quote:
Op woensdag 12 januari 2005 01:38 schreef amsterdam19 het volgende:hoe lang is t reizen vanuit Nederland en is het te bereiken per trein/bus? Google lijkt het stadje moeilijk te vinden.
met de auto vanaf maastricht ongeveer 1,5 tot 2 uur rijden, via luik/verviers/spa/bitburg, over de A60 door de ardennen,
wel is het absoluut aan te raden niet de A60 geheel te volgen, maar bij Bitburg over de B51 af te buigen, dat is een flinke afkorting, in zowel afstand, maar ook tijd.
Via Köln is ook een mogelijkheid, zeker als je verder uit het noordoosten van NL komt, zou via Venlo/köln en dan de A1 tot de mogelijkheden behoren, echter helaas is de A1 tussen euskirchen en Daun nog steeds niet afgebouwd, en hoewel het een absoluut mooi gebied is (vulkaan-eifel) moet je dan wel 70 km over landstraßen rijden en juist daar zijn dat geen fijne wegen om door te tuffen (veel bochtrige heuvelweggetjes door kleine dorpen )
voor auto-routes kijk ik graag op
http://www.map24.com/, welke meestal wel een goede indruk geeft, hier kun je gewoon routes tssen nederland en duitsland plannen.
per trein gaat het wat lastiger, de snelste verbinding is waarschijnlijk via Venlo, Köln en Koblenz:
maar deze is ook behoorlijk duur,
qua kosten is het gunstiger over Brussel te gaan en dan via Luxemburg, deze is meestal wat langzamer en zeker van Brussel naar Luxemburg zit je meestal in een regionale boemel (er gaat naar ik meen 4 keer per dag een IC, en soms internationale treinen die flink sneller zijn).
tussen Trier en Luxemburg gaat er overdag 2 keer per uur een trein en 's avond 1 keer.
Ik ging vroeger altijd over Luxemburg, helaas moest ik vrijwel altijd daar 55 minuten wachten op de trein naar Trier, aangezien die 5 minuten voordat de trein uit Brussel aankwam altijd vertrok.
Meestal deed ik er rond de 6 tot 7 uur over, uit Rotterdam, via Köln gaat het in iets meer dan 5 uur, echter dat is een behoorlijk stuk duurder (je legt ook veel meer Kms af, alhoewel dan wel in IC's)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25