abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18257306
Ik heb geen flauw idee wat er precies met mijn vingertop aan de hand is, maar het ziet er niet goed uit. Zo'n 5 jaar geleden, toen ik nog op voetbal zat, is er iemand met zijn noppen bovenop gaan staan. Hierdoor is de nagel afgescheurd en weer 'aangegroeid'. Dat is zoals je ziet niet helemaal goed gegaan. Het probleem is nu dat de hele vingertop er niet meer goed uitziet. Er zitten flinke rimpels in de huid alsof ik al 50 ben, en de vorm van de plek waar de nagel zit is ook smaller, inclusief de nagel zelf. Deze nagel bestaat niet uit twee lagen zoals dat bij een normale nagel het geval is, maar de onderste laag is compleet aan flarden. Deze bestaat uit allerlei kleine stukjes die los van elkaar groeien.
Wat kan ik hier het beste aan doen? Het is niet zo dat ik er fysiek last van heb, maar het ziet er gewoon niet uit.

Klik hier voor de bijbehorende foto
pi_18257320
edit

[ Bericht 98% gewijzigd door Markster op 07-04-2004 20:45:59 (link was al aangepast }:|) ]
  woensdag 7 april 2004 @ 20:46:12 #4
69276 Docker
a.k.a. Harmen
pi_18257364
ziet eruit als schimmelnagel.... zijn pillen voor (= jaar lang elke dag een grote pil slikken)
pi_18257382
lol, dan moet je me niet quoten natuurlijk

maar ben je al naar de huisarts geweest? heb hetzelfde gehad, alleen bij ging het wel allemaal goed
pi_18257425
quote:
mnnagelwatdoeje.jpg
pi_18257444
Nee, ben nog niet naar de huisarts geweest. Maar ik weet niet of het je is opgevallen. Het is niet alleen de nagel, ook de vingertip eromheen ziet er niet al te best uit. De huid begint te rimpelen, alsof het losser zit dan het zou moeten zitten. Bovendien is de hele vorm van de plek waar de nagel hoort te zitten uitgerekt.
pi_18257484
quote:
Op woensdag 7 april 2004 20:48 schreef Disorder het volgende:
Nee, ben nog niet naar de huisarts geweest. Maar ik weet niet of het je is opgevallen. Het is niet alleen de nagel, ook de vingertip eromheen ziet er niet al te best uit. De huid begint te rimpelen, alsof het losser zit dan het zou moeten zitten. Bovendien is de hele vorm van de plek waar de nagel hoort te zitten uitgerekt.
Mijn ma heeft t ook.. kwam doordat ze de achterklep van de auto dicht sloeg en met dr nagels bleef hangen en toen is er vuil in gekomen, en toen is het schimmelnagel geworden... tis helaas ook besmettelijk voor je andere nagels (en die van anderen) dus ik zal maar ff naar de huisarts gaan...
pi_18257541
ik heb ook zoiets.. tijdens voetbal bij een school gebouwtje was ik keeper en sprong opzij en raakte met m'n pink een kapotte ruit.. dat was een flinke snee.. moest gehecht worden en is nu weer goed, maar heb alleen vaak zo'n tintelend gevoel alsof ie slaapt... die zenuw is weinig meer van over..
Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
pi_18257584
Even een bezoekje brengen aan een nagelstudio.
pi_18257606
quote:
Op woensdag 7 april 2004 20:53 schreef schatje het volgende:
Even een bezoekje brengen aan een nagelstudio.
Moet ik daarvoor eerst naar de huisarts, of kan ik daar rechtstreeks naartoe?
pi_18257695
quote:
Op woensdag 7 april 2004 20:53 schreef Disorder het volgende:

[..]

Moet ik daarvoor eerst naar de huisarts, of kan ik daar rechtstreeks naartoe?
Nee hoor, kun je zo heen. Ik zou het echt ff doen, die zien gelijk wat het precies is.
pi_18257706
of nagels niet zo belachelijk kort knippen..
pi_18257711
ik zou persoonlijk toch eerst naar de huisarts gaan. daar zijn ze voor
pi_18257746
quote:
Op woensdag 7 april 2004 20:46 schreef daeri het volgende:
ziet eruit als schimmelnagel
Every culture is different. Respect and try to learn it.
pi_18257792
kappen met bijten joh , en jah dat is een schimmelnagel
pi_18257808
quote:
Op woensdag 7 april 2004 20:57 schreef Markster het volgende:
ik zou persoonlijk toch eerst naar de huisarts gaan. daar zijn ze voor
Ja, dat kan ook .
pi_18257874
quote:
Hoe moeten we schimmelinfecties behandelen?
Zonder goede behandeling zullen schimmelnagels niet weggaan. Sterker nog, in de loop van de tijd raken meestal steeds meer nagels aangetast. Schimmelnagels zijn immers besmetteIijk. Niet alleen voor uzelf, maar ook voor uw omgeving. Tot voor kort was behandeling heel moeilijk. Inmiddels zijn er medicijnen op de markt die schimmelnagels effectief bestrijden. Het is goed om u te realiseren dat deze medicijnen, net als alle medicijnen bijwerkingen kunnen geven. Behalve pillen, bestaat ook de mogelijkheid om de nagel te lakken of in te smeren met olie. Bij deze behandelingen bestaat een grote kans op terugkeer van de schimmel. Samen met uw huisarts kunt u bepalen welke behandeling voor u het meest geschikt is. De medische behandeling duurt meestal 12 weken. Na deze behandeling zal de nagel weer gezond uitgroeien. Het gezond uitgroeien van de nagel neemt afhankelijk van de situatie tussen enkele maanden en een jaar in beslag. Het is mogelijk dat uw huisarts eerst enkele stukjes teennagel voor nader onderzoek afknipt, om zeker te weten dat het om een schimmelinfectie gaat.
pi_18257914
Quote van flesje:
Daktarin
Applicatievloeistof voor de nagels
te gebruiken bij: schimmelinfecties van de nagels
-----

Gebruik het zelf want zoiets is ook bij ons thuis rond gegaan was niet echt erg ofzo hoor maar gewoon elke dag wat van dat spul erover en binnen een maandje ben je ervanaf
pi_18258035
quote:
Op woensdag 7 april 2004 20:57 schreef alsem het volgende:
of nagels niet zo belachelijk kort knippen..
Dat moet je ook niet doen nee, zie je best vaak, daar worden je nagels ook niet mooier op...
pi_18260785
Okay, bedankt voor de tips. Binnenkort maar eens naar de huisarts dan maar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')