Of we kregen minder kinderen en kregen het toen beter...quote:Op woensdag 7 april 2004 18:54 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat was in Nederland niet anders, totdat we het beter kregen met nu gemiddeld 2.1 kind tot gevolg.
Veel kinderen zijn in de derde wereld slechts een zekerheid voor meer ellende.quote:Op woensdag 7 april 2004 18:54 schreef gelly het volgende:
Dat was in Nederland niet anders, totdat we het beter kregen met nu gemiddeld 2.1 kind tot gevolg. Kinderen zijn in 2e- en 3e wereldlanden de sociale zekerheid.
Dat is wat ik me dus afvroeg idd....quote:Op woensdag 7 april 2004 18:57 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Veel kinderen zijn in de derde wereld slechts een zekerheid voor meer ellende.
quote:Op woensdag 7 april 2004 18:35 schreef gelly het volgende:
Maar goed, grappig dat het hele topic weer uitloopt op de moslim kant van het verhaal, terwijl zij die moskee niet in de fik hebben gestoken. Althans, dat blijkt nergens uit. Niks rechtvaardigt dergelijke terreur, en ik zie de figuren die van moslims verwachten dat ze de straat opgaan om te protesteren tegen terreur dit incident bijna goedpraten omdat er onder moslims ook terroristen zitten. Best wel triest.
Laten we nou net op zo'n situatie afstevenen en laat jij nou net geen zicht hebben op mijn persoonlijke situatie. Mijn stelling gaat in zo'n geval trouwens nog steeds op: het is nimmer een vrijbrief voor het afslachten van andere mensen, danwel voor het grossieren in angst en haat.quote:Op woensdag 7 april 2004 18:30 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, allemaal leuk natuurlijk. Maar zodra Nederland zou vervallen in totale armoede zonder uitzicht op beter dan zijn jouw morele hoogstandjes ook verleden tijd.
Over generalisaties gesproken.....quote:In dergelijke landen is het enige wat de mensen hebben de Islam en hun moskee + leider. Geen opleiding hebben en armoede zijn nou niet echt garanties voor een eigen mening.
Mischien sprak ik nog niet eens een waardeoordeel uit over de situatie in het midden-oosten.quote:Misschien moet je je eens verplaatsen in dergelijke mensen i.p.v. je eigen leefwereld te projecteren op het midden-oosten.
Daar gaat het ook niet om, dat zal niemand tegenspreken.quote:Op woensdag 7 april 2004 19:12 schreef Goodluck het volgende:
[..]
Laten we nou net op zo'n situatie afstevenen en laat jij nou net geen zicht hebben op mijn persoonlijke situatie. Mijn stelling gaat in zo'n geval trouwens nog steeds op: het is nimmer een vrijbrief voor het afslachten van andere mensen, danwel voor het grossieren in angst en haat.
[..]
Hou je nou eens bij de discussie i.p.v te vervallen in gewijs naar anderen. Mensen die het wel tof vinden dat anderen Moskeeen in de fik zetten zijn wat mij betreft geen haar beter als mensen die de zogenaamde "jihad" wel erg leuk en spannend vinden.quote:Op woensdag 7 april 2004 19:16 schreef Posdnous het volgende:
Hetv gaat hier om het andere extreme, wat in feite precies hetzelfde is, alleen vindt iedereen dat opeens wel begrijpelijk en zelfs te tolereren. Pure hypocrisie dus.
Je praat nu over Palestina, en die situatie aldaar is totaal niet te vergelijken met elk ander willekeurig arm land waar bepaalde mensen bepaalde daden verrichten. Die mensen denken vanuit een heel ander standpunt, namelijk dood en terreur bij bekenden en familieleden, jarenlange onderdrukking en terrorisme, verdrijving etc. etc. Ik vind dat je die situatie helemaal niet vanuit je luie stoel kunt beoordelen.quote:Op woensdag 7 april 2004 19:12 schreef Goodluck het volgende:
Over generalisaties gesproken.....
"Die arme palestijntjes hebben geen eigen mening en laten zich door toedoen van hun domheid lijden door radicale Imams die er een geheel eigen visie van de Islam op nahouden die totaal niet correspondeert met de Koran" ? Met zo'n olie-domme visie kun je zelfs de 2e wereldoorlog nog goedpraten!
Niet alleen de Palestijnen hoor, de gehele mensheid als de omstandigheden goed zijn (of juist slecht natuurlijk). Jij gaat ervanuit dat het opleidingspeil in b.v. de Palestijnse gebieden net zo hoog ligt als hier, terwijl je daar blij mag zijn als je überhaupt de lagere school afmaakt. Bovendien leeft het grootste deel onder de armoede grens, en hebben ze weinig anders dan geloof. Eenzijdige berichtgeving en haat tegen de Israeli's doet de rest. Nog niet zo heel lang geleden was het in west-Europa niet anders hoor...quote:Op woensdag 7 april 2004 19:22 schreef Goodluck het volgende:
[..]
Waar het om gaat is dat Gelly hier aangeeft dat Palestijjnen in het algemeen domme kuddekoeien zijn die onderhevig zijn aan radicale elementen omdat ze te dom zijn om zelf een Koran te lezen. Ik weiger daar in mee te gaan!
Kijk eens aan!quote:Op woensdag 7 april 2004 19:25 schreef Youssef het volgende:
[..]
Je praat nu over Palestina, en die situatie aldaar is totaal niet te vergelijken met elk ander willekeurig arm land waar bepaalde mensen bepaalde daden verrichten.
Ik ga me nu niet in een discussie over het midden-oosten storten omdat we dan totaal afglijden van de oorspronkelijke discussie. Wat ik wel weet is dat terrorisme, geweld en dreiging nimmer goed te keuren vallen. Palestijnen vormen hier absoluut geen uitzondering in en ik zal nimmer begrip tonen voor mensen die zich hier schuldig aan maken!quote:Die mensen denken vanuit een heel ander standpunt, namelijk dood en terreur bij bekenden en familieleden, jarenlange onderdrukking en terrorisme, verdrijving etc. etc.
Idd, en dit keer met minaretten. Zoals in Rotterdamquote:Op woensdag 7 april 2004 19:30 schreef BansheeBoy het volgende:
Jongens, wat doen we nou moeilijk ? Al brand heel die moskee af, dankzij het geld van rijke oliemagnaten uit het midden-oosten, geld van moslims uit Nederland en subsidie's van de overheid komen er weer 2 voor in de plaats
Geen probleem dus
Natuurlijk! Dat hoort ieder weldenkend mens in te zien!quote:Op woensdag 7 april 2004 19:31 schreef Goodluck het volgende:
[..]
Kijk eens aan!
Dus geweld/terrorisme door toedoen van Palestijnen vormt een uitzondering op geweld/terrorisme in het algemeen ?
Ik welquote:Ik ga me nu niet in een discussie over het midden-oosten storten omdat we dan totaal afglijden van de oorspronkelijke discussie. Wat ik wel weet is dat terrorisme, geweld en dreiging nimmer goed te keuren vallen. Palestijnen vormen hier absoluut geen uitzondering in en ik zal nimmer begrip tonen voor mensen die zich hier schuldig aan maken!
Met Minaretten groter dan de masten van de kuipquote:Op woensdag 7 april 2004 19:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Idd, en dit keer met minaretten. Zoals in Rotterdam![]()
Wat een visie, wat een inzicht!quote:Op woensdag 7 april 2004 19:30 schreef gelly het volgende:
[..]
Niet alleen de Palestijnen hoor, de gehele mensheid als de omstandigheden goed zijn (of juist slecht natuurlijk).
Is dat een vrijbrief voor geweld, haat en terrorisme? Maakt het dat acceptabeler of beter goed te praten? Buiten het feit dat je ontzettende onzin verkoopt omdat Palestina weldegelijk over een grote schare hoog-opgeleiden en normaal denkende mensen beschikt, is het gemiddelde opleidingquote:Jij gaat ervanuit dat het opleidingspeil in b.v. de Palestijnse gebieden net zo hoog ligt als hier, terwijl je daar blij mag zijn als je überhaupt de lagere school afmaakt.
Waarmee je de 2e wereldoorlog eigenlijk wel logisch en rechtvaardigbaar vind.......quote:Bovendien leeft het grootste deel onder de armoede grens, en hebben ze weinig anders dan geloof. Eenzijdige berichtgeving en haat tegen de Israeli's doet de rest. Nog niet zo heel lang geleden was het in west-Europa niet anders hoor...
Ik hoef je verder zeker niet te vragen wat je van de Joden-deportatie vind ?quote:Op woensdag 7 april 2004 19:34 schreef Youssef het volgende:
[..]
Natuurlijk! Dat hoort ieder weldenkend mens in te zien!In tijden van oorlog vervagen grenzen nou eenmaal.
Dat zuur gemaakt worden door' is een subjectieve omschrijving van je...quote:Op woensdag 7 april 2004 17:47 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Als je hele wijk is verislamiseerd en je het leven zuur gemaakt wordt door moslims zijn moskeeen imo legitieme doelwitten.
....Echte moslimtaal....--> is dit nou opruiend bedoeld?quote:Op woensdag 7 april 2004 19:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Met Minaretten groter dan de masten van de kuip
ja, en niet een beetje. meneer houdt van zuigen en opruien.quote:Op woensdag 7 april 2004 19:50 schreef Last_Action_Hero het volgende:
[..]
....Echte moslimtaal....--> is dit nou opruiend bedoeld?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |