abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18184775
Ik ben op zoek naar bijzondere vissoorten...

Bijvoorbeeld: Roggen, Piranha's, Haaien, enzovoorts...

Ik wil zo veel mogelijk informatie verzamelen om eventueel een aquarium met een of meer van deze beesten aan te schaffen... Dus wie weet welke soorten bijzonder zijn, maar wel thuis gewoon te houden zijn? Als iemand wat websites weet waar meer informatie over een bepaalde soort of soorten opstaat is dat natuurlijk ook welkom!

Het liefst redelijk grote soorten, nou heb ik het niet over meters, maar geen soorten van rond de 5/10cm...

Wat is verstandig, en juist niet verstandig? Wat kunnen de kosten zijn?

En indien iemand ervaring heeft met een bijzondere vis zou ik dat natuurlijk ook heel graag willen lezen!!

Dus post je bijzondere vissoorten, dus niet alledaags, niet te klein maar ook weer geen extreme soorten van dik 2m groot ofzo
pi_18185964
Piranha's zijn gaaf
vooral als je ze voert met levende sluierstaarten zoals bij mijn buren...
黑 ¦ Links tot en met...
豹 ¦ Overtuigd carnivoor...
也 ¦ Wat doe ik in Taiwan? Modderscheppen en uitwaaien...
pi_18185992

ja sorry, het is toch een bijzondere vissoort
pi_18186026

de box jellyfish / sea wasp of boxfish.

niet voor in je aquarium denk ik. maar toch wel bijzonder.
komen alleen voor zover ik weet aan de australische kusten.
er kwam er één vlak langs me.

als je gestoken wordt door zo'n ding kan het je dood betekenen als je niet snel geholpen wordt.
je heb i.i.g weken lang pijn ervan.

dit beest is het meest dodelijke zeedier. (dodelijker dan haaien/krokodillen bijelkaar).
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_18187962
quote:
Op maandag 5 april 2004 04:01 schreef Caesu het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]

als je gestoken wordt door zo'n ding kan het je dood betekenen als je niet snel geholpen wordt.

dit beest is het meest dodelijke zeedier. (dodelijker dan haaien/krokodillen bijelkaar).
Nou dan heb je een flinke dosis geluk gehad !
Ik heb hier laatst een reportage over gezien zag er allemaal niet zo prettig uit, en dan heb ik het nog zacht uitgedrukt !!!
  maandag 5 april 2004 @ 10:47:45 #6
53142 method21
FREE MANSON
pi_18187991

De longvis die heb ik 1 gehad ... beest was ruim 50 cm lang ....

De longvissen verschenen voor het eerst 390 miljoen jaar geleden , samen met de Kwastvinningen . Er zijn 40 fossiele soorten bekend . De longvissen bezitten een of twee functionele longen of longzakken . De Zuid-Amerikaanse longvis of Amazonelongvis (125 cm groot ). Deze longvis graaft zich in droge perioden eveneens in . Het mannetje verzorgt de eieren in een soort nest . Hij ontwikkelt in die tijd een bosje draadvormige aanhangsels aan de borstvinnen als accessorisch ademhalingsorgaan. Hij kan hiermee en met zijn kieuwen zijn zuurstofbehoefte dekken zonder naar de oppervlakte te gaan en hoeft de eieren dus niet te verlaten.
“You know, a long time ago being crazy meant something. Nowadays everybody's crazy.”
“I'm not your executioner. I'm not your devil and I'm not your God. I'm Charles Manson.”
  maandag 5 april 2004 @ 10:49:36 #7
69276 Docker
a.k.a. Harmen
pi_18188012
geven die longvissen ook stroom??? zo zien ze er wel uit
  maandag 5 april 2004 @ 11:01:01 #8
53142 method21
FREE MANSON
pi_18188196
quote:
Op maandag 5 april 2004 10:49 schreef Docker het volgende:
geven die longvissen ook stroom??? zo zien ze er wel uit
neeuj ... maar ze zijn wel koel ... die komen een paar keer per uur boven lucht happen ...
en ze kunnen ook op het droge ...
“You know, a long time ago being crazy meant something. Nowadays everybody's crazy.”
“I'm not your executioner. I'm not your devil and I'm not your God. I'm Charles Manson.”
pi_18188562
quote:
Op maandag 5 april 2004 04:01 schreef Caesu het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]

Zeewesp Genoeg gif om 60 mensen in 1x te doden
Maar niet ok om thuis te houden...
quote:
Op maandag 5 april 2004 10:47 schreef method21 het volgende:
[afbeelding]

De longvis die heb ik 1 gehad ... beest was ruim 50 cm lang ....

[afbeelding]

De longvissen verschenen voor het eerst 390 miljoen jaar geleden , samen met de Kwastvinningen . Er zijn 40 fossiele soorten bekend . De longvissen bezitten een of twee functionele longen of longzakken . De Zuid-Amerikaanse longvis of Amazonelongvis (125 cm groot ). Deze longvis graaft zich in droge perioden eveneens in . Het mannetje verzorgt de eieren in een soort nest . Hij ontwikkelt in die tijd een bosje draadvormige aanhangsels aan de borstvinnen als accessorisch ademhalingsorgaan. Hij kan hiermee en met zijn kieuwen zijn zuurstofbehoefte dekken zonder naar de oppervlakte te gaan en hoeft de eieren dus niet te verlaten.
Leuke vis! Ga ik even wat info over opzoeken...
quote:
Op maandag 5 april 2004 11:01 schreef method21 het volgende:

[..]

neeuj ... maar ze zijn wel koel ... die komen een paar keer per uur boven lucht happen ...
en ze kunnen ook op het droge ...
Het zijn dus eigenlijk een soort slangen? Wel interessant...
pi_18188905
[quote]Op maandag 5 april 2004 11:19 schreef CiQNiZ het volgende:

[..]

Zeewesp Genoeg gif om 60 mensen in 1x te doden
Maar niet ok om thuis te houden...
[..]

Nou in die documentaire waar ik het over had had een man zo'n beest achter in zijn zwembad !
En een paar keer per week ging die bij dat beest in het water zitten.
Eng beest in ieder geval
pi_18189009
quote:
Op maandag 5 april 2004 11:38 schreef Kimmster het volgende:

[..]

Nou in die documentaire waar ik het over had had een man zo'n beest achter in zijn zwembad !
En een paar keer per week ging die bij dat beest in het water zitten.
Eng beest in ieder geval
Zodra je gestoken wordt heb je slechts 30sec. tot 4 minuten de tijd om tegengif toe te dienen!!!

Toch is de steenvis volgens mij giftiger...
pi_18189460
Een Anglerfish lijkt me wel heel bijzonder om te hebben... Maar lijkt me onmogelijk omdat dit diepzeevissen zijn... Iemand die dit zeker weet?
  maandag 5 april 2004 @ 12:21:59 #13
15069 Phoenixx
Handle with care
pi_18189690
quote:
Op maandag 5 april 2004 12:08 schreef CiQNiZ het volgende:
Een Anglerfish lijkt me wel heel bijzonder om te hebben... Maar lijkt me onmogelijk omdat dit diepzeevissen zijn... Iemand die dit zeker weet?
Lijkt me niet echt een geschikte vis om in een aqarium thuis te houden, hoor!!
quote:
Anglerfish Caulophryne sp.

An anglerfish’s glowing lure attracts fishes and other deep sea animals. For some animals, an anglerfish’s light is a fatal attraction. For others, it signals a welcome feast. How does an anglerfish light its lure? It doesn’t, exactly––special light-producing bacteria live inside the lure.

Species Information
Diet
crustaceans, fishes
Size
to 8 inches long (20 cm)
Range
midwater (2,297-3,281 feet, or 700-1,000 m)
Relatives
other anglerfishes (100 species)
Conservation Notes
The deep sea may seem remote, but what we send down will eventually cycle back up into our lives. Deep-sea animals are part of a thriving ecosystem. Our trash and chemicals may harm them if we are careless with our waste.
Cool facts
Living in the dark, this deep sea anglerfish uses its long fin rays to sense movement in the water around it.
The toes you step on today might be connected to the ass you’re going to kiss tomorrow...
pi_18189839
quote:
Op maandag 5 april 2004 12:21 schreef Phoenixx het volgende:

[..]

Lijkt me niet echt een geschikte vis om in een aqarium thuis te houden, hoor!!
[..]
Ze zien er wel heeel erg bizar uit, en zijn in alle opzichten heel erg bijzonder... Zover ik weet zijn ze ongevaarlijk voor de mens (in ieder geval niet giftig). Maar omdat ze zo diep in het water leven lijkt mij het onmogelijk om zo'n vis te houden dan, of zou deze ook in ondiep water kunnen (over)leven?
  maandag 5 april 2004 @ 13:15:46 #15
17698 nappel
raar menneke..
pi_18190829
Ik dacht ooit opgevangen te hebben dat het Portugees Oorlogsschip het giftigste zeedier was..
Dat is ook zo'n kwalgeval..
Kopen ze dure kunstmest, maar als de hond in de tuin schijt doen ze moeilijk..
pi_18190923
deze heb ik in mijn aquarium

ik weet et hij is niet origineel maar ik vond em wel leuk voor dit topic
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
pi_18190976
nog even over de Box Jellyfish.

Box Jellyfish
quote:
Box jellyfish is considered the most venomous marine creature. It can kill more people than stonefish, sharks and crocodiles combined.
ze zitten trouwens bij Hawaii maar vooral langs de Australische oostkust.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_18190996
quote:
Op maandag 5 april 2004 13:15 schreef nappel het volgende:
Ik dacht ooit opgevangen te hebben dat het Portugees Oorlogsschip het giftigste zeedier was..
Dat is ook zo'n kwalgeval..
Volgens mij niet, ze zijn wel indrukwekkend, zo'n Portugees Oorlogsschip, met tentakels die wel 20m kunnen worden, het gevaar van die kwal is juist dat je er in verstrikt kan raken, omdat ze zo lang zijn, daardoor blijf je gestoken worden, waardoor het uiteindelijk ook heel erg voor je kan zijn...

Zover ik weet is de Steenvis de allergiftigste VIS. Maar het kan ook zijn, dat het het allergiftigste ZEEDIER is... Het is iig niet de allergiftigste der allergiftigsten, dat is een of andere kikker...
pi_18191090
dit beestje dus
pi_18191106
quote:
Op maandag 5 april 2004 13:22 schreef Caesu het volgende:
nog even over de Box Jellyfish.

Box Jellyfish
[..]

ze zitten trouwens bij Hawaii maar vooral langs de Australische oostkust.
Volgens mij ligt dat meer aan de manier hoe iemand wordt vergiftigd. Bij een Steenvis wordt bijvoorbeeld weer erger als je meerdere stekels hebt aangeraakt bijvoorbeeld, terwijl je bij die kwal vaak meteen al de volle lading krijgt.

Ik dacht dat als je het ene gif met het andere gaat vergelijken, dus aantal mg en dan de sterkte, dat dan de Steenvis giftiger was...

Ik weet het niet zeker hoor... Daarbij is het soort gif ook anders; Bij Steenvissen werkt het met eiwitten en bij kwallen via het netelprincipe...

Als iemand hier het zeker weet, kom maar op
pi_18191136
quote:
Op maandag 5 april 2004 13:28 schreef Kletz het volgende:
dit beestje dus
[afbeelding]
Juist, terwijl hij in het echt niet groter is dan 2/3cm, klein maar bijhoorlijk indrukwekkend dus
pi_18191179
hij is idd 1 gram en 2 a 3 cm... vette shit zou ik zeggen
pi_18191545
Nu we het toch ook over kwallen hebben gehad, is er hier iemand die ervaring heeft met het houden van kwallen? Kun je die überhaupt wel houden? Wat eten ze? Welke soorten zijn af te raden, heeft iemand foto's van zijn eventuele kwal(lenverzameling), en wat zijn je ervaringen?

Zijn ook best mooie beestjes!
pi_18191586
quote:
Op maandag 5 april 2004 13:32 schreef Kletz het volgende:
hij is idd 1 gram en 2 a 3 cm... vette shit zou ik zeggen
De indianen gebruiken zijn gif voor op hun pijlen om het jagen te vergemakkelijken

Zo'n klein dier, maar met genoeg gif om een paar duizend mensen tegelijkertijd te doden
pi_18192014
quote:
Op maandag 5 april 2004 13:46 schreef CiQNiZ het volgende:
Nu we het toch ook over kwallen hebben gehad, is er hier iemand die ervaring heeft met het houden van kwallen? Kun je die überhaupt wel houden? Wat eten ze? Welke soorten zijn af te raden, heeft iemand foto's van zijn eventuele kwal(lenverzameling), en wat zijn je ervaringen?

Zijn ook best mooie beestjes!
volgens mij is hier een tijdje terug ook al een topic over geweest, moet je eens even de search proberen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')