Dan vraag je toch dat je alleen wil kijken? Niemand die je dan lastig valt hoor. Maar jah, niemand kan je nu lastig vallen bij Megapoolquote:Op donderdag 8 april 2004 14:04 schreef Davitamon het volgende:
Verkopers mogen ze van mij compleet afschaffen. Altijd opdringerig terwijl verdomme gewoon rustig wil kijken!![]()
Dank jequote:Op donderdag 8 april 2004 14:01 schreef ruk het volgende:
ik hoop voor je dat alles goed komt
Vaste kijkshop-klant zeker?quote:Op donderdag 8 april 2004 14:04 schreef Davitamon het volgende:
Verkopers mogen ze van mij compleet afschaffen. Altijd opdringerig terwijl verdomme gewoon rustig wil kijken!![]()
quote:Megapool failliet, 900 werknemers ontslagen
ANP
APELDOORN - Het elektronicaconcern Megapool in Apeldoorn is donderdag failliet verklaard. Bijna negenhonderd medewerkers krijgen hun ontslag. Het concern kreeg afgelopen maandag al uitstel van betaling. De curatoren voeren besprekingen over de overname van het concern.
De curatoren H. Brandsma en A. de Bruyn verwachten dat er een overname komt waarbij 'een relevant deel' van de filialen wordt overgenomen. Daarbij blijft ook een deel van de werkgelegenheid overeind. Naast de negenhonderd eigen werknemers, heeft Megapool ook dik tweehonderd mensen die werken in winkels van franchisenemers, zelfstandige ondernemers die de formule van de elektronicaketen gebruiken.
Het personeel heeft het ontslag donderdagmiddag tijdens een bijeenkomst in Zutphen aangezegd gekregen. Volgens de curatoren gaf de stand van de boedel daartoe aanleiding. Het ontslag is ook verleend door de rechter-commissaris.
Van de 126 elektronicawinkels sloten maandag 79 winkels de deuren. In België moesten zestien zaken dicht. Ook de distributiecentra in Tiel en Ede werden gesloten.
De curatoren willen dat een eventuele overnamepartner de verplichtingen overneemt van consumenten die recent vooruitbetalingen hebben gedaan. Ook wil het duo een goede overeenkomst over garantieafspraken.
Volgens R. Philippo van FNV Bondgenoten is een oplossing zo goed als rond. 'Alleen wilden de potentiële kandidaten de miljoenenschuld niet overnemen.' Daarom is het bedrijf failliet verklaard. Na een faillissement moeten ook de medewerkers doorgaans onderhandelen over een nieuwe arbeidsovereenkomst.
Philippo zegt dat het bedrijf in afgeslankte vorm verder kan. Hij kon echter niet zeggen wie de overnamekandidaten zijn. 'Dat wordt vanzelf duidelijk.'
Volgens de vakbondsbestuurder was het te verwachten dat Megapool failliet zou gaan. 'De financiële problemen waren te groot. Dit is voor niemand een verassing.' Megapool investeerde de laatste jaren niet meer in de winkels. Bovendien bevindt de markt zich in een keiharde concurrentiestrijd waarbij de winstmarges op wit- en bruingoed flinterdun zijn. Bij Megapool zijn er het afgelopen jaar drie directiewisselingen geweest. Philippo zegt dat er wanbeleid bij de onderneming is gevoerd.
Dat gaat dus via primeline of comfortcard en de betaling gaat geheel buiten megapool om.quote:Op donderdag 8 april 2004 21:47 schreef cinnamongirl het volgende:
Ha, hebbie mazzel als je aan een 'nu halen in 2005 betalen' actie hebt meegedaan.
Een gewone doordeweekse dag bij megapool dusquote:Op dinsdag 6 april 2004 17:08 schreef du_ke het volgende:
De Megapool hier houdt momenteel een extra opruiming maar weer 3 man personeel en geen klanten in de winkel toen ik er langs fietste.
die garantie is extern verzekerd en blijft dus gewoon geldig!quote:Op donderdag 8 april 2004 23:13 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
Nou daar gaat de twee jaar extra garantie van m'n koelkast die nu een half jaar oud is
Toen ik die kocht was de service ook heel goed. Bij andere modellen kreeg je 50 Euro terug, bij degene die we wilden precies weer niet natuurlijk. De verkoper zei ook nog dat dat een heel populair model was.
Ik wilde graag van de oude defecte koelkast af en had niet zo'n zin om dat ding zelf naar beneden te slepen, dus ik vroeg of die wel opgehaald kon worden. Tja, dat moet ik nakijken zij de verkoper, eigenlijk hoort ie niet bij die actie. Kwam hij terug "Ik kan je er helaas maar 25 Euro voor geven"
Toch mooi de bezorgkosten gratis
Helaas bij een eigen filiaalquote:Op donderdag 8 april 2004 21:46 schreef PeT het volgende:
Dizer werk jij bij een megapool eigen of franchise filiaal ?
Ik zit zelf bij een franchiser (partime dat wel) en zie hier aardig wat mensen voorbij komen met megapool is kut en duur, geen service blaat blaat. En kzou ze graag de mond snoeren maar dom gezwam blijf je houden
![]()
Wel jammer dat je niet alle info zomaar op tafel kunt gooien want dan kun je al veel gezwam uitsluiten
Bron: RTLZquote:Mogelijke doorstart Megapool vooral goed voor personeel winkels
De curatoren van het failliete Megapool verwachten dat er rond de Paasdagen een akkoord wordt bereikt over de doorstart van (een deel van) de elektronicaketen.
Medewerkers winkels
De curatoren van Megapool hebben tot donderdagnacht met mogelijke overnamekandidaten gesproken. Het heeft nog niets opgeleverd, maar de overname van delen van de electronica-keten is een stuk makkelijker geworden door het uitspreken van het faillissement. Een nieuwe eigenaar hoeft namelijk niet de schulden en al het personeel over te nemen.
Medewerkers van de winkels hebben nog de meeste kans dat ze weer aan het werk kunnen. De kans dat een concurrerende winkelketen verder wil met personeel van het hoofdkantoor of de distributiecentra, is veel kleiner. De vakbonden beklagen zich erover dat zij nauwelijks geïnformeerd worden. Nu het faillissement is uitgesproken kunnen zij ook alleen maar lijdzaam afwachten wat er gebeurt.
België
Curator Bart de Bruyn is overigens vandaag in België, hij zal daar formeel aan het personeel van de 16 Belgische winkels ontslag aanzeggen. In België werken 100 mensen bij Megapool, een kwart werkt in het distributiecentrum.
Oh, gelukkig. Bedankt voor de informatie!quote:Op donderdag 8 april 2004 23:16 schreef goddess in heaven het volgende:
die garantie is extern verzekerd en blijft dus gewoon geldig!
Netjes hoorquote:TILBURG (ANP) - Klanten van de failliete elektronicaketen Megapool kunnen met kapotte apparatuur terecht bij twee concurrenten. De winkels van It's en Modern Electronics hebben vrijdag alle garantie- en reparatieverplichtingen overgenomen.
De dochterondernemingen van warenhuisconcern Vendex KBB zeggen de klanten van Megapool onder meer tegemoet te komen omdat er veel negatieve publiciteit over de branche is geweest de afgelopen weken.
Megapool is donderdag failliet verklaard. Daardoor komen negenhonderd medewerkers op straat te staan. De keten van 126 winkels kwam in de problemen door de sterke concurrentie in de branche. Dat zette de winstgevendheid onder druk. Volgens vakbond FNV Bondgenoten is er sprake van wanbeleid.
De curatoren van Megapool onderhandelen met twee onbekende partijen over een gedeeltelijke doorstart. Ook vrijdag zijn daarover gesprekken gevoerd.
franchise filiaal???quote:Op vrijdag 9 april 2004 19:14 schreef PeT het volgende:
Vandaag te horen gekregen dat het filiaal waar ik werk verder gaat als electro world
Ik had nog niks gehoord van de overname van de plusgaranties maar dat is wel toppie als IT's en modern dat doen, okeej leverd hun natuurlijk ook klanten op maar toch
Ik werk idd in een franchise filiaalquote:Op vrijdag 9 april 2004 20:07 schreef goddess in heaven het volgende:
[..]
franchise filiaal???
ah, het overgrote deel word EP, jullie zijn dus 1 v/d 10!quote:Op vrijdag 9 april 2004 20:27 schreef PeT het volgende:
[..]
Ik werk idd in een franchise filiaal
35 vd/ franchisers worden EP, 2 worden expert (ik geloof oss en ettenleur) en de rest wil het zelf uitzoeken..quote:Op zondag 11 april 2004 18:33 schreef detulp050 het volgende:
De 4 Franchisefilialen in Drenthe worden EP's
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |