abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 april 2004 @ 14:45:04 #1
51635 de_priester
Nil nequit amor
pi_18151425
ik woon alleen in Delft.
Op zich niet erg, maar het niet bij je mamma wonen om het even heel stom te zeggen,
heeft voor mij 1 heel groot nadeel. Nou moet je naar je eigen rug en bovenkant van je hoofd kijken.

Ik heb namelijk psoriasis, een huidaandoening. Voor de mensen die niet weten wat het is:
kort gezegd: je krijgt rode schilferige plekken, het is erfelijk, het jeukt, en als je niet zo sterk
in je schoenen staat dat kan je er niet makkelijk mee omgaan en er psychologisch diep mee in de knoei raken. Het komt even snel als dat het verdwijnt, en altijd als je het niet verwacht. Het kunne grote plekken en kleine zijn, op heel veel plekken op je lichaam.

Waaronder dus op je hoofd en rug. Op zich niet zo heel anders dan op makkelijk bereikbare plekken, maar als je wilt zorgen dat je haar niet vol "roos" zit van alle schilfers van plekken op je hoofd, dan zul je toch geregeld moeten smeren met zalf of lotion. En daar zit het probleem: ik kan niet zien waar ik smeer! Tenzij ik me kaalscheer, maar dat is geen optie voor mij.

Nu schoot me ineens te binnen dat 1 op de 20 mensen psoriasis heeft, in meer of mindere vorm, en dat er dan best wel wat fokkers rond kunnen lopen die het ook hebben.

Wie heeft er een oplossing?

(ohja: als iemand tips heeft mbt dinegn die je moet laten of juist doen, ze zijn welkom.)
Imperare sibi maximum imperium est
pi_18151480
meer dan een paar extra spiegels aanschaffen kan ik niet bedenken
  zaterdag 3 april 2004 @ 14:48:43 #3
61387 ne0n
Geile Beer.
pi_18151494
dat is wel kut voor je maar ik kan je helaas niet helpen
Proud Supporter of Royal Antwerp F.C. !
pi_18151578
quote:
1 op de 20 mensen psoriasis heeft
In een meer of mindere lichte/zware vorm...
  zaterdag 3 april 2004 @ 14:54:57 #5
39059 QOnline
Jolijt alom
pi_18151589
1 op de 20? Da's best veel, ik wist niet dat het een dergelijk hoog percentage was. Helaas kan ik je niet verder helpen, maar toch veel succes.
pi_18151940
Dat van die korstjes op het hoofd herken ik wel. Om de zoveel tijd wil er bij mij ook wel eens zo'n 'aanvalletje' uitbreken waarbij er korstjes ontstaan op m'n hoofdhuid en dat jeukt idd als de tering . Meestal kan ik het niet laten en krab ik die dingen los, spring ik snel onder de douche en was ik mijn haar met een flinke schrobbeurt en een geweldige hoeveelheid shampoo. Daarna nog ff flink met de kam door 't haar en dan is het meestal over , tot een maand later alles zich weer herhaald. Ik ben hierbij er trouwens achter gekomen dat het niet boeit wat voor shampoo ik gebruik, als er maar shampoo is en het liefst een redelijke hoeveelheid.

Ik heb vroeger ooit eens een zalfje gehad en dat smeerde idd m'n moeder destijds op m'n hoofd. Het hielp wel tegen de jeuk, maar voor de rest had het geen invloed op de korstjes zelf voor zover ik me kan herinneren. Geen idee meer waarom ik destijds met dat zalfje ben gestopt, waarschijnlijk omdat mijn eigen manieren beter werkten en makkelijker waren dan steeds m'n moeder die zalf laten smeren.

Dat het erfelijk is, kan wel kloppen, want m'n pa en m'n broertje hebben het ook in dezelfde vorm als ik, dus af en toe een kleine 'aanval'. Ook zij hebben net als ik alleen af en toe wat korstjes op hun hoofdhuid, voor de rest nergens anders (voor zover ik weet).

[ Bericht 0% gewijzigd door chip_h op 03-04-2004 15:24:30 (typo :P) ]
Gapen werkt aanstekelijk weet je!
pi_18151952
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 15:21 schreef chip_h het volgende:
dan steeds m'n moeder die zalm laten smeren.
That never existed
pi_18151965
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 15:22 schreef Mondo_Generator het volgende:

[..]

lol, da's wel een erg slechte typo
Gapen werkt aanstekelijk weet je!
  zaterdag 3 april 2004 @ 15:51:51 #9
51635 de_priester
Nil nequit amor
pi_18152318
veel haren wassen doe ik ook al jah.
vind het echt ranzig. als is het dat niet echt.
vooral als je zwarte kleren aandoet.

mss iets met spiegels fixen idd.

bedankt voor reacties tot nu toe. ik wacht of er nog meer reacties komen.
Imperare sibi maximum imperium est
pi_18152336
tja het enige wat ik kan bedenken is wat spiegels zo neerzetten/hangen dat je het kan zien.
als ze bij de kapper een spiegel achter je houden kan je de achterkant van je hoofd zien, dat idee dus
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_18152348
ik weet trouwens niet of je dit al wist [vast wel]
maar het schijnt best te helpen als je eens in de zoveel tijd een bad neemt met daarin dode zee zout. dat zout kun je kopen bij de tuinen
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zaterdag 3 april 2004 @ 15:58:18 #12
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_18152406
Ik heb ook zoiets, alleen weet ik niet of het in mijn geval ook psoriasis heet... Ik gebruik topicorte om het tegen te gaan, jullie ook? Of heb ik dan wat anders?
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_18162744
Als je last hebt van psoriais achtige verschijnselen, stevige roos of eczeem dan kunnen de producten van balneum hermal wel helpen. Er is een hele produktlij van, badolie, zalf shampoo e.d. meestal te vinden bij de baby producten in de drogist.

Ik gebruik zelf de shampoo tegen eczeem tussen mijn haar. Maar vroeger deed mijn moeder de badolie in mijn badwater tegen de jeuk bij eczeem.
pi_18167570
Heb je geen vriendin die het zo nu en dan eens kan doen?
pi_18168454
Bij de Ikea heb je spiegels aan een lange, uitrekbare arm, die ook nog draaibaar zijn. Als je die icm een andere spiegel gebruikt zul je een heel eind kunnen komen denk ik...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')