abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18126907
Pff ben vandaag maar weer eens het huis van mn vriend aan het schoonmaken. Maar ik word er echt een beetje gestoord van. Een dag nadat ik alles gestoft en geveegd heb ligt overal alweer stof. Weet iemand hier een manier om daar vanaf te komen? Het hele huis ligt trouwens vol met laminaat, waardoor je echt alles ziet liggen.
pi_18126982
swiffer?
  vrijdag 2 april 2004 @ 11:32:02 #3
76500 Spyder
onweerstaanbaar onuitstaanbaar
pi_18127052
stofzuiger?
Deze post wordt U aangeboden door: Audi, Bosch, Corel, Davilex, Eneco, Friki, G-Star, Hak, Intertoys, Johma, Kia, Lada, McDonalds, Nike, Ohra, Pepsi, Quantum, Radio 3FM, Sony, Toyota, Uncle Ben's, V&D, Wasa, Xerox, Yokohama, Zeeman
pi_18127102
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 11:32 schreef Spyder het volgende:
stofzuiger?
Ik vrees eigenlijk dat dat ook niet helpt. Maar ga het volgende week proberen. Als het goed is heb ik dan een stofzuiger hier. Hij heeft er nl geen.
  vrijdag 2 april 2004 @ 11:42:41 #5
51568 briana_muirinn
Cottontail en Terra
pi_18127331
De meeste stofzuigers hebben opzetstukjes, als je er een hebt gebruik dan het opzetstukje met een borsteltje om te stoffen. En het opzetstuk met een soort gladde sleuf om stoffen meubels/bureaustoelen/kussentjes te stofzuigen. Let er dan wel op dat je _alles_ stofzuigt anders ligt er morgen inderdaad weer stof. Bovenkant kasten en deuren en binnenkanten van kasten ook niet vergeten, ligt vaak een heleboel stof. Ik dacht dat je die opzetstukjes ook los bij een onderdelenhuis kunt halen. Het is best zwaar om je huis zo helemaal te stofzuigen maar het haalt wel echt alles weg, met een doekje blijft er vaak nogal wat liggen.
pi_18127344
gewoon veel vloerkleden leggen (Y).
pi_18127556
Oke, hier is Salvad0R met de oplossing:
Je pakt een plantenspuit..,
Daarmee spray je door de hele kamer..
De stofdeeltjes in de lucht hechten zich aan t water en slaan neer.
Pak vervolgens een vochtig doekje, en neem alles af.
De kamer zal dan voor ruime tijd stof-vrij zijn.
pi_18127576
PS.
Eerst alles afnemen, daarna pas stofzuigen.
pi_18127627
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 11:50 schreef Salvad0R het volgende:
Oke, hier is Salvad0R met de oplossing:
Je pakt een plantenspuit..,
Daarmee spray je door de hele kamer..
De stofdeeltjes in de lucht hechten zich aan t water en slaan neer.
Pak vervolgens een vochtig doekje, en neem alles af.
De kamer zal dan voor ruime tijd stof-vrij zijn.
dan heb ik een natte/vochtige kamer. Denk niet dat mijn vriend dat zal waarderen.
pi_18128149
JE MOET HET OOK AFDOEN DAARNA.

Trouwens, waarom gebruik je niet een keer de dweil?
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
pi_18128951
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 12:15 schreef Forau_Diavolina het volgende:
JE MOET HET OOK AFDOEN DAARNA.

Trouwens, waarom gebruik je niet een keer de dweil?
Dat heb ik ook al een aantal keren geprobeerd maar dat maakt niets uit. De vloer is net zo snel stoffig.
pi_18129861
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 12:56 schreef Fio het volgende:

[..]

Dat heb ik ook al een aantal keren geprobeerd maar dat maakt niets uit. De vloer is net zo snel stoffig.
Dan denk ik niet dat het aan je vloer ligt maar aan de verspreiding van het stof zelf.
Trouwens, schijnt het licht vanuit jullie ramen direct op het parket, of zit er nog een soort van gordijnen voor ofzo? Want je ziet stof al heelsnel liggen in gewoon open daglicht. Vooral op parket.
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
pi_18131777
80 % van stof is huidschilfers. Vriendje lekker in de vaseline zetten --> nergens last van
pi_18132230

[ Bericht 100% gewijzigd door Unihoc_ACE op 02-04-2004 15:09:12 (Dubbel) ]
Trust me, I know what I'm doing.
pi_18132232
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 14:50 schreef Solitarias het volgende:
80 % van stof is huidschilfers. Vriendje lekker in de vaseline zetten --> nergens last van

Waardeert hij vast nog minder dan de natte kamer.

Ik denk dat je het gevecht niet ineens kunt winnen. Iedere week een 'battle' winnen en je wint de 'war' ! Na elke schoonmaakbeurt blijft er wel wat stof achter, maar dat moet per keer minder worden. Volgende keer heb je met je stofzuiger al een extra krachtig wapen in handen. Succes ermee!
Trust me, I know what I'm doing.
pi_18132441
je blijft stof houden omdat je nou eenmaal huidschilfers ern dergelijke verliest, iedere dag weer.
je zal deze strijd dus nooit winnen
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_18348733
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 11:53 schreef Fio het volgende:

[..]

dan heb ik een natte/vochtige kamer. Denk niet dat mijn vriend dat zal waarderen.
daar hebben ze een paar duizend jaar geleden iets heel handigs voor gevonden: een droge, doek.
zo'n typisch doek noemen we tegenwoordig ook wel "dweil".
  maandag 12 april 2004 @ 00:56:03 #18
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_18359489
Maak grote spoel die statische electriciteit opwekt en daardoor stof aantrekt!

NB: Kan echter ook bliksemschichten veroorzaken!
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')