abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 april 2004 @ 20:31:40 #1
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_18202559
Hel.lo peopltjes,

een beetje een vreemd probleem waarf ik mee zit. Doordat ik nogal puntje armpjes heb op sommige punten, en dan specifiek m'n linkereditie ben ik erachter gekomen dat ik iets heb wat niet zo leuk is: alles met lange mouwen krijgt na verloop van tijd rond m'n elleboog een gat.

Heeft iemand een idee of er iets te doen valt, vooral in de preventieve sfeer, want kleding die in die mate opgescheurd is maken is niet echt mooi, en op alle mouwen van die stoffen plaatjes stikken vind ik ook niet heel erg mooi.

Anyway, mensen die dit ook wel eens hebben gehad en er iets op gevonden hebben?

En nee, ik zaag m'n armen er niet af
  maandag 5 april 2004 @ 20:43:58 #2
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_18202910
Dat heb ik echt nog nooit eerder gehoord

Het enige dat ik me opkomt is het volgende: in sommige zaken zijn ''lapjes'' te koop die je op knie-hoogte van een broek of ellebogen kunt naaien... een beetje het effect dat je ook ziet bij bijv. beveiligingsdiensten krijg je dan...

Maar je zou diezelfde verstevigende ''lapjes'' ook preventief aan de binnenkant van je kleding kunnen naaien na aankoop.....ik noem maar wat
  maandag 5 april 2004 @ 21:00:18 #3
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_18203480
Yep, ik was er ook door verbaasd. Bij de eerste sweater dacht ik dat het door ouderdom en de wasmachine kwam die het begaf, bij de tweede kreeg ik al m'n twijfels, en m'n derde sweater is nu iets dat ik nog geen paar maanden in m'n kast heb hangen.

Ik zat inderdaad ook al aan die lapjes te denken, maar het is misschien een beetje veel werk en niet geheel onzichtbaar aan de buitenkant, denk ik. Dus als men nog andere tips heeft....
  maandag 5 april 2004 @ 21:02:25 #4
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_18203555
Misschien moet je eens op je houdind letten? Ik kan me niet voorstellen dat je ellebogen zo door je mouwen heenprikken! Ik denk eerder dat je bv. vaak voorover leunt aan tafel/bureau en da je dan bv. tegelijkertijd aan je boorden trekt. Ga dat eerst eens na?
pi_18203952
wel 's gehoord van mensen van wie shirts enzo kapot gingen door te grote bisceps, maar dit nog niet...
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_18204864
quote:
Op maandag 5 april 2004 21:02 schreef Aventura het volgende:
Misschien moet je eens op je houdind letten? Ik kan me niet voorstellen dat je ellebogen zo door je mouwen heenprikken! Ik denk eerder dat je bv. vaak voorover leunt aan tafel/bureau en da je dan bv. tegelijkertijd aan je boorden trekt. Ga dat eerst eens na?
Hier zat ik ook aan te denken.
Misschien leun je veel met je ellebogen op tafel ofzo... Daardoor kan het ook slijten.
En als het echt komt door je puntige ellebogen dan is lapjes aan de binnenkant maken niet zo'n slecht idee. Zijn er niet ook van die lapjes die je erin kan strijken??? Of blijft dat niet zitten. Want als dat kan dan zie je het niet aan de buitenkant.
Volgens mij bestaat er wel zoiets, kan ook met embleempjes soms... anders eens vragen bij een naaiwinkeltje of iets dergelijks.

Succes
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_18205009
Hey dat heb ik ook. Al en ik bedoel echt al mijn truien zij zo!
Ik moet binnenkort van die leren lappen kopen ofzo om die gaten te dichten. Dit kan echt niet meer zo!
pi_18205553
raar verhaal zeg
Maar komt het nou doordat je andere vlakken raakt met je ellebogen (leunen op tafel ofzo) of gewoon door het dragen
  maandag 5 april 2004 @ 22:08:31 #9
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_18206036
En als je nou van die banden om je ellebogen doet? Hm kan niet echt op de naam komen Maar je hebt ze ook voor je knieën.
pi_18210146
Ah, een medestander! Ikzelf heb ook al een paar truien weg kunnen gooien, omdat er een gat in gevallen was, toevallig ook altijd aan de linkerkant... Ik geeft de schuld aan mijn bureau; zowel thuis als op mijn werk zit ik heel veel achter mijn bureau, waardoor mij ellebogen veel schuiven; wat de slijtage als gevolg heeft. Ik heb verder 1 trui uitgerust met van die 'pads' op de ellebogen, maar dat vind ik geen groot succes... ... toch maar nieuwe kopen dan
pi_18212343

[ Bericht 100% gewijzigd door So_Addictive op 06-04-2004 09:01:34 (dubbele post verwijderd) ]
pi_18212350
In een stoffen-zaak heb je speciale velletjes die je op je kleding kunt strijken ter vertseviging, dat zou je dan aan de binnenkant van je mouw kunnen doen.

Die lapjes heb je in verschillende kleuren en kosten rond de 3 eurootjes
pi_18215818
Kijk eens hoe je nu zit. Waarschijnlijk met je rechterhand aan de muis en met je linker elleboog op je buro...
Trust me, I know what I'm doing.
pi_18216155
Yo .. ik dacht al dat ik een slechte huisvrouw was, maar na 5 blousen van manlief met gaten in de linker arm op dezelfde hoogte begon er bij mij ook iets te dagen. Blousen van Mexx begeven het hier doorgaans als eerste.

Preventie; tja ik kan niet bij me man aankomen met applicaties voor op de mouwen. Hij moet vooral op zijn houding letten. Hij leunt nogal graag met zijn ellenbogen op de armleunig en werkt de hele dag aan de pc waardoor hij net met zijn elleboog langs de rand van zijn bureau schuurt.

Wat ik nu doe is goed op de kwaliteit letten van de kleding. Wat een tijdje hip was (kan nu ook nog wel) is een korte shirt met een shirt met lange mouwen eronder, dan kocht ik van de H&M voor 7,50 euro een longsleeve en was ik niet zo geïrriteerd als daar een gat inkwam.

Als je ellenbogen kwa bouw de boosdoeners zijn dan kun je idd aan de binnenkant de kleding verstevigen, komt het door je houding en het schuren langs je bureau, dan heeft dat geen zin want de buitenste laag die scheurt het eerste.

Ik sta ook open voor meer tips!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')