Je hebt gelijk, ja, dus de krukas.quote:Op dinsdag 6 april 2004 18:16 schreef Mac11 het volgende:
Hoe wil je het aantal toeren per minuut meten van een op en neer gaande beweging meten dan(zuiger).
Toeren worden vanaf de krukas gemeten.
Hoe wou je het ooit voor elkaar krijgen om het aantal omwentelingen per minuut te meten van een op en neer gaande beweging?quote:Op dinsdag 6 april 2004 18:22 schreef Light_728 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ja, dus de krukas.
Dan vraag ik me iets af. Een simpel voorbeeldje. De zuiger draait 500 tpm in een 4 pitter, dus de krukas draait 2000 tpm. Stel, een V8 blok, de zuiger draait dan 500 tpm, dus de V8 zou dan 4000 tpm draaien. Dus, simpel gezegd, de blok kan meer toeren aan, omdat de zuiger minder hard hoef werken in vergelijking met een 4 pitter.
....
iddquote:Op dinsdag 6 april 2004 18:25 schreef CreativeMind het volgende:
Hallo schat. Een zuiger gaat gewoon simpel 1 keer naar beneden en 1 keer omhoog om de krukas 1 rondje te laten draaien. Wat is hier nou moeilijk aan? Wat maakt het nou uit of je 4 of 83 zuigers hebt?
Ik snap er ook nix vanquote:Op dinsdag 6 april 2004 18:53 schreef CreativeMind het volgende:
Ik heb jouw posts nou 3 keer gelezen, Light_728, en ik weet niet of het aan je gebrekkige beheersing van de Nederlandse taal ligt of aan jouw ingewikkelde beeld van het verbrandingsmotorprincipe, maar ik snap nog steeds geen hol van jouw redenering
10 punten, u gaat door voor de koel-vries combinatiequote:Op dinsdag 6 april 2004 18:25 schreef CreativeMind het volgende:
Hallo schat. Een zuiger gaat gewoon simpel 1 keer naar beneden en 1 keer omhoog om de krukas 1 rondje te laten draaien. Wat is hier nou moeilijk aan? Wat maakt het nou uit of je 4 of 83 zuigers hebt?
Jahaa, dan laten we de versnellingsbak even buiten beschouwing.quote:Op dinsdag 6 april 2004 19:18 schreef CreativeMind het volgende:
Wat denk je dat de bedoeling is van een versnellingsbak?
idd en de eindoverbrenging.quote:Op dinsdag 6 april 2004 19:18 schreef CreativeMind het volgende:
Wat denk je dat de bedoeling is van een versnellingsbak?
quote:Op dinsdag 6 april 2004 19:21 schreef Light_728 het volgende:
[..]
Jahaa, dan laten we de versnellingsbak even buiten beschouwing.
Dus dat ze maar 1 versnelling hebben.
NEEEEEEEEEEEEEHEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE kijk nou eens naar die animatie die die toyota gozer hierboven heeft gepost!!!!quote:Op dinsdag 6 april 2004 19:25 schreef Light_728 het volgende:
Dus meer zuigers, hoe sneller de krukas kan draaien?
Nee juist niet.... maar dat is weeeer een ander verhaal... *zucht*quote:Op dinsdag 6 april 2004 19:25 schreef Light_728 het volgende:
Dus meer zuigers, hoe sneller de krukas kan draaien?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |