abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 april 2004 @ 12:26:24 #76
88655 kooba
Met dubbel o...
pi_18189771
Kut voor de werknemers, maar ik ga toch ff in de gaten houden of ik daaar binnenkort iets tegen een weggeefprijs kan scoren
'Fast, furious,over before you know it and leaves you wanting more, more, more...'
  maandag 5 april 2004 @ 12:37:38 #77
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_18189988
Kutzooi, wij kregen er altijd Brink korting
  maandag 5 april 2004 @ 14:17:23 #78
74430 Nyluzzz
Terviseks!
pi_18192303
Het wachten is nu op de faillissements-uitverkoop. Complete thuisbioscopen met 90% korting. Gratis afwasmachine bij een scheerapparaat.
...drop it like it's hot...
pi_18192371
Ze zijn nog niet failliet hoor...
  maandag 5 april 2004 @ 14:22:47 #80
22273 Dizer
Save the beard!
pi_18192414
quote:
Op maandag 5 april 2004 14:21 schreef ruk het volgende:
Ze zijn nog niet failliet hoor...
Amen..en laten we hopen dat dat ook niet gebeurt!!!
Heb geen zin om naar een andere baan te gaan zoeken
En ik wil nog geen afscheid nemen van mijn collega's
Friends don't let friends remain beardless...
pi_18192600
quote:
Op zondag 4 april 2004 20:31 schreef fotoloog het volgende:
Het gaat lekker met die mediamarkt,de firma doet nogal wat aan parallel-import
Daar worden de kleinere zelfstandige ondernemers de dupe van,kijk als klant begrijp ik het natuurlijk wel dat je het zo goedkoop mogelijk probeert te krijgen,maar service en een aangename bediening is m.i. ook wat waard!
De klant bepaalt wel of dat wat waard is....
  maandag 5 april 2004 @ 14:37:11 #82
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_18192727
Nou voor service en een aangename bediening hoef je dus echt niet bij de Megapool te zijn

Blij dat die winkel weg gaat.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_18192747
gaat ie weg dan?
  maandag 5 april 2004 @ 14:39:53 #84
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_18192810
quote:
Op maandag 5 april 2004 14:37 schreef ruk het volgende:
gaat ie weg dan?
Grotendeels wel, ze gaan hem vervangen door een andere format.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_18192828
oh?
pi_18192937
quote:
Op zondag 4 april 2004 20:55 schreef fotoloog het volgende:

[..]

Parallel-import is als een bedrijf,in dit geval MM spullen koopt niet rechtstreeks bij de NL importeur,ik zal een voorbeeld geven,een aantal maanden geleden kwam MM met een super aanbieding Te Weten de Nikon coolpix 3100 voor een schijtprijs,wat blijkt? MM heeft deze partij opgekocht bij de Oostenrijkse importeur van Nikon.die ermee in z`n maag zat
Gevolg? NL dealers die het apparaat gekocht hebben bij de NL importeur,en het nu noodgedwongen moeten verkopen MET verlies,maar wel met service,en daar gaan de kleinere bedrijven aan kapot!
Wat boeit dat. Parralelel import binnen de EU is volkomen legaal. Het wordt pas illegaal als de mediamarkt hun spullen renchtstreeks bij de importeur in Japan haalt zonder toestemming van de betreffende fabrikant.

Kijk het is lullig voor die NL ondernemers maar dat is nou wel net de bedoeling van de vrije markt. Het komt er namelijk gewoon op neer dat de nederlandse importeur te duur is. En als je duurder bent dan een ander dan moet je of zorgen dat je goedkoper wordt of je moet er mee ophouden. Dat zijn de keiharde wetten van de markt. En dat is ook de drijvende kracht achter een succesvolle economie.

Succes moet je afdwingen met prestaties. Presteer je niet dan val je af. Helaas maar het is niet anders. De megapool is kennelijk gewoon niet goed genoeg in vergelijking met anderen. Lullig voor het personeel dat wel.
  maandag 5 april 2004 @ 14:53:30 #87
22273 Dizer
Save the beard!
pi_18193195
De directie en de inkoopafdeling van Megapool zijn gewoon echt bagger. Klaar!! Ik kan het weten!! Wij ergeren ons enorm dood aan hun beslissingen.
pi_18193224
noem eens wat voorbeelden?
  maandag 5 april 2004 @ 15:04:13 #89
22273 Dizer
Save the beard!
pi_18193466
Nou als winkel is megapool gericht op kleinhuishoudelijk, bruingoed en witgoed. En kleine assortiment van grijsgoed. Dat houdt in dat we dus een kleine assortiment aan computers e.d. verkopen. Wat doet inkoop? Gaat een peperdure belkin (niet eens een van de goedkoopste merk) kast inrichten met allemaal computer assecoires wat alleen maar gerichte klanten heeft en dus ook weinig verkoopt. Waarom? Meeste mesnen die denken, he ik ga een usb-hub of een draadloos netwerk aanleggen of een peperdure internekabel met gouden uiteinden, ga ik het wel halen bij de MediaMarkt, of bij de Dixons of bij de Dynabyte of bij de lokale pc winkel. niet bij megapool. Dat is al iets wat helemaal is geflopt.

Ander voorbeeld:
Laatse paar maanden mochten we geen cent korting geven op computers e.d. En als we dat doen, zouden er sancties komen. Het enige wat een klant aantrekt om de computer bij jou te kopen en niet ergens anders omdat jij misschien er 50 euro vanaf kan halen. Overal zijn de prijzen hetzelfde op computer gebied dus vragen ze (meestal en vooral in get gebied waar ik werk) ik koop hem als je je prijs aantrekkelijker maakt dan die van de concurrent.

Ander voorbeeld, op witgoed gebied. Elk halfjaar hebben we een actie. Gratis hogedrukreiniger bij een aanschaf van een witgoed aparaat of een stofzuiger of noem maar op. Daar (lopen we al jaren mee te roepen) hadden ze mee moeten stoppen. En in plaats van al dat marge verlies en actie dmv inkoop van 1000en hogedrukreinigers, beter iets kunnen doen met een breedbeeld van philips dat normaal zeg maar 700 euro kost voor 500 euro te bieden. Of de senseo flink inkopen en dan voor 49 euro te verkopen. Dat zijn acties die echt lopen. We hebben het ooit 1 keer gehad met een philips breedbeeld dat van 799 voor 599 is verkocht voor 5 dagen lang. We hadden echt stapels staan in ons winkel (in een kleine stad vergelijkbaar met hoorn en kleiner zelfs dat alkmaar) waren ze allemaal binnen 3 dagen uitverkocht!!! Maar neeeeeeeeeeee megapool moet weer van dat domme gedoe doen.
pi_18193665
quote:
Op maandag 5 april 2004 12:22 schreef SEMTEX het volgende:
Lullig. Hier in Helmond zit er ook een. Vond de service nooit zo denderend.
Zo lullig vind ik het dan niet. Die zaak is duur, er is kennelijk slechte service en ze hebben niet zoveel spullen als de Mediamarkt. Gewoon een slecht bedrijf.
  maandag 5 april 2004 @ 15:15:34 #91
22273 Dizer
Save the beard!
pi_18193744
quote:
Op maandag 5 april 2004 15:12 schreef Steijn het volgende:

[..]

Zo lullig vind ik het dan niet. Die zaak is duur, er is kennelijk slechte service en ze hebben niet zoveel spullen als de Mediamarkt. Gewoon een slecht bedrijf.
Goh, dus jij beweert dat als een bedrijf niet zoveel spullen hebben als de MM dan automatisch slecht is? En je zegt kennelijk slechte service. Dus je hebt het zelf niet meegemaakt?
Kan je dan aub niet zulke opmerkingen brengen zonder het zelf ook echt te hebben meegemaakt!
pi_18194562
quote:
Op maandag 5 april 2004 15:15 schreef Dizer het volgende:

[..]

Goh, dus jij beweert dat als een bedrijf niet zoveel spullen hebben als de MM dan automatisch slecht is? En je zegt kennelijk slechte service. Dus je hebt het zelf niet meegemaakt?
Kan je dan aub niet zulke opmerkingen brengen zonder het zelf ook echt te hebben meegemaakt!
Ik begrijp dat je er werkt en zo maar je kan moeilijk gaan beweren dat de megapool echt uitblonk. Ze zijn gewoon veels te duur. En mensen kunnen leuk lullen over service maar ik denk niet dat dat nou de factor is waar dit soort winkels zich van anderen onderscheiden. Ik bedoel wat is het verschil tussen de service van de mediamarkt en die van de megapool? Ik heb int ieder geval nooit een verschil gemerkt. Ik zie wel verschil tussen de prijzen.
  maandag 5 april 2004 @ 15:54:32 #93
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_18194725
Hoe zit het nu met de garantie op de apparatuur? De fabrieksgarantie zal wel doorgaan een tijdje tot die afloopt, maar verder valt er niet veel te verwachten van megapool zelf en eventuele extra genomen garantie.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  maandag 5 april 2004 @ 15:56:41 #94
22273 Dizer
Save the beard!
pi_18194790
Klopt en in mijn post zie je negens dat ik zeg dat megapool goed is of goedkoop is.
Alleen ik vind het niet leuk dat mensen gelijk gaan roepen dat megapool slecht is omdat ze niet evenveel assortiment hebben als de MM. Dat MM een betere service heeft, kan. Zal ongetwijfeld ook zo zijn als het komt op een groot aantal filialen bij de megapool. Het klinkt misshcien stom maar je moet het maar net treffen of de lokale megapool filiaal goed is of niet. Elke filiaalmanager handeld anders, sommigen meer met de regels (die zeer ongunstig zijn tegenover de klant) en andere managers die weer juist heel goed zijn met service. Het is gewoon verschillend.

Maar zonder ervaring of iets geljk gaan roepen dat megapool slecht is, is niet goed. Als je ook mijn posts hier leest in deze topic, ben ik niet echt positief over megapool hoor. Dus ik ben niet alles aan het verdedigen als het zo gaat lijken.
pi_18194798
quote:
Op maandag 5 april 2004 15:54 schreef Dromenvanger het volgende:
Hoe zit het nu met de garantie op de apparatuur? De fabrieksgarantie zal wel doorgaan een tijdje tot die afloopt, maar verder valt er niet veel te verwachten van megapool zelf en eventuele extra genomen garantie.
zoldra megapool failliet verklaard word, kun je idd die extra garantie wel vergeten..
Scheren is voor schapen!
  maandag 5 april 2004 @ 15:57:53 #96
22273 Dizer
Save the beard!
pi_18194825
extra garantie wel. normake garantie blijft.
dat van dat extra garantie staat ook in de kleine lettertjes...
pi_18199969
De Megapool hier in Meppel is een franchise en blijft voorlopig open maar is volgens de krant in onderhandeling met een andere keten.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_18202212
ik heb het ff nagevraagd, als mn bron het goed heeft, valt de "plus-garantie" niet weg, die is extern via een verzekering o.i.d geregeld, en de bestaande plus-garanties blijven gewoon geldig
Scheren is voor schapen!
pi_18208298
Raad eens wat ik vandaag in de bus kreeg: een aanbiedingenkrantje van de Megapool!

pi_18208496
in de wandelgangen gaat het gerucht dat ep interesse heeft in de ranchises
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')