abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 april 2004 @ 17:06:19 #1
16701 scanman01
Today's a good day
pi_18224654
* Fok! Movie Trivia - April 2004

Spelregels

Iemand heeft een vraag gesteld en het is aan jou en de mede-Fok!kers om die te beantwoorden. Als de vragensteller dit nodig acht, mag hij natuurlijk hints geven. Bij onduidelijkheid beslist de vragensteller wie het goede antwoord gegeven heeft en wie het punt krijgt.
Degene wie hem het eerst goed beantwoord heeft mag de volgende vraag stellen, er lopen dus niet meerdere vragen tegelijk. Als deze persoon dat niet binnen een uur gedaan heeft, mag iemand anders deze taak van hem overnemen. Dit om het topic niet onnodig lang vast te laten zitten. Wanneer iemand aangeeft dat hij weggaat na het beantwoorden van een vraag, mag er natuurlijk meteen een andere vraag gesteld worden.
Het is niet toegestaan om meerdere antwoorden in één post te geven. De vragensteller dient, in het geval dit tog gebeurt alleen naar het bovenste antwoord te kijken en de rest te negeren.
Het is handig als de persoon die de vraag gesteld heeft het topic in de gaten blijft houden. Als hij/zij voor een langere periode daar niet toe in staat is, is er waarschijnlijk wel iemand bereidt om deze vraag op te geven, aan wie dan het goede antwoord doorgegeven kan worden, zodat deze de jurering verder op zich kan nemen.
Het is niet toegestaan om meer dan 2 gokken/antwoorden te doen, voordat de vragensteller deze afgekeurd heeft. Dit om het spammen van tig antwoorden door één persoon te voorkomen.

Puntentelling
Elke maand wordt er een nieuwe ranking gestart. De laatste vraag die voor 0:00 uur van de laatste dag van de maand is gesteld, telt nog mee voor die maand. Als deze vraag beantwoord is wordt er een nieuwe topic geopend (met als titel: "Fok! Movie Trivia - [MAAND JAAR] I").De resultaten van de vorige maanden en de overall ranking kun je in dit topic terugvinden: Fok! Movie Trivia - Overzichtstopic
Elke goed beantwoorde vraag is één punt waard. In elke 10e topic van de maand tellen de punten dubbel.

Vragen
Je mag vragenstellen over elke film die je kan bedenken (TV-films, direct-to-video-films, films die nog in de bios moeten komen, mogen dus ook), zolang je maar verwacht dat de vraag te beantwoorden is.
Vragen waarvoor meerdere antwoorden mogelijk zijn kun je het best vermijden, aangezien dit nog wel eens onduidelijkheden wat punten verdeling op kan leveren. Bij vragen met meerdere antwoorden, moeten al je antwoorden in dezelfde post staan om goedgekeurd te kunnen worden.
Een overzicht van de soorten vragen die al geweest zijn is hier te vinden, met dank aan mamamiep : Fok! Movie Trivia - Overzichtstopic

Spoilertag
Omdat er tegenwoordig een spoilertag is, is het handig om die af en toe te gebruiken. Zo was er laatst een vraag om 10 films op te noemen waar de hoofdpersoon dood ging op het eind. Als je die film nog niet hebt gezien, dan wil je dat niet weten. Daar is de spoilertag heel erg handig voor.

Stats
Aan het eind van de maand worden ook een aantal statistieken bekend gemaakt over die maand. Statistiek zoals, wie heeft hoeveel vragen van welke vragensteller beantwoord en wat voor soort vragen waren dat. De stats zijn hier te vinden: FMT Stats

Verboden
Het gebruik van IMDb of welke website ook bij het beantwoorden van de vragen is verboden. Als we erachter komen dat dit toch gebeurt is, wordt het punt niet toegekend.

Ranking
Deze zal Gorro aan het begin van elk topic bekend maken, mits hij het topic ook opent natuurlijk.

IRC-kanaal
Tegenwoordig bestaat er ook een IRC-kanaal speciaal voor FMT. Waar je gezellig kunt chatten met de andere FMT-ers. Het is in principe niet de bedoeling om te gaan overleggen over de vragen, gezien dat oneerlijk is tegenover de mensen die niet in dat channel (kunnen) zitten.Dit kanaal is #fmt op de IRC-server van Fok!, irc.fok.nl, Port 6667.

Slowchat
Met de komst van een apart slowchat-topic ( FMT slow/fastchat-topic ) is slowchat in dit topic, net als in alle andere topics in FTR niet meer toegestaan. Een grappige opmerking mag natuurlijk altijd, maar ga geen hele gesprekken meer voeren. Indien nodig kunnen reacties weggemodereerd worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gorro op 06-04-2004 17:38:27 ]
My soul is painted like the wings of butterflies
  dinsdag 6 april 2004 @ 17:07:07 #2
16701 scanman01
Today's a good day
pi_18224676
De vraag was:

Vier beschrijvingen van films. Neem een van de hoofdrolspelers uit iedere film. Samen hebben ze een film gemaakt. Welke film bedoel ik?

- Een advocaat wordt het doelwit van een politiek figuur en zijn handlangers als hij perongeluk zeer belangrijke bewijzen ontvangt over een politieke misdaad.

- Als een mooie meid wordt gedumpt door haar vriendje, besluit ze hem te volgen naar de school waar hij rechten studeert om hem terug te pakken.

- Een serveerster en een huisvrouw schieten een verkrachter neer en slaan op de vlucht in een 1966 Thunderbird.

- In Chicago van de jaren 30 wil een jonge oplichter wraak nemen voor de moord op zijn partner. Hij spant samen met een meester in oplichting om samen met hem een fortuin te winnen van een criminele bankier.
  dinsdag 6 april 2004 @ 17:08:33 #3
23107 dolle_hond
topicverkoper
  dinsdag 6 april 2004 @ 17:10:10 #4
16701 scanman01
Today's a good day
pi_18224780
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 17:08 schreef dolle_hond het volgende:
a league of their own
Niet goed. Verkeerde actrice gegokt
  dinsdag 6 april 2004 @ 17:10:14 #5
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_18224782
quote:
(hé, ik zie dat ik jouw post opeens mijn naam nu staat )
Komt door een fout van de "me"- tag in een quote.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_18224888
quote:
[b]

- Een serveerster en een huisvrouw schieten een verkrachter neer en slaan op de vlucht in een 1966 Thunderbird.
thelma & louise?
  dinsdag 6 april 2004 @ 17:23:59 #7
16701 scanman01
Today's a good day
pi_18225197
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 17:13 schreef Luxxx het volgende:

[..]

thelma & louise?
Jep.. die was inmiddels bekend.
pi_18227578
Twilight
pi_18227822
Nou Scanman is er nie, weet ook niet zeker of mijn antwoord goed is, maar in de tussentijd stel ik dan maar even een vraagje okee?
pi_18227946
Quotes uit welke prachtige film?
quote:
Its origin and purpose still a total mystery.
quote:
I honestly think you ought to calm down; take a stress pill and think things over.
Ik moet toch echt eens moeilijkere vragen gaan bedenken
  dinsdag 6 april 2004 @ 19:22:26 #11
16701 scanman01
Today's a good day
pi_18228280
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 18:59 schreef Eluc het volgende:
Twilight
Correct

eluc +1

Enemy of the state - Gene Hackman
Legally blonde - Reese Witherspoon
Thelma & Louise - Susan Sarandon
The Sting - Paul Newman
  dinsdag 6 april 2004 @ 19:22:50 #12
16701 scanman01
Today's a good day
pi_18228293
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 19:11 schreef Eluc het volgende:
Quotes uit welke prachtige film?
[..]

[..]

Ik moet toch echt eens moeilijkere vragen gaan bedenken
Die weet ik ook, maar ik laat het dit keer aan iemand anders over
  dinsdag 6 april 2004 @ 19:25:35 #13
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_18228377
Sphere?
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_18228418
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 19:25 schreef victorinox het volgende:
Sphere?
Njet
pi_18228448
beetje offtopic, lama
  dinsdag 6 april 2004 @ 19:38:29 #16
77898 EricusMaximus
A vicious fanfare cries...
pi_18228725
2001: A space odyssey!
Audioscrobbler -[ A Nervous Tic Motion of the Head to the Left ]-
pi_18228767

EricusMaximus +1
  dinsdag 6 april 2004 @ 19:42:02 #18
77898 EricusMaximus
pi_18228827
Ook maar een quote:

: Go to the north. The decisive battle will be fought there.
: Why didn't you build a fence there?
: A good fort needs a gap. The enemy must be lured in. So we can attack them. If we only defend, we lose the war
pi_18228941
The Seven Samurai
  dinsdag 6 april 2004 @ 19:47:01 #20
77898 EricusMaximus
pi_18228983
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 19:45 schreef Eluc het volgende:
The Seven Samurai
Nee, dat is helaas goed
Eluc + 1
pi_18229262
Hm, zit een beetje te klooien met een plaatje maar het lukt niet echt... dan maar een andere...
even wachten hoor!
pi_18229371
Goofs van welke film?

Revealing mistakes: Some passers-by in the park stare at the camera and crew. One little girl even waves at the camera.

Factual errors: Diana, Princess of Wales, died on the morning of 31 August 1997, not 30 August.

Continuity: When visits in the cafe, "Menu du Jour" disappears and reappears on the glass between shots.
  dinsdag 6 april 2004 @ 20:13:58 #23
16701 scanman01
Today's a good day
pi_18229844
Amelie?
pi_18229913
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 20:13 schreef scanman01 het volgende:
Amelie! Ik weet het zeker
Scanman +1
  dinsdag 6 april 2004 @ 20:35:29 #25
16701 scanman01
Today's a good day
pi_18230492
Nee ik wist het niet zeker. Maar die "Diana" fout kwam me heel bekend voor en ik dacht dus al dat dat uit Amelie was.Die zwaaiende mensen naar de camera is me nooit opgevallen bv.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')