FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / [PICS] Rad Rides by Troy
jaccowoensdag 7 april 2004 @ 18:44
Zag laats een programma op discovery wat mij eigenlijk verbaasde want ze waren op bezoek bij Rad Rides van Troy Trepanier. Ze volgden daar in een uur de bouw van de Fast Forward Fastback. En dat zag er behoorlijk spectaculair uit er werd ook echt aandacht geschonken aan het kleinste detail.

Ook lieten ze auto's van voorgaande projecten zien ook werd er mee gereden. Maar als je dan zo'n monste ziet optrekken dan valt je mond toch echt even open Heb helaas alleen foto's en geen data en specificaties. dus als er mensen zijn met meer foto's en specs. Dan zijn ze van harte uitgenodigd om dat hier te delen

Eerst maar eens de Chicayne. Heb hier dus helaas niks geen gegevens van. Maar als ik zo de motorruimte zie. moet daar toch de nodige pk's uitkomen. Verder ook schitterend afgewerkt.



Dan is er ook nog deze Sniper waar ze een stukje mee hebben gereden. Vind het juist mooi want op het eerste gezicht ziet hij er niet echt snel uit. Maar als er eenmaal op het gaspedaal word gedrukt komt het beest in hem los

Het enige wat ik me hier nog van kan herinneren is dat deze auto is uitgerust met de V10 uit de Viper. Deze motor zat er zelfs al in voordat de viper in de showroom stond. Over goede connecties gesproken Chrysler heeft zelfs onderzoek naar deze auto gedaan. Vanwege het systeem dat Rad Rides heeft bedacht om de lucht naar de motor te brengen.



Hier zijn ze ook heer en meester in. Dit is namelijk de Quadraduce. eigenlijk heel simpel maar het oog voor detail maakt hem speciaal.



En dan is er natuurlijk deze Fast Forward Fastback waar het programma over ging. Hij is speciaal in opdracht van Ebay gemaakt.
quote:
Troy: We wanted to take some of the '05 concept Mustang styling features and put it into the vintage Mustang, along with the Rad Rides look... tire fitment, stance, airbrushed artwork, and trick packaging in the engine compartment. The 351 /360 horse GT 40 Ford Racing crate motor was donated by Ford Racing for this project. Part of the vintage flavor will come from the Paxton supercharger, with the Vortech "Power Cooler". The car will have Big Baer Brakes all around, Fatman Fabrications "Strut Suspension for Pony Cars", which includes their lower control arms with a '96 Mustang spindle, and their rear mounted rack and pinion steering. The front suspension will incorporate Air Ride Technologies struts. That smaller engine compartment of the unibody car is a bit tougher because of the slightly larger deck height of the 351, but it's starting to package really nice. I can see the end result with the satin motor, and the satin black engine compartment. It's going to be real industrial looking.
Hier zit dus de GT 40 motor in. Om gek van te worden



en dan moet je je voorstellen dat dit de donor auto was. en heb er meteen wat andere foto's bijgedaan van opbouw en dergelijk:




Waar het dus vooral om gaat is het detail voor de auto. Kijk maar eens naar de verschillende motorruimtes van de getoonde wagens. Dat zijn toch kunstwerkjs pur sang. Zelfs ik kan niet ontkennen dat ik hier plat voor ga 1 woord schitterend
Mondo_Generatorwoensdag 7 april 2004 @ 18:48
Die oude was gewoon veel mooier
DeBastaardowoensdag 7 april 2004 @ 18:52
uhhhh bohjaaaa


*natte broek heeft*
setowoensdag 7 april 2004 @ 18:56
Pff waarom zet je de plaatjes van de camaro er niet bij?









IMO nog steeds de mooiste musclecar
Klonkwoensdag 7 april 2004 @ 18:58
Even een open deurtje en de URL van hun site: www.radrides.com
ThaFreakwoensdag 7 april 2004 @ 19:01
tering die mustang
de rest eigenlijk ook
talking about customize to perfection
Klonkwoensdag 7 april 2004 @ 19:03
De sniper mogen ze bij mij in de garage zetten
setowoensdag 7 april 2004 @ 19:09
Die chicayne heeft dus een twin turbo motor met 1180 pk

bron
http://66.139.75.240/story1-2.html
Just.an.Illusionwoensdag 7 april 2004 @ 19:11
Lekker hoor!
Cyberdoggwoensdag 7 april 2004 @ 19:44
Die Mustang is idd super vet. Die Chicane trouwens ook. En het viel mij op dat het bouwen van die Mustang een stuk georganiseerder ging dan de motoren die gebouwd worden bij Orange County Choppers.
OrganicIronwoensdag 7 april 2004 @ 20:05
ik heb daar een klein stukje van gezien echt gaaf om het resultaat nu ook te zien!!
echt respekt voor die lui!!
Nilzzwoensdag 7 april 2004 @ 20:20
Nou ben ik over het algemeen van mening dat Amerikanen geen auto`s kunnen bouwen, maar ik moet zeggen: dit ziet er best gelikt uit!

Dubbel wishbone ophanging erg fraai...


Zelfs F1 style ophanging

mooi detail: de vering en demping is via een tuimelaar binnen in de carroserie verwerkt, om onafgeveerde massa te verlagen... (of in dit geval voor de looks )
in ieder geval: NIICCCCEEE!
MewBiewoensdag 7 april 2004 @ 20:26
er is maar 1 ding wat ik nu kan doen:
tongytongylickylickywoensdag 7 april 2004 @ 20:47
Jezus.......dit is lekker hoor
StefanPwoensdag 7 april 2004 @ 21:46
Die sniper is

Die daarvoor en daarna ook... alleen de laatste is een misbaksel, en dat komt grotendeels door de veels te grote velgen die niet bij de auto passen.
jaccowoensdag 7 april 2004 @ 21:55
Ik vind dit gewoon echt onwerkelijk zo mooi

overhypedwoensdag 7 april 2004 @ 21:57
eeuwig zonde van die mustang
jaccowoensdag 7 april 2004 @ 22:00
quote:
Op woensdag 7 april 2004 21:57 schreef overhyped het volgende:
eeuwig zonde van die mustang
Eewig zonde van de post ruimte
el_nunowoensdag 7 april 2004 @ 22:07
die eerste wagen had een koppel van volgens mij 1350nm en ging van 120 naar 210 in 1,5 sec
w31rd0woensdag 7 april 2004 @ 23:04
quote:
Op woensdag 7 april 2004 21:57 schreef overhyped het volgende:
eeuwig zonde van die mustang
idd... erfgoed moet je koesteren, niet vern*&ken
FlowDesignwoensdag 7 april 2004 @ 23:33
quote:
Op woensdag 7 april 2004 21:57 schreef overhyped het volgende:
eeuwig zonde van die mustang
Lees ff het verhaal dat er achter die ombouw schuilgaat en kom dan noooit meer terug

ik had het trouwens allemaal al hier gepost: Bijzondere 1967 Ford Mustang Fastback
CiQNiZwoensdag 7 april 2004 @ 23:39
quote:
Op woensdag 7 april 2004 18:44 schreef jacco het volgende:

Lijkt niet te kloppen?? Of kijk ik nou verkeerd?
quote:
Op woensdag 7 april 2004 22:07 schreef el_nuno het volgende:
120 naar 210 in 1,5 sec
Dit lijkt mij vrij sterk... Máár, if so: !!!!!!!
Toch is dat wel heeeeel erg extreem... van de 0-100 in 1.5 is al superextreem, zelfs met zoveel vermogen... maarja, je weet nooit natuurlijk
Shifgiewoensdag 7 april 2004 @ 23:49
quote:
Op woensdag 7 april 2004 23:39 schreef CiQNiZ het volgende:

[..]

Lijkt niet te kloppen?? Of kijk ik nou verkeerd?
[..]
De eerste foto is met een bolle lens genomen, vandaar de vervorming
CiQNiZwoensdag 7 april 2004 @ 23:57
quote:
Op woensdag 7 april 2004 23:49 schreef Shifgie het volgende:

[..]

De eerste foto is met een bolle lens genomen, vandaar de vervorming
Hmm... Dit lijkt idd de oorzaak te zijn... aangezien het dashboard aan linkerkant ook een beetje mee omhoog komt...
Pirodonderdag 8 april 2004 @ 00:10
Eeuwig zonde van die Mustang, hoe haalt die mafkees het in zijn hoofd om zo'n mooi stukje erfgoed te vernaggelen?
JohnnyKnoxvilledonderdag 8 april 2004 @ 00:12
Tunen zoals het voor mij bedoeld is, niet prutsen met 6324 carbonlipjes aan je auto, gewoon ogenschijnlijk strippen en clean maken.

Naar mijn smaak bijna perfect. Hulde.
Klein zeikpuntje, die chromen velgen, al passen die ergens ook wel weer onder dit soort auto's.
Pirodonderdag 8 april 2004 @ 00:19
quote:
Op donderdag 8 april 2004 00:12 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Tunen zoals het voor mij bedoeld is, niet prutsen met 6324 carbonlipjes aan je auto, gewoon ogenschijnlijk strippen en clean maken.

Naar mijn smaak bijna perfect. Hulde.
Klein zeikpuntje, die chromen velgen, al passen die ergens ook wel weer onder dit soort auto's.
Gelukkig nuanceer je door te vermelden dat het jouw smaak is.
Dat het vakwerk is ontken ik niet, ik vind het stront en strontlelijk en ik zou er nog niet dood in willen worden gevonden, maar de beste man kan goéd verbouwen.

Ik vind alleen dat je niet aan de klassiekers mag tunen, een 2cv met spoilers en bodykitjes doe je ook niet.
Toegegeven, een andere doelgroep en status van cult, maar klassiekers zijn juist zo mooi en uniek vanwege hun ontwerp, en omdat ontwerp nou in de vuilnisbak te smijten en er een vreselijke karikatuur van te maken is me net iets té.
JohnnyKnoxvilledonderdag 8 april 2004 @ 00:26
Tja, waar leg je de grens, een Fiat 500 Abarth is in principe dan ook al not done. .

Maar ik begrijp je punt wel hoor. Ik vind deze auto's alleen een verademing na de vele "Kom laat ik eens meedoen met de 2F2F-hype en mijn auto volhangen met plastic en stickers"-topics.
.
VVKdonderdag 8 april 2004 @ 09:13
Super hoor! Heel erg goed gedaan. Was trouwens ook een top programma. Wat daarna kwam was ook cool, iemand dat gezien. Een kijkje bij de bedrijven die al die wagens 'upgraden' voor rappers e.d. Helemaal volhangen met tv's, dikke wielen eronder e.d.
Eeuwig zonde van sommige wagens, bv een Bentley of een 360, maar als die lui dat mooi vinden.....
FlowDesigndonderdag 8 april 2004 @ 13:12
quote:
Op donderdag 8 april 2004 00:19 schreef Piro het volgende:
Ik vind alleen dat je niet aan de klassiekers mag tunen, een 2cv met spoilers en bodykitjes doe je ook niet.
Het mooie van deze FFFB Mustang is dat ze juist de originele lijnen heel erg intact gelaten hebben maar toch net een stukje strakker en daardoor moderner. Toegegeven, de originele '67 Mustang is gewoon ontzettend geil, maar zoals zij deze 2ehands via ebay gekocht hadden was het ding echt niks meer waard. En zij hebben er gewoon een onzettend gaaf gemodificeerde nieuwe mustang van gemaakt.
Ik weet niet of je het verhaal hebt gelezen dan wel het programma hebt gezien, maar om maar even iets te noemen, dan snap je waarom ik deze 'ombouw' wél gaaf vind:
Het nieuwe V10 motorblok van Ford met Supercharger enzo erop paste in de hoogte eigenlijk helemaal niet in de auto. De meeste tuners zouden er dan voor kiezen om gewoon de motorkap aan te passen. Dat wilden zij dus persé niet. De lijn moest nml. intact blijven, dat was een vereiste.
Wat hebben ze dus gedaan? Ze hebben het motorblok zo aangepast dat ie zo'n 5 cm lager werd. Voornamelijk door het inlaatspruitstuk lager te maken. Nou, dan ben je goed bezig hoor
moredonderdag 8 april 2004 @ 13:27
Mooie auto's!!


Mukiedonderdag 8 april 2004 @ 15:51
*kwijlt*
beschuitdonderdag 8 april 2004 @ 16:31
ugh, ontzettend kwijlmateriaal!!!
Ultimoradonderdag 8 april 2004 @ 17:02
quote:
Op donderdag 8 april 2004 00:26 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Tja, waar leg je de grens, een Fiat 500 Abarth is in principe dan ook al not done. .

Maar ik begrijp je punt wel hoor. Ik vind deze auto's alleen een verademing na de vele "Kom laat ik eens meedoen met de 2F2F-hype en mijn auto volhangen met plastic en stickers"-topics.
.
wat denk je dat er eerder was.. die sniper stamt al uit 1998 2f2f bestond bij lange na nog niet.

en overigens bestond de viper al wel toen de sniper kwam, alleen de GTS nog niet.
ikookhierdonderdag 8 april 2004 @ 20:40
Kwijl........
FlowDesigndonderdag 8 april 2004 @ 20:42
Ja duh, het hele idee van die Sniper was toch zo van:
"Heej, we hebben nu de beschikking over een V10 uit een viper, als ik die nou eens in een Plymouth '57 bouw. Zou dat wat zijn?"
jaccovrijdag 9 april 2004 @ 18:15
quote:
Op donderdag 8 april 2004 20:42 schreef FlowDesign het volgende:
Ja duh, het hele idee van die Sniper was toch zo van:
"Heej, we hebben nu de beschikking over een V10 uit een viper, als ik die nou eens in een Plymouth '57 bouw. Zou dat wat zijn?"
Nee dat was niet het idee erachter. Ze hbben het hele concept van tevoren al uitgedacht en daarna in werkelijk gemaakt
Steve-Ovrijdag 9 april 2004 @ 18:20
En dan zeggen dat amerikanen gaan auto's kunnen bouwen
jaccovrijdag 9 april 2004 @ 18:21
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 18:20 schreef Steve-O het volgende:
En dan zeggen dat amerikanen gaan auto's kunnen bouwen
verbouwen
Steve-Ovrijdag 9 april 2004 @ 18:22
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 18:21 schreef jacco het volgende:

[..]

verbouwen
Origineel is ook amerikaans
Vind dit mooier als bijv die opgevoerde skyline's
FlowDesignvrijdag 9 april 2004 @ 18:29
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 18:15 schreef jacco het volgende:

[..]

Nee dat was niet het idee erachter. Ze hbben het hele concept van tevoren al uitgedacht en daarna in werkelijk gemaakt
Dat zeg ik toch maar dan met andere woorden...