jacco | woensdag 7 april 2004 @ 18:44 |
Zag laats een programma op discovery wat mij eigenlijk verbaasde ![]() Ook lieten ze auto's van voorgaande projecten zien ook werd er mee gereden. Maar als je dan zo'n monste ziet optrekken dan valt je mond toch echt even open ![]() ![]() Eerst maar eens de Chicayne. Heb hier dus helaas niks geen gegevens van. Maar als ik zo de motorruimte zie. moet daar toch de nodige pk's uitkomen. Verder ook schitterend afgewerkt. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dan is er ook nog deze Sniper waar ze een stukje mee hebben gereden. Vind het juist mooi want op het eerste gezicht ziet hij er niet echt snel uit. Maar als er eenmaal op het gaspedaal word gedrukt komt het beest in hem los ![]() Het enige wat ik me hier nog van kan herinneren is dat deze auto is uitgerust met de V10 uit de Viper. Deze motor zat er zelfs al in voordat de viper in de showroom stond. Over goede connecties gesproken ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hier zijn ze ook heer en meester in. Dit is namelijk de Quadraduce. eigenlijk heel simpel maar het oog voor detail maakt hem speciaal. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En dan is er natuurlijk deze Fast Forward Fastback waar het programma over ging. Hij is speciaal in opdracht van Ebay gemaakt. quote:Hier zit dus de GT 40 motor in. Om gek van te worden ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() en dan moet je je voorstellen dat dit de donor auto was. en heb er meteen wat andere foto's bijgedaan van opbouw en dergelijk: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Waar het dus vooral om gaat is het detail voor de auto. Kijk maar eens naar de verschillende motorruimtes van de getoonde wagens. Dat zijn toch kunstwerkjs pur sang. Zelfs ik kan niet ontkennen dat ik hier plat voor ga 1 woord schitterend | |
Mondo_Generator | woensdag 7 april 2004 @ 18:48 |
Die oude was gewoon veel mooier ![]() | |
DeBastaardo | woensdag 7 april 2004 @ 18:52 |
uhhhh bohjaaaa *natte broek heeft* | |
seto | woensdag 7 april 2004 @ 18:56 |
Pff waarom zet je de plaatjes van de camaro er niet bij? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() IMO nog steeds de mooiste musclecar ![]() | |
Klonk | woensdag 7 april 2004 @ 18:58 |
Even een open deurtje en de URL van hun site: www.radrides.com ![]() | |
ThaFreak | woensdag 7 april 2004 @ 19:01 |
tering die mustang ![]() de rest eigenlijk ook ![]() talking about customize to perfection ![]() | |
Klonk | woensdag 7 april 2004 @ 19:03 |
De sniper mogen ze bij mij in de garage zetten ![]() | |
seto | woensdag 7 april 2004 @ 19:09 |
Die chicayne heeft dus een twin turbo motor met 1180 pk ![]() bron http://66.139.75.240/story1-2.html | |
Just.an.Illusion | woensdag 7 april 2004 @ 19:11 |
Lekker hoor! ![]() | |
Cyberdogg | woensdag 7 april 2004 @ 19:44 |
Die Mustang is idd super vet. Die Chicane trouwens ook. En het viel mij op dat het bouwen van die Mustang een stuk georganiseerder ging dan de motoren die gebouwd worden bij Orange County Choppers. | |
OrganicIron | woensdag 7 april 2004 @ 20:05 |
ik heb daar een klein stukje van gezien echt gaaf om het resultaat nu ook te zien!! echt respekt voor die lui!! ![]() | |
Nilzz | woensdag 7 april 2004 @ 20:20 |
Nou ben ik over het algemeen van mening dat Amerikanen geen auto`s kunnen bouwen, maar ik moet zeggen: dit ziet er best gelikt uit! ![]() Dubbel wishbone ophanging erg fraai... ![]() Zelfs F1 style ophanging ![]() ![]() mooi detail: de vering en demping is via een tuimelaar binnen in de carroserie verwerkt, om onafgeveerde massa te verlagen... (of in dit geval voor de looks ![]() ![]() in ieder geval: NIICCCCEEE! ![]() | |
MewBie | woensdag 7 april 2004 @ 20:26 |
er is maar 1 ding wat ik nu kan doen:![]() ![]() ![]() | |
tongytongylickylicky | woensdag 7 april 2004 @ 20:47 |
Jezus.......dit is lekker hoor | |
StefanP | woensdag 7 april 2004 @ 21:46 |
Die sniper is ![]() ![]() Die daarvoor en daarna ook... alleen de laatste is een misbaksel, en dat komt grotendeels door de veels te grote velgen die niet bij de auto passen. | |
jacco | woensdag 7 april 2004 @ 21:55 |
Ik vind dit gewoon echt onwerkelijk zo mooi![]() | |
overhyped | woensdag 7 april 2004 @ 21:57 |
eeuwig zonde van die mustang | |
jacco | woensdag 7 april 2004 @ 22:00 |
quote:Eewig zonde van de post ruimte | |
el_nuno | woensdag 7 april 2004 @ 22:07 |
die eerste wagen had een koppel van volgens mij 1350nm en ging van 120 naar 210 in 1,5 sec | |
w31rd0 | woensdag 7 april 2004 @ 23:04 |
quote:idd... erfgoed moet je koesteren, niet vern*&ken | |
FlowDesign | woensdag 7 april 2004 @ 23:33 |
quote:Lees ff het verhaal dat er achter die ombouw schuilgaat en kom dan noooit meer terug ![]() ik had het trouwens allemaal al hier gepost: Bijzondere 1967 Ford Mustang Fastback | |
CiQNiZ | woensdag 7 april 2004 @ 23:39 |
quote:Lijkt niet te kloppen?? Of kijk ik nou verkeerd? quote:Dit lijkt mij vrij sterk... Máár, if so: ![]() Toch is dat wel heeeeel erg extreem... van de 0-100 in 1.5 is al superextreem, zelfs met zoveel vermogen... maarja, je weet nooit natuurlijk ![]() | |
Shifgie | woensdag 7 april 2004 @ 23:49 |
quote:De eerste foto is met een bolle lens genomen, vandaar de vervorming ![]() | |
CiQNiZ | woensdag 7 april 2004 @ 23:57 |
quote:Hmm... Dit lijkt idd de oorzaak te zijn... aangezien het dashboard aan linkerkant ook een beetje mee omhoog komt... | |
Piro | donderdag 8 april 2004 @ 00:10 |
Eeuwig zonde van die Mustang, hoe haalt die mafkees het in zijn hoofd om zo'n mooi stukje erfgoed te vernaggelen? | |
JohnnyKnoxville | donderdag 8 april 2004 @ 00:12 |
Tunen zoals het voor mij bedoeld is, niet prutsen met 6324 carbonlipjes aan je auto, gewoon ogenschijnlijk strippen en clean maken. Naar mijn smaak bijna perfect. Hulde. Klein zeikpuntje, die chromen velgen, al passen die ergens ook wel weer onder dit soort auto's. | |
Piro | donderdag 8 april 2004 @ 00:19 |
quote:Gelukkig nuanceer je door te vermelden dat het jouw smaak is. ![]() Dat het vakwerk is ontken ik niet, ik vind het stront en strontlelijk en ik zou er nog niet dood in willen worden gevonden, maar de beste man kan goéd verbouwen. Ik vind alleen dat je niet aan de klassiekers mag tunen, een 2cv met spoilers en bodykitjes doe je ook niet. Toegegeven, een andere doelgroep en status van cult, maar klassiekers zijn juist zo mooi en uniek vanwege hun ontwerp, en omdat ontwerp nou in de vuilnisbak te smijten en er een vreselijke karikatuur van te maken is me net iets té. | |
JohnnyKnoxville | donderdag 8 april 2004 @ 00:26 |
Tja, waar leg je de grens, een Fiat 500 Abarth is in principe dan ook al not done. ![]() Maar ik begrijp je punt wel hoor. Ik vind deze auto's alleen een verademing na de vele "Kom laat ik eens meedoen met de 2F2F-hype en mijn auto volhangen met plastic en stickers"-topics. ![]() | |
VVK | donderdag 8 april 2004 @ 09:13 |
Super hoor! Heel erg goed gedaan. Was trouwens ook een top programma. Wat daarna kwam was ook cool, iemand dat gezien. Een kijkje bij de bedrijven die al die wagens 'upgraden' voor rappers e.d. Helemaal volhangen met tv's, dikke wielen eronder e.d. Eeuwig zonde van sommige wagens, bv een Bentley of een 360, maar als die lui dat mooi vinden..... | |
FlowDesign | donderdag 8 april 2004 @ 13:12 |
quote:Het mooie van deze FFFB Mustang is dat ze juist de originele lijnen heel erg intact gelaten hebben maar toch net een stukje strakker en daardoor moderner. Toegegeven, de originele '67 Mustang is gewoon ontzettend geil, maar zoals zij deze 2ehands via ebay gekocht hadden was het ding echt niks meer waard. En zij hebben er gewoon een onzettend gaaf gemodificeerde nieuwe mustang van gemaakt. Ik weet niet of je het verhaal hebt gelezen dan wel het programma hebt gezien, maar om maar even iets te noemen, dan snap je waarom ik deze 'ombouw' wél gaaf vind: Het nieuwe V10 motorblok van Ford met Supercharger enzo erop paste in de hoogte eigenlijk helemaal niet in de auto. De meeste tuners zouden er dan voor kiezen om gewoon de motorkap aan te passen. Dat wilden zij dus persé niet. De lijn moest nml. intact blijven, dat was een vereiste. Wat hebben ze dus gedaan? Ze hebben het motorblok zo aangepast dat ie zo'n 5 cm lager werd. Voornamelijk door het inlaatspruitstuk lager te maken. Nou, dan ben je goed bezig hoor ![]() | |
more | donderdag 8 april 2004 @ 13:27 |
Mooie auto's!!![]() | |
Mukie | donderdag 8 april 2004 @ 15:51 |
*kwijlt*![]() | |
beschuit | donderdag 8 april 2004 @ 16:31 |
ugh, ontzettend kwijlmateriaal!!! | |
Ultimora | donderdag 8 april 2004 @ 17:02 |
quote:wat denk je dat er eerder was.. die sniper stamt al uit 1998 2f2f bestond bij lange na nog niet. en overigens bestond de viper al wel toen de sniper kwam, alleen de GTS nog niet. | |
ikookhier | donderdag 8 april 2004 @ 20:40 |
Kwijl........ | |
FlowDesign | donderdag 8 april 2004 @ 20:42 |
Ja duh, het hele idee van die Sniper was toch zo van: "Heej, we hebben nu de beschikking over een V10 uit een viper, als ik die nou eens in een Plymouth '57 bouw. Zou dat wat zijn?" | |
jacco | vrijdag 9 april 2004 @ 18:15 |
quote:Nee dat was niet het idee erachter. Ze hbben het hele concept van tevoren al uitgedacht en daarna in werkelijk gemaakt | |
Steve-O | vrijdag 9 april 2004 @ 18:20 |
En dan zeggen dat amerikanen gaan auto's kunnen bouwen ![]() | |
jacco | vrijdag 9 april 2004 @ 18:21 |
quote:verbouwen | |
Steve-O | vrijdag 9 april 2004 @ 18:22 |
quote:Origineel is ook amerikaans ![]() Vind dit mooier als bijv die opgevoerde skyline's ![]() | |
FlowDesign | vrijdag 9 april 2004 @ 18:29 |
quote:Dat zeg ik toch maar dan met andere woorden... ![]() |