Dat van die korstjes op het hoofd herken ik wel. Om de zoveel tijd wil er bij mij ook wel eens zo'n 'aanvalletje' uitbreken waarbij er korstjes ontstaan op m'n hoofdhuid en dat jeukt idd als de tering
![]()
. Meestal kan ik het niet laten en krab ik die dingen los, spring ik snel onder de douche en was ik mijn haar met een flinke schrobbeurt en een geweldige hoeveelheid shampoo. Daarna nog ff flink met de kam door 't haar en dan is het meestal over
![]()
, tot een maand later alles zich weer herhaald. Ik ben hierbij er trouwens achter gekomen dat het niet boeit wat voor shampoo ik gebruik, als er maar shampoo is en het liefst een redelijke hoeveelheid.
Ik heb vroeger ooit eens een zalfje gehad en dat smeerde idd m'n moeder destijds op m'n hoofd. Het hielp wel tegen de jeuk, maar voor de rest had het geen invloed op de korstjes zelf voor zover ik me kan herinneren. Geen idee meer waarom ik destijds met dat zalfje ben gestopt, waarschijnlijk omdat mijn eigen manieren beter werkten en makkelijker waren dan steeds m'n moeder die zalf laten smeren.
Dat het erfelijk is, kan wel kloppen, want m'n pa en m'n broertje hebben het ook in dezelfde vorm als ik, dus af en toe een kleine 'aanval'. Ook zij hebben net als ik alleen af en toe wat korstjes op hun hoofdhuid, voor de rest nergens anders (voor zover ik weet).
[ Bericht 0% gewijzigd door chip_h op 03-04-2004 15:24:30 (typo :P) ]