abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18274014
ik hoop voor je dat alles goed komt
pi_18274104
Verkopers mogen ze van mij compleet afschaffen. Altijd opdringerig terwijl verdomme gewoon rustig wil kijken!
"Relativity applies to physics, NOT ETHICS."
  donderdag 8 april 2004 @ 14:28:00 #128
22273 Dizer
Save the beard!
pi_18274784
quote:
Op donderdag 8 april 2004 14:04 schreef Davitamon het volgende:
Verkopers mogen ze van mij compleet afschaffen. Altijd opdringerig terwijl verdomme gewoon rustig wil kijken!
Dan vraag je toch dat je alleen wil kijken? Niemand die je dan lastig valt hoor. Maar jah, niemand kan je nu lastig vallen bij Megapool
quote:
Op donderdag 8 april 2004 14:01 schreef ruk het volgende:
ik hoop voor je dat alles goed komt
Dank je
Friends don't let friends remain beardless...
pi_18275291
quote:
Op donderdag 8 april 2004 14:04 schreef Davitamon het volgende:
Vaste kijkshop-klant zeker?
pi_18277698
Megapool wordt overgenomen, de garanties en bestellingen van de klanten lopen geen gevaar en de kans is ook groot dat het personeel mag blijven.
  donderdag 8 april 2004 @ 18:00:02 #131
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_18280319
quote:
Megapool failliet, 900 werknemers ontslagen
ANP

APELDOORN - Het elektronicaconcern Megapool in Apeldoorn is donderdag failliet verklaard. Bijna negenhonderd medewerkers krijgen hun ontslag. Het concern kreeg afgelopen maandag al uitstel van betaling. De curatoren voeren besprekingen over de overname van het concern.

De curatoren H. Brandsma en A. de Bruyn verwachten dat er een overname komt waarbij 'een relevant deel' van de filialen wordt overgenomen. Daarbij blijft ook een deel van de werkgelegenheid overeind. Naast de negenhonderd eigen werknemers, heeft Megapool ook dik tweehonderd mensen die werken in winkels van franchisenemers, zelfstandige ondernemers die de formule van de elektronicaketen gebruiken.

Het personeel heeft het ontslag donderdagmiddag tijdens een bijeenkomst in Zutphen aangezegd gekregen. Volgens de curatoren gaf de stand van de boedel daartoe aanleiding. Het ontslag is ook verleend door de rechter-commissaris.

Van de 126 elektronicawinkels sloten maandag 79 winkels de deuren. In België moesten zestien zaken dicht. Ook de distributiecentra in Tiel en Ede werden gesloten.

De curatoren willen dat een eventuele overnamepartner de verplichtingen overneemt van consumenten die recent vooruitbetalingen hebben gedaan. Ook wil het duo een goede overeenkomst over garantieafspraken.

Volgens R. Philippo van FNV Bondgenoten is een oplossing zo goed als rond. 'Alleen wilden de potentiële kandidaten de miljoenenschuld niet overnemen.' Daarom is het bedrijf failliet verklaard. Na een faillissement moeten ook de medewerkers doorgaans onderhandelen over een nieuwe arbeidsovereenkomst.

Philippo zegt dat het bedrijf in afgeslankte vorm verder kan. Hij kon echter niet zeggen wie de overnamekandidaten zijn. 'Dat wordt vanzelf duidelijk.'

Volgens de vakbondsbestuurder was het te verwachten dat Megapool failliet zou gaan. 'De financiële problemen waren te groot. Dit is voor niemand een verassing.' Megapool investeerde de laatste jaren niet meer in de winkels. Bovendien bevindt de markt zich in een keiharde concurrentiestrijd waarbij de winstmarges op wit- en bruingoed flinterdun zijn. Bij Megapool zijn er het afgelopen jaar drie directiewisselingen geweest. Philippo zegt dat er wanbeleid bij de onderneming is gevoerd.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_18285633
Dizer werk jij bij een megapool eigen of franchise filiaal ?

Ik zit zelf bij een franchiser (partime dat wel ) en zie hier aardig wat mensen voorbij komen met megapool is kut en duur, geen service blaat blaat. En kzou ze graag de mond snoeren maar dom gezwam blijf je houden
Wel jammer dat je niet alle info zomaar op tafel kunt gooien want dan kun je al veel gezwam uitsluiten
Insane
pi_18285694
Ha, hebbie mazzel als je aan een 'nu halen in 2005 betalen' actie hebt meegedaan.
pi_18285779
quote:
Op donderdag 8 april 2004 21:47 schreef cinnamongirl het volgende:
Ha, hebbie mazzel als je aan een 'nu halen in 2005 betalen' actie hebt meegedaan.
Dat gaat dus via primeline of comfortcard en de betaling gaat geheel buiten megapool om.
Gewoon betalen dus
Insane
  † In Memoriam † donderdag 8 april 2004 @ 21:52:50 #135
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_18285872
Titel aangepast
pi_18287748
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 17:08 schreef du_ke het volgende:
De Megapool hier houdt momenteel een extra opruiming maar weer 3 man personeel en geen klanten in de winkel toen ik er langs fietste.
Een gewone doordeweekse dag bij megapool dus
  donderdag 8 april 2004 @ 23:13:15 #137
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_18288428
Nou daar gaat de twee jaar extra garantie van m'n koelkast die nu een half jaar oud is

Toen ik die kocht was de service ook heel goed. Bij andere modellen kreeg je 50 Euro terug, bij degene die we wilden precies weer niet natuurlijk. De verkoper zei ook nog dat dat een heel populair model was.

Ik wilde graag van de oude defecte koelkast af en had niet zo'n zin om dat ding zelf naar beneden te slepen, dus ik vroeg of die wel opgehaald kon worden. Tja, dat moet ik nakijken zij de verkoper, eigenlijk hoort ie niet bij die actie. Kwam hij terug "Ik kan je er helaas maar 25 Euro voor geven"
Toch mooi de bezorgkosten gratis
The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
pi_18288531
quote:
Op donderdag 8 april 2004 23:13 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
Nou daar gaat de twee jaar extra garantie van m'n koelkast die nu een half jaar oud is

Toen ik die kocht was de service ook heel goed. Bij andere modellen kreeg je 50 Euro terug, bij degene die we wilden precies weer niet natuurlijk. De verkoper zei ook nog dat dat een heel populair model was.

Ik wilde graag van de oude defecte koelkast af en had niet zo'n zin om dat ding zelf naar beneden te slepen, dus ik vroeg of die wel opgehaald kon worden. Tja, dat moet ik nakijken zij de verkoper, eigenlijk hoort ie niet bij die actie. Kwam hij terug "Ik kan je er helaas maar 25 Euro voor geven"
Toch mooi de bezorgkosten gratis
die garantie is extern verzekerd en blijft dus gewoon geldig!
  vrijdag 9 april 2004 @ 00:07:55 #139
22273 Dizer
Save the beard!
pi_18289833
quote:
Op donderdag 8 april 2004 21:46 schreef PeT het volgende:
Dizer werk jij bij een megapool eigen of franchise filiaal ?

Ik zit zelf bij een franchiser (partime dat wel ) en zie hier aardig wat mensen voorbij komen met megapool is kut en duur, geen service blaat blaat. En kzou ze graag de mond snoeren maar dom gezwam blijf je houden
Wel jammer dat je niet alle info zomaar op tafel kunt gooien want dan kun je al veel gezwam uitsluiten
Helaas bij een eigen filiaal
Je moet maar sommige mensen in deze topic negeren. Elek bedrijf is het zelfde en elke service is bijna overal hetzelfde allen het zijn moment opnames. Ach jah. Ben trouwens ook een Part-timer. Ik krijg genoeg geld (stage+studiefinanciering) binnen per maand naast megapool. Maar het gaat niet om het geld maar om mijn leuke zaterdagbaan en mijn collega's. Ik vind het voor mijn collega's die fulltime werken met een huishouden en kinderen het ergst! Ik werk(te) inmiddels 4 jaar bij de megapool
  vrijdag 9 april 2004 @ 10:33:40 #140
22273 Dizer
Save the beard!
pi_18294451
quote:
Mogelijke doorstart Megapool vooral goed voor personeel winkels

De curatoren van het failliete Megapool verwachten dat er rond de Paasdagen een akkoord wordt bereikt over de doorstart van (een deel van) de elektronicaketen.

Medewerkers winkels
De curatoren van Megapool hebben tot donderdagnacht met mogelijke overnamekandidaten gesproken. Het heeft nog niets opgeleverd, maar de overname van delen van de electronica-keten is een stuk makkelijker geworden door het uitspreken van het faillissement. Een nieuwe eigenaar hoeft namelijk niet de schulden en al het personeel over te nemen.

Medewerkers van de winkels hebben nog de meeste kans dat ze weer aan het werk kunnen. De kans dat een concurrerende winkelketen verder wil met personeel van het hoofdkantoor of de distributiecentra, is veel kleiner. De vakbonden beklagen zich erover dat zij nauwelijks geïnformeerd worden. Nu het faillissement is uitgesproken kunnen zij ook alleen maar lijdzaam afwachten wat er gebeurt.

België
Curator Bart de Bruyn is overigens vandaag in België, hij zal daar formeel aan het personeel van de 16 Belgische winkels ontslag aanzeggen. In België werken 100 mensen bij Megapool, een kwart werkt in het distributiecentrum.
Bron: RTLZ
  vrijdag 9 april 2004 @ 10:38:08 #141
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_18294541
quote:
Op donderdag 8 april 2004 23:16 schreef goddess in heaven het volgende:
die garantie is extern verzekerd en blijft dus gewoon geldig!
Oh, gelukkig. Bedankt voor de informatie!
The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
  vrijdag 9 april 2004 @ 16:31:47 #142
16715 Mylene
*schatje*
pi_18303238
Elektronicazaken nemen garanties Megapool over:
quote:
TILBURG (ANP) - Klanten van de failliete elektronicaketen Megapool kunnen met kapotte apparatuur terecht bij twee concurrenten. De winkels van It's en Modern Electronics hebben vrijdag alle garantie- en reparatieverplichtingen overgenomen.

De dochterondernemingen van warenhuisconcern Vendex KBB zeggen de klanten van Megapool onder meer tegemoet te komen omdat er veel negatieve publiciteit over de branche is geweest de afgelopen weken.

Megapool is donderdag failliet verklaard. Daardoor komen negenhonderd medewerkers op straat te staan. De keten van 126 winkels kwam in de problemen door de sterke concurrentie in de branche. Dat zette de winstgevendheid onder druk. Volgens vakbond FNV Bondgenoten is er sprake van wanbeleid.

De curatoren van Megapool onderhandelen met twee onbekende partijen over een gedeeltelijke doorstart. Ook vrijdag zijn daarover gesprekken gevoerd.
Netjes hoor .
pi_18306641
Vandaag te horen gekregen dat het filiaal waar ik werk verder gaat als electro world

Ik had nog niks gehoord van de overname van de plusgaranties maar dat is wel toppie als IT's en modern dat doen, okeej leverd hun natuurlijk ook klanten op maar toch
Insane
pi_18307809
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 19:14 schreef PeT het volgende:
Vandaag te horen gekregen dat het filiaal waar ik werk verder gaat als electro world

Ik had nog niks gehoord van de overname van de plusgaranties maar dat is wel toppie als IT's en modern dat doen, okeej leverd hun natuurlijk ook klanten op maar toch
franchise filiaal???
pi_18308277
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 20:07 schreef goddess in heaven het volgende:

[..]

franchise filiaal???
Ik werk idd in een franchise filiaal
Insane
pi_18325410
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 20:27 schreef PeT het volgende:

[..]

Ik werk idd in een franchise filiaal
ah, het overgrote deel word EP, jullie zijn dus 1 v/d 10!
pi_18350347
is het al in de pers bekend btw...

hoe de 47 franchisers verdeeld zijn?
  zondag 11 april 2004 @ 18:33:48 #148
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_18350365
De 4 Franchisefilialen in Drenthe worden EP's
pi_18350423
quote:
Op zondag 11 april 2004 18:33 schreef detulp050 het volgende:
De 4 Franchisefilialen in Drenthe worden EP's
35 vd/ franchisers worden EP, 2 worden expert (ik geloof oss en ettenleur) en de rest wil het zelf uitzoeken..
  zondag 11 april 2004 @ 18:42:06 #150
22273 Dizer
Save the beard!
pi_18350525
Degene die EP worden hebben geluk. Hele goede zaak!! Hele goede service!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')