abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 april 2004 @ 10:17:15 #1
35662 Heintje
Gears of War.
pi_18240684
Mijn vriendin ging laatst een nieuwe bril kopen en toen we er toch waren heb ik ook gelijk mijn ogen op laten meten. Ik heb wel eens dat als ik bijvoorbeeld de tijd van een klokje wil lezen dat ik het heel moeilijk kan zien. En verder heb ik ook al wel eens gehoord dat als ik lees dat ik er zowat met mijn neus op zit. En volgens die test heb ik +1.50 en +0.75. Die gst had me ook nog gevraagt of ik nooit last had van vermoeide ogen, en dat heb ik niet.

Maar zou het nou toch verstandig zijn om een bril of lenzen te kopen. Echt last heb ik niet van mijn ogen. Alleen kan ik soms dingen lastig lezen. Ik heb alleen niet het idee dat een bril iets voor mij is. Zeker niet als ik hem alleen maar op zou hoeven om te lezen. Maar ik had het er gisten met mijn moeder over en zij weet niet of er voor plus ogen ook lenzen zijn.

Dus mijn vraag is nou wat ikhet beste kan doen volgens julie. Gewoon rond blijven lopen tot ik dingne echt niet meer kan lezen of moeie ogen krijg? Of een bril of lenzen kopen. En welke van de twee dan?

Al vast bedankt.
Op vrijdag 1 juni 2007 11:29 schreef Tain het volgende:
Deze uitspraak mag hier ook wel staan
Spel- en typefouten voorbehouden.
  woensdag 7 april 2004 @ 10:24:02 #2
15285 _oxygen_
Druk Druk Druk
pi_18240806
Ik zou een bril kopen.. als je iets niet kan lezen zet je hem op. Al zijn lenzen ook makkelijk omdat je ze indoet en dan altijd scherp ziet..
Bizar.. (bit dyslectische)
  woensdag 7 april 2004 @ 10:28:25 #3
35662 Heintje
Gears of War.
pi_18240871
Dat is dus het nadeel van een bril. Ik zie mensen die een bril hebben vaak zoeken naar hun bril.
Het enige voordeel van een bril is dat je minder last hebt van vuil in je ogen. En dat is met lenzen juist extra irritant.
Maar lenzen in een kleurtje lijken me wel mooi.
pi_18240878
ik zou ook voor een bril gaan, als je hem nu de hele dag op moet zou ik voor lenzen gaan maar in dit geval gaat dat niet op.
Je moet je ogen ook zelf nog wel laten werken en met lenzen worden ze lui, met als risico dat je straks niet meer zonder kan. (heb ik gehoord)
  woensdag 7 april 2004 @ 10:30:21 #5
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_18240906
quote:
Op woensdag 7 april 2004 10:28 schreef Heintje het volgende:
Dat is dus het nadeel van een bril. Ik zie mensen die een bril hebben vaak zoeken naar hun bril.
Het enige voordeel van een bril is dat je minder last hebt van vuil in je ogen. En dat is met lenzen juist extra irritant.
Lenzen went hoor, ik heb nu al jaren harde lenzen en van vuil in mijn oog heb ik niet veel last. Mijn oog traant hooguit en dan spoelt het (meestal) zand er van zelf uit
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  woensdag 7 april 2004 @ 10:30:42 #6
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_18240912
quote:
Valt mee hoor. Als je maar zorgt dat je lenzen schoon zijn wanneer je ze in doet en niet te veel in je ogen wrijven... Heb al jaren lenzen en er eigenlijk nooit last van...
  woensdag 7 april 2004 @ 10:31:36 #7
68638 Zwansen
pi_18240926
quote:
Op woensdag 7 april 2004 10:28 schreef Sorella het volgende:
ik zou ook voor een bril gaan, als je hem nu de hele dag op moet zou ik voor lenzen gaan maar in dit geval gaat dat niet op.
Je moet je ogen ook zelf nog wel laten werken en met lenzen worden ze lui, met als risico dat je straks niet meer zonder kan. (heb ik gehoord)
Van wie heb je dit gehoord? Dit is dus echt onzin... Werking van een bril en lenzen is gelijk.
  woensdag 7 april 2004 @ 10:35:11 #8
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_18240979
quote:
Op woensdag 7 april 2004 10:31 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Van wie heb je dit gehoord? Dit is dus echt onzin... Werking van een bril en lenzen is gelijk.
Dat heb ik ook wel gehoord, maar ook het tegenovergestelde, zelfs meegemaakt. Dat je ogen dus juist minder hard achteruit gaan, of zelfs verbeteren als je lenzen gaat dragen. En dat heeft er dan weer mee te maken dat je lenzen op je ogen zitten, ipv van de brilglazen die een eindje van je ogen afzitten.
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
  woensdag 7 april 2004 @ 10:37:31 #9
68638 Zwansen
pi_18241021
quote:
Op woensdag 7 april 2004 10:35 schreef Jipje het volgende:

[..]

Dat heb ik ook wel gehoord, maar ook het tegenovergestelde, zelfs meegemaakt. Dat je ogen dus juist minder hard achteruit gaan, of zelfs verbeteren als je lenzen gaat dragen. En dat heeft er dan weer mee te maken dat je lenzen op je ogen zitten, ipv van de brilglazen die een eindje van je ogen afzitten.
Die lenzen of brillen verplaatsen alleen het brandpunt zodat jij het beeld weer scherp ziet. Het oog merkt daar vrij weinig van en gaat daardoor niet anders doen volgens mij...
pi_18241030
quote:
Op woensdag 7 april 2004 10:30 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Valt mee hoor. Als je maar zorgt dat je lenzen schoon zijn wanneer je ze in doet en niet te veel in je ogen wrijven... Heb al jaren lenzen en er eigenlijk nooit last van...
Ik heb ook al jaren lenzen en ik maak ze zelden schoon. Maar dat ga je wel merken. Savonds beginnen ze te irriteren en als je ze inzet beginnen je ogen te prikken en te tranen enzo. Is dus echt belangrijk dat je dat doet. Als je voor lenzen gaat zou ik wel zachte nemen. Die zitten lekkerder.
  woensdag 7 april 2004 @ 10:42:25 #11
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_18241106
Jipje heeft gelijk maar om nou met +1.50 en +0.75 lenzen te nemen lijkt mij toch wel een beetje onzin. Met +1.50 en +0.75 zie je prima maar heb je alleen moeite met dingen van dichtbij te zien, bijvoorbeeld lezen. Lijkt mij dan logisch om een leesbril aan te schaffen. Dat is even wennen maar straks weet je niet beter! En dan die hippe montuurtjes..... geinig hoor!
pi_18241109
Koop voor de aardigheid keer:
1. leesbrilletje op ongeveer die sterkte bij Hema
2. wegwerplenzen bij kruidvat
En bekijk wat je er van vindt, lekker simpel en goedkoop uitproberen.

Als je voor een of ander besluit zou ik wel naar opticien gaan voor goede meting.
Ow ja, en je ogen worden echt niet lui van inspannend kijken
Is gewoon fabeltje.
*** I have this condition ***
  woensdag 7 april 2004 @ 10:42:29 #13
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_18241110
O.k. dit verhaal komt me dus ontzettend bekend voor. Alleen dan iets anders.
Ging namelijk vorig jaar april/mei met m'n vriend mee naar z'n opticien. Had altijd een bril maar zette die nooit op omdat ik vond dat ik best wel goed zag. Alleen in de verte af en toe bepaalde dingen niet maar ja, om alleen daarvoor een bril op te zetten vond ik onzin. Dus toen ik met m'n vriend bij z'n opticien was m'n ogen nog maar eens een keer op laten meten. Ene oog is -1.75 en andere oog -10 (o.i.d, kon iig de grootste letter niet eens goed lezen, bleek een lui oog te zijn). Maar m'n goede oog scheen m'n slechte oog te "helpen" waardoor ik bij beide ogen gewoon -1.75 kon gebruiken. Ben toen begonnen met lenzen en wil nu echt niet meer zonder. En merk nu zelf ook wel dat m'n ogen eigenlijk slechter zijn dan ik wilde toegeven
  woensdag 7 april 2004 @ 10:49:58 #14
68726 Versie1
Goede winden..
pi_18241256
quote:
Ik heb juist met een bril meer troep in mijn ogen.

Ik ben van lenzen naar een bril gegaan puur voor de kosten. Lensen vind ik echter wel prettiger kijken (scherper).

Voordeel bril: flexibeler, kosten
Voordeel lenzen: geen vieze glazen, minder vuil in je oog, scherper zicht
  woensdag 7 april 2004 @ 11:17:41 #15
35662 Heintje
Gears of War.
pi_18241748
in het geval van een bril zou het dus een leesbril worden. Dus eentje die ik allene op hoef als ik iets moet lezen.
Dat gaat volgens mij helemaal niet werken. Altijd dat ding mee slepen voor als ik eens iets moet lezen. Dan nog liever wat moeite doen.

En bj lenzen kan ik die gewoon de hele dag inhouden? Nou is het wel zo dat ik vaak in een stoffige omgeving werk. En mijn baas doet altijd voor ie gaat werken zijn lenzen juist uit en zet een bril op. Nou hoef ik tijdens dat werk niet te lezen. (zeker niks kleins) dus as ik ze dan uit zou doen is het denk ik nog geen ramp.

iig al bedankt voor de reacties.
pi_18242889
sinds ik lenzen heb, gaan mn ogen vooruit! eerst had ik een bril maar die droeg ik weinig, had er een hekel aan. Lenzen zijn ideaal!
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
pi_18242945
quote:
Op woensdag 7 april 2004 11:17 schreef Heintje het volgende:
En bj lenzen kan ik die gewoon de hele dag inhouden? Nou is het wel zo dat ik vaak in een stoffige omgeving werk. En mijn baas doet altijd voor ie gaat werken zijn lenzen juist uit en zet een bril op. Nou hoef ik tijdens dat werk niet te lezen. (zeker niks kleins) dus as ik ze dan uit zou doen is het denk ik nog geen ramp.

iig al bedankt voor de reacties.
Lenzen zijn alleen fijn als je ze de hele dag in kan houden, als dat op je werk niet kan zou ik het niet doen! Bril is natuurlijk veel goedkoper dan steeds nieuwe lenzen. Ik zou voor de bril gaan die je dan alleen op zet als het nodig is.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_18243615
zou er niet aan beginnen als je er verder weinig last van hebt.al je bril of lenzen neemt, worden je ogen volgens mij steeds luier en kan je strax niet meer zonder
pi_18251477
quote:
Op woensdag 7 april 2004 10:17 schreef Heintje het volgende:
Mijn vriendin ging laatst een nieuwe bril kopen en toen we er toch waren heb ik ook gelijk mijn ogen op laten meten. Ik heb wel eens dat als ik bijvoorbeeld de tijd van een klokje wil lezen dat ik het heel moeilijk kan zien. En verder heb ik ook al wel eens gehoord dat als ik lees dat ik er zowat met mijn neus op zit. En volgens die test heb ik +1.50 en +0.75. Die gst had me ook nog gevraagt of ik nooit last had van vermoeide ogen, en dat heb ik niet.

Maar zou het nou toch verstandig zijn om een bril of lenzen te kopen. Echt last heb ik niet van mijn ogen. Alleen kan ik soms dingen lastig lezen. Ik heb alleen niet het idee dat een bril iets voor mij is. Zeker niet als ik hem alleen maar op zou hoeven om te lezen. Maar ik had het er gisten met mijn moeder over en zij weet niet of er voor plus ogen ook lenzen zijn.

Dus mijn vraag is nou wat ikhet beste kan doen volgens julie. Gewoon rond blijven lopen tot ik dingne echt niet meer kan lezen of moeie ogen krijg? Of een bril of lenzen kopen. En welke van de twee dan?

Al vast bedankt.
Je vraagt of het verstandig is om een bril of lenzen te kopen, maar even daarboven schrijf je dat je eigenlijk niet echt last hebt. Alleen soms dingen lastig lezen.
Verder schrijf je dat je soms dicht op je werk zit om iets te lezen, daarmee maak je het jezelf alleen maar extra lastig. Want met een + sterkte kan je door je in te spannen die sterkte als het ware zelf overbruggen. Als je jong bent kan je dit nog vrij gemakkelijk. Dat is dan waarschijnlijk ook de reden dat je niet zoveel last hebt. Als je dingen dichtbij wilt zien moet je je nog wat meer inspannen. Iedereen moet zich inspannen om dichtbij te kijken, maar door je plussterkte zal je je meer in moeten spannen. Door wat verder van je werk af te zitten, hoef je je iets minder in te spannen.
Beetje duidelijk?

Voor + sterkte zijn er lenzen.

Wat je volgens mij het beste kan doen... Als je geen last hebt lijkt he mij eigenlijk onzin om een bril of lenzen aan te schaffen. Je maakt je ogen in elk geval niet slechter door het niet te doen, dus daarvoor hoef je het niet te doen.
Als je toch wat wilt zou ik als ik jou was eerst maar eens beginnen met een brilletje. Niet te duur, eenvoudig en kijk maar eens hoe het bevalt.
Vaak is het lastiger om te wennen aan + dan aan - sterkte. Omdat je het eigenlijk zonder correctie ook wel ziet.
En als je dan een bril hebt, kijk maar wat je fijn vind, alleen met lezen of gewoon de hele dag. Als je hem de hele dag opzet zal je sneller wennen. Maar het kan absoluut geen kwaad om een bril alleen voor lezen e.d. te gebruiken.

Maar goed, het is en blijft jouw keuze. Maar een bril is denk ik voordeliger om uit te proberen en sowieso is een bril naast lenzen geen overbodige luxe. Mocht je je bril vaak dragen en het toch prettiger vinden kijken met bril, kan je later altijd nog eens overwegen om lenzen aan te schaffen.

Succes met je keuze!
Fake it till you make it...
pi_18251995
ik heb zelf lenzen.. en heb er eigenlijk nooit last van... kan er gewoon alles mee doen... en voor elk kwaaltje hebben ze anders wel weer een andere oplossing...

Maar als je je bril/ lenzen alleen voor bepaalde gevallen nodig hebt... is een bril waarschijnlijk gemakkelijker... moetj e alleen niet vergeten hem overal mee mee te nemen
  woensdag 7 april 2004 @ 19:10:16 #21
59369 8PacK
Alé god, benne ge daar?
pi_18254429
quote:
Op woensdag 7 april 2004 10:42 schreef Herman het volgende:
Koop voor de aardigheid keer:
1. leesbrilletje op ongeveer die sterkte bij Hema
2. wegwerplenzen bij kruidvat
En bekijk wat je er van vindt, lekker simpel en goedkoop uitproberen.

Als je voor een of ander besluit zou ik wel naar opticien gaan voor goede meting.
Ow ja, en je ogen worden echt niet lui van inspannend kijken
Is gewoon fabeltje.
Gaat lekker makkelijk he met 2 verschillende ogen. En overigens zou ik gewoon een bril nemen. Ik heb zelf lenzen maar dan voor verweg en jij voor dichtbij. Maar is er uberhaupt dan een leeslens voor alleen lezen?
Dusse hij zegt zo van je hiehohahondekots....
  woensdag 7 april 2004 @ 23:17:48 #22
35662 Heintje
Gears of War.
pi_18262434
quote:
Op woensdag 7 april 2004 17:36 schreef vrouwtjetrouw het volgende:
ik heb zelf lenzen.. en heb er eigenlijk nooit last van... kan er gewoon alles mee doen... en voor elk kwaaltje hebben ze anders wel weer een andere oplossing...

Maar als je je bril/ lenzen alleen voor bepaalde gevallen nodig hebt... is een bril waarschijnlijk gemakkelijker... moetj e alleen niet vergeten hem overal mee mee te nemen
Dat is het nadeel van een bril, zeker als je hem niet altijd op hoeft. Die is redelijk lastig mee te nemen. Ik zou dat ding niet gewoon in mijn broekzak kunnen stoppen. Dus zal ik of met dat ding in mijn handen staan of zo. Of ik leg hem weer ergens neer en vergeet hem of zo.

Daarom lijken lenzen mij makkelijker. Tuurlijk is dat in het begin ff wennen, maar dat hoort er bij.
Door toch mijn werk verder van mijn ogen af te houden moet ik ze dus meer inspannen. Dit is dan misschien wel niet slecht voor mijn ogen, maar is dat niet het gene waarvan ik dan moeie ogen zou krijgen?

Waar kan ik ergens goedkoop een brilletje halen om te kijken of het fijner kijkt. En dan natuurlijk wel met twee verschillende ogen. Mocht dat toch fijner zijn dan zal ik denk ik maar op zoek gaan naar lenzen. En die bril dan als reserve houden of zo.

iig bedankt voor de reacties.
pi_18262689
quote:
Op woensdag 7 april 2004 23:17 schreef Heintje het volgende:

[..]

Daarom lijken lenzen mij makkelijker. Tuurlijk is dat in het begin ff wennen, maar dat hoort er bij.
Door toch mijn werk verder van mijn ogen af te houden moet ik ze dus meer inspannen. Dit is dan misschien wel niet slecht voor mijn ogen, maar is dat niet het gene waarvan ik dan moeie ogen zou krijgen?
ja daar kan je zeker moeie ogen van krijgen.. door de lenzen hoeven je ogen veel minder moeite te doen, omdat de lenzen je zicht corrigeren.
quote:
Waar kan ik ergens goedkoop een brilletje halen om te kijken of het fijner kijkt. En dan natuurlijk wel met twee verschillende ogen. Mocht dat toch fijner zijn dan zal ik denk ik maar op zoek gaan naar lenzen. En die bril dan als reserve houden of zo.

iig bedankt voor de reacties.
vaak zie je wel van die acties dat de brillen goedkoper zijn...
weet wle dat het bij mij zowas dat ik doordat ik lenzen had heel goedkoop een bril erbij kon nemen.. (niet dat ik hem veel draag, soms s'avonds, maar vind een bril echt niet lekker kijken)
pi_18262739
ik had tot 2 weken geleden ook geen lenzen, maar het moment dat ik ze in deed ging een wereld voor me open!
ik zie gewoon alle borden boven de weg!!!
pi_18262877
quote:
Op woensdag 7 april 2004 23:29 schreef _TaNaTi_ het volgende:
ik had tot 2 weken geleden ook geen lenzen, maar het moment dat ik ze in deed ging een wereld voor me open!
ik zie gewoon alle borden boven de weg!!!
komt bekend voor ja.. moet je ook eens uit de verte naar een conifeer kijken (hoe schrijf je dat) dan zie je al die kliene takjes gewoon!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')