abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18660848
quote:
Op zondag 18 april 2004 21:20 schreef XL het volgende:

[..]

Ik ben net terug van studiereis uit Hongarije. Er heerste daar in 1989 een grote angst voor de vrije markt, men koos liever voor hetzelfde... voor het communisme... geen verandering, men was onzeker en bang voor verandering. Achteraf is men zeer positief over de uitwerkingen van de vrije markt-economie. De angst voor de omwenteling bleek ongegrond en onterecht, men heeft het beter nu. Het is tijd voor jullie omwenteling jongens
Haha, wat een mooie vergelijking heb je daar gemaakt. Ik ben ook al omgewenteld naar Flow
pi_18720643
.... *zucht* nog aan Flow-aanhanger

Maar goed, eerlijk is eerlijk, XL had het mooi geformuleerd. Alleen denk ik toch echt niet dat ik om ga hoor. Weet trouwens iemand toevallig wanneer de dagtarieven voor de Uithof weer omlaag gaan. Dan bedoel ik dat je net als in voorgaande zomers een hele dag in de Uithof kon snowboarden, schaatsen (valt nu niet echt mee...), karten, klimmen, enz... voor een eurootje of 25...
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
pi_18720998
Ik heb zo'n vermoeden dat het 1 en dezelfde flowdementalist betreft
  dinsdag 27 april 2004 @ 15:45:22 #54
72282 360sjors
King of the Hill
pi_18722346
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 14:58 schreef Kentaro het volgende:
Ik heb zo'n vermoeden dat het 1 en dezelfde flowdementalist betreft
Zou het..
pi_18724774
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 15:45 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Zou het..
Zou er nog 1 zijn dan
  dinsdag 27 april 2004 @ 19:13:13 #56
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_18727308
Mijn bling-bling-attitude zit niet diep genoeg voor een Kloon.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 27 april 2004 @ 20:08:19 #57
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_18728558
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 19:13 schreef XL het volgende:
Niet eens???
Dat valt me wel een beetje van je tegen hoor...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 29 april 2004 @ 05:09:34 #58
72282 360sjors
King of the Hill
pi_18763174
Weer een nacht plezier gehad (en ik was alleen maar van plan NL-griekenland in de kroeg te kijken....) en ik heb 2 dingen on my mind:

vrouwen (2)
boarding (1)

ben ik nu een triest figuur....

Nah, don't think so
  donderdag 29 april 2004 @ 05:13:02 #59
72282 360sjors
King of the Hill
pi_18763180
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 19:13 schreef XL het volgende:
Ik ben een kloon .. moet ik eerlijk bekennen
  donderdag 29 april 2004 @ 10:37:53 #60
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_18765602
quote:
Op donderdag 29 april 2004 05:13 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Ik ben een kloon .. moet ik eerlijk bekennen
ReSteCp!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 29 april 2004 @ 17:07:56 #61
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_18774867
quote:
Op donderdag 29 april 2004 05:09 schreef 360sjors het volgende:
Weer een nacht plezier gehad (en ik was alleen maar van plan NL-griekenland in de kroeg te kijken....) en ik heb 2 dingen on my mind:

vrouwen (2)
boarding (1)

Nah, don't think so
Jij ook al????

hmmm that makes 2 of us
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_18796718

leve de koninigin
pi_18852898
quote:
Op donderdag 29 april 2004 05:09 schreef 360sjors het volgende:

vrouwen (2)
boarding (1)

Nah, don't think so
Ik heb hetzelfde

Vrouwen ging goed dit weekeind.. boarden kwam er niet van

maar...

eindelijk onderweg!

_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
pi_18860371
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 19:45 schreef Kentaro het volgende:
[afbeelding]

leve de koninigin
Euhmmm is dat off-topic of heeft Wim-Lex een nieuwe hobby gevonden?

b.t.w over een kloon zijn van XL: nee hoor, slechts stadsgenoot
  maandag 3 mei 2004 @ 18:13:12 #65
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_18861020
quote:
Op maandag 3 mei 2004 17:40 schreef RichardX het volgende:

[..]

Watermanagement.... en zoals ik het volgens mij ooit eens op een witte winterdag hier in Tilburg op het station hoorde...
quote:
sneeuw is eigenlijk ook maar gewoon bevroren water...
Ik heb wijselijk mijn mond gehouden, maar heb daar inmiddels zo verchrikkelijk veel spijt van. Ik wil namelijk nu zo graag de verklaring voor IJS horen die deze mensen hebben.
pi_18863600
quote:
Op maandag 3 mei 2004 18:13 schreef XL het volgende:

[..]

Ik heb wijselijk mijn mond gehouden, maar heb daar inmiddels zo verchrikkelijk veel spijt van. Ik wil namelijk nu zo graag de verklaring voor IJS horen die deze mensen hebben.
bevroorderderder?
pi_18863910
quote:
Op maandag 3 mei 2004 17:40 schreef RichardX het volgende:

[..]

Jij hebt Wim Lex zijn BS7 zeker nog niet gezien. Nee hoor off- topic maar 1 keer per jaar moet kunnen. De andere dagen zijn aardig on-topic

Btw, mooie bindingen Thermo Mijn zus heeft de nieuwe Burton Dominant van 2005 weten te scoren. Check die snakeskin Bindingen zijn Burton Lexa's. Dat andere board is mijn Dominant van dit jaar

pi_18869938
quote:
Op maandag 3 mei 2004 20:08 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Jij hebt Wim Lex zijn BS7 zeker nog niet gezien. Nee hoor off- topic maar 1 keer per jaar moet kunnen. De andere dagen zijn aardig on-topic

Btw, mooie bindingen Thermo Mijn zus heeft de nieuwe Burton Dominant van 2005 weten te scoren. Check die snakeskin Bindingen zijn Burton Lexa's. Dat andere board is mijn Dominant van dit jaar

[afbeelding]
aaaah babe met smaak!

Nu zal ik de eerste maar eens zijn dan... :

We willen een gezicht zien bij dat boardje! ( van je zus ) liefst in ACTIE!

Ow ik heb ook een burton fish 156HD gescoord voor 50 dollar erbij
  dinsdag 4 mei 2004 @ 14:46:01 #69
72282 360sjors
King of the Hill
pi_18879701
quote:
Op maandag 3 mei 2004 18:13 schreef XL het volgende:
[..]

"Snow is only frozen water" is een paar jaar geleden de winterslogan van O'Neill geweest. En ja, sneeuw is ook bevroren water... Net als ijs. Wat tot het volgende vraagstuk leidt: waarom is sneeuw wit, terwijl water (en ijs) helder zijn?

Wat deskresearch leidde tot het antwoord:
quote:
So, since snow is frozen water, and we all know that frozen water is clear, why does snow have a distinctive color? To understand this, we need to back up and look at an individual piece of ice. Ice is not transparent; it's actually translucent. This means that the light photons don't pass right through the material in a direct path -- the material's particles change the light's direction. This happens because the distances between some atoms in the ice's molecular structure are close to the height of light wavelengths, which means the light photons will interact with the structures. The result is that the light photon's path is altered and it exits the ice in a different direction than it entered the ice.

Snow is a whole bunch of individual ice crystals arranged together. When a light photon enters a layer of snow, it goes through an ice crystal on the top, which changes its direction slightly and sends it on to a new ice crystal, which does the same thing. Basically, all the crystals bounce the light all around so that it comes right back out of the snow pile. It does the same thing to all the different light frequencies, so all colors of light are bounced back out. The "color" of all the frequencies in the visible spectrum combined in equal measure is white, so this is the color we see in snow, while it is not the color we see in the individual ice crystals that form snow.
Om nog even een verklaring voor XL te geven:
quote:
Wanneer de temperatuur plotseling onder het vriespunt daalt, veranderen de piepkleine waterdruppels van de wolken in hele fijne ijsnaaldjes. Op weg naar beneden blijven deze naaldjes kleven aan stofdeeltjes (zandkorrels, rook- of asdeeltjes) die in de lucht zweven. Hierdoor vormen zich kristallen, sneeuwsterren. Deze sterren kunnen allerlei vormen hebben, maar ze zijn altijd zespuntig.

Wanneer het waait, klitten de sneeuwsterren, op hun weg naar de aarde, samen en vormen een vlok. Zo'n vlok bestaat uit wat ijs en heel veel lucht tussen de ijsnaaldjes. Zie het als een kussen vol veren met lucht ertussen. Vlokken zijn onregelmatig, klein of groot, maar wanneer het windstil is, dwarrelen ze één voor één naar beneden.
"Sneeuw is eigenlijk alleen maar bevroren water" lijkt mij dus een correcte bewering te zijn XL
  dinsdag 4 mei 2004 @ 15:01:41 #70
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_18880064
Way to go Wittgenstein.
  dinsdag 4 mei 2004 @ 15:03:56 #71
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_18880108
Early Wittgenstein, uiteraard
  dinsdag 4 mei 2004 @ 15:33:06 #72
72282 360sjors
King of the Hill
pi_18880857
Wat heeft die dooie filosoof met het antwoord op jouw prangende vraag te maken? Je had immers verschrikkelijk veel spijt dat je hem niet gelijk al had gesteld.
  dinsdag 4 mei 2004 @ 15:37:15 #73
72282 360sjors
King of the Hill
pi_18880950
quote:
Wanneer de temperatuur plotseling onder het vriespunt daalt, veranderen de piepkleine waterdruppels van de wolken in hele fijne ijsnaaldjes. Op weg naar beneden blijven deze naaldjes kleven aan stofdeeltjes (zandkorrels, rook- of asdeeltjes) die in de lucht zweven. Hierdoor vormen zich kristallen, sneeuwsterren. Deze sterren kunnen allerlei vormen hebben, maar ze zijn altijd zespuntig.

Wanneer het waait, klitten de sneeuwsterren, op hun weg naar de aarde, samen en vormen een vlok. Zo'n vlok bestaat uit wat ijs en heel veel lucht tussen de ijsnaaldjes. Zie het als een kussen vol veren met lucht ertussen. Vlokken zijn onregelmatig, klein of groot, maar wanneer het windstil is, dwarrelen ze één voor één naar beneden.
Machtig interessant, hoe de mens dit proces van rijping in een fractie van een seconde weet samen te vatten (sneeuwkanon). Wat jij?
  dinsdag 4 mei 2004 @ 15:48:59 #74
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_18881169
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 15:33 schreef 360sjors het volgende:
Wat heeft die dooie filosoof met het antwoord op jouw prangende vraag te maken? Je had immers verschrikkelijk veel spijt dat je hem niet gelijk al had gesteld.
De dode filosoof heeft zich ooit bedacht in zijn leven. Vroeger zou deze man gezegd hebben dat sneeuw bevroren water is, zoals jij dat op een holistische wijze netjes hebt uitgelegd. Later kwam hij tot de conclusie dat het menselijk gevoel voor perceptie heel anders in elkaar zit, dat je niet alles zomaar mag verklaren. Vanuit zijn visie zou sneeuw dus eerst bevroren water zijn, na zijn overpeinzingen zal hij dus bedacht hebben sneeuw als een op zichzelfstaand verschijnsel bekeken moet worden. Mede doordat ijs voor ons al bekend was als bevroren water. Het leuke aan Wittgenstein (jawel) is dan weer dat toen iedereen The Early Wittgenstein las en dacht.... Eureka! dit is het.... toen Wittgenstein zich 30 jaar later weer bedacht, bedacht iedereen zich met hem mee... weer vol lof. Nu is deze man waarschijnlijk de meeste bekende moderne filosoof.

bottom line: De dode filosoof is mijn laatste strohalm naar een soort van niet onjuist zijn.
Tenminste, de vraag naar hun perceptie van ijs blijft interessant, kan tegenvallen maar ik vermoed toch een antwoord/verwarring waar ik dan de lol weer van kan inzien
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 15:37 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Machtig interessant, hoe de mens dit proces van rijping in een fractie van een seconde weet samen te vatten (sneeuwkanon). Wat jij?
Wat je dan gaat denken, in die fractie van een seconde zullen ze geen zand, stof etc gebruiken die de witte kleur moeten veroorzaken. Dit gebeurt dus met... kleurstoffen? In dat geval wil ik wel eens snowboarden in een blauw Landgraaf.
  dinsdag 4 mei 2004 @ 15:53:26 #75
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_18881261
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 15:48 schreef XL het volgende:
zoals jij dat op een holistische wijze netjes hebt uitgelegd.
Excuses, dat holistisch moet, uiteraard, reductionistisch zijn!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')