Klopt. De franchise filialen zijn toen een rechtzaak begonnen of zo en die hadden ze ook geloof ik gewonnen. Dat dit een truc is zal wel handig zijn voor megapool. Overgenomen worden zat er dik aan te komen. Blokker zou ons overnemen en heeft een tijd ook geld in ond=s besteed voor een jaar. Maar ze zouden na 1 jaar kijken of er wat te doen valt aan megapool maar dat is dus niet gelukt en dus is mr Blokker 'm gesmeerd.quote:Op zondag 4 april 2004 20:27 schreef YuckFou het volgende:
Ik heb van een kennis van me begrepen dat Megapool in gesprek was met Media markt omdat MM naast 40 superstores ook nog eens een keten van 'Saturn' winkels hier in NL wil beginnen.
Saturn is in Dld de kleine uitvoering van MM inderdaad een beetje te vergelijken met Megapool hier in NL en omdat er van de 200 megapools ongeveer 50 winkels in franchise zaten was het moeilijk om met MM tot een overeenkomst te komen omdat de franchisenemers hierbij dwars gingen ligen en het te duur was om voor 50 winkels de hele megapool organisatie overeind te houden aangezien deze berekend is voor 200 winkels.
Om de zaak nu al falliet te laten gaan lijkt het mij een truuk zodat alle franchise nemers uiteindelijk eieren voor hun geld zullen kiezen en hun winkel zullen sluiten of overdoen voor een prikkie omdat megapool geen zin had deze mensen uit te kopen (waar overigens ook geen geld voor was)
't zou mij dus niets verbazen als kort na 'echte' fallisement van megapool er ineens een bericht de wereld ingaat dat Saturn de zaken overneemt en we er weer een nieuwe keten bijkrijgen, Saturn dus, net zo duits als Aldi en media markt en net zo ongezond voor de handel als eerder genoemde duitse bedrijven....
de uitverkoop van het nederlandse bedrijfsleven is begonnen.....hoera...
Ik heb er intussen wel van geleerd, op zich.quote:Op zondag 4 april 2004 20:31 schreef fotoloog het volgende:
Het gaat lekker met die mediamarkt,de firma doet nogal wat aan parallel-import
Daar worden de kleinere zelfstandige ondernemers de dupe van,kijk als klant begrijp ik het natuurlijk wel dat je het zo goedkoop mogelijk probeert te krijgen,maar service en een aangename bediening is m.i. ook wat waard!
Ditoquote:Op zondag 4 april 2004 20:21 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Als ik heel eerlijk ben was de kennis van apparatuur bij megapool altijd wel onvoldoende hoor. Nofi tegen de TS en andere medewerkers, maar dat ik wat ik ervaren heb daar.
En aangezien ze bij de mm ook weinig weten van het spul wat ze verkopen...
Als het zover is, open ik een speciaal topicquote:Op zondag 4 april 2004 20:29 schreef stame het volgende:
[..]
kan je het dan ff doorgeven misschien valt er nog wat te halen, want ieder voordeel heb z'n nadeel.
wel k*t voor de medewerkers van het bedrijf
Wat bedoel je nou met parallel import?quote:Op zondag 4 april 2004 20:31 schreef fotoloog het volgende:
Daar worden de kleinere zelfstandige ondernemers de dupe van,kijk als klant begrijp ik het natuurlijk wel dat je het zo goedkoop mogelijk probeert te krijgen,maar service en een aangename bediening is m.i. ook wat waard!
thnx en als het zover is succes met een nieuwe baan zoekenquote:Op zondag 4 april 2004 20:39 schreef Dizer het volgende:
[..]
Als het zover is, open ik een speciaal topic
Overigens ben ik bij de mediamarkt, zoals ik hierboven ook al een beetje aangaf, altijd goed geholpen en was de service ook wel redelijkquote:Op zondag 4 april 2004 20:31 schreef fotoloog het volgende:
Ik kan niet echt de Megapool als toonaangevend plaatsen qua service en bediening. Dan heb ik bij Mediamarkt betere ervaringen.quote:Op zondag 4 april 2004 20:31 schreef fotoloog het volgende:
Als ik iets niet vanaf weet, dan vraag ik een collega bij die het wel weet. Onzin om dan onzin te gaan kramen.!!quote:Op zondag 4 april 2004 20:21 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Als ik heel eerlijk ben was de kennis van apparatuur bij megapool altijd wel onvoldoende hoor. Nofi tegen de TS en andere medewerkers, maar dat ik wat ik ervaren heb daar.
En aangezien ze bij de mm ook weinig weten van het spul wat ze verkopen...
Parallel-import is als een bedrijf,in dit geval MM spullen koopt niet rechtstreeks bij de NL importeur,ik zal een voorbeeld geven,een aantal maanden geleden kwam MM met een super aanbieding Te Weten de Nikon coolpix 3100 voor een schijtprijs,wat blijkt? MM heeft deze partij opgekocht bij de Oostenrijkse importeur van Nikon.die ermee in z`n maag zatquote:Op zondag 4 april 2004 20:42 schreef WorstKaas het volgende:
[..]
Wat bedoel je nou met parallel import?
MM doet de inkoop bij dezelfde bedrijven als Megapool.
Misschien krijgt MM betere prijzen omdat ze groter inkopen, vaak verkopen ze ook met een minimale marge en proberen weer flink te verdienen op andere producten.
Dat Megapool failliet is/gaat hebben ze geheel aan zichzelf te danken.
juist. dat is wat de mediamarkt ook doet.quote:Op zondag 4 april 2004 20:55 schreef fotoloog het volgende:
[..]
Parallel-import is als een bedrijf,in dit geval MM spullen koopt niet rechtstreeks bij de NL importeur,ik zal een voorbeeld geven,een aantal maanden geleden kwam MM met een super aanbieding Te Weten de Nikon coolpix 3100 voor een schijtprijs,wat blijkt? MM heeft deze partij opgekocht bij de Oostenrijkse importeur van Nikon.die ermee in z`n maag zat
Gevolg? NL dealers die het apparaat gekocht hebben bij de NL importeur,en het nu noodgedwongen moeten verkopen MET verlies,maar wel met service,en daar gaan de kleinere bedrijven aan kapot!
quote:Op zondag 4 april 2004 20:42 schreef WorstKaas het volgende:
Dat Megapool failliet is/gaat hebben ze geheel aan zichzelf te danken.
De server staat op hoofdkantoor en daar mag niemand meer naar binnenquote:Op zondag 4 april 2004 21:31 schreef ruk het volgende:
de site is nog steeds in de lucht..
Ja tuurlijk. Ik weet ook wel meer dingen maar dat ga ik hier ook niet zeggen. Ik zeg niet meer dan wat er op de .tk website staat. De rest blijft internquote:Op zondag 4 april 2004 22:05 schreef paarse_paashaas het volgende:
tja, weinig dingen die ik nog niet wist eigenlijk, heb al meerdere dingen te horen gekregen via 't werk ook over wat er gepland staat met de franchisers, maar daar ga ik niets over op Fok! plaatsen..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |