abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 april 2004 @ 23:11:51 #76
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_18235291
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 22:41 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Waar komt het toch vandaan dat als Marokkanen ergens het slachtoffer van zijn ik het gevoel heb dat velen dat helemaal niet zo erg is ? Sterker nog, er zijn er die ze dan alsnog in de schoenen van de dader willen zetten,

Kromme wereld

Holy shit, jij bent dooooooooooooooom

Best zielig eigenlijk
Krekker is de bom!
  woensdag 7 april 2004 @ 10:17:58 #77
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_18240699
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 23:03 schreef Modwire het volgende:

[..]

idd, ja
[..]

misschien ligt het aan je mentaliteit, als je zo doordrenkt bent van een bepaald fenomeen als dat jij bent, zie je overal wel bewijs in
Moet je zijn ondertitel eens zien, de Al-Quada adept.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_18269603
quote:
Racisme / Handen af van Nassira's broertje

Nassira (19) is de zus van een van de jongens die geraakt werd bij de schietpartij in Muiderberg zaterdag. Een skinhead opende het vuur op een groepje Marokkanen.

AMSTERDAM - Ze heeft zich altijd op haar plek gevoeld, zegt Nassira, het meisje in Naarden dat iedereen kent. ,,Meer geïntegreerd dan ons gezin kan je niet zijn. Mijn ouders kwamen zo'n 25 jaar geleden naar Nederland. Ze spreken vloeiend Nederlands, doen vrijwilligerswerk. Wij kinderen hebben alle vijf een goede opleiding, of een baan.''

,,Ik heb me nooit meer Marokkaans gevoeld dan Nederlands. Ook mijn jongste broertje houdt zich totaal niet bezig met het beeld dat er bestaat van Marokkaanse jongens. Hij gaat naar drie havo, is een echte computernerd. Mijn oudste broer had op school altijd Nederlandse vrienden.''

Nassira is eerstejaars rechtenstudent aan de Universiteit van Amsterdam. Haar familie wil niet dat ze met haar achternaam in de krant komt zolang de politie de dader van de schietpartij nog niet te pakken heeft. Zowel haar jongste als haar oudste broer zijn betrokken bij het drama dat leidde tot de kogelregen van zaterdagavond in Muiderberg, vertelt Nassira. Haar 14-jarige broertje werd vorige week op het schoolplein door een groepje jongens uitgescholden. Volgens haar broertje zeiden ze: 'Wat kijk je nou, zwarte'. 'sAvonds vroeg hij aan zijn oudere broer om een mobiele telefoon: 'Dan kan ik je bellen als ze weer vervelend doen'.

De grote broer besloot de jongens op te zoeken en op hun gedrag aan te spreken. Nassira: ,,Zaterdagavond zag hij vier jongens van mijn broertjes school lopen, onder wie een 17-jarig neefje. Die waren erbij toen mijn broertje werd uitgescholden. Ze zijn bij mijn oudste broer in de auto gestapt en naar de hangplek van een groepje 16- en 17-jarigen gereden die in Muiderberg bekendstaat als skinheads.''

Twee van de jongetjes die hij bij zich had, onder wie een neefje, maakten zich meteen uit de voeten. Een van de skinheads, zoals ook de politie Gooi- en Vechtstreek ze noemt, opende het vuur. Haar broer werd geraakt in zijn bovenbeen, maar wist terug naar zijn auto te hinken. Ook in zijn jas zaten kogelgaten.

,,Mijn neefje is een huis ingerend en heeft 112 gebeld. Toen de eerste schoten vielen, hoorde hij iemand roepen: 'Hier, pak aan, kanker-Marokkaan'. Daarna is mijn neefje teruggegaan om zijn vriend die op de grond lag te helpen'', vertelt Nassira, die net bij het hevig geschokte neefje is langs geweest.

,,Hij probeerde de gewonde jongen op te tillen. Toen kreeg hij een schop en een klap en iemand riep: 'Laat dat liggen, kanker-Marokkaan. Jullie hebben het verdiend.' Achteraf hoorden we van de politie dat de vader van de schutter ervan wordt verdacht dat hij degene is die het pistool aan zijn zoon heeft gegeven.'' Hij zou ook al zijn aangehouden.

De kogel in haar broers been was afgeketst op zijn bot, er zitten twee diepe wonden waar de kogel in en uit ging. Hij is thuis aan het herstellen. Ook de jongen met de kogel in zijn arm kon meteen naar huis. Een derde 18-jarige jongen ligt nog in het AMC. Hij is in zijn buik geraakt.

Nassira wist helemaal niks van wat er gaande was. Wel is ze diezelfde donderdagavond het groepje skinheads tegengekomen dat die middag haar broertje had uitgescholden. ,,Ik noem hen skinheads vanwege hun kleding en gedrag. Ze zijn niet allemaal kaal, maar dragen het merk Lonsdale, dat vaak geassocieerd wordt met buitenlanderhaat.''

,,Die avond zag ik ze op het station Naarden-Bussum achter twee oudere mannen aanrennen. Ik hoorde ze roepen: 'Kanker-buitenlanders, jullie moeten Nederlands praten'. Iedereen keek, ik ook. Tegen mij riepen ze: 'Kut-Marokkaan, wat kijk je nou?' Ik heb het thuis niet eens gemeld, want het gebeurt wel vaker. Had ik het maar wel gedaan, want dan waren we erachter gekomen dat mijn broertje ook al was uitgescholden. Dan had mijn vader op school kunnen gaan praten.''

Nassira is door dit incident banger geworden. Voor de kloof die groter wordt, zegt ze. ,,Je ziet toch dat Nederlanders sneller de kant kiezen van de eigen groep. Zelfs de meest gematigde mensen zeggen nu: die jongens die beschoten zijn, zullen ook wel crimineel zijn want agressie zit die Marokkanen toch een beetje in het bloed.''

,,Ik zeg niet dat al die jongens voorbeeldige engeltjes zijn. Maar wie had niet hetzelfde gedaan als zijn broertje werd gepest? Mijn 14-jarige broertje laat je met rust, dan kom je maar naar mij.''

http://www.trouw.nl/nieuw(...)n/1081400295525.html
  donderdag 8 april 2004 @ 12:04:13 #79
57 Egbert
Kan goed lezen..
pi_18271048
Jammer dat het voor de gemiddelde frontpage poster waarschijnlijk een wat te lange tekst is om te lezen, ze hebben altijd aan een half woord ('marok') al voldoende om weer eens even lekker hun mening te gaan verkondigen...
pi_18271668
quote:
Op donderdag 8 april 2004 12:04 schreef Egbert het volgende:
Jammer dat het voor de gemiddelde frontpage poster waarschijnlijk een wat te lange tekst is om te lezen, ze hebben altijd aan een half woord ('marok') al voldoende om weer eens even lekker hun mening te gaan verkondigen...
Het is te triest voor woorden natuurlijk wat er is gebeurd, maar de media en de politie weet blijkbaar niet wat de term skinhead inhoudt.
Het zijn dit keer nederlandse jongens met blijkbaar veel haatgevoelens jegens marokkanen.
Maar waar jij nu weer mee bezig bent is stemmingmakerij..

het is gewoon triest dat dit gebeurd is, maar niet erger in mijn ogen dan het geval Joos of Meindert Tjoelker (hoewl dara iemand dood is gegaan), alledrie vormen van excessief zinloos (wat een 'loze' term) door jeugdige rotventjes.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 8 april 2004 @ 12:45:18 #81
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_18272014
quote:
Op donderdag 8 april 2004 12:29 schreef Elgigante het volgende:

jeugdige rotventjes....
Sorry hoor maar ik vind racistisch zinloos geweld toch vele malen erger dan "gewoon" zinloos geweld. En gewoon zinloos geweld is al walgelijk...
  donderdag 8 april 2004 @ 12:48:56 #82
57 Egbert
Kan goed lezen..
pi_18272093
Ik geef toe dat het wat stemmingmakerij-erig overkomt, maar het kwam eigenlijk voort uit mijn frustatie over de reacties die altijd te lezen zijn op de frontpage. Bij dit incident kwam het er al snel op neer dat toch eigenlijk de schuld van die marokkanen zelf was....

De term 'skinhead' zoals die gebruikt wordt dekt de lading niet geheel. De term 'lonsdale-apen' die iemand gebruikte is wat mij betreft beter. Nu zullen er zeker mensen zijn die beweren lonsdale 'gewoon mooi' te vinden, maar dat gaat er bij mij niet in. Ík zou me niet durven vertonen in die kleding (over het algemeen nog gecompleteerd met zwarte schoenen / witte veters). Het is duidelijk dat er met dat soort kleding een statement gemaakt wordt.
pi_18272211
quote:
Op donderdag 8 april 2004 12:29 schreef Elgigante het volgende:

Het zijn dit keer nederlandse jongens met blijkbaar veel haatgevoelens jegens marokkanen.
Maar waar jij nu weer mee bezig bent is stemmingmakerij..
Egbert reageert op de stemmingmakerij op de frontpage.
En daar zitten veel figuren die graag kankeren op marokkanen, islamieten, donkere buitenlanders in het algemeen.
pi_18272250
quote:
Op donderdag 8 april 2004 12:45 schreef IPdaily het volgende:

[..]

Sorry hoor maar ik vind racistisch zinloos geweld toch vele malen erger dan "gewoon" zinloos geweld. En gewoon zinloos geweld is al walgelijk...
Ik zie niet in waarom haat jegens moslims erger zou zijn dan haat jegens zwervers..
Yeah baby Yeah!
pi_18272341
quote:
Op donderdag 8 april 2004 12:48 schreef Egbert het volgende:
Ik geef toe dat het wat stemmingmakerij-erig overkomt, maar het kwam eigenlijk voort uit mijn frustatie over de reacties die altijd te lezen zijn op de frontpage. Bij dit incident kwam het er al snel op neer dat toch eigenlijk de schuld van die marokkanen zelf was....

De term 'skinhead' zoals die gebruikt wordt dekt de lading niet geheel. De term 'lonsdale-apen' die iemand gebruikte is wat mij betreft beter. Nu zullen er zeker mensen zijn die beweren lonsdale 'gewoon mooi' te vinden, maar dat gaat er bij mij niet in. Ík zou me niet durven vertonen in die kleding (over het algemeen nog gecompleteerd met zwarte schoenen / witte veters). Het is duidelijk dat er met dat soort kleding een statement gemaakt wordt.
Met die kleding wordt zeker een statement getoond ja. Hoewel het ook een vorm van stoerdoen gedrag is, hetzlefde met de Nike Air Max periode in de jaren 90. De dragers van deze kleding weten immers al te goed wat voor ideeen in verband worden gebracht met het dragen van deze kleding. Ik draag bewust geen Karl Kani (vind het niet per se lelijk) omdat het eenzelfde functie heeft als Lonsdale. Je hebt natuurlijk mesnen die het logo van Lonsdale mooi vinden, maar die aantallen zijn te verwaarlozen denk ik, bovendien zijn er zat sweaters die er hetzelfde uitzien en minder provocerend overkomen.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 8 april 2004 @ 13:00:10 #86
57 Egbert
Kan goed lezen..
pi_18272377
quote:
Op donderdag 8 april 2004 12:55 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom haat jegens moslims erger zou zijn dan haat jegens zwervers..
Als een zwerver inelkaar getrapt wordt door een passerend dronken groepje dat gewoon zin heeft om te vechten, is dat heel erg en "zinloos" geweld.
Dat is echter toch heel wat anders dan wanneer het zo zou zijn dat er een georganiseerde groep is, die er zo af en toe 's avonds op uittrekt op specifiek eens de straat schoon te vegen van al die 'tering zwervers'. Dat laatste is vergelijkbaar met racistisch geweld, en valt bij mij niet onder het kopje 'zinloos geweld'.
  donderdag 8 april 2004 @ 13:06:36 #87
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_18272522
quote:

Tsja, als je dat niet ziet...
Een groep haten is sowieso niet goed natuurlijk. Maar een groep haten aan de hand van ras / huidskleur / geloof vind ik verwerpelijker dan mensen haten op basis van sociale status.
Vergelijk: zwerver, junks, kampers en moslims, joden, negers,
  donderdag 8 april 2004 @ 14:06:33 #88
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_18274178
quote:

[..]

Niet de zaak zo lopen verdraaien. Egbert heeft het hier duidelijk over de talkrijke reacties op Fok en niet over een paar achterlijke ontspoorde winkelmedewerkers, want ik neem aan dat je over haat jegens zwervers begint met Anja Joost in het achterhoofd?

Er is nog altijd een groot verschil tussen enerzijds een paar achterlijke ontspoorde winkelmedewerkers met haat jegens een bepaalde groep en anderzijds een misschien wel heel grote groep (zie talrijke reacties op Fok) ogenschijnlijk 'nette brave bugers' met grote haat jegens een bepaalde groep.
Krekker is de bom!
  donderdag 8 april 2004 @ 14:33:36 #89
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_18274932
quote:
Op donderdag 8 april 2004 13:06 schreef IPdaily het volgende:

[..]

Tsja, als je dat niet ziet...
Een groep haten is sowieso niet goed natuurlijk. Maar een groep haten aan de hand van ras / huidskleur / geloof vind ik verwerpelijker dan mensen haten op basis van sociale status.
Vergelijk: zwerver, junks, kampers en moslims, joden, negers,
Hoewel dat met kampers moeilijker ligt, want dat zijn toch zigeuners, en daar zijn er door ene AH ook behoorlijk wat om zeep gebracht.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  donderdag 8 april 2004 @ 14:35:26 #90
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_18274981
quote:
Op donderdag 8 april 2004 14:33 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Hoewel dat met kampers moeilijker ligt, want dat zijn toch zigeuners, en daar zijn er door ene AH ook behoorlijk wat om zeep gebracht.
Volgens mij zijn kampers over het algemeen totaal geen zigeuners... zigeuners zien er ook heel anders uit.
Krekker is de bom!
pi_18275132
quote:
Op donderdag 8 april 2004 12:53 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Egbert reageert op de stemmingmakerij op de frontpage.
En daar zitten veel figuren die graag kankeren op marokkanen, islamieten, donkere buitenlanders in het algemeen.
Dat is waar, maar om nu hetzelfde te doen wat je een ander verwijt lijkt me een vorm van handen wassen in onschuld.
Yeah baby Yeah!
pi_18275369
quote:
Op donderdag 8 april 2004 14:40 schreef Elgigante het volgende:

Dat is waar, maar om nu hetzelfde te doen wat je een ander verwijt lijkt me een vorm van handen wassen in onschuld.
Hij zegt het toch netjes....
Wat is het verschil tussen stemmingmakerij en een maatschappelijk probleem aanduiden?
Ethnische haat is een maatschappelijk probleem, toch ?
  FOK!fotograaf donderdag 8 april 2004 @ 14:58:57 #93
18921 freud
Who's John Galt?
pi_18275600
Om die debieltjes skinheads te noemen vind ik te ver gaan. Debiele hangjeugd, ok, maar skins, neuh. Dat is hetzelfde als dat je elke moslimfundementalist grijze wolf noemt. Dat politie en gemeente weinig doen aan dit soort criminele startersgroepen is erg triest, vooral bij dit soort incidenten. Ik woon in de buurt van zo'n hangplek, en die mannetjes mogen ook alles doen van de politie. Ze krijgen zelfs een eigen kroeg en hangplek betaald.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  donderdag 8 april 2004 @ 15:00:13 #94
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_18275636
De burgemeester van Muiderberg gaf vandaag op de radio te kennen dat degene die de Marokkanen heeft neergeschoten géén Skinhead was, maar gewoon een willekeurige Hollander.
pi_18276022
quote:
Racisme / Handen af van Nassira's broertje
door Dorien Pels

Nassira (19) is de zus van een van de jongens die geraakt werd bij de schietpartij in Muiderberg zaterdag. Een skinhead opende het vuur op een groepje Marokkanen.

AMSTERDAM - Ze heeft zich altijd op haar plek gevoeld, zegt Nassira, het meisje in Naarden dat iedereen kent. ,,Meer geïntegreerd dan ons gezin kan je niet zijn. Mijn ouders kwamen zo'n 25 jaar geleden naar Nederland. Ze spreken vloeiend Nederlands, doen vrijwilligerswerk. Wij kinderen hebben alle vijf een goede opleiding, of een baan.''

,,Ik heb me nooit meer Marokkaans gevoeld dan Nederlands. Ook mijn jongste broertje houdt zich totaal niet bezig met het beeld dat er bestaat van Marokkaanse jongens. Hij gaat naar drie havo, is een echte computernerd. Mijn oudste broer had op school altijd Nederlandse vrienden.''

Nassira is eerstejaars rechtenstudent aan de Universiteit van Amsterdam. Haar familie wil niet dat ze met haar achternaam in de krant komt zolang de politie de dader van de schietpartij nog niet te pakken heeft. Zowel haar jongste als haar oudste broer zijn betrokken bij het drama dat leidde tot de kogelregen van zaterdagavond in Muiderberg, vertelt Nassira. Haar 14-jarige broertje werd vorige week op het schoolplein door een groepje jongens uitgescholden. Volgens haar broertje zeiden ze: 'Wat kijk je nou, zwarte'. 'sAvonds vroeg hij aan zijn oudere broer om een mobiele telefoon: 'Dan kan ik je bellen als ze weer vervelend doen'.

De grote broer besloot de jongens op te zoeken en op hun gedrag aan te spreken. Nassira: ,,Zaterdagavond zag hij vier jongens van mijn broertjes school lopen, onder wie een 17-jarig neefje. Die waren erbij toen mijn broertje werd uitgescholden. Ze zijn bij mijn oudste broer in de auto gestapt en naar de hangplek van een groepje 16- en 17-jarigen gereden die in Muiderberg bekendstaat als skinheads.''

Twee van de jongetjes die hij bij zich had, onder wie een neefje, maakten zich meteen uit de voeten. Een van de skinheads, zoals ook de politie Gooi- en Vechtstreek ze noemt, opende het vuur. Haar broer werd geraakt in zijn bovenbeen, maar wist terug naar zijn auto te hinken. Ook in zijn jas zaten kogelgaten.

,,Mijn neefje is een huis ingerend en heeft 112 gebeld. Toen de eerste schoten vielen, hoorde hij iemand roepen: 'Hier, pak aan, kanker-Marokkaan'. Daarna is mijn neefje teruggegaan om zijn vriend die op de grond lag te helpen'', vertelt Nassira, die net bij het hevig geschokte neefje is langs geweest.

,,Hij probeerde de gewonde jongen op te tillen. Toen kreeg hij een schop en een klap en iemand riep: 'Laat dat liggen, kanker-Marokkaan. Jullie hebben het verdiend.' Achteraf hoorden we van de politie dat de vader van de schutter ervan wordt verdacht dat hij degene is die het pistool aan zijn zoon heeft gegeven.'' Hij zou ook al zijn aangehouden.

De kogel in haar broers been was afgeketst op zijn bot, er zitten twee diepe wonden waar de kogel in en uit ging. Hij is thuis aan het herstellen. Ook de jongen met de kogel in zijn arm kon meteen naar huis. Een derde 18-jarige jongen ligt nog in het AMC. Hij is in zijn buik geraakt.

Nassira wist helemaal niks van wat er gaande was. Wel is ze diezelfde donderdagavond het groepje skinheads tegengekomen dat die middag haar broertje had uitgescholden. ,,Ik noem hen skinheads vanwege hun kleding en gedrag. Ze zijn niet allemaal kaal, maar dragen het merk Lonsdale, dat vaak geassocieerd wordt met buitenlanderhaat.''

,,Die avond zag ik ze op het station Naarden-Bussum achter twee oudere mannen aanrennen. Ik hoorde ze roepen: 'Kanker-buitenlanders, jullie moeten Nederlands praten'. Iedereen keek, ik ook. Tegen mij riepen ze: 'Kut-Marokkaan, wat kijk je nou?' Ik heb het thuis niet eens gemeld, want het gebeurt wel vaker. Had ik het maar wel gedaan, want dan waren we erachter gekomen dat mijn broertje ook al was uitgescholden. Dan had mijn vader op school kunnen gaan praten.''

Nassira is door dit incident banger geworden. Voor de kloof die groter wordt, zegt ze. ,,Je ziet toch dat Nederlanders sneller de kant kiezen van de eigen groep. Zelfs de meest gematigde mensen zeggen nu: die jongens die beschoten zijn, zullen ook wel crimineel zijn want agressie zit die Marokkanen toch een beetje in het bloed.''

,,Ik zeg niet dat al die jongens voorbeeldige engeltjes zijn. Maar wie had niet hetzelfde gedaan als zijn broertje werd gepest? Mijn 14-jarige broertje laat je met rust, dan kom je maar naar mij.''
pi_18276161
Hadden haar beter calimero kunnen noemen.
The gum you like, is coming back in style.
pi_18276210
quote:
Op donderdag 8 april 2004 15:00 schreef TheDon18 het volgende:
De burgemeester van Muiderberg gaf vandaag op de radio te kennen dat degene die de Marokkanen heeft neergeschoten géén Skinhead was, maar gewoon een willekeurige Hollander.
Natuurlijk.. immers, willekeurige Hollanders schieten willekeurig mensen neer.
  donderdag 8 april 2004 @ 16:44:28 #98
59009 paullo
vini vidi vici
pi_18278349
Van mij mogen ze die schutters lang opsluiten met een stel kalen mannen die overgewicht hebben en graag zeepje rapen in de douche.
It's not the question how to make your first million, but how many times over.
  FOK!fotograaf donderdag 8 april 2004 @ 16:46:26 #99
18921 freud
Who's John Galt?
pi_18278407
quote:
Op donderdag 8 april 2004 15:21 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Natuurlijk.. immers, willekeurige Hollanders schieten willekeurig mensen neer.
Ach, wat had hij dan moeten zeggen? "De schutter is lid van een groepje agressieve hangjongeren die we al jaren niet aan durven pakken"
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  donderdag 8 april 2004 @ 16:53:51 #100
80268 kLowJow
That's Gay
pi_18278600
quote:
Op donderdag 8 april 2004 16:46 schreef freud het volgende:

[..]

Ach, wat had hij dan moeten zeggen? "De schutter is lid van een groepje agressieve hangjongeren die we al jaren niet aan durven pakken"
Zoiemand een willekeurige Hollander noemen is een belediging voor alle Nederlanders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')