abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1291344
graag zou ik willen weten hoe de Hollanders over Vlaanderen denken? zou je in vlaanderen willen wonen? kan je vlamingen uitstaan ? wat stoort je aan vlaanderen ? wat vind je gooed aan vlaanderen ? etc... (dit zijn maar vbn eh , zeg maar wat je wil zeggen)
  zondag 29 juli 2001 @ 00:18:23 #2
7569 merulez
ergo sum cool
pi_1291347
amai
[i]"Heaven is to blame, for taking you away..."[/i] ; Smasing Pumpkins - Tear [br][br]R.I.P. 20 - 9 - 1995, my good friend [b]Yovan[/b]
pi_1291420
de ronde van...
pi_1291511
Ze genieten meer van het leven .
pi_1291520
Hoe hollanders tegenover vlamingen staan weet ik niet.

Ik kan alleen als Nederlander iets erover zeggen. Vlamingen roelen bigtime!!

Passen beter bij de Limbo's dan die hollanders

zondag 29 juli 2001 @ 01:03:58 #6
10710 gday
propria cures
pi_1291526
Ze zouden kunnen beginnen met ons "Nederlanders" te noemen ipv "(H)ollanders".
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
pi_1291826
quote:
Op zondag 29 juli 2001 00:17 schreef access het volgende:
graag zou ik willen weten hoe de Hollanders over Vlaanderen denken? zou je in vlaanderen willen wonen? kan je vlamingen uitstaan ? wat stoort je aan vlaanderen ? wat vind je gooed aan vlaanderen ? etc... (dit zijn maar vbn eh , zeg maar wat je wil zeggen)
1. Vlaanderen is kleiner dan Nederland en dat kan het niet goed uitstaan.
2. Vlaanderen behandelt Nederland een beetje als een grote broer en zit er daarom altijd op te kankeren.
3. Vlaamse literatuur wordt pas populair in Vlaanderen als het uitgegeven wordt door een Nederlandse uitgever.
4. Sommige domme Vlamingen denken dat er een taal bestaat die 'Vlaams' heet. Terwijl verstandige mensen (Vlaams en Nederlands) weten dat de taal die Vlaams heet een Frans bedenksel is.
5. VRT heeft nieuwslezers die er een stuk leuker uitzien dan NOS/RTL4 en die andere ellende.
6. Vlaanderen heeft een aantal heel leuke stadjes.
7. Vlaanderen heeft een heel lelijke stad die de Franstaligen hardnekkig Bruxelles blijven noemen.
8. Vlamingen zijn een beetje raar dat ze een franstalig koningshuis zo hogelijk waarderen.
9. Vlamingen weten bier te brouwen maar ze zagen je er dan ook meteen wel helemaal over door.
10. Vlamingen willen steeds stukjes van Nederland erbij hebben.
11. Soms willen Vlamingen heel Nederland erbij hebben.
12. Vlamingen vieren een nationale feestdag die het begin van een eeuw onderdrukkig van hun eigen cultuur markeert.
13. Lintdorpen in Vlaanderen zijn aanzienlijk lelijker dan lintdorpen in Nederland.
14. Vlamingen spreken beter Frans dan de Walen Nederlands spreken.
15. Vlamingen hebben de ergerlijke gewoonte om het Grote Dictee en Tien voor Taal altijd te winnen.
16. Vlaanderen is een deel van de wereld waar wij eigenlijk niet zo heel vaak aan denken.
17. Vlaanderen heeft de Belgische vlag die duidelijk minder mooi is dan de Nederlandse.
18. Vlaanderen vlagt vaker met de Europese vlag.
19. Vlaanderen heeft lelijke kustplaatsen die er bijna allemaal uitzien als Scheveningen maar dan zonder het monsterlijk verkrachte Kurhaus.
20. Vlaanderen heeft goedkopere benzine.
21. Vlaanderen pikt al onze millionairs af.
22. Vlaanderen heeft meer goede restaurants.
23. Vlaanderen is redelijk welvarend.
24. Vlaanderen is het zat om de broek van Wallonie op te houden.
25. Vlaandere zit te veel te zeueren over de aanleg van de HSL.
26. Vlaanderen heeft een obsessie met de volstrekt overbodige IJzeren Rijn.
27. Vlaamse winkelstraten zien er net zo uit als Nederlandse winkelstraten.
28. Vlaanderen heeft er te lang over gedaan om het martelarenplein te gaan restaureren.

Genoeg zo ?

pi_1291832
Vlaanderen is oke! maar ik zou er niet willen wonen (zelfs niet in deze toestand). Het er niet vind ik daar. het ,omt zo vies en smerig over in belgie. en xde politiek is ook fout (in ned ook hoor). misschien is het omdat het het buitenland is. maar in frankrijk zou ik liever wonen dan in belgië.
rot top
pi_1291839

Tis nu 6:30 in de morgen.

Zal wel aan mij liggen maar ik snap je post niet helemaal...

Ik kan je voor een gedeelte volgen maar op een begeven moment verlies ik je...

Update: Na 8 keer gelezen te hebben snap ik je... denk ik.

Goeie wiet?

p.s. Vlaanderen kan dan wel hier en daar zuigen, het roeleert natuurlijk zwaar op friet gebied.
Die belgen kunnen koken.

"When the last tree is cut, the last river poisoned, and the last fish dead, we will discover that we can't eat money."
  zondag 29 juli 2001 @ 09:25:59 #10
6536 dwerg
chagrijn
pi_1291887
De VRT heeft veel leukere/knappere/intelligentere omroepsters dan Yorin.
En dan ook nog Sabine Hagedoren.
I intend to live forever, or die trying.
pi_1291889
En dan nu het weer...
  zondag 29 juli 2001 @ 09:56:33 #12
5491 PingPong
ik ook van jullie
pi_1291903
Ik heb mijn liefde voor Vlaanderen al eens beleden in Vlaanderen boven!

Vlaanderen is zo relaxed dat ik er wel zou willen wonen.

Geluk ermee, armzalige resultaatboeren.
pi_1291931
Ze hebben er een prettig muziek-klimaat, de commercie is er nog niet zo erg doorgedrongen. Wat dat betreft lopen ze misschien wel achter, maar dat kan ook zo z'n voordelen hebben (denk aan die rare veilingen e.d. die wij hier in NL hebben). Vooral op radio-gebied, met van die leuke ketens. Denk aan Topradio en C-dance. En leuke dance hebben ze er, natuurlijk!

En verder, het winkelcentrum van Antwerpen is VET! De mentaliteit van het volk spreekt me ook wel aan.

FOK!fossiel zondag 29 juli 2001 @ 12:02:37 #14
1455 Keroppi
kool kikker
pi_1292260
Mijn ervaring is dat je de authoriteiten ook als dusdanig moet behandelen. Dus geen tegengesputter, grapjes of andere bijdehandte opmerkingen tegen de politie. Nederlandse politie pikt een stuk meer.

Oja en hoe dronker die Vlamingen zijn, hoe moeilijker je ze verstaat

Chick on a mission
pi_1292337
quote:
Mijn ervaring is dat je de authoriteiten ook als dusdanig moet behandelen.
Een van de favoriete bezigheden van de Rijkswacht: Ollanders pesten. Dé reden dat ik nooit naar België ga zonder paspoort . Denk dat de arrogantie en vaak onbeschoftheid waarmee (sommige) Nederlanders zich in België gedragen daar mede oorzaak van is.

Verder valt het me in Antwerpen altijd op dat je maar twee soorten Vlamingen hebt:
De verzorgde, trendy Belg met idem outfit en de Belg in bloemetjesjurk en moonboots. Daartussen zit helemaal nix lijkt het wel..

En ze hebben de vetste bioscoop ter wereld (Metropolis). (Daar heb ik vroeger menig dame mee naar toe genomen, en het werkte iedere keer )

zondag 29 juli 2001 @ 12:31:11 #16
572 Sniper
Gull Catcher
pi_1292367
quote:
Op zondag 29 juli 2001 09:28 schreef Aernout het volgende:
En dan nu het weer...
[afbeelding]
Amai!
pi_1292772
quote:
Op zondag 29 juli 2001 04:59 schreef HiZ het volgende:

13. Lintdorpen in Vlaanderen zijn aanzienlijk lelijker dan lintdorpen in Nederland.

17. Vlaanderen heeft de Belgische vlag die duidelijk minder mooi is dan de Nederlandse.

28. Vlaanderen heeft er te lang over gedaan om het martelarenplein te gaan restaureren.

wat zijn lintdorpen?

de belgische vlag is even lelijk/saai als de hollandse (zelfde geldt voor fr,duitsl,it, etc...),
de vlaamse vlag is wel mooi

martelarenplein?

pi_1292965
1. zo'n dorp dat een straat is met huizen links en rechts en verder niks.

2. nietus, rood wit blauw is mooier dan zwart rood geel.

3. in brussel dummy, waar de vlaamse deelregering tegenwoordig zit.

zondag 29 juli 2001 @ 16:12:02 #19
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_1292998
Kan er niet veel over vertellen, alleen dat de taal zo lekker zacht is en Antwerpen een leuke (winkel) centrum heeft. Rond Kerst is de sfeer ook leuker dan bijv. de kerstsfeer in hartje Amsterdam, dan waan je je echt in het buitenland en voel je het verschil ook.
Helaas zijn niet alle Antwerpenaren even vriendelijk tegenover 'Ollanders'.

Oh ja, wat me het meest opvalt als ik de grens overga, de strepen op snelwegen lijken net Vlaamse frieten, ook zo dik

The Internets, I needs it..
pi_7167593
Vlaanderen rules BIG TIME!
- gemoedelijke sfeer
- exellent bier
- exellent eten
- onvoorstelbaar veel zomerfestivals, waaronder één van de grooste van Europa: Werchter
- het grootste techno-event van de wereld "I Love Techno" in Flanders Expo, Gent
- prachtige steden (Antwerpen, Gent, Brugge, Leuven, Hasselt,...)
- de beste radio-stations waaronder "Studio Brussel"! (dé alternatieve jongerenradio van de benelux)
- Vlaamse babes zijn top (zitten meestal wel op de commerciële zenders)
- Vlaanderen heeft, samen met Noorwegen, de hoogste levensstandaard ter wereld. Nederland staat op nr.8 (officiële cijfers van een UN-rapport)
- Vlaams onderwijs is beter
- Vlaanderen is verantwoordelijk voor meer dan 75% van de Belgische export
- Vlaanderen betaalt zich blauw voor Wallonie, zonder één dankwoordje
- een meerderheid van autobussen en autocars in Nederland zijn van Vlaamse makelij: "Van Hool"-bussen (www.vanhool.be)
- Vlaanderen kent inderdaad lelijke plekken, zoals elk land ter wereld
- Vlaanderen heeft veel overeenkomsten met Nederland, we zouden dus beter wat samenwerken in plaats van elkaar te bekampen
- ......
  donderdag 5 december 2002 @ 22:17:24 #21
18079 neok
all the way
pi_7167840
Een vlaming:
quote:
Op donderdag 5 december 2002 22:03 schreef Frederic het volgende:
Vlaanderen rules BIG TIME!
- gemoedelijke sfeer
- exellent bier
- exellent eten
- onvoorstelbaar veel zomerfestivals, waaronder één van de grooste van Europa: Werchter
- het grootste techno-event van de wereld "I Love Techno" in Flanders Expo, Gent
- prachtige steden (Antwerpen, Gent, Brugge, Leuven, Hasselt,...)
- de beste radio-stations waaronder "Studio Brussel"! (dé alternatieve jongerenradio van de benelux)
- Vlaamse babes zijn top (zitten meestal wel op de commerciële zenders)
- Vlaanderen heeft, samen met Noorwegen, de hoogste levensstandaard ter wereld. Nederland staat op nr.8 (officiële cijfers van een UN-rapport)
- Vlaams onderwijs is beter
- Vlaanderen is verantwoordelijk voor meer dan 75% van de Belgische export
- Vlaanderen betaalt zich blauw voor Wallonie, zonder één dankwoordje
- een meerderheid van autobussen en autocars in Nederland zijn van Vlaamse makelij: "Van Hool"-bussen (www.vanhool.be)
- Vlaanderen kent inderdaad lelijke plekken, zoals elk land ter wereld
- Vlaanderen heeft veel overeenkomsten met Nederland, we zouden dus beter wat samenwerken in plaats van elkaar te bekampen
- ......
Buenos dias Tristeza
pi_7167900
quote:
Op donderdag 5 december 2002 22:17 schreef neok het volgende:
Een vlaming:
[..]
? ? ? ? ? Dit vraagt om een woordje uitleg!
  donderdag 5 december 2002 @ 23:34:20 #23
11875 beany
Qui ni fucis est, penis est
pi_7169641
Zijn toch reserve Nederlanders?
Wees niet kritisch, praat met de menigte mee en val vooral niet op, alleen dan ben je welkom...
pi_7172967
veel leuker dan Nederland, maar om er nou te gaan wonen en werken
pi_7173094
quote:
Op zondag 29 juli 2001 05:44 schreef Broes het volgende:
Vlaanderen is oke! maar ik zou er niet willen wonen (zelfs niet in deze toestand). Het er niet vind ik daar. het ,omt zo vies en smerig over in belgie. en xde politiek is ook fout (in ned ook hoor). misschien is het omdat het het buitenland is. maar in frankrijk zou ik liever wonen dan in belgië.
Als er een land smerig is is het wel Frankrijk...
Antwerpen is fantastisch!! Het accent ook trouwens Vlamingen zijn veel gezelliger dan Nederlanders! Ik heb laatste met een hele groep Vlamingen gegeten en het leek net een familiefeest, super!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')