotterdamwe/index.html ballorig rotterdam weena
www.maritiemmuseum.nl in daar hebben ze nu een kindertentoonstelling genaamd professor plons die helemaal geweldig schijnt te wezen.
www.plaswijckpark.nl Dit is leuk voor als het wat mooier weer is maandag. Ze hebben er een kleine dierentuin een verkeerspark met skelters en een hoop andere attracties. Zeker jongens vinden het ontzettend leuk omdat ze overal kunnen ravotten.
thnx p_iglet
pi_18268212
In het diepe zuiden des lands:

http://www.pretpark-de-valkenier.nl/

6,95 euro
pi_18268272
trouwens; een hele handige site (kun je ook zoeken op prijs) is:

http://www.uitmetkinderen.nl/
pi_18268446
Ik heb na tijden airmiles gespaard te hebben 2 kaartjes voor blijdorp weten te scoren à 4,95 per stuk.
Ik raad iedereen aan die dingen te sparen, het is immers gratis.
pi_18285720
Hee leuke reacties.
Hier vast een paar van mij.

Kinderspeelparadijs Bal-lorig
Scoutingpad 1
1351 GN Almere-Haven
Tel.: (036) 538 66 65
Fax: (036) 538 67 57
Entree: kinderen ¤ 5,- Ouders/volwassenen gratis

Speelpark Oud Valkeveen
Oud Huizenweg 2
1411 GZ Naarden
telefoon035- 6944223
fax 035-5251004
Entree ¤ 8,- p.p. kinderen tot 2 jaar gratis

Verder is het op zomerdagen, (zou er niet speciaal voor in de auto gaan zitten hoor, maar voor mij is het een kwestie van de straat uitlopen), hier aan het strandje aan de Zomerkade in Huizen goed toeven. Het heeft een leuke boulevard ook al sluit deze al om 24.00 uur. Kreeg van de week een brief, dat het uitgebreid wordt. Maar heerlijk voor kinderen en eigenlijk hoef je dan alleen op te letten dat ze niet te ver het ondiepe water in lopen omdat ze niet erg makkelijk het strand af kunnen lopen. Dus ook relaxt voor ouders. Veilig, kosteloos en geen file. Alleen na lang aanhoudende warmte heeft het helaas last van blauwalg.
  donderdag 8 april 2004 @ 21:54:23 #25
24188 Belana
kloon van belana
pi_18285929
quote:
Op woensdag 7 april 2004 21:36 schreef shmoopy het volgende:
...
En als we het dan toch over Enkhuizen hebben, daar heb je ook het openlucht museum.

Als het buitenmuseum geopend is betalen volwassenen ¤ 9,50 en kinderen van 4 t/m 12 jaar
¤ 7,50 entree. Jongere kinderen en houders van een museumjaarkaart hebben gratis entree (RABO of NS met MJK-logo = 50% korting). Als u met een groep komt, betaalt u ¤ 8,50 per persoon. Voor een groepsrondleiding (max. 25 pers.) betaalt u ¤ 45,00. Als het buitenmuseum gesloten is betaalt u ¤ 5,- per volwassene en ¤ 4,50 voor kinderen van 4 t/m 12 jaar. meer

http://www.zuiderzeemuseum.nl/

Er zijn vaak activiteiten voor kinderen zoals bootjes maken van een klomp e.d.
Het is heel leuk, omdat er allemaal oude huisjes staan waar acteurs oude tijden naspelen. Je kunt ook ergens naar binnen om bv hutspot te eten.
stormy waters...
sailin'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')