abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 april 2004 @ 14:56:00 #1
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_18151605
Het heeft een hele lange tijd geduurd maar eindelijk is het dan toch zo ver, Chris Sawyer is begonnen aan de officiële (maar wel indirecte) opvolger van Transport Tycoon. De game welke binnen de ontwikkelstudio van Sawyer nu bekend staat onder de naam Locomotion, wordt ontwikkelt op basis van alle kennis en ervaringen die men in het verleden reeds heeft opgedaan met onder andere de Rollercoaster Tycoon games.

Overigens is Sawyer niet van plan de game complexer te maken dan zijn illustere voorganger. Sterker nog, de game zou best weleens minder complex kunnen gaan worden, gezien de plezierfactor lang niet altijd van dat specifieke punt afhangt. In Locomotion zal men zich meer gaan concenteren op de interactie met de omgevingen en de concurrerende computertegenstanders die ook elk een eigen transportnetwerk proberen op te zetten.
CS: I think the fun in both Transport Tycoon and RollerCoaster Tycoon is 50 percent in the construction process and 50 percent in world-watching. Of course, there are other things people enjoy in these games, like making a profit and beating other companies, but the main enjoyment comes from building things and watching the world in action. This is also my goal for the new game--to ensure that the construction process is inspiring and the world-watching process is fun and rewarding.
Gezien er sinds 1994 heel wat vooruitgang geboekt is op technologisch vlak, is Chris Sawyer ook van plan hier gebruik van te gaan maken. Zo was hij in het origneel nooit tevreden over de AI van de tegenstanders in het spel, maar gezien computers nu heel wat meer processorkracht aan boord hebben zal dit in de opvolger sterk verbeterd zijn. Daarnaast betekent het ook dat de nieuwe game aanzienlijk meer verschillende soorten transportvoertuigen kan weergeven, er grotere maps aanwezig zullen zijn en er nu op verscheidene hoogtes gebouwd kan worden met zowel tunnels als bruggen.

Wel is men van plan een isometrisch oogpunt te behouden in het spel. Dit perspectief zou de gameplay die men in gedachten heeft namelijk perfect ondersteunen. Ten alle tijden geeft het een duidelijk overzicht met maximaal detail zonder dat de speler constant de camera moet roteren.

Voor meer informatie over deze nieuwe titel en de toekomstplannen van Chris Sawyer, surf je naar Gamespot waar een interview met de ontwikkelaar te lezen valt.

interview: http://www.gamespot.com/news/2004/04/02/news_6092788.html
bron: www.gamer.nl
pi_18151617
Echt geweldig! Ik speel het spel nu nog!
"We hebben nooit domme dingen gedaan van onze uitkering, en waren nooit te beroerd om er wat bij te verdienen" (F. Jacobse)
  zaterdag 3 april 2004 @ 14:59:07 #3
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_18151639
Tof.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_18151658
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 14:57 schreef Stephan4kant het volgende:
Echt geweldig! Ik speel het spel nu nog!
Same here, w00t! .
'In America sex is an obsession, in other parts of the world it is a fact.'
- Marlene Dietrich
  zaterdag 3 april 2004 @ 15:02:11 #5
32422 engessa
Who's dirty?
pi_18151680
Cool!

Maar dr was toch ook al een ander spel in ontwikkeling wat de opvolger zou worden? Zal ff gaan zoeken..
pi_18151720
Kick ass!
Was getekend:,
pi_18151729
De graphics zien er echt zwaar slecht uit
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  zaterdag 3 april 2004 @ 15:07:51 #8
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_18151752




Hmm.. eerlijk gezegd is het grafisch niet erg denderend mooier...
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
  zaterdag 3 april 2004 @ 15:09:28 #9
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_18151770
Grafisch waardeloos zeg mar
Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
  zaterdag 3 april 2004 @ 15:16:08 #10
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_18151862
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 15:07 schreef chocolatemoeze het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Hmm.. eerlijk gezegd is het grafisch niet erg denderend mooier...
Ik had ze express al niet gepost .
ik hoop dat er nog een andere engine komt, want dit kan anno 2004 toch eigenlijk niet meer. .
  zaterdag 3 april 2004 @ 15:16:59 #11
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_18151872
Maar is wel een leuk spel om te spelen
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_18151893
Maakt toch geen zak uit het gaat zich om het spel zelf
Cuore Sportivo
pi_18151904
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 15:09 schreef kwib het volgende:
Grafisch waardeloos zeg mar
Daar zit de kracht van het spel ook niet in. Die zit vooral in de gameplay


Ik speel TTDX nog steeds, dus hier heb ik zeker zin in
// Last.fm
  zaterdag 3 april 2004 @ 15:19:57 #14
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_18151919
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 15:16 schreef Fliepke het volgende:
ik hoop dat er nog een andere engine komt, want dit kan anno 2004 toch eigenlijk niet meer. .
Leg dit naast de laatste SimCity...
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
pi_18151933
Die pics lijken wel een soort transport tycoon in de engine van rollercoaster tycoon.
Zelfde bomen, water gras enz.
Built for Speed
pi_18152090
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 15:20 schreef HansvanOchten het volgende:
Die pics lijken wel een soort transport tycoon in de engine van rollercoaster tycoon.
Zelfde bomen, water gras enz.
De engine van RollerCoaster Tycoon is ook gebaseerd op de engine van TTDX, dus eigenlijk is het wel logisch.
// Last.fm
pi_18154593
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 15:06 schreef existenz het volgende:
De graphics zien er echt zwaar slecht uit
so what.... heb liever een goede game dan goede graphics en slechte gameplay! Transport tycoon is gewoon een geweldige game!!!!
  zaterdag 3 april 2004 @ 19:20:20 #18
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_18156508
qua graphics zie ik dan toch liever http://www.transportgiant.com/
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_18157708
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 19:20 schreef Merovingian het volgende:
qua graphics zie ik dan toch liever http://www.transportgiant.com/
Inderdaad, deze game heeft ongeveer alle mogelijkheden die TTDLX heeft/had, op een paar dingen na. Maar dat wordt opgevangen door een betere AI vd treinen e.d. zodat ze niet verdwaald raken.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  zaterdag 3 april 2004 @ 20:49:45 #20
32422 engessa
Who's dirty?
pi_18158332
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 19:20 schreef Merovingian het volgende:
qua graphics zie ik dan toch liever http://www.transportgiant.com/
Juist, deze bedoelde ik dus. Heeft inderdaad 'iets' betere graphics maar of dat nu het belangrijkste is.. mwah..
pi_18158796
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 20:49 schreef engessa het volgende:

[..]

Juist, deze bedoelde ik dus. Heeft inderdaad 'iets' betere graphics maar of dat nu het belangrijkste is.. mwah..
jij en ik misschien niet, maar of iedereen dat vindt....
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_18159063
Misschien maken die gare graphics het spel wel gewoon een klassieker.
De fun van TTD is niet de graphics, maar het spel. Dat vergeet iedereen tegenwoordig, tmoet mooier en mooier, terwijl dat opzich niet de essentie van het spel is.

Ik ben benieuwd wat ik eerder gezien heb, Transport Giant of TT2
  zaterdag 3 april 2004 @ 21:29:07 #23
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_18159327
Maar je wil toch ook wel beetje details zien en niet dit soort prut
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_18159356
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 21:29 schreef Ajaxfan het volgende:
Maar je wil toch ook wel beetje details zien en niet dit soort prut
Mwah, alst maar lekker speelt .
Al zijn de bochten die ze gebruikt hebben wel goed ruk .
pi_18160746
Het gaat bij dit spel meer om de gameplay.. weet je hoe extreem deze gameplay is.
Lambo of Rekt
  zondag 4 april 2004 @ 01:57:45 #26
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_18165475
Fuck die graphics, ik vind het een verbetering ten opzichte van TTDX, deze gameplay roeleert de pan van bijna elk hedendaags spel in die categorie af.
Ik vind alleen dat het wel een beetje kleurrijker mag zijn, die fletse bedoening doet zo Industrieële revolutie aan.
Meer kleurtjes, en aan die engine moet makkelijk wat te sleutelen zijn, niet dat het me boeit, maar het lijkt me sterk dat Sawyer hier genoegen mee neemt.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_18165585
Ik hoop niet dat het hierbij blijft. Dit is echt niets. Alle mogelijkheden die je daar ziet kun je nu ook al berekeiken met TTD-Patch (behalve die trams dan). Wil ik overstappen van TTDX naar een nieuwe versie van TTD dan moet Chris Sawyer zeker met meer over de brug komen. Verder krijg ik sterk de indruk dat er slechts wat nieuwe graphics gemaakt zijn en een paar nieuwe features zijn toegevoegd. Maar goed het is goed nieuws dat Chris Sawyer TT eindelijk weer eens heeft opgepakt.

Alleen voor de gameplay koop ik het niet, want die krijg is bij TTDX ook.

[ Bericht 8% gewijzigd door Steijn op 04-04-2004 02:24:43 ]
pi_18165612
quote:
Op zondag 4 april 2004 01:57 schreef Piro het volgende:

Ik vind alleen dat het wel een beetje kleurrijker mag zijn, die fletse bedoening doet zo Industrieële revolutie aan.
Misschien klopt dat ook wel, ik zie de datum in ieder geval op 1931 staan.
  zondag 4 april 2004 @ 02:31:02 #29
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_18165738
quote:
Op zondag 4 april 2004 02:11 schreef Steijn het volgende:

[..]

Misschien klopt dat ook wel, ik zie de datum in ieder geval op 1931 staan.
Bijdehand doen doe je niet op dit tijdstip, het is veel te laat.

Maar even serieus, die kleurtjes MOETEN echt even improved worden, dit is echt dreimal scheiße.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_18165758
quote:
Op zondag 4 april 2004 02:31 schreef Piro het volgende:
Bijdehand doen doe je niet op dit tijdstip, het is veel te laat.
quote:
Maar even serieus, die kleurtjes MOETEN echt even improved worden, dit is echt dreimal scheiße.
Nou, het is even wennen, maar het is wel realistischer. Dat zuurstoklandschap van TTO en TTD is veel minder realistisch dan de kleuren in deze versie. Ik mag wel hopen dat de er later ook moderne gebouwen komen. Echt een stad met een skyline enzo.
pi_18165828
Bij dit spel draait 't niet om de graphics.. Puur om de gameplay en die is geweldig
Ik speel de oude versie nog steeds
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_18165863
quote:
Op zondag 4 april 2004 02:40 schreef Kluupkluup het volgende:
Bij dit spel draait 't niet om de graphics.. Puur om de gameplay en die is geweldig
Ik speel de oude versie nog steeds
Ik ook, maar de als de nieuwe versie het zelfde is als de oude dan zou ik het niet kopen.

Overigens komt er binnenkort een set met Nederlandse treinen uit voor TTD-Patch. Dus leuk Koploper, Buffel, Hondekop en Wadloper (en nog meer) in je TTD.

http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=5033
  zondag 4 april 2004 @ 02:45:47 #33
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_18165873
quote:
Op zondag 4 april 2004 02:33 schreef Steijn het volgende:

[..]


[..]

Nou, het is even wennen, maar het is wel realistischer. Dat zuurstoklandschap van TTO en TTD is veel minder realistisch dan de kleuren in deze versie. Ik mag wel hopen dat de er later ook moderne gebouwen komen. Echt een stad met een skyline enzo.
Zuurstoklandscape zoog harde aarsch.
Ik bedoel ook meer groen, het gras is nu wat stofgrijzig ipv groen.
Far-cry groen.
En die postmodernistische eighties wolkenkrabebrs zijn zo irritant lelijk, ophoepelen!

Ook mogen ze wat mij betreft bestemmingen toevoegen.
20 passengers to town X, 30 to town Y, 70 to town Z, zo kun je de meest rendabele lijnen houden/uitbreiden.

Ook zou een circular map gaaf zijn, map edges zijn zooooooo passé.
De 45 graden issue ziet er opgelost uit.
Metro's zouden imho ook wel een gigantisch pluspunt zijn, net als voetgangertjes en andere autootjes, de wereld is anders zo fucking dood.
De mogelijkheid je centraal station in het centrum van de stad ondergronds aan te leggen voor maximale coverage lijkt me ook wel stoer, evenals verdiepte stations, subway en trein bovenop elkaar geprakt bijvoorbeeld.
Uiteraard moeten ondergrondse stationnen natuurlijk een bak meer kosten, zodat je bovengronde stations niet overbodig maakt.
Betere netplay support lijkt me ook niet overbodig.
Je hebt werk te doen sawyer!

Trouwens, voor dingen als airports mag je de coverage imo wel drastisch uitbreiden, welke gestoorde flikker bouwt er nu nog airports midden in de stad.
Airport coverage kun je dan bepalen aan de hand van welke stad hij het dichtste bij staat ofzo, kun je ook nog pendelbusjes exploiteren.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_18165899
quote:
Op zondag 4 april 2004 02:45 schreef Piro het volgende:
De mogelijkheid je centraal station in het centrum van de stad ondergronds aan te leggen voor maximale coverage lijkt me ook wel stoer, evenals verdiepte stations, subway en trein bovenop elkaar geprakt bijvoorbeeld.
Uiteraard moeten ondergrondse stationnen natuurlijk een bak meer kosten, zodat je bovengronde stations niet overbodig maakt.
Als dat er in komt koop ik het direct.
  zondag 4 april 2004 @ 02:50:34 #35
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_18165912
quote:
Op zondag 4 april 2004 02:49 schreef Steijn het volgende:

[..]

Als dat er in komt koop ik het direct.
Sawyer kan inpakken, ik ga het wel doen.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_18165938
quote:
Op zondag 4 april 2004 02:45 schreef Piro het volgende:
Trouwens, voor dingen als airports mag je de coverage imo wel drastisch uitbreiden, welke gestoorde flikker bouwt er nu nog airports midden in de stad.
Airport coverage kun je dan bepalen aan de hand van welke stad hij het dichtste bij staat ofzo, kun je ook nog pendelbusjes exploiteren.
Dat lukt nu ook hoor. Je kunt midden in de stad een busstation dumpen en buiten de stad een luchthaven (met busstation). Vervolgens moet de bussen laten unloaden op het busstation van het vliegveld.
  zondag 4 april 2004 @ 02:58:29 #37
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_18165956
quote:
Op zondag 4 april 2004 02:54 schreef Steijn het volgende:

[..]

Dat lukt nu ook hoor. Je kunt midden in de stad een busstation dumpen en buiten de stad een luchthaven (met busstation). Vervolgens moet de bussen laten unloaden op het busstation van het vliegveld.
Omslachtig CQ irritant, bovendien maakt TTDX geen onderscheid tussen gedumpte en aangevlogen passagiers, iets wat hier niet zou misstaan.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_18165968
quote:
Op zondag 4 april 2004 02:58 schreef Piro het volgende:
Omslachtig CQ irritant, bovendien maakt TTDX geen onderscheid tussen gedumpte en aangevlogen passagiers, iets wat hier niet zou misstaan.
Je vliegveld maakt anders massa's winst hoor. Gewoon zo'n Concorde nemen en die van de ene kant van de kaart naar de andere laten vliegen. Winsten van 2 miljoen dollar binnen 2 jaar haal ik geregeld. (met inflatie uit)
  zondag 4 april 2004 @ 03:05:06 #39
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_18165994
quote:
Op zondag 4 april 2004 03:01 schreef Steijn het volgende:

[..]

Je vliegveld maakt anders massa's winst hoor. Gewoon zo'n Concorde nemen en die van de ene kant van de kaart naar de andere laten vliegen. Winsten van 2 miljoen dollar binnen 2 jaar haal ik geregeld. (met inflatie uit)
Principekwestie, niet zeuren.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')