Toch wel, want een akoestische gitaar met stalen snaren speelt veel zwaarder dan een electrische (tenzij je er een .013-set op hebt zitten, of zo).quote:Op vrijdag 9 april 2004 20:38 schreef Big_Boss_Man het volgende:
En aangezien ik electrische gitaar speelt maakt het volgens mij helemaal niets uit, voor je vingers.
Mja, dan moet ik daar maar aan wennen.quote:Op vrijdag 9 april 2004 20:51 schreef Zander het volgende:
[..]
Toch wel, want een akoestische gitaar met stalen snaren speelt veel zwaarder dan een electrische (tenzij je er een .013-set op hebt zitten, of zo).
Ik ben stoer hoor.quote:Op vrijdag 9 april 2004 20:58 schreef Zander het volgende:
Ja, het went vanzelf, maar de eerste keer voel je het wel in je vingertoppen.
Ik speel ook akoestisch, maar toch wel veel meer electrisch. Maar een akoestische gitaar is fijn als je je buren niet lastig wilt vallen midden in de nacht enzoquote:Op vrijdag 9 april 2004 19:07 schreef Luchtpost het volgende:
Bestaan er tegenwoordig nog mensen die akkoestisch gitaar, of nog sterker, de spaanse gitaar bespelen ?
Bij gebrek aan een akkoestisch gitaar topic...
Vrij veel. Het model is anders, de hals is breder bij een Spaanse/klassieke, de hals staat niet gebogen, de fretten staan verder uit elkaar, etc. Tussen klassieke en Spaanse zit ook nog een hoop verschil, voornamelijk in de (te doen gebruikelijke) snaren en het hout.quote:Op vrijdag 9 april 2004 20:24 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ik heb een gitaar met nylon snaren maar daar ga ik metalen opzetten.
Ik weet nog niet welke.
Wat is het verschil tussen een gewone akoustische en een spaanse gitaar?
Zoals eerder gezegd is het veel zwaarder om de snaren in te drukken. Dit merk je vooral als je barré speelt. In het begin is het vrijwel onmogelijk om er een fatsoenlijk geluid uit te krijgen. Daarna ga je het voelen in de spieren tussen je duim en je wijsvinger *KRAMP!* Tenslotte gaan je vingertoppen naar de kloten. Dit komt omdat je gewend bent aan een elektrische gitaar en je dus nog niet weet hoe je een akoestische gitaar moet beroeren.quote:Op vrijdag 9 april 2004 20:38 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
En aangezien ik electrische gitaar speelt maakt het volgens mij helemaal niets uit, voor je vingers.
Ja, je moet gewoon beginnen met alle 12 majeurs(-toonladders) en de bij behorende akkoorden. Neem daarna wat solfege door en je bent al een eind op weg.quote:Op maandag 12 april 2004 20:32 schreef TwztId het volgende:
is het te doen om gitaar te leren spelen zonder lessen, dus gewoon thuis een beetje klooien en leren ?
of gaat dat extreem veel tijd kosten voordat je het een beetje door hebt...
Bedankt, ik neem de CD mee en ik vertel jullie vanavond nog wel hoe het is gegaan!quote:Op dinsdag 13 april 2004 16:38 schreef --H-I-M-- het volgende:
euh..........
WHOLE LOTTA ROSIE!!!
vooral de live versie is echt te vet!!!!
en het is opzich een simpele maar krachtige riff! (de solo's zijn wel iets pittiger)
je zou natuurlijk ook de ZZ-top kant op kunnen gaan als je bleus Rock 'n Roll riffjes wil leren...neem de riffjes uit bijvoorbeeld "Tush" of "La Grange" .....heeeerlijkquote:Op dinsdag 13 april 2004 16:37 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik heb dadelijk gitaar les en ik wil wel eens een liedje leren met van die lekkere blues riffjes zoals je de hele tijd hoord bij AC/DC (ikzelf noem AC/DC classic hard rock 'n roll) Rock 'n roll, vind ik wel.
Weet iemand welk liedje vrij makkelijk is?
(liefst ene die op Let There Be Rock of Powerage staat)
Alvast bedankt!
heh overdose ofzo, dat is 3 powerchords en 3 losse noten is de introquote:Op dinsdag 13 april 2004 16:37 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik heb dadelijk gitaar les en ik wil wel eens een liedje leren met van die lekkere blues riffjes zoals je de hele tijd hoord bij AC/DC (ikzelf noem AC/DC classic hard rock 'n roll) Rock 'n roll, vind ik wel.
Weet iemand welk liedje vrij makkelijk is?
(liefst ene die op Let There Be Rock of Powerage staat)
Alvast bedankt!
ja graag waarom nietquote:Op dinsdag 13 april 2004 21:30 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Hij heeft me opgeschreven hoe ik Whole Lotta Rosie moet spelen, hard oefenen want het is een heel snel liedje!
Als iemand het wilt zien, dan kan ik 't inscannen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |