abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 april 2004 @ 14:46:00 #1
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_18131650
Ik heb op mijn rechterhand op het stukje tussen mijn duim en wijsvinger een soort knobbeltje zitten wat lijkt op plaatjes van een likdoorn of eksteroog. Ik heb er flink aan lopen pulken waardoor er nu een soort eeltstaafje zichtbaar is die in mijn huid verdwijnt.

Het puntje lijkt hierop:

(dit is niet van mij hoor..)

Nu niet allemaal roepen dat dit komt door het veelvuldig masturberen (ik ben jullie al voor), maar een andere mogelijkheid zou squashen kunnen zijn misschien..

Maar waar ik ook zoek ik kom alleen maar tegen dat likdoorns alleen maar op voeten kunnen ontstaan:
quote:
De likdoorn is een sterk verhoornd deel van de huid aan de voet, meestal ringvormig met een klein, diep centrum. Dit centrum wordt geleidelijk gevormd door druk op dat betreffende huiddeel. De druk wordt veroorzaakt door schoeisel, overgewicht of afwijkingen aan de stand van botten in de voeten. Meestal is er een combinatie van tenminste twee van deze factoren aanwezig.
De likdoorns kunnen zowel aan de voetzool (hak, voorvoet, teengewrichten) als op de strekzijde van de voet gelokaliseerd zijn (teengewrichten). Ook kunnen likdoorns aan de zijkanten van de tenen worden gevonden wanneer twee tenen door standafwijkingen of knellend schoeisel tegen elkaar aangedrukt worden.
Nu zijn daar middeltjes voor om dit op te lossen:
quote:
De likdoorns kan worden verwijderd door het hoornmateriaal waaruit de likdoorn is opgebouwd op te weken met een salicylzuur-houdende zalf of pleister. Deze pleisters zijn bij de drogist en apotheek verkrijgbaar. Vervolgens kan de likdoorn worden afgeschaafd met een mesje of met een speciaal scherp lepeltje worden uitgelepeld.
Bij pijnlijke likdoorn kan de dermatoloog onder plaatselijke verdoving de centrale hoornpunt verwijderen door middel van een rond mesje.
bron: http://www.huidinfo.nl/likdoorn.html
Maar kan dit ook op je hand ontstaan of zou dit dan iets anders zijn? Iemand toevallig ervaring mee?

[ Bericht 2% gewijzigd door WaSTeiL op 02-04-2004 14:54:35 ]
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
pi_18131904
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 14:46 schreef WaSTeiL het volgende:
Ik heb op mijn rechterhand op het stukje tussen mijn duim en wijsvinger een soort knobbeltje zitten wat lijkt op plaatjes van een likdoorn of eksteroog. Ik heb er flink aan lopen pulken waardoor er nu een soort eeltstaafje zichtbaar is die in mijn huid verdwijnt.

Het puntje lijkt hierop:

[afbeelding]
(dit is niet van mij hoor..)

Nu niet allemaal roepen dat dit komt door het veelvuldig masturberen (ik ben jullie al voor), maar een andere mogelijkheid zou squashen kunnen zijn misschien..

Maar waar ik ook zoek ik kom alleen maar tegen dat likdoorns alleen maar op voeten kunnen ontstaan:
[..]

Maar kan dit ook op je hand ontstaan of zou dit dan iets anders zijn? Iemand toevallig ervaring mee?
Likdoorns zijn iig wel klote, maar ik geloof niet dat ze ook op je handen komen..
Misschien is het een wratje oid? Beetje vaag plaatje namelijk..
pi_18131997
nee, likdoorn op je hand gaat niet, die dingen ontstaan alleen onder grote druk.. likdoorns en wratjes worden vaak met elkaar verward, dat zou het dus wel kunnen zijn..
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_18131999
Je zou het kunnen proberen met van die zalf of pleisters,
maar je kan het misschien beter aan je huisarts vragen.
  vrijdag 2 april 2004 @ 15:04:42 #5
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_18132132
Het verbaasde mij namelijk ook heel erg, want het lijkt qua beschrijving namelijk wel een likdoorn daarom vind ik het ook zo vreemd, maar het is absoluut geen wrat, want dit is wel echt een echtknobbeltje/staafje... een wratje ziet er toch echt anders uit..

Ik weet alleen wat de huisarts nu al gaat zeggen: "hou een tijdje rust, gaat het binnen 2 weken niet over dan moet je maar terugkomen". Beetje een standaardantwoord van hem.
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')