abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 april 2004 @ 19:36:48 #1
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_18228679
Laatst zag ik in de krant een berichtje staan over zgn ''Rescuespray''

Dat zou dus een middeltje zijn -receptloos verkrijgbaar bij apotheken en drogisten- dat kalmerend werkt.... het wordt gemaakt van verschillende soorten bloesem.

Ik zal er maar gelijk bij zeggen, dat geneigd ben eerder te geloven in kabouters dan in de werking van dat middel, maar om het niet direct te verwijzen naar het land der fabelen, zou ik graag wat ervaringen willen horen van degene die dat gebruiken...

zie ook: www.rescuespray.nl

Alvast bedankt.
  dinsdag 6 april 2004 @ 19:38:14 #2
70256 Baklap
it's true,I ate your flag
pi_18228719
Waarom zou je er niet kalmer van kunnen worden?
Look who's here everyone! It's Zoidberg, the lovable tramp!
  dinsdag 6 april 2004 @ 19:46:39 #3
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_18228968
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 19:38 schreef Baklap het volgende:
Waarom zou je er niet kalmer van kunnen worden?
Ten eerste omdat het receptloos verkrijgbaar is...

en ik vindt het wat ongeloofwaardig klinken dat je zou kalmeren door bloesem op je tong te sprayen

Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar ik sta er wel vrij kritisch tegen over... d.w.z op dit moment
pi_18231065
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 19:46 schreef TheDon18 het volgende:

[..]

Ten eerste omdat het receptloos verkrijgbaar is...

en ik vindt het wat ongeloofwaardig klinken dat je zou kalmeren door bloesem op je tong te sprayen

Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar ik sta er wel vrij kritisch tegen over... d.w.z op dit moment
Van bepaalde theeën kan je ook kalm worden.... ik drink elke avond twee van die bakken omdat ik anders niet lekker slaap
pi_18231281
Van een warm bad met lavendel word je ook lekker rustig, is ook geheel zonder recept te verkrijgen,. dus dat kan geen reden zijn waarom het niet werk

Mja dat er een hoop kwakzalverij te koop is dat ga ik niet ontkennen, ik ben trouwens niet zo voor de middeltjes van bach. Heb er wel andere rescue remedies van gebruikt, vond het niks! Als je rustiger wilt worden zal ik een kruidenthee nemen, of een bad (mja dat kan nou ff niet als je op je werk bent en dan lijkt zo'n spray welhandig) Maar goed dan zou ik persoonlijk voor een thee gaan.
pi_18231819
Ik snap dat ding niet helemaal. Ik bedoel, als je opeens op straat (of een rommelmarkt voor de Fokkers) loop te flippen, dan ga je toch niet even je spray pakken om iets op je tong te spuiten?!
pi_18231875
Ik gebruik de rescuespray, het werkt op je zonnevlecht.
Een ontspannend bad of kopje thee drinken kan natuurlijk niet altijd he.

Ow de eerste keer dat ik het gebruikte wist ik niet was het was en waarvoor. Ik zat in de zenuwen toen een vriendin me zei dat ik ff 2x moest sprayen. Mn buik (zonnevlecht dus) ontspande zich volledig.

Dus een placebo was het niet.

Smaakt niet echt lekker btw
pi_18231884
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 21:21 schreef ParanoidEv het volgende:
Ik snap dat ding niet helemaal. Ik bedoel, als je opeens op straat (of een rommelmarkt voor de Fokkers) loop te flippen, dan ga je toch niet even je spray pakken om iets op je tong te spuiten?!
Tuurlijk wel ( )
pi_18232561
Ik heb geen ervaring met dit middeltje, maar wel met andere producten van Bach. En die ervaringen zijn goed
amokaapjeeh O+
pi_18233880
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 21:45 schreef Coconut het volgende:
Ik heb geen ervaring met dit middeltje, maar wel met andere producten van Bach. En die ervaringen zijn goed
Jep ik ook, ik heb zo'n Rescue-zalf voor insektenbeten, of huidaantastingen door planten etc.. maar das zeer goed spul ja
  dinsdag 6 april 2004 @ 22:34:06 #11
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_18234249
Voorheen gebruikte ik wel eens Oxazepam, een benzodiazepine (tranqulizer), maar die mag je niet voor een lange periode gebruiken, dus vandaar dat ik op zoek ben naar een ander middel.

Maar die ''rescuespray'' ga ik toch eens kopen... 'tis altijd te proberen natuurlijk
  dinsdag 6 april 2004 @ 22:38:53 #12
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_18234406
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 21:24 schreef _Draven_ het volgende:
Ik gebruik de rescuespray, het werkt op je zonnevlecht.
Een ontspannend bad of kopje thee drinken kan natuurlijk niet altijd he.

Ow de eerste keer dat ik het gebruikte wist ik niet was het was en waarvoor. Ik zat in de zenuwen toen een vriendin me zei dat ik ff 2x moest sprayen. Mn buik (zonnevlecht dus) ontspande zich volledig.

Dus een placebo was het niet.

Smaakt niet echt lekker btw
Hoe lang werkt dat eigenlijk ongeveer, en kan je het onbeperkt gebruiken?
pi_18239163
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 22:38 schreef TheDon18 het volgende:

[..]

Hoe lang werkt dat eigenlijk ongeveer, en kan je het onbeperkt gebruiken?
Als ik t gebruik komen de zenuwen niet terug, misschien dat het op iedereen net iets anders werkt.

Voor zover ik weet mag je het onbeperkt gebruiken, het is een tinctuur dus spuit geen half flesje leeg als je nog moet rijden
pi_18281443
Ik gebruik het ook, vlak voor examens enzo. Het doet niks anders dan je gestreste spieren en zenuwen een teken te geven om eens te ontspannen. Je kan je dan best moe voelen, nadat je het heb gebruikt. Werkt prima, en voor af en toe zeker het aanraden waard!
pi_18281940
Ook ik heb zeer goede ervaringen met de Rescue Remedy...in een gestresste periode heb ik elke dag elk uur 2 druppeltjes gebruikt en ik werd er zeer rustig van. Nu gebruik ik af en toe nog de spray bij stressvolle dingen...tis beter dan die zware Oxazepam e.d.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')