Nou dan heb je een flinke dosis geluk gehad !quote:Op maandag 5 april 2004 04:01 schreef Caesu het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
de box jellyfish / sea wasp of boxfish.
niet voor in je aquarium denk ik. maar toch wel bijzonder.
komen alleen voor zover ik weet aan de australische kusten.
er kwam er één vlak langs me.
als je gestoken wordt door zo'n ding kan het je dood betekenen als je niet snel geholpen wordt.
je heb i.i.g weken lang pijn ervan.
dit beest is het meest dodelijke zeedier. (dodelijker dan haaien/krokodillen bijelkaar).
neeuj ... maar ze zijn wel koel ... die komen een paar keer per uur boven lucht happen ...quote:Op maandag 5 april 2004 10:49 schreef Docker het volgende:
geven die longvissen ook stroom??? zo zien ze er wel uit
Zeewespquote:Op maandag 5 april 2004 04:01 schreef Caesu het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
de box jellyfish / sea wasp of boxfish.
niet voor in je aquarium denk ik. maar toch wel bijzonder.
komen alleen voor zover ik weet aan de australische kusten.
er kwam er één vlak langs me.
als je gestoken wordt door zo'n ding kan het je dood betekenen als je niet snel geholpen wordt.
je heb i.i.g weken lang pijn ervan.
dit beest is het meest dodelijke zeedier. (dodelijker dan haaien/krokodillen bijelkaar).
Leuke vis! Ga ik even wat info over opzoeken...quote:Op maandag 5 april 2004 10:47 schreef method21 het volgende:
[afbeelding]
De longvisdie heb ik 1 gehad ... beest was ruim 50 cm lang ....
[afbeelding]
De longvissen verschenen voor het eerst 390 miljoen jaar geleden , samen met de Kwastvinningen . Er zijn 40 fossiele soorten bekend . De longvissen bezitten een of twee functionele longen of longzakken . De Zuid-Amerikaanse longvis of Amazonelongvis (125 cm groot ). Deze longvis graaft zich in droge perioden eveneens in . Het mannetje verzorgt de eieren in een soort nest . Hij ontwikkelt in die tijd een bosje draadvormige aanhangsels aan de borstvinnen als accessorisch ademhalingsorgaan. Hij kan hiermee en met zijn kieuwen zijn zuurstofbehoefte dekken zonder naar de oppervlakte te gaan en hoeft de eieren dus niet te verlaten.
Het zijn dus eigenlijk een soort slangen? Wel interessant...quote:Op maandag 5 april 2004 11:01 schreef method21 het volgende:
[..]
neeuj ... maar ze zijn wel koel ... die komen een paar keer per uur boven lucht happen ...
en ze kunnen ook op het droge ...
quote:Op maandag 5 april 2004 11:38 schreef Kimmster het volgende:
[..]
Nou in die documentaire waar ik het over had had een man zo'n beest achter in zijn zwembad !
En een paar keer per week ging die bij dat beest in het water zitten.
Eng beest in ieder geval![]()
Lijkt me niet echt een geschikte vis om in een aqarium thuis te houden, hoor!!quote:Op maandag 5 april 2004 12:08 schreef CiQNiZ het volgende:
Een Anglerfish lijkt me wel heel bijzonder om te hebben... Maar lijkt me onmogelijk omdat dit diepzeevissen zijn... Iemand die dit zeker weet?
quote:Anglerfish Caulophryne sp.
An anglerfish’s glowing lure attracts fishes and other deep sea animals. For some animals, an anglerfish’s light is a fatal attraction. For others, it signals a welcome feast. How does an anglerfish light its lure? It doesn’t, exactly––special light-producing bacteria live inside the lure.
Species Information
Diet
crustaceans, fishes
Size
to 8 inches long (20 cm)
Range
midwater (2,297-3,281 feet, or 700-1,000 m)
Relatives
other anglerfishes (100 species)
Conservation Notes
The deep sea may seem remote, but what we send down will eventually cycle back up into our lives. Deep-sea animals are part of a thriving ecosystem. Our trash and chemicals may harm them if we are careless with our waste.
Cool facts
Living in the dark, this deep sea anglerfish uses its long fin rays to sense movement in the water around it.
quote:Op maandag 5 april 2004 12:21 schreef Phoenixx het volgende:
[..]
Lijkt me niet echt een geschikte vis om in een aqarium thuis te houden, hoor!!
[..]
ze zitten trouwens bij Hawaii maar vooral langs de Australische oostkust.quote:Box jellyfish is considered the most venomous marine creature. It can kill more people than stonefish, sharks and crocodiles combined.![]()
Volgens mij niet, ze zijn wel indrukwekkend, zo'n Portugees Oorlogsschip, met tentakels die wel 20m kunnen worden, het gevaar van die kwal is juist dat je er in verstrikt kan raken, omdat ze zo lang zijn, daardoor blijf je gestoken worden, waardoor het uiteindelijk ook heel erg voor je kan zijn...quote:Op maandag 5 april 2004 13:15 schreef nappel het volgende:
Ik dacht ooit opgevangen te hebben dat het Portugees Oorlogsschip het giftigste zeedier was..
Dat is ook zo'n kwalgeval..
Volgens mij ligt dat meer aan de manier hoe iemand wordt vergiftigd. Bij een Steenvis wordt bijvoorbeeld weer erger als je meerdere stekels hebt aangeraakt bijvoorbeeld, terwijl je bij die kwal vaak meteen al de volle lading krijgt.quote:Op maandag 5 april 2004 13:22 schreef Caesu het volgende:
nog even over de Box Jellyfish.
Box Jellyfish
[..]
ze zitten trouwens bij Hawaii maar vooral langs de Australische oostkust.
Juist, terwijl hij in het echt niet groter is dan 2/3cm, klein maar bijhoorlijk indrukwekkend dusquote:
De indianen gebruiken zijn gif voor op hun pijlen om het jagen te vergemakkelijkenquote:Op maandag 5 april 2004 13:32 schreef Kletz het volgende:
hij is idd 1 gram en 2 a 3 cm... vette shit zou ik zeggen
volgens mij is hier een tijdje terug ook al een topic over geweest, moet je eens even de search proberenquote:Op maandag 5 april 2004 13:46 schreef CiQNiZ het volgende:
Nu we het toch ook over kwallen hebben gehad, is er hier iemand die ervaring heeft met het houden van kwallen? Kun je die überhaupt wel houden? Wat eten ze? Welke soorten zijn af te raden, heeft iemand foto's van zijn eventuele kwal(lenverzameling), en wat zijn je ervaringen?
Zijn ook best mooie beestjes!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |