dat zeg ikquote:Op maandag 5 april 2004 00:44 schreef Fixxxer het volgende:
Hypoglycaemie. Oftewel te weinig glucose (suiker) in je bloed. Denk ik dan.
Uit eigen werk:
Glucose release between meals
Events that cause the liver to release it:
1. blood glucose -> decrease insulin secretion from pancreas. (alvleesklier)
2. lack of insulin -> stopping all 3 processes above, so no uptake and storage.
3. lack of insulin ->:activates phosphorylase -> splitting into glucose phosphate.
4. lack of insulin -> activation glucose phosphatase splits phosphaat radical from glucose -> free diffusion.
Hersenen werken puur op glucose dus als die ff wat minder krijgen...
suikerquote:Op maandag 5 april 2004 00:47 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Waar kan ik snel ff glucose uit vissen, als 't weer 'ns zover is.
Gewoon een hap suiker nemen neem ik aan?quote:Op maandag 5 april 2004 00:47 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
dextro snoepjesquote:Op maandag 5 april 2004 00:47 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Klinkt niet gezond, zou er eens mee naar de dokter gaan.quote:Op maandag 5 april 2004 00:49 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ik zal 't eens proberen. Want ik flikker nog es dood op de grond als ik niks te bikken heb.
Nou al jaaaaaren.quote:Op maandag 5 april 2004 00:59 schreef Fixxxer het volgende:
Ja je kunt er mee naar de dokter gaan of het nog ff aanzien. Zodra iig een keer flauwvalt moet je wel gaan.
Hoelang heb je d'r al last van als k vragen mag?
Hmm ga maar een keer langs. Ze hebben hier wel iets tegen wat je kunt innemen. Hoewel ik niet denk dat je het krijgt, maar dat je het advies krijgt een beetje regelmatig te eten. Maar ik ben nog geen dokterquote:Op maandag 5 april 2004 01:01 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Nou al jaaaaaren.
diabetici krijgen dit niet. Tenzij ze (teveel) insuline spuiten en het lijkt me dat ze dan wel weten dat ze diabeet zijn.quote:Op maandag 5 april 2004 01:00 schreef GREENSKiN het volgende:
Damn, laat jullie bloedsuikerspiegel eens moeten, hier klopt geen klap van. Volgens mij zitten er hier in dit topic minstens 3 diabetici die 't niet van zichzelf weten.
dat je niet voor niets eetquote:Op maandag 5 april 2004 00:36 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Als ik ff niks eet, dan word ik fysiek nogal druk/hyperactief. Ik ben me minder bewust van m'n omgeving en m'n zicht wordt slechter. Eten en na een kwartiertje ben ik "er weer".
Dokter, waar duidt dit op?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |