Wat dacht je dan van die gigantische hoeveelheid eten die door de tantes2 wordt bereid? Kimai! Dat kost wel het een en ander hoor! Om over het aantal genodigden maar te zwijgen...quote:Op maandag 5 april 2004 14:10 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
Nou ik heb van m'n vrouw gehoord hoe uitgebreid dat sidi feest was, dus ongeveer zo uitgebreid als een bruiloft (en bijna even duur), dat wist ik helemaal niet![]()
Whehe idd... altijd met een stuk of 6 tantes in de keuken, allemaal nasi kuning maken in gigantische hoeveelheden waar een gemiddeld afrikaans land 6 weken op kan overlevenquote:Op maandag 5 april 2004 14:41 schreef AboruAsli het volgende:
[..]
Wat dacht je dan van die gigantische hoeveelheid eten die door de tantes2 wordt bereid? Kimai! Dat kost wel het een en ander hoor! Om over het aantal genodigden maar te zwijgen...
Selamat,
AA
Als wij molukkers wat doen, doen we het natuurlijk ook meteen goed hequote:Op maandag 5 april 2004 15:01 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
En ik maar denken dat het net zoiets als een verjaardag wasHoewel daar ook waanzinnig veel eten word gemaakt meestal.
Ja, dat weet ikquote:Op maandag 5 april 2004 15:14 schreef E_Motion het volgende:
Als wij molukkers wat doen, doen we het natuurlijk ook meteen goed he
Molukse bruiloft gehad dus?quote:Op maandag 5 april 2004 16:38 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
[..]
Ja, dat weet ikMijn trouwdag was dan ook echt super gezellig
Gemengd Nederlands/Moluks, geen adat en geen Westerse regeltjes. Alle gasten van overdag aten mee (goede catering geregeld, zodat de familie niet hoefde te gaan koken). Goeie Molukse band die afwisselend Molukse en Westerse muziek speelde. We zijn getrouwd in traditionele Molukse kleding, erg mooi.quote:Op maandag 5 april 2004 16:39 schreef E_Motion het volgende:
Molukse bruiloft gehad dus?
Zijn meestal idd supergezellig
Ook met de standaard muziek daarvoor?
Ahai!!! Inderdaad ja... 't is elke avond weer feest ghegheghe...quote:Op zondag 4 april 2004 10:56 schreef Drugshond het volgende:
Ze kunnen leker koken.
[..]
Ho ho, er werd gesproken over "allochtonen", m.a.w. Belanda Hitam, zwarte hollanders, zoals wij vroeger genoemd werden... Dus geen echte allochtonen... De Molukken maakten immers deel uit van Nederlands grondgebied. Zeg dan status aparte, of noem ons gewoon Molukkers.quote:- Ho Ho je vergeet de Chinezen, de Japanners, de Vietnamezen bla bla bla... ook zij kunnen lekker koken.
Ik ben serieus... En dat jij er geen problemen mee hebt...quote:Maar serieus : Ik heb er geen probleem mee. Ze hebben vroeger wat stomme dingen uitgespookt (maar die stijdbijl is begraven).
Ghanezen in het Knilquote:Op maandag 5 april 2004 18:55 schreef Andjing het volgende:
Noem mij 1 volk! naast de Molukkers, die Belanda Hitam werden genoemd...
Hee! Weer wat bijgeleerd! Nog noooooooit van Ghanezen in de KNIL gehoord...quote:Op woensdag 14 april 2004 00:37 schreef Waringin het volgende:
[..]
Ghanezen in het Knil
http://www.rnw.nl/special/nl/html/zwartenl020718.html
Serieus zwarte Nederlanders?!quote:Op woensdag 14 april 2004 16:15 schreef AboruAsli het volgende:
[..]
Hee! Weer wat bijgeleerd! Nog noooooooit van Ghanezen in de KNIL gehoord...
Slmt,
AA
hoe oud ben jij meissie?quote:Op woensdag 21 april 2004 11:28 schreef merdeka het volgende:
Heeej.... een maluku topic!
Mijn grootouders en vader woonde vroeger naast een moluks kamp, mijn grootouders zijn daarna ook in de molukse wijk gaan wonen (maar dat zijn dus wel gewoon nederlanders). Nu wonen ze daar niet meer maar nog wel naast molukkers. Ik heb van moederskant nog klein beetje moluks bloed + ik heb molukse vrienden + een oude maleise naam + ik heb nog wat melaju (maleis) meegekregen van huis uit... Verder heb ik molukkers in de familie (die ook in de wijk wonen), ik herdenk zelf nog altijd 25 april, ik eet papeda (terwijl verder niemand behalve mijn vader dat lust in de familie) en kan fatsoenlijk moluks koken....
Kan ik nog wat meer bedenken... ja hoor: ik weet behoorlijk veel van de molukse gewoonten en geschiedenis, ken heel veel pela-verbonden, doe wat vrijwilligerswerk voor molukse stichting, ben als klein kind doodgegooid met massada en lagu2 (dat was toen wat minder, hoewel ik het nu wel waardeer)
help, waarom ben ik eigenlijk geen molukkerhihi
Check: nee, ik ben nog steeds hartstikke blond en belanda
Ik hoef nu niet meer uit te leggen wat ik van Molukkers vind. Prima volkje dus!
mmm... 20-somethingquote:Op vrijdag 23 april 2004 08:14 schreef rickywilliams het volgende:
[..]
hoe oud ben jij meissie?![]()
Ik hou niet van R&B en hiphop hoorquote:Op vrijdag 23 april 2004 08:14 schreef rickywilliams het volgende:
wat ik trouwens wel eens denk:
de meesten maluku's houden van r&b en hiphop, ik heb nooit een rbbie wiilliams maluku gezienzit daar een reden achter?
en wat is papeda precies?
Bij gebrek aan sago-meel kun je papeda ook maken van aardappelzetmeel..quote:Op vrijdag 23 april 2004 09:24 schreef merdeka het volgende:
[..]
mmm... 20-something![]()
en papeda is een soort slurppap. Ik heb laatst hier naar het recept gevraagd, en ben erachter gekomen dat je het met sago moet maken. Het is een soort plaksel, maar dan lekker![]()
En dat is de fout die veel Molukse jongeren tegenwoordig maken... Ze kijken alleen naar: "Ben jij pela? Zo ja, dan mogen we niet trouwen..."quote:Op vrijdag 23 april 2004 14:35 schreef E_Motion het volgende:
Pela's zijn trouwens ook zo leuk, mag je niks beginnen met een meisje (of jongen) die pela is
Val zelf niet op Molukse meisjes, anders zou ik dat volgens mij best wel irritant kunnen gaan vinden
Nee...quote:Op vrijdag 23 april 2004 14:48 schreef Darth-Vader het volgende:
Zijn dat niet van die kleine mannetjes die extreem gevoelig zijn voor merkkleding?
Jah klopt, het houdt heel veel meer in, maar als jongere is dat toch het eerste waaraan je denktquote:Op vrijdag 23 april 2004 15:28 schreef Andjing het volgende:
[..]
En dat is de fout die veel Molukse jongeren tegenwoordig maken... Ze kijken alleen naar: "Ben jij pela? Zo ja, dan mogen we niet trouwen..."![]()
Pela houdt volgens mij nog altijd meer in dan alleen het niet mogen beginnen van een relatie met iemand die Pela is...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |