Klaas de Vries had mooi wel gelijk. Maar het is inderdaad beter om te wachten met speculaties. Maxime Verhagen heeft vandaag een schandelijke uitglijder gemaakt. Het is aardig dat jij het om keert maar je redenatie klopt dus van geen kant. Dat moet je zelf ook wel weten.quote:Op vrijdag 2 april 2004 00:12 schreef Oud_student het volgende:
Wat hier nu zo merkwaardig is, is dat er in dit soort zaken een omgekeerde redenering wordt gehouden, nl: doordat de vrouw dit soort uitingen en daden heeft gedaan, moet zij wel gestoord zijn en is dus van een linkse samenzwering geen sprake.
Net zo als klaas de Vries na de moord op Fortuyn wist te melden dat het om een gek ging die alleen handelde en dat het niet om een politiek moord ging (hoe wist die dat zo snel ?)
Ik zeg dus, voor de goede orde, niet dat het wel om een linkse samenzwering gaat, alleen de argumentatie van het tegendeel deugt van geen kanten.

quote:Op vrijdag 2 april 2004 01:08 schreef JohnDope het volgende:
of die fotograaf zit ook in het komplot.

kerel ik sluit gewoon nooit dingen uit, je moet beter lezen. met ruim denken kom je verder.quote:Op vrijdag 2 april 2004 01:10 schreef SCH het volgende:
[..]De autoverhuurder ook en de plantsoenendienst al helemaal.
![]()

Dus ook jij wilt de vrijheid van meningsuiting een halt toe roepen ? Sorry, maar ik had je ietwat hoger ingeschat SCH.quote:Op vrijdag 2 april 2004 01:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Is dit stukje echt serieus bedoeld?????????Sorry hoor, maar het is echt zo lachwekkend. Ongelooflijk, dat je het uit je toetsenbordje krijgt geperst. Ik vind het echt schandalig en vindt dat dit soort discussies echt uit de hand aan het lopen zijn. Mensen die dit soort beweringen doen, zouden eens wat langer na moeten denken over de gevolgen ervan. Je kan echt niet zomaar alles roepen en je fantasie de vrije loop laten. Echt verbijsterend

Nee, dat is je probleem dan ook. Het is wel handig om het enigszins realistisch te houden. Je kan natuurlijk ook de betrokkenheid van marsmannetjes of Al Qaida erbij betrokken. Sommige dingen zijn echt uit te sluiten, bijvoorbeeld de betrokkenheid van de fotograaf.quote:Op vrijdag 2 april 2004 01:12 schreef JohnDope het volgende:
[..]
kerel ik sluit gewoon nooit dingen uit, je moet beter lezen.

En? Wat wil je daarmee zeggen?quote:Op vrijdag 2 april 2004 01:13 schreef Goodluck het volgende:
[..]
Dus ook jij wilt de vrijheid van meningsuiting een halt toe roepen ? Sorry, maar ik had je ietwat hoger ingeschat SCH.
De vrouw heeft, voor zover we hebben kunnen vernemen uit de media, duidelijke politieke motieven gehad. Of dit expliciet tegen rechts gericht is geweest is tot nog toe niet geheel helder maar dat het politiek was staat vrijwel vast. Allereerst is er het feit dat de bewuste vrouw naar Den Haag is afgereist om daar vervolgens met een huurauto rondom de regeringsgebouwen te gaan "cruisen". Daarnaast zijn er de E-mails aan Nova waarin ze aangeeft een moord te zullen begaan. Vervolgens geeft ze in een van diezelfde E-mails ook nog eens aan "het schokkend te vinden hoe er in dit land met mensen wordt omgegaan". Om daarna nog eens, na dat ze Van Aartsen heeft aangereden, "Just the right target" te roepen.

kijk kerel je moet beter lezen, als achteraf blijkt dat die fotosessie met die minister een paar minuten van te voren is afgesproken dan kan je 2 dingen concluderen.quote:Op vrijdag 2 april 2004 01:16 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, dat is je probleem dan ook. Het is wel handig om het enigszins realistisch te houden. Je kan natuurlijk ook de betrokkenheid van marsmannetjes of Al Qaida erbij betrokken. Sommige dingen zijn echt uit te sluiten, bijvoorbeeld de betrokkenheid van de fotograaf.
En als deze vrouw het heeft gedaan om dat ze boos was op het regeringsbeleid. Wat dan nog? Is er dan ook maar 1 ander iemand dan die vrouw op aanspreekbaar? Het antwoord is NEE. Net zoals er ook niemand aanspreekbaar was op de moordaanslag op Hans Laroes, je weet wel: die van het linkse journaal. Hoorde je toen mensen mauwen over complotten en de schuld van rechts? Nee. Wees dan ook zo verstandig en begeef je niet op dat verkeerde pad.

Misschien ben je zelf ook wat verward want deze opmerking raakt echt kant noch wal.quote:Op vrijdag 2 april 2004 01:13 schreef Goodluck het volgende:
Dus ook jij wilt de vrijheid van meningsuiting een halt toe roepen ? Sorry, maar ik had je ietwat hoger ingeschat SCH.

dat maakt niet uit, wat zou jij concluderen als jij die feiten wist?quote:Op vrijdag 2 april 2004 01:20 schreef SCH het volgende:
[..]
welke minister?

Ik schrijf het gebeurde dan ook niet expliciet aan een politieke partij/beweiging toe. Wat ik wel denk is dat bepaalde opiniemakers+de relatief linkse media dit soort instabiele mensen op foute ideeen kunnen brengen. De door links voorgeschreven "toonmatiging" in het debat zou in dit geval dus ook voor hunzelf op kunnen gaan.quote:Op vrijdag 2 april 2004 01:10 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Voor de hand liggend?
Dan zie ik een vrouw die denkt vermoord te gaan worden, en zodoende via dit dat probeert te voorkomen. En al slaat het op het kabinetsbeleid en handeld ze uit politieke motieven, geen enkele politicus porbeert de mensen wijs te maken dat dit beleid mensen probeert te doden. Er is geen onderbouwing voor demonisatie. Mocht de vrouw wel uit politieke motieven hebben gehandeld, dan nog is dat volledig de verantwoordlijkheid van de vrouw zelf.
Uiteraard ligt de verantwoordelijkheid geheel bij de vrouw zelf. Toch lijkt het me interesant om te horen wat exact haar beweegredenen waren en waardoor ze op die ideeen gebracht is.quote:Kritiek op het regeringsbeleid met de leuk klinkende oneliners is net zo normaal als kritiek op moslims. Als iemand een moskee platbrandt met de tekst "ze gaan ons vermoorden", dan is het toch ook dom om schuld bij Cliteur te zoeken oid?

Omdat ik een lege quote haat.quote:Op vrijdag 2 april 2004 01:20 schreef SCH het volgende:
welke minister?

wat ik concludeer is dat er een zeer verwarde vrouw is aangehouden die met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid in haar eentje een dwaze actie heeft begaan - of ze een speciale politicus op het oog had, is niet duidelijk - maar het maakt verder ook niet uit. Het is een beetje misselijk dat mensen hier meteen politiek gewin uit proberen te slaan. Ik dacht dat er van die fouten nu wel geleerd was.quote:Op vrijdag 2 april 2004 01:21 schreef JohnDope het volgende:
[..]
dat maakt niet uit, wat zou jij concluderen als jij die feiten wist?
ik ben trouwens de hele avond weggeweest, ik pikte alleen dat kleine feitje op van dioe fotosessie.

Ik schep geen "sfeertje", ik constateer alleen het een en ander. Dat ik daar zo mijn eigen visie op heb wil nog niet zeggen dat ik bepaalde zaken volledig toeschrijf aan maatschappelijke stromingen. Je hebt me een iets te kort lontje.quote:Op vrijdag 2 april 2004 01:17 schreef SCH het volgende:
[..]
En? Wat wil je daarmee zeggen?
Het is een verwarde vrouw, niet meer en niet minder. De rest komt uit jouw fantasie en dat neem ik je erg kwalijk. Andere mensen erbij halen en weer zo'n sfeertje scheppen. Je beseft blijkbaar niet dat je precies hetzelfde doet wat je anderen verwijt.

Aardig vergelijkingsmateriaal, ik vond de volgende uitspraak van hem over de aanslag op zijn leven...quote:Op vrijdag 2 april 2004 01:16 schreef SCH het volgende:
...Hans Laroes...
Is zoiets te voorkomen? Is zoiets te wijten aan politici die ageren tegen andere politici? Is dit ook een mes van 'links'? Ik denk het niet.quote:Ik heb een aantal jaren geprobeerd het Haagse politieke wereldje te doorgronden. Het was niet mijn levensvervulling om daar te werken, ik ben er niet voor geboren, maar ik had er wel veel gevoel voor en interesse in.
Volgens een dolgedraaide WAO'er maakte ik volledig deel uit van die wereld, omdat ik het 'Haagse' gezicht van het Journaal was. Die man dacht dat de hele politiek het op hem gemunt had, ik dus ook en hij heeft mij toen een mes in mijn rug gestoken. Hij is heel snel daarna opgepakt en dat nam een belangrijk deel van de dreiging bij mij weg. Ik wist ook vrijwel meteen al dat ik de regie van mijn leven niet aan een ander, de dader, wilde geven. Ik had de boel snel weer op een rijtje, ik heb geen moment gedacht dat het verkeerd zou aflopen. Maar bij de moord op Fortuyn had ik wel voor het eerst een schrikreactie. Toen realiseerde ik me hoe dun de lijn is tussen pech en geluk.''
http://www.nd.nl/newsite/artikel.asp?id=20312

nee daarom heb je 2 keuzes:quote:Op vrijdag 2 april 2004 01:23 schreef SCH het volgende:
[..]
wat ik concludeer is dat er een zeer verwarde vrouw is aangehouden die met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid in haar eentje een dwaze actie heeft begaan - of ze een speciale politicus op het oog had, is niet duidelijk - maar het maakt verder ook niet uit. Het is een beetje misselijk dat mensen hier meteen politiek gewin uit proberen te slaan. Ik dacht dat er van die fouten nu wel geleerd was.

Hoezo? Het is toch de vrouw die dat heeft gedaan. Jij bent blijkbaar helemaal in de ban van het demoniseren. Leer dat nou eens af. Er is nauwelijks nog een gesprek mogelijk. Jij probeert het meteen in de sfeer te trekken dat de oppositie te hard tegen het regeringsbeleid heeft geageerd. Als je niet van de democratie houdt, moet je dat vooral denken.quote:Op vrijdag 2 april 2004 01:22 schreef Goodluck het volgende:
Uiteraard licht de verantwoordelijkheid geheel bij de vrouw zelf. Toch lijkt het me interesant om te horen wat exact haar beweegredenen waren en waardoor ze op die ideeen gbracht is.

Lees je posts nog eens terug. Ze staan bol van de suggestie en er is geen kort lontje voor nodig om daar heel scherp op te zijn.quote:Op vrijdag 2 april 2004 01:25 schreef Goodluck het volgende:
Je hebt me een iets te kort lontje.

Ik kan er zo 10 verzinnen, maar dat heeft geen enkele zin.quote:Op vrijdag 2 april 2004 01:26 schreef JohnDope het volgende:
Een andere optie is er naar mijn weten niet.

verzin ze dan, want ik geloof je niet. jij bent een bluffer.quote:Op vrijdag 2 april 2004 01:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik kan er zo 10 verzinnen, maar dat heeft geen enkele zin.

Dus termen als "red de solidariteit" en "dit beleid is asociaal" creeeren zo'n klimaat?quote:Op vrijdag 2 april 2004 01:22 schreef Goodluck het volgende:
[..]
Ik schrijf het gebeurde dan ook niet expliciet aan een politieke partij/beweiging toe. Wat ik wel denk is dat bepaalde opiniemakers+de relatief linkse media dit soort instabiele mensen op foute ideeen kunnen brengen. De door links voorgeschreven "toonmatiging" in het debat zou in dit geval dus ook voor hunzelf op kunnen gaan.

Sprak de man die net nog zei dat "echt niet alles zomaar geroepen kon worden".quote:Op vrijdag 2 april 2004 01:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Hoezo? Het is toch de vrouw die dat heeft gedaan. Jij bent blijkbaar helemaal in de ban van het demoniseren. Leer dat nou eens af. Er is nauwelijks nog een gesprek mogelijk. Jij probeert het meteen in de sfeer te trekken dat de oppositie te hard tegen het regeringsbeleid heeft geageerd. Als je niet van de democratie houdt, moet je dat vooral denken.
Mensen mogen in zekere zin weldegelijk worden veroordeeld voor hetgeen ze zeggen. Ook ik ben een voorstander van volledige vrijheid van meningsuiting maar ik vind dat je daar mensen verbaal weldegelijk op mag afrekenen. Wat dan weer niet wil zeggen dat je inconsequente verbanden gaat leggen en bij iedere zin WO2 er bijhaalt.quote:Ik hou wel van de democratie en daarom is de vrijheid van meningsuiting me heilig. Mensen mogen aangesproken worden op wat ze zeggen maar ze mogen er niet voor worden veroordeeld (of ze moeten tegen de wet in zijn gegaan).

Ik denk meer aan termen als "wo2" "rechts extremisme" en "deportatie".quote:Op vrijdag 2 april 2004 01:31 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dus termen als "red de solidariteit" en "dit beleid is asociaal" creeeren zo'n klimaat?
Ook rechtse mensen die bepaalde uitspraken als excuus gebruiken om geweld toe te passen zijn zondermeer fout. Mijn constatering is alleen dat de door links voorgeschreven "toonmatiging" in dit geval best wel eens voor hunzelf op zou kunnen gaan.quote:Ik vind het zwak dat je de gehele publieke opinie erbij haalt. Noem man en paard ipv dit ontwijkende gedrag. Je scheert terechte en onterechte kritiek op 1 hoop om het als potentieel gevaarlijk te bestempelen. Dat is gewoon te makkelijk, en het is gelijk een voorbeeld van een "demonisatie-techniek". Stel dat er nu instabiele rechtse mensen zijn die dit opvatten om linkse politici te vermoorden zodat deze geen haatdragende boodschappen kunnen uiten?

Vergeet GroenLinks niet. Overigens lijkt het nu weldegelijk op een aanslag.quote:Op vrijdag 2 april 2004 01:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Klaas de Vries had mooi wel gelijk. Maar het is inderdaad beter om te wachten met speculaties. Maxime Verhagen heeft vandaag een schandelijke uitglijder gemaakt. Het is aardig dat jij het om keert maar je redenatie klopt dus van geen kant. Dat moet je zelf ook wel weten.

De toon is reeds eerder gezet door de koelbloedige liquidatie van Pim Fortuyn. Nederland heeft al tijden te kampen met een klimaat van politieke onderdrukking en extremisme. Het voorval van vandaag heeft dat nog eens fijntjes onderschreven.quote:Op vrijdag 2 april 2004 01:41 schreef Steijn het volgende:
Laten we wel wezen, Nederland zal nooit meer het zelfde zijn. Deze aanslag heeft de democratie zeer diep geraakt.

quote:Op vrijdag 2 april 2004 01:41 schreef Steijn het volgende:
Laten we wel wezen, Nederland zal nooit meer het zelfde zijn. Deze aanslag heeft de democratie zeer diep geraakt.

ja dat is dus 1 van de 2 mogelijkheden. gewoon even geduld hebben met ze alle dat is het best.quote:Op vrijdag 2 april 2004 01:48 schreef sooty het volgende:
[..]Hijsleuk.
Gewoon een maffe doos uit Enschede,

quote:Op vrijdag 2 april 2004 01:44 schreef Goodluck het volgende:
[..]
De toon is reeds eerder gezet door de koelbloedige liquidatie van Pim Fortuyn. Nederland heeft al tijden te kampen met een klimaat van politieke onderdrukking en extremisme. Het voorval van vandaag heeft dat nog eens fijntjes onderschreven.

Net zoals die "maffe softie" uit Wageningen die op klaarlichte dag een politicus vermoorde. Voor hetzelfde geld hadden we volgende week de 2e politieke begravenis in korte tijd gehadt.quote:Op vrijdag 2 april 2004 01:48 schreef sooty het volgende:
[..]Hijsleuk.
Gewoon een maffe doos uit Enschede,

ik toch ook indirect. ik reageer op scooty, die weer op steijn reageert.quote:Op vrijdag 2 april 2004 01:49 schreef Steijn het volgende:
[..]Hij gaat er nog serieus op in.
:'(
![]()

Dat is zeker waar. Het is echt mis met de beveiliging rond politici.quote:Op vrijdag 2 april 2004 01:50 schreef Goodluck het volgende:
Net zoals die "maffe softie" uit Wageningen die op klaarlichte dag een politicus vermoorde. Voor hetzelfde geld hadden we volgende week de 2e politieke begravenis in korte tijd gehadt.

En demonisatie vind jij wel een goede manier van politiek bedrijven ?quote:Op vrijdag 2 april 2004 01:49 schreef Steijn het volgende:
[..]Hij gaat er nog serieus op in.
![]()
![]()
Wordt je nu nooit moe van je zelf? Rechts kan net zo goed terug demoniseren, er zit verbaal zeer zwaar geschut onder rechts Nederland.

Goodluck en aah_ik_wordt_gek moeten niet zo huilen. De politiek is een bijzonder vuil spel. Niet dat dit goed te praten is maar betreffende users moeten eens ophouden met die demonisering.quote:Op vrijdag 2 april 2004 01:51 schreef JohnDope het volgende:
ik toch ook indirect. ik reageer op scooty, die weer op steijn reageert.

Nee, maar hebt het wel altijd over de slachtofferrol van rechts en die is er gewoon niet. Ik betwijfel trouwens of er na Fortuyn ook nog maar 1 politicus is gedemoniseerd.quote:Op vrijdag 2 april 2004 01:53 schreef Goodluck het volgende:
En demonisatie vind jij wel een goede manier van politiek bedrijven ?

nouja ik wacht gewoon het onderzoek af....quote:Op vrijdag 2 april 2004 01:53 schreef Steijn het volgende:
[..]
Goodluck en aah_ik_wordt_gek moeten niet zo huilen. De politiek is een bijzonder vuil spel. Niet dat dit goed te praten is maar betreffende users moeten eens ophouden met die demonisering.

vermoordde met dubbel d, begrafenis met een lange f en gehad zonder dt.quote:Op vrijdag 2 april 2004 01:50 schreef Goodluck het volgende:
[..]
Net zoals die "maffe softie" uit Wageningen die op klaarlichte dag een politicus vermoorde. Voor hetzelfde geld hadden we volgende week de 2e politieke begravenis in korte tijd gehadt.

Ik heb het woord "demonisering" niet in de mond genomen. Ik maak me echter grote zorgen over de democratische grondslag van dit land die ernstig onderdrukt wordt door extremisme en geweld. Ik ben i.i.g blij dat de VVD vandaag heeft laten zien absoluut niet te wijken voor terreur.quote:Op vrijdag 2 april 2004 01:53 schreef Steijn het volgende:
[..]
Goodluck en aah_ik_wordt_gek moeten niet zo huilen. De politiek is een bijzonder vuil spel. Niet dat dit goed te praten is maar betreffende users moeten eens ophouden met die demonisering.

ja kok, adje melkboer, en paul lulletje rosenwater, nouja dat was niet gedemoniseerd, dat was gewoon een reactie op hun demonisatie. Want eerst lachten ze Fortuyn uit dat hij leefbaar nederland was uitgezet nav zijn interview in een krant. Vervolgens maakte Fortuyn een eigen partij die hij notabene naar hem zelf vernoemde en toen maakte ze hem kapot en stuurde ze indirect een moordenaar achter fortuyn ze reet aan.quote:Op vrijdag 2 april 2004 01:54 schreef Steijn het volgende:
[..]
Nee, maar hebt het wel altijd over de slachtofferrol van rechts en die is er gewoon niet. Ik betwijfel trouwens of er na Fortuyn ook nog maar 1 politicus is gedemoniseerd.

Guttegut, je hebt het over sfeertjes.quote:Op vrijdag 2 april 2004 01:56 schreef Goodluck het volgende:
Ik heb het woord "demonisering" niet in de mond genomen.
quote:Ik maak me echter grote zorgen over de democratische grondslag van dit land die ernstig onderdrukt wordt door extremisme en geweld.
Je weet nog niet eens het motief.quote:Ik ben i.i.g blij dat de VVD vandaag heeft laten zien absoluut niet te wijken voor terreur.

Dat linkse toontje van jou bevalt me helemaal niet....anti-hulde daarvoor!quote:Op donderdag 1 april 2004 19:55 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Liberaal zeker?
Waar hebben we het over?
Een psychotische vrouw die dacht dat iedereen haar wilde vermoorden reed met een slakkegangetje over een veldje waar toevallig van Aartsen foto's stond te maken. Gelijk de media er bovenop, iedere nitwit uit de 2e kamer moet voor de camera, zelfs Balkenende onder het stof vandaan, speculaties over aanslagen, iemand noemde zelfs Al Qaeda al even tussendoor en als toetje het zalfende hoofd van Verhagen die het wijt aan de verruwing van de samenleving.![]()
Nee zot! Dat komt omdat jullie de psychiatrie zo hebben uitgekleed dat schizofrenen tegenwoordig op straat worden gekwakt!

I.d.d., als SCH aan de macht zou zijn dan zouden dit soort ongehoorzame figuren allemaal op kamp gezet worden! Dat zal ze leren!quote:Op vrijdag 2 april 2004 01:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Is dit stukje echt serieus bedoeld?????????Sorry hoor, maar het is echt zo lachwekkend. Ongelooflijk, dat je het uit je toetsenbordje krijgt geperst. Ik vind het echt schandalig en vindt dat dit soort discussies echt uit de hand aan het lopen zijn. Mensen die dit soort beweringen doen, zouden eens wat langer na moeten denken over de gevolgen ervan. Je kan echt niet zomaar alles roepen en je fantasie de vrije loop laten. Echt verbijsterend

humm apart, want dan is het wel apart dat zij op het juiste moment op de juiste plaats was.quote:Op vrijdag 2 april 2004 02:14 schreef Davitamon het volgende:
[..]
I.d.d., als SCH aan de macht zou zijn dan zouden dit soort ongehoorzame figuren allemaal op kamp gezet worden! Dat zal ze leren!![]()
Uit de mailtjes die de vrouw ook NOVA gestuurd heeft blijkt dat het weldegelijk om actie gaat met een politieke achtergrond.

Wat heeft de zotte uitvoering van deze poging tot moord met het motief te maken?quote:Op vrijdag 2 april 2004 02:22 schreef JohnDope het volgende:
[..]
humm apart, want dan is het wel apart dat zij op het juiste moment op de juiste plaats was.
Stel dat er een verrader zit die getipt heeft, dan moeten ze de grootste lomperik oppakken die op dat moment in een straal van 500 meter was.
Want jesus zeg, laten we eerlijk wezen, dit is 1 van de lompste aanslagen allertijden, kan zo het guiness book of records in, tenminste als die categorie bestaat. Zoniet, dan wordt het hoogtijd dat ze die categorie aanmaken.

Ik zou denken aan zelfmoord als ik dergelijk teksten toegezonden kreeg.quote:Op vrijdag 2 april 2004 02:22 schreef Davitamon het volgende:
De laatste zin van die mail luidde: "In een land waar ze zo met mensen omgaan, kan ik niet leven. Dus dan wordt het maar moord."
Dit laat weinig meer aan het giswerk over.

Precies.quote:Op vrijdag 2 april 2004 01:41 schreef Steijn het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |