Die moet ik je verschuldigd blijven. Ik heb op de universiteit een module "Nederlands als tweede taal" gevolgd, en daar kwam het aan bod. Maar da's inmiddels meer dan 10 jaar geleden, dus wellicht achterhaald...quote:Op woensdag 7 april 2004 16:46 schreef bixister het volgende:
heb je misschien bronnen hiervoor? ik heb nl. anders geleerd.
Precies! Drillen die hap! Die kindertjes uit dergelijke voormalige oostbloklanden zijn er echt niet ongelukkig van geworden.quote:Op woensdag 7 april 2004 15:04 schreef thabit het volgende:
In het communistische oostblok hadden ze dat goed door. Men begon talenten al op jonge leeftijd te ontdekken en te stimuleren.
Ik ben benieuwd.quote:Op woensdag 7 april 2004 17:16 schreef bixister het volgende:
dat ik afstudeerde als ontw.psycholoog is ook alweer zo'n 10 jaar geleden.ik zal het eens een bevriende taalkundige vragen.
De stelling van pythagoras is ook een norm hoor.quote:Op woensdag 7 april 2004 17:16 schreef ivetje het volgende:
Ik zou ze normen en waarden leren...da's het belangrijkste in de samenleving, en verder gewoon doen waar ze goed in zijn
beleefd zijn tegenover oudere mensen, niet pesten, niet schelden...de simpele dingen die ieder mens gewoon kent.quote:Op woensdag 7 april 2004 17:18 schreef bixister het volgende:
jaja, normen en waarden. kun je iets specifieker zijn?
Ik hoop maar dat jij je kinderen geen rekenen gaat lerenquote:Op woensdag 7 april 2004 19:56 schreef Tan het volgende:
Ik snap wel waarom TS 4 kinderen wil... immers
vader + moeder = 4 kinderen <> (1)˛+(1)˛=(2)˛
Waarom zou iemand dat niet kunnen leren naast de stelling van Pythagoras? Wiskundigen zijn over het algemeen een stuk minder gewelddadig dan de gemiddelde mens dus ik denk dat het leren van "normen en waarden" heel goed samen gaat met het leren van de stelling van Pythagoras.quote:Op woensdag 7 april 2004 20:01 schreef ivetje het volgende:
[..]
beleefd zijn tegenover oudere mensen, niet pesten, niet schelden...de simpele dingen die ieder mens gewoon kent.
Lucht, licht en liefde- of reinheid, rust en regelmaat, pick your choicequote:Op woensdag 7 april 2004 20:06 schreef Ixnay het volgende:
Ja, ik vind dat iemand die denkt dat 1 + 1 = 4 helemaal geen kinderen mag krijgen.
ik zeg niet dat je je kinderen die stelling niet mag leren, maar ik leer ze eerst andere dingen die ik persoonlijk belangrijker vind. Ik ken die stelling ook niet uit mijn hoofd en heb hem naast school ook nog nooit nodig gehad, dus ik vind hem niet zo belangrijkquote:Op woensdag 7 april 2004 20:04 schreef thabit het volgende:
[..]
Waarom zou iemand dat niet kunnen leren naast de stelling van Pythagoras? Wiskundigen zijn over het algemeen een stuk minder gewelddadig dan de gemiddelde mens dus ik denk dat het leren van "normen en waarden" heel goed samen gaat met het leren van de stelling van Pythagoras.
Een realistische toekomstige vader! Hulde!quote:Op woensdag 7 april 2004 23:24 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik wil mijn kinderen zo snel mogelijk leren om Drs P mee te zingen.
En natuurlijk om mijn afwas te doen.
Mijn zoontje is hier nog láng niet aan toe, maar als het ooit zover komt dan zal ik er persoonlijk op toezien dat hij in iedergeval snapt wat hij aan het doen is en dit zonodig ook zonder rekenmachine kan reproduceren.quote:Op woensdag 7 april 2004 13:19 schreef febster het volgende:
[...]
Daarnaast heeft "de jeugd" nu allemaal van die Ti 83 grafische rekenmachines waarmee je dat soort dingen (en moeilijkere berekeningen) makkelijk via dat apparaat kan uitvoeren,
[...]
quote:Op woensdag 7 april 2004 20:02 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik hoop maar dat jij je kinderen geen rekenen gaat leren
1*1=1
+
1*1=1
Dat is dus samen 2
2 *2=4
Jouw sommetje komt dus uit op 1+1=4![]()
![]()
Nee, inderdaad. Doe maar weer gewoon serieus, dan snap ik je -meestalquote:Op vrijdag 9 april 2004 16:58 schreef Tan het volgende:
[..]Dat die som nergens op slaat, bedoelde ik dus ook
T.S. wist zo stellig dat hij 4 kinderen wilde krijgen, dat vond ik ook zo dom. Maar mijn sarcastisch bedoelde grapje werd niet begrepen merk ik alweer
(heb ik wel vaker last van)
En ik waarschuwde nog wel dat het geen serieuze reactie wasquote:Op vrijdag 9 april 2004 18:44 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee, inderdaad. Doe maar weer gewoon serieus, dan snap ik je -meestal- wel
Nou uh... ik dacht dus inderdaad dat je het sommetje zelf verkeerd begrepen had en dat dat je grap was. Van 2+2=4 is de uitkomst van Pythagoras, en dus wil TS vier kinderen. Maar achquote:Op vrijdag 9 april 2004 19:01 schreef Tan het volgende:
[..]
En ik waarschuwde nog wel dat het geen serieuze reactie was![]()
12 is geen 2.quote:Op vrijdag 9 april 2004 19:02 schreef miss_dynastie het volgende:
Nou uh... ik dacht dus inderdaad dat je het sommetje zelf verkeerd begrepen had en dat dat je grap was. Van 2+2=4 is de uitkomst van Pythagoras, en dus wil TS vier kinderen. Maar ach
DAT WEET IK, DAT HEB IK AL EERDER GEPOST, LE-ZEN!!!quote:Op vrijdag 9 april 2004 19:06 schreef Jimmy het volgende:
[..]
12 is geen 2.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |