abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18241959
Ik dacht ik ga dat Showview es proberen met GTST vanmorgen.... m'n moeder loopt nog wel es te mieren dat dat altijd te laat begint.... Dus ik dacht das een mooie uitdaging voor m'n videorecorder die ik overgehouden heb aan het overlijden van opa.
Dus goed ik gisteravond die code ingevuld, VPS/PDC staat sowieso ingeschakeld...
Nou GTST zou om 10:45 moeten beginnen en op exact dat moment gaat ieook al opnemen... terwijl het gegarandeerd te laat begint doordat gemierenneuk van die mongolen van Lijn 4... maar goed, om 11:15 precies stopt ie ook weer, terwijl ik zag dat op dat moment net deel 2 van GTST begint!
Wat doe ik nou fout?
Wat hier in de handleiding staat over VPS:

"Als u de timer met de hand of met ShowView instelt, zal VPS ervoor zorgen dat de gehele uitzending alsnog wordt opgenomen, ook al wordt de eigenlijke uitzendtijd gewijzigd. Het VPS-signaal dat door de televisiezender wordt uitgestraald, regelt de timeropname. Voor deze functie is het van groot belang dat de PRECIEZE begintijd van het televisieprogramma dat moet worden opgenomen, wordt ingesteld, aangezien de VCR deze informatie gebruikt ter indentificatie van het programma"

Maarja PDC is net zoiets hoorde ik
Zie ik nou iets over het hoofd ofzo? Of zenden die Nederlandse zenders geen signalen uit?
Ik dacht het namelijk wel met succes te hebben gedaan met mijn vorige VCR...

[ Bericht 1% gewijzigd door Dennis121 op 07-04-2004 11:57:37 ]
  Donald Duck held woensdag 7 april 2004 @ 11:30:23 #2
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_18241998
RTL4 maakt geen gebruik van dat systeem.
In Nederland alleen maar Nederland 1,2 en 3
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_18242136
quote:
Op woensdag 7 april 2004 11:30 schreef __Saviour__ het volgende:
RTL4 maakt geen gebruik van dat systeem.
In Nederland alleen maar Nederland 1,2 en 3
Maar PDC zou het zelfde ongeveer inhouden.... en beide systemen worden niet gebruikt in Nederland op Ned 1/2/3 na?
  Donald Duck held woensdag 7 april 2004 @ 11:39:40 #4
46149 __Saviour__
pi_18242241
quote:
en beide systemen worden niet gebruikt in Nederland op Ned 1/2/3 na?
alleen die zenders ja. jammer, want het is een handig systeem.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_18242322
quote:
Op woensdag 7 april 2004 11:39 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

alleen die zenders ja. jammer, want het is een handig systeem.
Tja het is gewoon kut, dat programma eindigt een KWARTIER te laat!!! Je ken toch niet uitgaan van een kwartier uitlooptijd... stel ik wil nou vanavond GTST opnemen... van 20:00 - 20:30 en ik hou 20:35 aan... en ik wil eigenlijk op een andere zender een serie of wat ook opnemen van 20:30 - 21:00 ... dan mis ik dus altijd het begin van de serie op de andere zender
Kut Nederlandse zenders
pi_18242453
Je kunt heel makkelijk zelf zien welke zender PDC gebruikt.
Ga op teletext van NL1/2/3 naar bijv pagina 201 (programma-informatie van Ned1) en druk op de knop [=?] (bij mij staat er "reveal" bij)
Dan zie je in paars de echte starttijden.
Bij bijv discovery (heb ik zojuist ff gekeken) zie je dat de ruimte tussen de tijden en programma-naam kleiner is, daar werkt PDC dus ook niet.
pi_18242556
quote:
Op woensdag 7 april 2004 11:48 schreef Fester het volgende:
Je kunt heel makkelijk zelf zien welke zender PDC gebruikt.
Ga op teletext van NL1/2/3 naar bijv pagina 201 (programma-informatie van Ned1) en druk op de knop [=?] (bij mij staat er "reveal" bij)
Dan zie je in paars de echte starttijden.
Bij bijv discovery (heb ik zojuist ff gekeken) zie je dat de ruimte tussen de tijden en programma-naam kleiner is, daar werkt PDC dus ook niet.
Oke dat PDC werkt dus alleen op Ned1/2/3
Maar VPS werkt hier ook niet?
Vind het echt irritant...
pi_18249845
Als ik het goed heb is VPS de Duitse tegenhanger van PDC.

Het is heel erg iiritant, er wordt erg veel over geklaagd maar de commerciëlen doen er domweg niks aan.

Offtopic: dit geld ook voor breedbeeldtelevisie, de commerciëlen weigeren breedbeelduitzendingen te gaan verzorgen, terwijl elke TV-verkoper je een breedbeeldtelevisie aanraad en half Nederland al zo'n TV in huis heeft staan
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
  Donald Duck held woensdag 7 april 2004 @ 19:39:04 #9
46149 __Saviour__
pi_18255275
quote:
Offtopic: dit geld ook voor breedbeeldtelevisie, de commerciëlen weigeren breedbeelduitzendingen te gaan verzorgen, terwijl elke TV-verkoper je een breedbeeldtelevisie aanraad en half Nederland al zo'n TV in huis heeft staan
En sommige mensen worden daar zo gek van dat ze een gebouw binnenstormen om de Philipsdirectie te gijzelen
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_18257109
quote:
Op woensdag 7 april 2004 16:28 schreef Gitarist het volgende:
Als ik het goed heb is VPS de Duitse tegenhanger van PDC.

Het is heel erg iiritant, er wordt erg veel over geklaagd maar de commerciëlen doen er domweg niks aan.

Aaaahja, VPS ist Deutsch... aahja das stimmt, in de beschrijving wordt idd als voorbeeld "ZDF" gebruikt, nu gaat het ook om een Sharp apparaat , tja en dat komt aus Deutschland

[ Bericht 2% gewijzigd door Dennis121 op 07-04-2004 23:53:44 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')