abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 april 2004 @ 16:14:26 #1
86305 Markman
Grappig hier.
pi_18195333
SInds ongeveer 2001 heb ik (wat wel naarmate de tijd vordert erger is geworden) last van volgende zaken:

Vermoeidheid - lang wilen slapen, in de ochtenden niet het bed uit kunnen/willen komen, als ik er vroeg uit moet helemaal kapot

Futloos: eigenlijk bijna nergens zin in, reden hiervoor onbekend.

Vooral in mijn huidige studie zie ik de gevolgen hiervan terug *HBO*; weinig motivatie om meer op tijd op school te komen, weinig zin om veel tijd aan projecten te bestenden, geen zin om te leren. Alhoewel ik wel gewoon alles nog haal (alles van jaar 1 tot het einde in een keer gehaald ), heb ik toch steeds het gevoel nergens zin in te hebben.

Voor de pc kan ik nog wel tijd maken om beetje op msn rond te hangen of om te gamen of een beetje een boekje te lezen, maar verder nergens zin in. Ik doe een opleiding met 3 keer een half jaar werken, en merkte dat het lastig werd te werken en op tijd te komen in de laatste twee werkperioden (2002 aug, 2003 aug). Eigenlijk lig ik als ik zou mogen kiezen hele dag in bed :S. (en dat voor een 21-jarige :S)

In tussentijd nu al 3 onderzoeken gehad naar mijn lichaam, zoals ijzergehalte, bloedarmoede, suikerziekte, pfeiffer, hiv en meer van dat soort zaken. Altijd kwam alles er perfect uit! Bij een acupuncturis verschllende chineese kruiden / pillen gebruikt, maar niets had effect. Ik eet wel normaal fruit, ga op tijd naar bed, slaap wel door in de nacht (wordt niet wakker). Gebruik nooit alcohol, alleen als ik uitga (wat ook niet vaak is) en dan niet tot dronken-aan-toe. Geen drugs of wat voor stimulerende middellen dan ook.

Straks in enkele maanden heb ik mijn school afgerond en wil door naar universiteit, maar ik vraag me af in hoeverre ik dat zou moeten doen in de huidige situatie. Het is ook erg vervelend voor mijn omgeving (ouders,vrienden,vriendinnen).

Anyway, iemand die dit herkend? Wat heb je ermee gedaan?
  maandag 5 april 2004 @ 16:17:20 #2
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_18195420
meldt

ook wel eens futloos
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_18195540
Je doet het voorkomen alsof motivatie iets is wat er automatisch wel of niet is, alsof het iets natuurlijks is...

Dat is dus niet zo, motivatie is jezelf een schop onder je kont geven als je merkt dat je aan het 'slacken' bent. Vooral een gevolg van zelfdiscipline.

Als je zeker weet dat je gezond leeft en dat je geestelijk ook goed in elkaar zit (dat laatste is het moeilijkste), dan moet er toch echt iets niet goed zijn aan je lichaam. Misschien een lekkende hartklep?
pi_18195565
Grappig hoor... Je kan wel zeggen: zorg voor zelfdiscipline. Maar dat is niet iets wat je per kilo kunt halen.
  maandag 5 april 2004 @ 16:25:35 #5
18599 Lord_Corani
Uw Aller Admin
pi_18195649
Hogeschool Enschede toevallig? die staat bekend om dat effect
Laat me nou toch eens met rust man![br]Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op
pi_18195707
Ik heb ook regelmatig (± 1 x per jaar) een periode van een paar weken of zelfs maanden zoals jij beschrijft. Ik heb ook wel eens allerlei tests laten doen, kritisch naar mijn eet/drink/slaapgedrag gekeken etc. maar dat was allemaal normaal. Zelfs geprobeerd om structureel meer te gaan slapen maar dat hielp ook echt niet.

Ik weet hoe het voelt, en het is dubbel klote omdat ze niks kunnen vinden. Ik hoop dat je er gauw uitkomt. Zou het iets psychisch kunnen zijn? Vind je je opleiding nog wel leuk? Ik zeg ook maar wat....
pi_18195760
quote:
Op maandag 5 april 2004 16:25 schreef Lord_Corani het volgende:
Hogeschool Enschede toevallig? die staat bekend om dat effect
ah. da's mooi, daar ga ik volgend jaar heen
pi_18195772
Depressiviteit ? pfeiffer ?
pfeiffer word je ook erg moe en futloos van. en dat kan lang duren.
maarja als je onderzocht bent zul je daar ook wel op onderzocht zijn ?
misschien eens naar een psychiater gaan.
veel lichamelijke problemen zitten tussen de oren.
Most people in this world think there is no such force as one that we cannot see or touch.... what if there is ?
pi_18195835
quote:
Op maandag 5 april 2004 16:30 schreef ViLLzZ het volgende:
pfeiffer ?
Als je pfeiffer hebt dan weet je dat hoor. Ik heb het zelf nooit gehad maar iemand meegemaakt die het had, en als je dat hebt dan kun je gewoon niks meer van de futloosheid. Dat voelt heel anders dan niet uit je bed kunnen komen.
  maandag 5 april 2004 @ 16:34:05 #10
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_18195868
klinkt als depressie, vooral omdat andere onderzoeken niets laten zien. het kan met je opleiding te maken hebben, wat wil je na je opleiding gaan doen is misschien een vraag die je jezelf moet stellen
pi_18196022
quote:
Op maandag 5 april 2004 16:22 schreef yohan.nl het volgende:
Grappig hoor... Je kan wel zeggen: zorg voor zelfdiscipline. Maar dat is niet iets wat je per kilo kunt halen.
Zelfdiscipline is WEL makkelijk. Je hoeft alleen maar te kiezen om dingen NIET te doen, dan ben je al bezig met zelfdiscipline.
pi_18196161
quote:
Op maandag 5 april 2004 16:34 schreef Alicey het volgende:
klinkt als depressie, vooral omdat andere onderzoeken niets laten zien. het kan met je opleiding te maken hebben, wat wil je na je opleiding gaan doen is misschien een vraag die je jezelf moet stellen
Depressie? Nee hoor, zo makkelijk heb je nog niet een depressie. Futloos zijn is wel wat anders dan angstaanvallen en periodes van diepe wanhoop.

Ik wens het je niet toe, maar als je echt in een depressie raakt, dan heb je elke dag het gevoel van 'het kan blijkbaar nog erger'. Tot het moment dat je beslist dat je het niet meer aan kunt...

Depressie is een neerwaartse spiraal, dat zou je misschien hebben als je je elke dag weer fut*lozer* dan de vorige dag zou voelen. Maar als je je 3 jaar lang elke dag futlozer en banger voelt worden, dan heb je tegen die tijd wel maatregelen genomen (psychiater, vluchten, zelfmoord, whatever...).
pi_18196165
quote:
Op maandag 5 april 2004 16:39 schreef RetepV het volgende:

[..]

Zelfdiscipline is WEL makkelijk. Je hoeft alleen maar te kiezen om dingen NIET te doen, dan ben je al bezig met zelfdiscipline.
Klinkt makkelijk. Voor sommige mensen is het helemaal niet zo vanzelfsprekend.
  maandag 5 april 2004 @ 16:48:28 #14
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_18196290
quote:
Op maandag 5 april 2004 16:32 schreef JeroenH het volgende:
Als je pfeiffer hebt dan weet je dat hoor. Ik heb het zelf nooit gehad maar iemand meegemaakt die het had, en als je dat hebt dan kun je gewoon niks meer van de futloosheid. Dat voelt heel anders dan niet uit je bed kunnen komen.
Not true. Mijn zus is laatst bij de docter gevraagd van wanneer had je ook al weer pfeiffer? Zij zo van huh dat ik volgens mij nooit gehad. De docter: Oh, je hebt het wel gehad dat heb ik net in je bloedonderzoek gezien. WS iets van 3/4 jaar terug.

Verder is het heel herkenbaar van de TS, maar wat er aan te doen is weet ik ook nog steeds niet.
One good thing about music. When it hits you feel no pain.
  maandag 5 april 2004 @ 16:49:42 #15
68162 NYJETS147
J..E..T..S, JETS,JETS, JETS!!!
pi_18196327
Als je engels een beetje goed is, zou je het volgende boek moeten lezen:
Change your brain, change your life.
Geschreven door Dr. Daniel Amen.
Don't believe everything you hear........not even in your own mind!
pi_18196382
quote:
Op maandag 5 april 2004 16:14 schreef Markman het volgende:
SInds ongeveer 2001 heb ik (wat wel naarmate de tijd vordert erger is geworden) last van volgende zaken:

Vermoeidheid - lang wilen slapen, in de ochtenden niet het bed uit kunnen/willen komen, als ik er vroeg uit moet helemaal kapot

Futloos: eigenlijk bijna nergens zin in, reden hiervoor onbekend.

Anyway, iemand die dit herkend? Wat heb je ermee gedaan?
Ik herken het heel goed, ik heb er zelf ook al erg lang last van, lichamelijk is er ook niks te ontdekken, ook een hele rits testen gedaan. Bij mij ligt de oorzaak volgens mij dan ook op het psychische vlak. Ik heb namelijk heel snel last van stress en hierdoor brand je sneller op en heb je minder energie.

Wat je kan doen om de gevolgen te beperken is proberen de stress te verminderen en genoeg ontspanning zoeken door veel leuke dingen te doen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 5 april 2004 @ 16:52:54 #17
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_18196430
quote:
Op maandag 5 april 2004 16:39 schreef RetepV het volgende:

[..]

dat werkt alleen als je al een basisdeeltje discipline hebt, en ook ervaart dat je zelf het wiel in handen hebt
pi_18197692
www.pilliewillie.nl
check dit maar eens (vooral de fora)
  maandag 5 april 2004 @ 17:48:49 #19
25797 Bolderbast
Nachoooooooooo
pi_18197986
ik zou topicstart zo geschreven kunnen hebben....

ik heb er bij vlagen erg last van, maar nu sinds de zon weer schijnt begin ik weer steeds fitter te worden

volges mij heeft het bij mij echt met de winter te maken ofzo.....afgelopen maand echt niks uitgevoerd gewoon en af en toe nachten met 12 uur slaap

tja en wat je eraan doet? wist ik t maar, maar sinds een jaartje of 3/4 heb ik dat nu, iedere winter komt het weer terug...beste oplossing voor mij zou zijn verhuizen naar een tropisch land ofzo (gaat ooit ook wel gebeuren)

discipline heb ik ook totaal niet meer......heeft t ook wel mee te maken
Nobody fucks with The Jesus
  maandag 5 april 2004 @ 18:32:46 #20
86305 Markman
Grappig hier.
pi_18199003
thanks for reactions ga vanavond eens ff doorlezen.. overigens van de zomer is het ook altijd beter overigens.. maar reageer vanavond nog ff
pi_18202666
Ik herken dit probleem heel erg om eerlijk te zijn. Het enige wat ik eraan kan doen is me tot dingen zetten en daarvan genieten, hardlopen, fitness, uit met de jaarclub noem maar op. Als ik heel erg veel vol plan is het gewoon makkelijker om van ht leven te genieten en dan doe je ook sneller dingen en dan kom je in een opwaardse spiraal.
  maandag 5 april 2004 @ 21:17:10 #22
59369 8PacK
Alé god, benne ge daar?
pi_18204099
Misschien heb je suikerziekte? Of bloedarmoede.
Dusse hij zegt zo van je hiehohahondekots....
  maandag 5 april 2004 @ 23:21:35 #23
11682 Moonah
Jolie femme
pi_18208381
Ik werk drie dagen per week, en dan sta ik om 7 uur op. De overige dagen bleef ik lekker uitslapen. Ik werd wel om een uur of 8 wakker, maar rond half 9 was ik weer in slaap gevallen en werd ik rond 10/11 uur eens een keer wakker. En een partij duf dat ik dan was....

Mijn huisarts heeft me geadviseerd elke dag voor 8.30 uur op te staan. Dit ivm een cortisolpiek die je 's ochtends krijgt. Dat is een hormoon dat je bijnieren aanmaken om de dag fris te kunnen beginnen. Gaandeweg de dag neemt die cortisolafgifte weer af.

Als je dus vaak laat opstaat (zoals ik deed), negeer je eigenlijk die hormoonafgifte. Daardoor worden je bijnieren weer lui. Dus zo wordt dat natuurlijke steuntje in de rug om de dag fit te beginnen tegengewerkt door jouzelf.

Ik merk dat ik me veel fitter voel sinds ik altijd (nou ja, bíjna altijd) vroeg opsta. Wellicht de moeite waard om te proberen?
Mijn huisarts zei, dat als ik het niet trok, dat ik dan nog beter 's middags een dutje kon gaan doen, dan zo laat opstaan.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 6 april 2004 @ 00:07:56 #24
25797 Bolderbast
Nachoooooooooo
pi_18209630
tja met vroeg opstaan doe ik mezelf de dood aan, das echt niks voor mij

doordeweeks met werk of school heb ik de 1e uren een pesthumeur, megaduf en moe,
maar dit komt omdat ik savonds veel te laat in bed kom meestal.....

want zo gauw ik vrij heb, blijf ik tot diep in de nacht wakker (5 uur is geen uitzondering) om dan tot een uur of 13/14 de volgende dag in bed te blijven liggen,,,,als ik dan moet werken ga ik nog pas om 2/3 uur naar bed en 7 uur alweer op......

maar het klopt wel, als ik dan per ongeluk een keer vroeg in bed lig EN vroeg opsta, dan gaat het wel goed

maar vroeg slapen en vroeg opstaan is heeel moeilijk voor mij
Nobody fucks with The Jesus
pi_18212180
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 00:07 schreef Bolderbast het volgende:
Dat is gewoon een ritme, en daar kun je aan wennen (mits je het wil). Mijn vriendin had tot vorige maand hetzelfde ritme als jij, maar nu loopt ze stage en daar wordt het niet zo gewaardeerd als je pas om 14:00 komt opdagen. Ze heeft het twee weken moeilijk gehad, maar nu is ze er al aan gewend.

Dus dat kan tijdelijk wel een oorzaak zijn van vermoeidheid, maar op de lange termijn bijna niet.
pi_18213951
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 00:07 schreef Bolderbast het volgende:
tja met vroeg opstaan doe ik mezelf de dood aan, das echt niks voor mij

doordeweeks met werk of school heb ik de 1e uren een pesthumeur, megaduf en moe,
maar dit komt omdat ik savonds veel te laat in bed kom meestal.....

want zo gauw ik vrij heb, blijf ik tot diep in de nacht wakker (5 uur is geen uitzondering) om dan tot een uur of 13/14 de volgende dag in bed te blijven liggen,,,,als ik dan moet werken ga ik nog pas om 2/3 uur naar bed en 7 uur alweer op......

maar het klopt wel, als ik dan per ongeluk een keer vroeg in bed lig EN vroeg opsta, dan gaat het wel goed

Zeer herkenbaar. Maar tegenwoordig ga ik door de week al om 22 uur naar bed (sta om 8 uur op) en dat doet echt wonderen! De hele dag super fitte Harry! Maar in het weekeinde pas rond 5en naar bed......
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')