Ik heb van een kennis van me begrepen dat Megapool in gesprek was met Media markt omdat MM naast 40 superstores ook nog eens een keten van 'Saturn' winkels hier in NL wil beginnen.
Saturn is in Dld de kleine uitvoering van MM inderdaad een beetje te vergelijken met Megapool hier in NL en omdat er van de 200 megapools ongeveer 50 winkels in franchise zaten was het moeilijk om met MM tot een overeenkomst te komen omdat de franchisenemers hierbij dwars gingen ligen en het te duur was om voor 50 winkels de hele megapool organisatie overeind te houden aangezien deze berekend is voor 200 winkels.
Om de zaak nu al falliet te laten gaan lijkt het mij een truuk zodat alle franchise nemers uiteindelijk eieren voor hun geld zullen kiezen en hun winkel zullen sluiten of overdoen voor een prikkie omdat megapool geen zin had deze mensen uit te kopen (waar overigens ook geen geld voor was)
't zou mij dus niets verbazen als kort na 'echte' fallisement van megapool er ineens een bericht de wereld ingaat dat Saturn de zaken overneemt en we er weer een nieuwe keten bijkrijgen, Saturn dus, net zo duits als Aldi en media markt en net zo ongezond voor de handel als eerder genoemde duitse bedrijven....
de uitverkoop van het nederlandse bedrijfsleven is begonnen.....hoera...