abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 april 2004 @ 18:46:55 #151
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_18350645
Bijzonder hoge winstmarge!!!
pi_18350703
quote:
Op zondag 11 april 2004 18:46 schreef detulp050 het volgende:
Bijzonder hoge winstmarge!!!
dat kun je natuurlijk zelf bepalen!
pi_18350727
quote:
Op zondag 11 april 2004 18:42 schreef Dizer het volgende:
Degene die EP worden hebben geluk. Hele goede zaak!! Hele goede service!!!
das ook zeer afhankelijk v/d filiaalhouder cq. manager...
pi_18352375
Franchise filiaal in zevenaar is nou electro world, velp weet ik (nog) niet maar ik dacht dat die nou EP waren, en barneveld is nog onbekend.
Insane
pi_18377514
Maaaarrrr.....

Mijn dvd heb ik al eerder ter reparatie naar de Megapool gebracht, betekent het nu, dat ik maar eens als een speer naar de It's moet om te vragen hoe ik dat ding ooit terug zal krijgen?
  dinsdag 13 april 2004 @ 00:09:44 #156
22273 Dizer
Save the beard!
pi_18381920
Nee, ik denk dat je moet wachten totdat de filiaal weer opengaat voor uitverkoop of met een nieuwe naam. Maar langs gaan bij de Its om te vragen kan natuurlijk geen kwaad
Friends don't let friends remain beardless...
pi_18385398
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 00:09 schreef Dizer het volgende:
Nee, ik denk dat je moet wachten totdat de filiaal weer opengaat voor uitverkoop of met een nieuwe naam. Maar langs gaan bij de Its om te vragen kan natuurlijk geen kwaad
haha, ik denk dat Waxxer gewoon ff een brief moet schrijven naar hoofdkantoor ofzo van Megapool, die mensen zijn heus niet opeens vertrokken...
Even a broken clock is right twice a day.
  FOK!fotograaf dinsdag 13 april 2004 @ 10:23:41 #158
73911 ultra_ivo
pi_18386367
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 09:01 schreef danos het volgende:

[..]

haha, ik denk dat Waxxer gewoon ff een brief moet schrijven naar hoofdkantoor ofzo van Megapool, die mensen zijn heus niet opeens vertrokken...
Bij een faillisement wordt alle post doorgezonden naar de curator. Daar zal je brief dus uitkomen, als een van de vele claims van schuldeisers.

Ivo
  dinsdag 20 april 2004 @ 09:45:45 #159
22273 Dizer
Save the beard!
pi_18554843
quote:
Familiebedrijf uit Oss koopt 25 Megapool-winkels

OSS/APELDOORN - De consumentenelektronicaketen De Harense Smid, een 176 jaar oud familiebedrijf uit Oss, neemt 25 Megapool-winkels over. Circa 225 medewerkers van Megapool, dat onlangs failliet ging, krijgen een nieuw arbeidscontract aangeboden. De overname wordt waarschijnlijk nog voor het eind van deze maand afgerond.

Dat hebben De Harense Smid en de curatoren maandag gemeld. De Megapool-winkels gaan verder onder de naam van de nieuwe eigenaar, die het overnamebedrag niet wilde prijsgeven. Binnenkort wordt bekend welke Megapool-filialen het betreft.

De Harense Smid heeft momenteel dertig vestigingen in Nederland en drie filialen in België. Directeur Antoon van Herpen verwacht dat de nieuwe winkels "circa 40 tot 50 procent aan de omzet toevoegen". Hoe hoog de omzet van De Harense Smid nu is, wilde hij echter niet zeggen.

Vacatures

De Harense Smid streeft ernaar de oude Megapool-winkels in de eerste week van mei te openen. In de komende dagen krijgen circa 225 oud-medewerkers een sollicitatiegesprek. De nieuwe eigenaar heeft daarnaast toegezegd toekomstige vacatures, indien mogelijk, in te vullen met ex-personeelsleden van Megapool. "De ervaring leert dat er in de loop van een à twee jaar altijd vacatures ontstaan. Bovendien is het moeilijk om vakbekwaam winkelpersoneel te vinden", zei Van Herpen.

In het akkoord tussen De Harense Smid, de curatoren en de banken is verder een afspraak gemaakt over klanten van Megapool. Consumenten die een aanbetaling hebben gedaan, krijgen de producten tegen de afgesproken voorwaarden geleverd door De Harense Smid. Beide partijen willen klanten ook een oplossing bieden voor de producten die bij Megapool in reparatie zijn gegeven.
Bron.
quote:
In het akkoord tussen De Harense Smid, de curatoren en de banken is verder een afspraak gemaakt over klanten van Megapool. Consumenten die een aanbetaling hebben gedaan, krijgen de producten tegen de afgesproken voorwaarden geleverd door De Harense Smid. Beide partijen willen klanten ook een oplossing bieden voor de producten die bij Megapool in reparatie zijn gegeven.

Ook al krijg ik mijn baan niet terug, ik ben dan iig heel erg blij dat de concumenten hun producten geleverd krijgen. Of waarschijnlijk hun geld. Netjes.
  dinsdag 20 april 2004 @ 09:50:55 #160
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_18555535
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 09:50 schreef detulp050 het volgende:
Scheren is voor schapen!
  dinsdag 20 april 2004 @ 11:59:01 #162
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_18556962
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 10:30 schreef paarse_paashaas het volgende:

[..]

Ik had hard nagedacht (jazeker!) en had een theorie over welke filialen zouden zijn overgenomen. Toen dacht ik nog net iets harder na en besefte dat het onzin was. Dus heb ik het ge-edit naar
  dinsdag 20 april 2004 @ 13:27:37 #163
25947 flaphead
twisted shit.
pi_18558850
De Harendse Smid is toch een Brabants bedrijf dus dan waarschijnlijk voornamelijk in die hoek overnames. of zouden ze om hun draagvlak te vergroten nu juist Megapools búiten Brabant gaan overnemen...
ach, uitverkoop zal er toch niet komen voor de winkels die niet overgenomen worden, want ik neem aan dat die voorraad gewoon verdeeld wordt...?

[ Bericht 0% gewijzigd door flaphead op 20-04-2004 13:36:32 ]
i wish i had no feelings. they suck. they keep throwing you from side to side. they knock you down. they wear you down...
  dinsdag 20 april 2004 @ 13:50:29 #164
22273 Dizer
Save the beard!
pi_18559424
Dat zal hoogstwaarschijnlijk ook gebeuren inderdaad.
pi_18571395
Wie was waren de eigenaren oprichters van megapool?
Wie kent de geschiedenis van megapool?
pi_18593338
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 21:34 schreef gtotep het volgende:
Wie was waren de eigenaren oprichters van megapool?
Wie kent de geschiedenis van megapool?
Megapool is opgericht door André Pool. Er stond pas nog een stukje in het Noordhollands Dagblad over hem. Hieronder wat beknopte info:
quote:
Na een introductie waarin hij spreekt over zijn eigen ervaring van een succesvol doch zeer stressvol zakenleven met het opzetten van de "Van Pool tot Pool" zaken die nog steeds voortbestaan onder de naam "Megapool" . Dat alles is begonnen vanaf een zolderkamer en inmiddels is de keten uitgegroeid tot 170 winkels. De meer dan volledige inzet die daarvoor was vereist heeft hem zowel geestelijk als lichamelijk volledig uit balans gebracht. Gelukkig zag hij zelf in dat een volledige omschakeling nodig was (...)

(...) de oprichter en directeur van de Poolplus producten. Door de uitstekende kwaliteit hebben onze producten inmiddels het etiket van Poolplus Golden Line producten verworven. Hoe het allemaal is begonnen? Dat is lang geleden....... Al op heel jonge leeftijd begon ik een eigen zaakje in Amsterdam waar ik elektronische artikelen verkocht. In die tijd maakte ik non-stop dagen van 19 werkuren. Al dat harde werken wierp zijn vruchten af waardoor ik na een aantal jaren een van de belangrijkste winkelketens op het gebied van elektronische artikelen bezat, bekend onder de naam van Pool tot Pool. Anderzijds begon het stressvolle leven, te weinig slaap, te veel drinken, niet goed en niet regelmatig eten, kortom mijn slechte levensstijl, ook zijn tol te eisen: ik kreeg serieuze gezondheidsproblemen en besloot de gehele winkelketen te verkopen. (..)
Bron
pi_22663022
quote:
Veel particulieren bij kijkdag Megapool-veiling

ZWOLLE (ANP) - De eerste kijkdag voor de veiling van het failliete elektronicaconcern Megapool heeft zaterdag ongeveer 750 belangstellenden getrokken. Het Zwolse veilinghuis dat de verkoop coördineert verwacht dinsdag en woensdag bij de daadwerkelijke veiling een volle zaal.

Een woordvoerder van Lubbers Veilingen heeft dat zaterdag laten weten. Het veilinghuis noemt de opkomst bij de kijkdag redelijk. De bezoekers, vooral particulieren, kwamen zaterdag naar Partycentrum De Bierton in Zwolle voor bijna 4400 elektronica- en witgoedproducten van het failliete concern. Maandag worden bij de tweede kijkdag relatief veel bedrijven verwacht.

Het veilinghuis verwacht bij de veiling dinsdag en woensdag in een veilingzaal aan de Zwolse Russenweg een volle zaal met duizend geïnteresseerden. ,,Behalve belangstellenden van de kijkdagen verwachten we ook mensen die direct naar de veiling komen omdat ze alleen op internet naar de goederenlijst hebben gekeken'', aldus een woordvoerder.
Zwolle, dat is mij te ver weg .
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 17:54:19 #168
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_22663815
Meneer Pool wou zijn winkels verkopen, maar de Francise houders niet uitkopen.
Dan laat je de boel falliet gaan, mensen vertellen dat ze op straat komen te staan, grote koppen in de krant en dan is de Harense Smit plotsklaps de redder van de boel.
De pers jubelt, het volk is tevreden, en de francise houders hebben een schraal gevoel tussen hun billetjes
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')