abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 april 2004 @ 22:20:45 #1
49296 ds_polleke
Apostel Paulus de boskabouter
pi_18233843
Hallo. overmorgen ga ik naar Nordhausen vanuit Rotterdam.
Ik rij tegen wil en dank LPG en in het buitenland moet ik mijn eigen brandstof betalen..

waar kan ik het beste tanken? (net voor de grens maar dat rottankje ret het retourtje niet)
If my answers scare you.. stop asking scary questions.
pi_18233957
volgens mij valt er wel te tanken in duitsland. Alleen je zal wel zo een overloop stuk nodig hebben. En die is wel te koop bij de pomp. Maar ik zal het met lpg niet gokken op een volgend station want de kans bestaat dat je stil komt te staan dan. Dus op tijd tanken !
pi_18233990
GC --> PTA
Past hij toch beter...
[18:02:51] <Lynx666> Jij bent erg op je eigen speciale manier, MutZ :')
<gr8w8>bitch
  dinsdag 6 april 2004 @ 22:26:26 #4
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_18234012
Je kunt o.a. bij de anwb een boekje kopen met alle lpg verkooppunten in heel europa.

Als je slim bent tank je net over de grens, over welke snelweg kom je Nederland in ?
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_18234393
Tja, dat heb je helaas met LPG

Geef mij maar Diesel, van Nederland naar Wenen op 1 tank
  dinsdag 6 april 2004 @ 22:44:23 #6
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_18234582
YTFS!?

ff geleend van "ikwilgeencookies" uit topic "route plannen lpg tanken" (02-03-04)

http://www.vanmeenen.com/lpg_vanmeenen/tankstations.html

goede reis
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 7 april 2004 @ 10:55:51 #7
49296 ds_polleke
pi_18241377
heb je de search al eens geprobeerd sinds de overgang naar de nieuwe setup? Ikwel. ik kan m'n iegen posts niet eens vinden..
  woensdag 7 april 2004 @ 10:59:52 #8
49296 ds_polleke
pi_18241445
is er iemand die een soort route planner heeft die de stations aangeeft in je route? ik weet dat de shell het deed met de shell stations..
  woensdag 7 april 2004 @ 11:03:54 #9
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_18241520
Hee luie donder, naar welke "Nordhausen" moet je eigenlijk, er zijn er in Duitsland meerdere hoor
  woensdag 7 april 2004 @ 13:37:22 #10
49296 ds_polleke
pi_18244984
Naar Nordhausen: 99734 dat licht in voorm. oost. tussen Kassel en Erfurt.

die tweede Nordhausen heet officieel Nordheim.
  woensdag 7 april 2004 @ 13:55:16 #11
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_18245411
99734
Nordhausen
Gas-Schäfer
Hesseröder-Str. 32
03631 / 98 63 62
Mo-Do 8.00-17.00
Fr. 8.00-15.00
  woensdag 7 april 2004 @ 15:23:11 #12
49296 ds_polleke
pi_18247646
hey bedankt.. Helaas trekt mijn tank die 543 kilometer in een keer naar nordhausen niet..
Dus ff voor de grens tanken (dan betaald de baas het nog) dan blijven er nog 443 kilometers over... dus halverwege ff tanken

zit er op de A7 e45 ook ergens een? ik kom er met de lijst (zie linkje boven) niet helemaal uit
  woensdag 7 april 2004 @ 19:33:47 #13
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_18255149
Heb je op die site ook dat kaartje onderaan de pagina gezien?
Ik zie verder ook niet zo 123 een geschikte pomp staan.
Bedenk goed dat je langs de Autobahn nauwelijks LPG vindt, meestal zal je eraf moeten.
Denk dat je het best vol met gas NL kan verlaten, dan ergens gunstig benzine volgooien en dan in Kassel of Nordhausen weer LPG volgooien.

Verkijk je er niet op, ben een paar jaar geleden met een studiegenoot in een 30 jaar oude BMW die op benzine alleen op de snelweg kon rijden en daarbuiten direct afsloeg naar Milaan/Riviera geweest. Door Zwitserland ( ongeveer 10 LPG pompen) een beetje over passen scheuren, in Italië op de laatste dampen de LPG pomp gehaald. Je komt echt op allerlei industrieterreinen ed. op zoek naar je LPG pomp.
Wij hadden toen dat LPG boekie maar dat klopte toch redelijk vaak niet=geen pomp op verwachte plek.

Ach, betaal je toch gewoon wat extra voor benzine; goede reis.
pi_18296655
Er komen steeds meer lpg pompen in Europa,dit vanwege de gunstige mileu eigenschappen......
Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
  Moderator woensdag 26 april 2006 @ 12:32:32 #15
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_37308018
Weet iemand toevallig (een link naar een) kaartje met tankstations waar gas wordt verkocht langs snelwegen in Duitsland? Er zijn op internet wel allerlei lijsten te vinden, maar dat is helemaal niet handig bij het plannen. Weet ik veel waar "Deitz" ligt, dat moet ik dan eerst weer gaan opzoeken.
Terwijl je op een kaartje direct kan zien of het op je route ligt en hoe ver het is tussen twee tankstations.

Dus: iemand die me aan zo'n kaartje kan helpen?
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_37308671
Bij de ANWB kun je een boekje kopen met alle gasstations etc. (Inclusief kaartjes). Omdat de aansluitingen niet in alle landen hetzelfde zijn, kun je daar ook speciale aansluitingen kopen om op de aansluiting van je gastank te zetten (Kan even niet op het woord komen)
  Moderator woensdag 26 april 2006 @ 13:51:44 #17
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_37310284
quote:
Op woensdag 26 april 2006 13:01 schreef Keukenprinsesje het volgende:
Bij de ANWB kun je een boekje kopen met alle gasstations etc. (Inclusief kaartjes). Omdat de aansluitingen niet in alle landen hetzelfde zijn, kun je daar ook speciale aansluitingen kopen om op de aansluiting van je gastank te zetten (Kan even niet op het woord komen)
O, staan daar ook kaartjes in? OK dan!

Enne: " nippels" heten die dingen. Europa-nippel of Italië-nippel.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  woensdag 26 april 2006 @ 14:05:19 #18
12621 tcr
*nix 4ever
pi_37310652
Autogas (LPG) stations heb je weinig in Duitsland, het meeste geluk aan de snelweg heb je bij een Shell station. Op de weg van Oldenzaal naar Berlijn ken ik er eentje op de heenweg en twee op de terugweg (toevallig afgelopen maandag ontdekt).

Er zelfs ooit eentje tegengekomen waar ik geen 'nippel' nodig had, maar de nippel ligt gewoon in mijn auto (voor Duitsland/Polen en ik heb er een voor Frankrijk).

Hier url's:

http://www.propan.de/tanken/tanken.html

http://www.gas-tankstellen.info/menu.php?language=nl_NL

Als je in de buurt van Polen komt kun je beter even daar heen rijden, veel meer aanbod van autogas .
  Moderator woensdag 26 april 2006 @ 14:37:16 #19
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_37311609
quote:
Bedankt.
Ik had die sites echter ook al gegoogled, en helaas staat op beide sites geen overzichtskaartje.
Ik zoek dus een kaartje met daarop stations aan de snelweg die gas verkopen (op weg naar het zuiden).

Dat LPG-boekje van de ANWB, daar vragen ze zomaar 16,5 euro voor.
Dat heb je er met één keer gas tanken in Duitsland al uit weliswaar, maar alleen voor zo'n kaartje vind ik het een hoop geld. Dus als iemand een site weet waar ze wél zo'n overzicht hebben dan houd ik me aanbevolen.
pi_37336813
Hier een heel duidelijk kaartje:
http://www.rast.de/standorte/autogas/

Wel op letten dat je aan de goede kant van de autobahn zit, vaak hebben ze maar LPG aan 1 kant!
Langs de snelweg kost het ong. 65 eurocent.
  Moderator donderdag 27 april 2006 @ 11:13:49 #21
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_37338667
quote:
Op donderdag 27 april 2006 09:58 schreef beukp het volgende:
Hier een heel duidelijk kaartje:
http://www.rast.de/standorte/autogas/

Wel op letten dat je aan de goede kant van de autobahn zit, vaak hebben ze maar LPG aan 1 kant!
Langs de snelweg kost het ong. 65 eurocent.
pi_37338790
Wel ff opletten, LPG tanken in Duitsland is nogal apart. Eerst de nippel er op draaien, dan het vulpistool er op schroeven en indrukken. Vervolgens kan je pas op de knop drukken. Ik zou wel zelf een nippel mee nemen, sommige tankstations hebben ze niet liggen.
pi_37477961
Wij hebben dus dat dure ANWB-boekje gekocht en ik zou het iedereen afraden!!! Een hoop zoeken in kleine plaatsjes en als je uiteindelijk het tankstation gevonden hebt, blijkt er geen lpg meer verkocht te worden Toen we dit een paar keer hadden meegemaakt hebben we het boekje niet meer gebruikt. Gelukkig zijn er in Duitsland veel 'Autohof's waar je lpg kunt tanken, direct aan de afslag. Vreemd genoeg staan deze tankstations niet in het dure ANWB-boekje.
  Moderator dinsdag 2 mei 2006 @ 13:59:31 #24
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_37485335
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 08:09 schreef Priskilla het volgende:
Wij hebben dus dat dure ANWB-boekje gekocht en ik zou het iedereen afraden!!! Een hoop zoeken in kleine plaatsjes en als je uiteindelijk het tankstation gevonden hebt, blijkt er geen lpg meer verkocht te worden Toen we dit een paar keer hadden meegemaakt hebben we het boekje niet meer gebruikt. Gelukkig zijn er in Duitsland veel 'Autohof's waar je lpg kunt tanken, direct aan de afslag. Vreemd genoeg staan deze tankstations niet in het dure ANWB-boekje.
Staat er eigenlijk bij de afslag naar de Autobahm-tankstations al aangegeven dat er ook LPG getankt kan worden?
pi_37535034
ook in duitsland staan borden bij pompstations met brandstof prijzen. dus incl lpg.
De bekende "vakantie" routes zijn vaak redelijk voorzien van lpg stations.
Klikt niet op facebook links
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')