abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18139542
Zo, eindelijk is de stap dan genomen.
Na 3 maanden gestopt te zijn met roken vliegen de kilo's eraan.
Inmiddels zit ik al op de 5 kilo extra en hoop dat het hier bij blijft.

- Hoeveel zijn jullie aangekomen nadat je gestopt bent met roken ?
- Hoe lang duurde het voordat er geen kilo's meer bij kwamen ?

En wat doen jullie er aan om het er weer af te krijgen ?
pi_18139705
sporten helpt...

maaruh..je komt niet aan omdat je niet meer rookt (ja uiteindelijjk wel)
maar je komt aan omdat je lichaam energie nodig heeft om de giftige stoffen van een sigaret uit je lichaam te verwijderen..en dat zijn best veel calorieen...hoeveel precies weet ik ook niet..

dus moet je je lichaam op een andere manier harder laten werken door bijv te gaan sporten
pi_18139717
Ik heb dat ook gehad en ik heb later gehoord hoe het zit. Je denkt nl. dat je honger hebt omdat de trek naar nicotine zo'n zelfde 'honger' gevoel in je maag veroorzaakt. Daardoor ga je vaker snoepen ed. om dat gewoon weer even op te heffen. Je moet het gewoon negeren dan schijn je ook nog sneller van je ncotineverslaving af te zijn.
pi_18139763
Toen ik gestopt ben met roken ben ik helemaal niks aangekomen, misschien ook een kwestie van jezelf in de hand kunnen houden..

Sporten helpt natuurlijk ook, als je eenmaal gestopt bent, merk je al na 2 of 3 weken het verschil: een stuk betere conditie, minder snel benauwd en je voelt je gewoon veel fitter !
  vrijdag 2 april 2004 @ 21:18:36 #5
19105 Noayla_
Love me tender
pi_18139875
5 kg aangekomen na het stoppen met roken 3 maanden geleden.
Ik ben NIET meer gaan eten en heb veel gesport.

Volgens de boekjes zou het bij maximaal 1 kg. blijven als je niet extra ging vreten; mijn lichaam zit blijkbaar anders in elkaar

Maar goed, gaat er wel uiteindelijk wel weer af. Stofwisseling moet zich waarschijnlijk nog aanpassen ofzo.
For every graveyard in the moonlight, there's a junkyard in the sun...
pi_18139897
Ik eet al 2 jaar geen koek, snoep, chips en dergelijke dingen. Dus ik heb geen vervangers gezocht voor die sigaret. En ik heb met veel moeite die kilo's er toen af gekregen en nu zitten ze er in no time weer aan. Voel me er soms erg depressief over, want wanneer houd het op.

Wat ik trouwens wel meer ben gaan eten is fruit, 2 stuks per dag zoals ze voorschrijven voor een gezonder leven maar dat zal niet 5 kilo zijn, toch
pi_18139910
Toen ik was gestopt ben ik juist afgevallen!! Omdat het sporten beter ging, ...maar het zal wel een puur persoonlijke kwestie zijn denk ik. Ikwil alleen maar zeggen dat het geen wet van Meden en Perzen is dat je altijd aankomt als je stopt met roken!
geniet nooit met mate
  Trouwste user 2022 vrijdag 2 april 2004 @ 21:22:47 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_18139942
Ik begon 2 jaar gelden weer met roken. Na 2 jaar gestopt te zijn geweest.

Ben inmiddels 20 kilo zwaarder. Zou daar wel eens een onderzoek van willen zien.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_18140136
Fok!kers stoppen met roken. Deel 20

Daar graag verder svp.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')