abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 april 2004 @ 20:31:26 #26
22273 Dizer
Save the beard!
pi_18178219
quote:
Op zondag 4 april 2004 20:27 schreef YuckFou het volgende:
Ik heb van een kennis van me begrepen dat Megapool in gesprek was met Media markt omdat MM naast 40 superstores ook nog eens een keten van 'Saturn' winkels hier in NL wil beginnen.
Saturn is in Dld de kleine uitvoering van MM inderdaad een beetje te vergelijken met Megapool hier in NL en omdat er van de 200 megapools ongeveer 50 winkels in franchise zaten was het moeilijk om met MM tot een overeenkomst te komen omdat de franchisenemers hierbij dwars gingen ligen en het te duur was om voor 50 winkels de hele megapool organisatie overeind te houden aangezien deze berekend is voor 200 winkels.
Om de zaak nu al falliet te laten gaan lijkt het mij een truuk zodat alle franchise nemers uiteindelijk eieren voor hun geld zullen kiezen en hun winkel zullen sluiten of overdoen voor een prikkie omdat megapool geen zin had deze mensen uit te kopen (waar overigens ook geen geld voor was)
't zou mij dus niets verbazen als kort na 'echte' fallisement van megapool er ineens een bericht de wereld ingaat dat Saturn de zaken overneemt en we er weer een nieuwe keten bijkrijgen, Saturn dus, net zo duits als Aldi en media markt en net zo ongezond voor de handel als eerder genoemde duitse bedrijven....
de uitverkoop van het nederlandse bedrijfsleven is begonnen.....hoera...
Klopt. De franchise filialen zijn toen een rechtzaak begonnen of zo en die hadden ze ook geloof ik gewonnen. Dat dit een truc is zal wel handig zijn voor megapool. Overgenomen worden zat er dik aan te komen. Blokker zou ons overnemen en heeft een tijd ook geld in ond=s besteed voor een jaar. Maar ze zouden na 1 jaar kijken of er wat te doen valt aan megapool maar dat is dus niet gelukt en dus is mr Blokker 'm gesmeerd.
Friends don't let friends remain beardless...
pi_18178282
quote:
Op zondag 4 april 2004 20:31 schreef fotoloog het volgende:
Het gaat lekker met die mediamarkt,de firma doet nogal wat aan parallel-import
Daar worden de kleinere zelfstandige ondernemers de dupe van,kijk als klant begrijp ik het natuurlijk wel dat je het zo goedkoop mogelijk probeert te krijgen,maar service en een aangename bediening is m.i. ook wat waard!
Ik heb er intussen wel van geleerd, op zich.
Meer als een cdtje zal ik er dan ook niet halen.
Kleine winkeltjes hebben gewoon sfeer, verkopers zijn geen verkopers maar behulpzame mensen die iets weten over de producten die ze verkopen daar....daar geef ik graag wat meer voor uit. Vooral voor de service.
pi_18178349
quote:
Op zondag 4 april 2004 20:21 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Als ik heel eerlijk ben was de kennis van apparatuur bij megapool altijd wel onvoldoende hoor. Nofi tegen de TS en andere medewerkers, maar dat ik wat ik ervaren heb daar.
En aangezien ze bij de mm ook weinig weten van het spul wat ze verkopen...
Dito

itt mediamarkt, overigens
  Milf zondag 4 april 2004 @ 20:38:37 #29
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_18178373
oeh... dan is het wel behoorlijk kut zeg .....
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zondag 4 april 2004 @ 20:39:29 #30
22273 Dizer
Save the beard!
pi_18178400
quote:
Op zondag 4 april 2004 20:29 schreef stame het volgende:

[..]

kan je het dan ff doorgeven misschien valt er nog wat te halen, want ieder voordeel heb z'n nadeel.
wel k*t voor de medewerkers van het bedrijf
Als het zover is, open ik een speciaal topic

Megapool (..) het filiaal waar ik werk was qua service echt een van de beste van heel megapool. Mijn filiaalmanager had echt af en toe schijt aan de regels van megapool engaf gewoon service. Wanneer de regels zeggen u mag het apparaat niet omruilen of zo, dan deden we dat wel. Wij hadden tenminste tevreden klanten. Wij stonden altijd bovenaan in de omzetlijst van ons reon terwijl er binnen dat reon grotere filialen zijn met betere ligging dan wij. Maar helaas hebben wij laatst veel last gehad van de EXPERT. Die gewoon steeds onder ons liggen met prijzen en vooral de laatste maanden omdat het ook in de telegraaf stond van megapool gaat falliet, steeds op de klanten hakken van: u gaat toch niks kopen bij de megapool? ze gaan falliet? en wat gebeurt er met uw garantie? Wat natuurlijk onzin is want garantie krijg je van het betreffende fabriek en kan je eigenlijk na het vertrekken van een filiaal bij een ander bedrijf terecht. Zijn faste regels.

Mijn collega ging in zijn normale kleding bij de Expert binnen en deed alsof ie wat wou kopen en zei dus dat ie het bij de megapool goedkoper zag en kreeg dus te horen "u gaat toch niks kopen bij de megapool? ze gaan falliet? en wat gebeurt er met uw garantie?"

Het is echt harde concurrentie wereld hoor.
Trouwens, waar ik werk, indezelfde centrum ziiten de Block, EXPERT, It's en Megapool allemaal indezelfde blok straten. Niet normaal gewoon
pi_18178450
Expert .
Dan maar megapool.
pi_18178497
quote:
Daar worden de kleinere zelfstandige ondernemers de dupe van,kijk als klant begrijp ik het natuurlijk wel dat je het zo goedkoop mogelijk probeert te krijgen,maar service en een aangename bediening is m.i. ook wat waard!
Wat bedoel je nou met parallel import?
MM doet de inkoop bij dezelfde bedrijven als Megapool.
Misschien krijgt MM betere prijzen omdat ze groter inkopen, vaak verkopen ze ook met een minimale marge en proberen weer flink te verdienen op andere producten.

Dat Megapool failliet is/gaat hebben ze geheel aan zichzelf te danken.
pi_18178537
quote:
Op zondag 4 april 2004 20:39 schreef Dizer het volgende:

[..]

Als het zover is, open ik een speciaal topic
thnx en als het zover is succes met een nieuwe baan zoeken
pi_18178564
quote:
Overigens ben ik bij de mediamarkt, zoals ik hierboven ook al een beetje aangaf, altijd goed geholpen en was de service ook wel redelijk
  zondag 4 april 2004 @ 20:45:06 #35
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_18178579
quote:
Ik kan niet echt de Megapool als toonaangevend plaatsen qua service en bediening. Dan heb ik bij Mediamarkt betere ervaringen.
  zondag 4 april 2004 @ 20:47:09 #36
22273 Dizer
Save the beard!
pi_18178641
quote:
Op zondag 4 april 2004 20:21 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Als ik heel eerlijk ben was de kennis van apparatuur bij megapool altijd wel onvoldoende hoor. Nofi tegen de TS en andere medewerkers, maar dat ik wat ik ervaren heb daar.
En aangezien ze bij de mm ook weinig weten van het spul wat ze verkopen...
Als ik iets niet vanaf weet, dan vraag ik een collega bij die het wel weet. Onzin om dan onzin te gaan kramen.!!

Ok, mijn filiaalmanager belde me net op, de brief is aangekomen bij hem en het is waar. Binnenkort volgt meer nieuws.

[ Bericht 14% gewijzigd door Cynix ® op 06-04-2004 22:30:36 ]
  zondag 4 april 2004 @ 20:55:34 #37
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_18178919
quote:
Op zondag 4 april 2004 20:42 schreef WorstKaas het volgende:

[..]

Wat bedoel je nou met parallel import?
MM doet de inkoop bij dezelfde bedrijven als Megapool.
Misschien krijgt MM betere prijzen omdat ze groter inkopen, vaak verkopen ze ook met een minimale marge en proberen weer flink te verdienen op andere producten.

Parallel-import is als een bedrijf,in dit geval MM spullen koopt niet rechtstreeks bij de NL importeur,ik zal een voorbeeld geven,een aantal maanden geleden kwam MM met een super aanbieding Te Weten de Nikon coolpix 3100 voor een schijtprijs,wat blijkt? MM heeft deze partij opgekocht bij de Oostenrijkse importeur van Nikon.die ermee in z`n maag zat
Gevolg? NL dealers die het apparaat gekocht hebben bij de NL importeur,en het nu noodgedwongen moeten verkopen MET verlies,maar wel met service,en daar gaan de kleinere bedrijven aan kapot!
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
  Milf zondag 4 april 2004 @ 21:08:54 #38
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_18179293
quote:
Op zondag 4 april 2004 20:55 schreef fotoloog het volgende:

[..]

Parallel-import is als een bedrijf,in dit geval MM spullen koopt niet rechtstreeks bij de NL importeur,ik zal een voorbeeld geven,een aantal maanden geleden kwam MM met een super aanbieding Te Weten de Nikon coolpix 3100 voor een schijtprijs,wat blijkt? MM heeft deze partij opgekocht bij de Oostenrijkse importeur van Nikon.die ermee in z`n maag zat
Gevolg? NL dealers die het apparaat gekocht hebben bij de NL importeur,en het nu noodgedwongen moeten verkopen MET verlies,maar wel met service,en daar gaan de kleinere bedrijven aan kapot!
juist. dat is wat de mediamarkt ook doet.

en supergroot inkopen
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zondag 4 april 2004 @ 21:13:16 #39
22273 Dizer
Save the beard!
pi_18179405
quote:
Op zondag 4 april 2004 20:42 schreef WorstKaas het volgende:

[ Bericht 43% gewijzigd door Dizer op 06-04-2004 11:58:44 ]
  zondag 4 april 2004 @ 21:30:33 #40
22273 Dizer
Save the beard!
pi_18179891
ik heb net de brief gelezen... moet eerlijk zeggen...het is gewoon deprimerend.
Alle alarmcodes van alle filialen zijn veranderd en niemand mag erin. We krijgen later pas te horen van megapool wanneer we onze spullen kunnen ophalen.

pi_18179916
de site is nog steeds in de lucht..
  zondag 4 april 2004 @ 21:37:59 #42
22273 Dizer
Save the beard!
pi_18180125
quote:
Op zondag 4 april 2004 21:31 schreef ruk het volgende:
de site is nog steeds in de lucht..
De server staat op hoofdkantoor en daar mag niemand meer naar binnen
  zondag 4 april 2004 @ 21:40:27 #43
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_18180191
Ik heb zelf hele goeie ervaringen met de service van Megapool, in tegenstelling tot Expert. Ze gaven me zelfs eens het advies geen nieuwe mesjes voor m'n scheerapparaat te kopen omdat die nog niet aan vervanging toe hoorden ze zijn.

Bij de MediaMarkt vind ik de sortering niet altijd geweldig, er ontbreekt nogal eens wat.
The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
  zondag 4 april 2004 @ 21:46:12 #44
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_18180373
Het eind is nog lang niet in zicht!
Er zullen,hoe spijtig ook,vele volgen
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
pi_18180882
De brief is te lezen op http://home.zonnet.nl/thedave
pi_18180890
tja, weinig dingen die ik nog niet wist eigenlijk, heb al meerdere dingen te horen gekregen via 't werk ook over wat er gepland staat met de franchisers, maar daar ga ik niets over op Fok! plaatsen..
Scheren is voor schapen!
  zondag 4 april 2004 @ 22:09:52 #47
22273 Dizer
Save the beard!
pi_18181004
ok dit is nieuw:

PERSBERICHT

Megapool onderzoekt mogelijkheden doorstart

De directie van Megapool BV heeft besloten met ingang van 5 april 2004 surseance van betaling aan te vragen voor de eigen filialen organisatie in Nederland en Belgie.

De eigen winkels in Nederland (79) en Belgie (16) zullen vanaf maandag 5 april tijdelijk worden gesloten.

de 47 franchisewinkels blijven geopend met de daarbij behorende vertrouwde Megapool service.

Momenteel worden de mogelijkheden onderzocht voor een doorstart. daartoe vinden gesprekken met een aantal geinteresseerde partijen uit de detailhandel plaats teneinde zoveel mogelijk arbeidsplaatsen te behouden.

Apeldoorn, 4 april 2004

bron: www.megapoolreorganisatie.tk
  zondag 4 april 2004 @ 22:11:44 #48
22273 Dizer
Save the beard!
pi_18181052
quote:
Op zondag 4 april 2004 22:05 schreef paarse_paashaas het volgende:
tja, weinig dingen die ik nog niet wist eigenlijk, heb al meerdere dingen te horen gekregen via 't werk ook over wat er gepland staat met de franchisers, maar daar ga ik niets over op Fok! plaatsen..
Ja tuurlijk. Ik weet ook wel meer dingen maar dat ga ik hier ook niet zeggen. Ik zeg niet meer dan wat er op de .tk website staat. De rest blijft intern
pi_18182301
Teletekst 101
Megapool vraagt surceance van betaling aan.
De winkels blijven tijdelijk dicht, behalve de francisenemers.

Dus nog niet failliet, zu kunnen nog even door.
De creditueren kunnen nu geen vorderingen opeisen, Megapool heeft nog een klein beetje lucht.
pi_18182709
jammer, altijd wel een goede zaak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')