abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18149094
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 01:10 schreef Svyatagor het volgende:
Hmm... die ken ik dus allemaal niet..
Spelen ze bij bands of zijn ze solo-artiesten? En kunnen ze er ook écht wat van, of is het gewoon positieve discriminatie ?
Nee, die kunnen er echt wel wat van. Jennifer Batten heeft een tijd als tourgitariste van Michael Jackson gefungeerd en dus live oa de Eddie van Halen solo uit Beat It en de Slash solo uit Black and White gespeeld. Daarnaast speelt ze al twee albums tweede gitaar naast Jeff Beck (die met uitzondering van de Yardbirds nooit een tweede gitarist naast zich duldde). Lita Ford is de lead-gitariste van de Runaways en heeft daarna een carrière gevolgd als jaren-'80 hardrockicoon en de Great Kat is gewoon gestoord .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  zaterdag 3 april 2004 @ 13:55:38 #27
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_18150468
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 11:01 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Dan zal het iig niet aan je Pickups liggen denk ik zo!
Ow, das minder.
En goede elementen zijn volgens mij redelijk duur, of zie ik dit verkeerd?
En dan moet ik ook nog het verschil gaan horen. En stel ik speel na elkaar eerst op mijn gitaar en dan op een gitaar met de elementen die ik op de mijne wil zetten (bijv.j strat) klinkt het dan niet ook anders omdat het andere gitaren zijn?
feest
  zaterdag 3 april 2004 @ 14:05:03 #28
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_18150663
En nog wat vrouwelijk gitaristen die iedereen natuurlijk wel kent:

Polly Jean:

Miss Love met de Fender Venus:

En natuurlijk mevrouw Morgan "Monster" Lander: (Kittie)

[IMG]http://www.kittierocks.com/gallery/DSC00589.jpg[IMG]

Nu zijn nu niet bepaald enorm geweldige gitaristes...maar toch
  zaterdag 3 april 2004 @ 14:07:09 #29
9155 Scylla
Ggggrunge.
  zaterdag 3 april 2004 @ 14:13:48 #30
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_18150847
En kunnen die een beetje solo's spelen, Scylla?

Kan je me een paar liedjes aanraden?
feest
  zaterdag 3 april 2004 @ 14:27:14 #31
58673 Krisis1981
The great southern trendkiller
pi_18151087
Big Boss Man, echt waar het ligt niet aan je elementen (pickups). Zoals ik zie in het plaatje heb je zelfs de keuze tussen single pickup en humbucker (dubbel) of zelf een combinatie van de twee >> ideaal. Het geluid van je gitaar wordt nog het meest beinvloed door wat voor versterker je hebt.
Misschien is de manier waarop je de gitaar hebt afgesteld niet optimaal. Voor een goed clean geluid heb je een versterker nodig met vermogen, een goede equalizer en je gitaar stel je af op het gebruik van alleen de neck-pickup (dichts bij de hals) voor het warme geluid. De equalizer stel je in op driekwart bass, driekwart middle en half treble... Als je versterker dit kan: stel de volume voor het clean kanaal niet te ver (anders gaat het clean-geluid kraken) en regel het volume met je master-knop. Volume op de gitaar ook vol open en de tone tussen half en vol.

Succes
This regret, it kills you'll never forget, take the time this time to say your goodbyes
Sparta - Glasshouse Tarot from the album Wiretap Scars
  zaterdag 3 april 2004 @ 14:34:41 #32
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_18151232
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 14:27 schreef Krisis1981 het volgende:
Big Boss Man, echt waar het ligt niet aan je elementen (pickups). Zoals ik zie in het plaatje heb je zelfs de keuze tussen single pickup en humbucker (dubbel) of zelf een combinatie van de twee >> ideaal. Het geluid van je gitaar wordt nog het meest beinvloed door wat voor versterker je hebt.
Misschien is de manier waarop je de gitaar hebt afgesteld niet optimaal. Voor een goed clean geluid heb je een versterker nodig met vermogen, een goede equalizer en je gitaar stel je af op het gebruik van alleen de neck-pickup (dichts bij de hals) voor het warme geluid. De equalizer stel je in op driekwart bass, driekwart middle en half treble... Als je versterker dit kan: stel de volume voor het clean kanaal niet te ver (anders gaat het clean-geluid kraken) en regel het volume met je master-knop. Volume op de gitaar ook vol open en de tone tussen half en vol.

Succes
M'n versterker heeft geen clean kanaal!

Dus als ik een beetje clean wil spelen kan ik de gain laag zetten, maar dan komt er geen geluid meer uit en het geluid is gewoon vies! (ook als de gain iets hoger zet, zodat ik er wel een beetje volume uit kan krijgen)

Daarom wil ik een andere versterker en dan maar meteen een beetje investeren. (Peavey Transtube Bandit 112)

Maar dan ga ik nog wel kijken of m'n gitaar ook bezopen klinkt op die versterker.
feest
  zaterdag 3 april 2004 @ 14:41:16 #33
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_18151349
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 14:13 schreef Big_Boss_Man het volgende:
En kunnen die een beetje solo's spelen, Scylla?

Kan je me een paar liedjes aanraden?
Zien ze er uit alsof ze solo's kunnen spelen? Nah, van PJ Harvey weet ik het niet, maar ik denk niet dat Courtney Love veel meer met die gitaar kan dan er journalisten mee op hun bek timmeren. (Ook al vind ik stiekem de cd Live Trough This best goed) En als je nog nooit van de band Kittie gehoord hebt? Das het vrouwelijke ragwerk. Solo's? Wa zijn da?
pi_18151634
Uiteraard heeft Vicki Peterson ook wel een plaatsje in dit topic verdiend .

zaterdag 3 april 2004 @ 17:37:53 #35
30934 nielspan
TravellingtheOneAfter909
pi_18154167
quote:
Op donderdag 1 april 2004 23:51 schreef --H-I-M-- het volgende:
OK, even om het topic alvast wat op te fleuren foto's van mijn favo gitaristen:

Slash:

[afbeelding]
Wat een extreem vet plaatje! Heb je deze ook in t groot?
What is live without a little problem?
  zaterdag 3 april 2004 @ 17:42:09 #36
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_18154274
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 14:58 schreef Litpho het volgende:
Uiteraard heeft Vicki Peterson ook wel een plaatsje in dit topic verdiend .

[afbeelding]
Kan die wel solo's maken?
feest
pi_18154550

pi_18155478
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 17:42 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Kan die wel solo's maken?
Tuurlijk. Anders was het gewoon weer een lief kampvuurgitaarspelend meisje .
  zaterdag 3 april 2004 @ 21:56:20 #39
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_18160082
Ze zijn er dus wel, die vrouwen
Maar volgens mij is het wel bij mate van hoge uitzondering dat je er een treft. Die chick die bij Michael Jackson heeft gespeeld, da zou'k wel eens willen zien...want die solo uit Beat It

Trouwens BBM, ik kan me niet voorstellen dat jouw versterker geen clean geluid heeft. Je hebt een Vox, toch? Zitten daar niet zoals op elke versterker zowel een 'gain' of 'volume' als een 'master' op? dan moet je die gain gewoon bijna dicht laten, en de versterker harder zetten met je master. Dan zou het gewoon clean moeten zijn... en dan nog een beleerderige opmerking... ik zou zodra je geluid je niet bevalt niet meteen je elementen uit je gitaar gaan raggen of een nieuwe peperdure versterker kopen; goed & mooi gitaarspelen moet toch echt veel meer uit je vingers dan uit je gear komen.

edit: en je bent toch fan van Hendrix? scheuren is toch mooi??
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  zaterdag 3 april 2004 @ 22:06:52 #40
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_18160411
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 21:56 schreef Svyatagor het volgende:
Maar volgens mij is het wel bij mate van hoge uitzondering dat je er een treft. Die chick die bij Michael Jackson heeft gespeeld, da zou'k wel eens willen zien...want die solo uit Beat It

Trouwens BBM, ik kan me niet voorstellen dat jouw versterker geen clean geluid heeft. Je hebt een Vox, toch? Zitten daar niet zoals op elke versterker zowel een 'gain' of 'volume' als een 'master' op? dan moet je die gain gewoon bijna dicht laten, en de versterker harder zetten met je master. Dan zou het gewoon clean moeten zijn... en dan nog een beleerderige opmerking... ik zou zodra je geluid je niet bevalt niet meteen je elementen uit je gitaar gaan raggen of een nieuwe peperdure versterker kopen; goed & mooi gitaarspelen moet toch echt veel meer uit je vingers dan uit je gear komen.

Zodra ik gain helemaal naar beneden zet kan ik volume vol open zetten en nog komt er bijna geen geluid uit!
feest
  zaterdag 3 april 2004 @ 22:26:11 #41
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_18161062
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 22:06 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

[afbeelding]
Zodra ik gain helemaal naar beneden zet kan ik volume vol open zetten en nog komt er bijna geen geluid uit!
Nee, ok, je moet je gain een klein beetje open zetten, en je volume veel verder open, al naar gelang hoe de relatie met je buren is. En als je mooi clean wil spelen moet je de boost ook uitzetten.
En als je wil scheuren draai je de verhoudingen tussen gain en volume gewoon om... (en boost aan)
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  zaterdag 3 april 2004 @ 22:33:19 #42
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_18161306
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 22:26 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Nee, ok, je moet je gain een klein beetje open zetten, en je volume veel verder open, al naar gelang hoe de relatie met je buren is. En als je mooi clean wil spelen moet je de boost ook uitzetten.
En als je wil scheuren draai je de verhoudingen tussen gain en volume gewoon om... (en boost aan)
Boost heb ik sowieso uit als ik clean wil spelen.
Maar het geluid klinkt heel erg bezopen, als ik gain iets hoger heb staan.
feest
  zaterdag 3 april 2004 @ 22:33:39 #43
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_18161313
Heeft iemand een site waarop ik kan zien (met foto's dus) hoe ik een snaar op m'n gitaar zet. Het ligt allemaal redelijk voor de hand, maar ik wil het toch even goed doen. (de eerste keer hè)
feest
pi_18166147
quote:
Jennifer Batten heeft wat audiomateriaal op haar site staan (http://www.batten.com/tr_songs.htm).
pi_18166430
quote:

Die had Edward van Halen gemaakt.
pi_18166639
quote:
Op zondag 4 april 2004 04:25 schreef Oppersmurf het volgende:

[..]

Die had Edward van Halen gemaakt.
ja dat dacht ik toch ook van halen heeft die solo gemaakt!!!!!!!!
  zondag 4 april 2004 @ 10:40:35 #47
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_18167493
Ome Eddy heeft die solo inderdaad gemaakt en ingespeeld op de studioversie, maar je kon van Eddy niet verwachten dat hij een hele tour met Wacko Jacko mee op pad ging. Tijdens de live shows speelde die mevrouw die solo's dus.

Dat bezopen geluid BBM, kan dat niet komen doordat je Tremolo Speed/Depth misschien per ongeluk open hebt staan? Daar wil het nog wel eens bezopen door gaan klinken
  zondag 4 april 2004 @ 11:16:26 #48
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_18167819
quote:
Op zondag 4 april 2004 10:40 schreef Scylla het volgende:
Ome Eddy heeft die solo inderdaad gemaakt en ingespeeld op de studioversie, maar je kon van Eddy niet verwachten dat hij een hele tour met Wacko Jacko mee op pad ging. Tijdens de live shows speelde die mevrouw die solo's dus.

Dat bezopen geluid BBM, kan dat niet komen doordat je Tremolo Speed/Depth misschien per ongeluk open hebt staan? Daar wil het nog wel eens bezopen door gaan klinken
Die heb ik altijd uit staan.
feest
  zondag 4 april 2004 @ 11:17:39 #49
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_18167827
quote:
Op zondag 4 april 2004 03:32 schreef Litpho het volgende:

[..]

Jennifer Batten heeft wat audiomateriaal op haar site staan (http://www.batten.com/tr_songs.htm).
Ik hoor slap bass!
feest
pi_18168758
Is dit het plaatjes-plak topic?
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')