abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 juli 2001 @ 17:52:51 #1
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1285151
WASHINGTON - De Verenigde Staten dreigen met een boycot van de VN-conferentie tegen racisme die volgende week in het Zuid-Afrikaanse Durban begint. Volgens The Washington Post van vrijdag weigert de regering-Bush te praten over eventuele schadevergoedingen aan nabestaanden van de slavernij en over zionisme als vorm van racisme.

Als beide onderwerpen definitief op de agenda komen stuurt Washington geen delegatie naar Zuid-Afrika, aldus een woordvoerder van het Amerikaanse departement van Buitenlandse Zaken in de krant.

De mogelijke afwezigheid van de VS zou een grote tegenvaller zijn voor de conferentie, die geldt als de grootste ooit over onderwerpen als racisme en vreemdelingenhaat. Mary Robinson, Hoge Commissaris voor de Mensenrechten van de VN, voert maandag in Genève besprekingen over de agenda van de racismetop.

De VS ageren al maanden tegen de agenda van de conferentie. Robinson heeft al eerder gezegd dat de omstreden onderwerpen nog niet definitief op de agenda staan. Ze voerde al eerder besprekingen over de top met minister Colin Powell van Buitenlandse Zaken en met de Amerikaanse Nationaal Veiligheidsadviseur Condoleezza Rice.

Organisaties van zwarte Amerikanen en sommige Afrikaanse staten vinden dat alle landen die de hand hadden in de slavenhandel over de brug moeten komen. Het dispuut over zionisme heeft zijn basis in een intussen herroepen resolutie uit 1975 van de Algemene Vergadering van de VN waarin zionisme gelijk werd gesteld met racisme. Arabische landen willen het thema, lees: de Palestijnse kwestie, nu op de agenda plaatsen.

Minister Van Aartsen van Buitenlandse Zaken reageerde vorige maand ook voorzichtig op de agenda van Durban. In een brief aan de Tweede Kamer schreef hij dat "Nederland geen voorstander is van het behandelen van landenspecifieke situaties in de politieke verklaring". "Dit geldt eveneens voor de Midden-Oostenproblematiek. Het actieprogramma moet algemene richtlijnen geven voor implementatie van nationale actieplannen voor de bestrijding van racisme op elk niveau in de samenleving", aldus de Nederlandse bewindsman.

Als de VS inderdaad wegblijven, zou dat de derde keer in korte tijd zijn dat Washington dwars ligt bij een VN-conferentie. De VS weigeren namelijk al VN-klimaatafspraken te accepteren en het land ligt ook dwars bij de uitvoering van de VN-conventie tegen biologische wapens.

bron www.telegraaf.nl

Ze zulen die Bush toch niet de hele *rit* laten uitzitten mag ik hopen, binnen de korste keren heeft ie nu al overal onrust veroorzaakt, lijkt wel of ie daarvoor speciaal is aangesteld die idioot.

Geef mij die sigaren handelaar maar weer terug.

Hevig kunne kwatsu is een gave
  vrijdag 27 juli 2001 @ 17:58:09 #2
10090 waspman
life is sweet
pi_1285167
bush is echt verkeerd bezig met zijn Nationalistische point of view....
Hij wil de US steeds meer afzonderen van de rest van de wereld, terwijl Clinton juist het tegenovergestelde probeerde te bereiken: samenwerking, overleg etc etc.

het zal denk ik ook wel zover komen dat over grote zaken (milieu, mensenrechten etc) veel verdragen gesloten gaan worden waar de hele wereld mee akkoord gaat, behalve de US...

hij wil echt helemaal niet over praten zaken die misschien minder voordelig zou kunnen zijn voor de US-multinationals, de 'nationale veiligheid', het Amerikaanse volk of whatever...

stuur die cowboy maar snel terug naar zijn olieveldje in Texas (en niet in Alaska)

pi_1285206
quote:
Op vrijdag 27 juli 2001 17:58 schreef waspman het volgende:

het zal denk ik ook wel zover komen dat over grote zaken (milieu, mensenrechten etc) veel verdragen gesloten gaan worden waar de hele wereld mee akkoord gaat, behalve de US...

Dat is nu toch al gebeurd .

Ik denk zelf dat Bush de oude machtspositie van de VS hersteld wil zien worden. Dat de VS weer alles in de hele wereld bepaald. Maar helaas gaat dat niet meer zo goed samen met de opkomst van de EU en de afrikaanse landen (hun invloed en macht stijgt traag doch gestaag).

rot top
  vrijdag 27 juli 2001 @ 18:43:19 #4
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_1285354
Ze zijn toch niet verplicht om mee te doen

iedereen zeurt maar dat de US niet alles in de wereld moet bepalen maar wat kan het je dan schelen of ze mee doen of niet

[Dit bericht is gewijzigd door BAZZA op 27-07-2001 20:25]

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_1286044
Ik heb nooit warm gelopen voor Bush, maar ik heb eerlijk gezegd niet het idee dat hij het zoveel slechter doet dan bijvoorbeeld Clinton met zijn mooipraterij. Willen jullie nu de illusie hebben dat er iets gebeurt of willen jullie dat er daadwerkelijk iets gebeurt?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_1286826
1. Bush is de President van Amerika, niet van de hele wereld. Hij moet dus alleen maar voor de belangen van Amerika opkomen. Als de anderen daar voordeel van hebben is dat mooi meegenomen. Als het er niet mee eens zijn, jammer toch ? Dan doen ze het zelf maar anders. Maar meestal presteren 'de anderen' nog geen deuk in een pakje boter als de Amerikanen niet meedoen.

2. Het gaat veel te ver om zionisme gelijk te stellen met racisme. Er is zondermeer racisme in Israel, maar dat mag geen reden zijn om het bestaansrecht van de staat impliciet weer ter discussie te stellen.

vrijdag 27 juli 2001 @ 23:21:23 #7
10090 waspman
life is sweet
pi_1286897
quote:
Op vrijdag 27 juli 2001 23:11 schreef HiZ het volgende:
1. Bush is de President van Amerika, niet van de hele wereld. Hij moet dus alleen maar voor de belangen van Amerika opkomen.
HEEL de US ja, niet alleen de rijke blanken, maar ook het zwarte deel van de bevolking en de indianen en whatever er nog meer woont...
pi_1286928
quote:
Op vrijdag 27 juli 2001 23:21 schreef waspman het volgende:

[..]

HEEL de US ja, niet alleen de rijke blanken, maar ook het zwarte deel van de bevolking en de indianen en whatever er nog meer woont...

En wat is je punt? Iedereen zeurt er altijd over dat hij geen rekening houdt met andere landen. Ook hier in dit topic weer. Tough!
  vrijdag 27 juli 2001 @ 23:45:13 #9
8502 BAZZA
pi_1287057
quote:
Op vrijdag 27 juli 2001 23:21 schreef waspman het volgende:

[..]

Dat doet hij ook hoor.
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  zaterdag 28 juli 2001 @ 00:10:46 #10
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1287235
quote:
Op vrijdag 27 juli 2001 23:45 schreef BAZZA het volgende:

Dat doet hij ook hoor.

Ja, HaHaHa, die Bush is geboren als blank miljonairs zoontje, denk je nu werkelijk dat hij iets opheeft met niet blanke en armere mensen ???
De enige reden dat ie een poging waagt om sympathiek over te komen jegens minderheden, is omdat het goed kan zijn voor zijn imago.

Ik heb werkelijk nooit begrepen hoe zo'n mongool president heeft kunnen worden, in de VS is het duidelijk niet wat je kan, maar wie je kent en das in dit geval een zeer kwalijke zaak, wat moet zo'n miljonairs zoontje nu weten van de praktijk ??? toch helemaal niks, hij heeft heel zijn leven nooit ergens voor hoeven te knokken, komt toch totaal niet over zo'n joker, hij wil alleen maar de wapenindustrie ten dienste zijn, niks meer.

Bush................. Bye........

pi_1287274
Eindelijk iemand die NEE durft te zeggen

Bush rocks (ofzow)maar ik blijf hem een sukkel vinden.

Vampier

Free people own guns! Slaves do not!
  zaterdag 28 juli 2001 @ 00:52:27 #12
11734 mozeskriebels
moderator www.4ux.org
pi_1287340
quote:
Op vrijdag 27 juli 2001 18:43 schreef BAZZA het volgende:
Ze zijn toch niet verplicht om mee te doen

iedereen zeurt maar dat de US niet alles in de wereld moet bepalen maar wat kan het je dan schelen of ze mee doen of niet

Wat heeft het voor nut als de hele wereld iets doet en de VS (1/6 van de wereld ofzo) doet daar niet aan mee. Een klimaatconventie is leuk maar als een van de grootste en meestvervuilende landen er niet aan meedoet blijft het een lachertje.

Ik had nooit zo'n hoge dunk van de amerikanen maar nu begin ik een afkeer te krijgen van ze. Het is jammer dat de meeste grote bedrijven in amerika zitten anders konden we gewoon zonder de vs.

There is only One Net that makes the Net work
  zaterdag 28 juli 2001 @ 01:06:09 #13
8502 BAZZA
pi_1287377
quote:
Op zaterdag 28 juli 2001 00:52 schreef mozeskriebels het volgende:

[..]

Wat heeft het voor nut als de hele wereld iets doet en de VS (1/6 van de wereld ofzo) doet daar niet aan mee. Een klimaatconventie is leuk maar als een van de grootste en meestvervuilende landen er niet aan meedoet blijft het een lachertje.

Als je het Kyoto akoord had doorgelezen zag je dat China en India niet eens zich eraan hoefen te houden.

3/7 van de wereld bevolking

zaterdag 28 juli 2001 @ 01:56:03 #14
11734 mozeskriebels
moderator www.4ux.org
pi_1287493
Nee maar die hebben tenminste wel de instelling om zich er aan te gaan houden (geloof ik)
There is only One Net that makes the Net work
pi_1287525
quote:
Op zaterdag 28 juli 2001 01:56 schreef mozeskriebels het volgende:
Nee maar die hebben tenminste wel de instelling om zich er aan te gaan houden (geloof ik)
Ja moeilijk om je aan een afspraak te houden die gewoon zegt dat je het maar een beetje moet bekijken. Er zijn dus GEEN afspraken gemaakt over terugdringen van uitstoot door ontwikkelingslanden. Op grond van Kyoto mogen die onbeperkt gaan vervuilen. Als het een beetje meezit nog meer dan de ontwikkelde landen kunnen doen aan beperkingen van uitstoot van schadelijke stoffen.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 30 juli 2001 @ 09:26:05 #16
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1295455
quote:
Op vrijdag 27 juli 2001 17:52 schreef Midioot het volgende:

Ze zulen die Bush toch niet de hele *rit* laten uitzitten mag ik hopen, binnen de korste keren heeft ie nu al overal onrust veroorzaakt, lijkt wel of ie daarvoor speciaal is aangesteld die idioot.

Als ik het wel heb is Bush juist het type wat jij in NL zou willen hebben:

- Het eigen land voor de eigen inwoners
- Belastingverlagingen
- Minder overheidsbemoeienissen
- Andere landen moeten zich niet met de binnelandse politiek bemoeien
- Minderheden moeten niet zo zeuren en daar moet ook mindergeld aan uitgegeven worden

Dat is waar Bush voorstander van is. En jij?

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  maandag 30 juli 2001 @ 09:39:49 #17
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1295481
quote:
Op maandag 30 juli 2001 09:26 schreef Doc het volgende:

- Belastingverlagingen
- Minder overheidsbemoeienissen
- Andere landen moeten zich niet met de binnelandse politiek bemoeien
- Minderheden moeten niet zo zeuren en daar moet ook mindergeld aan uitgegeven worden

De punten die je nu opnoemt zitten op één lijn met mijn voorkeuren, ik denk eerlijk gezegd dat die wel meer mensen aanspreken, alleen geloof ik niet dat het in de praktijk zo uitgevoerd gaat worden, ik geloof dat Bush deze punten gebruikt heeft om kiezers voor zich te winnen.

Wat mij zorgen baart is het standpunt van Bush
t.a.v. het milieu en de wapenwedloop, hoe ze b.v. op Alaska bezig zijn, kan echt niet, nog maar te zwijgen van dat bezopen plan, het ruimteschild.

Ik wil nu absoluut niet zeggen, dat ik het eens ben met het beleid van Nederland t.a.v. het milieu, het milieu gebruiken om geld bij de burgers uit de zak te jagen om er vervolgens heel iets anders mee te doen, is in mijn ogen nog veel erger.

FOK!-Schrikkelbaas maandag 30 juli 2001 @ 09:52:02 #18
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1295520
quote:
Op maandag 30 juli 2001 09:39 schreef Midioot het volgende:
ik geloof dat Bush deze punten gebruikt heeft om kiezers voor zich te winnen.
Nou, hij voert ook redelijk uit wat-ie zegt: vandaar al die buitenlandse kritiek op hem...
quote:

[..]

Wat mij zorgen baart is het standpunt van Bush
t.a.v. het milieu en de wapenwedloop, hoe ze b.v. op Alaska bezig zijn, kan echt niet, nog maar te zwijgen van dat bezopen plan, het ruimteschild.

Maar dat zijn toch Amerikaans binnenlandse aangelegenheden waar wij ons zeker niet mee moeten bemoeien. Het zou wat worden als Marokko zich gaat bemoeien hoe wij onze industrie en milieuwetgeving handhaven, wat wij met het IJsselmeer doen of vertelt hoe wij ons moeten bewapenen!
  maandag 30 juli 2001 @ 10:40:38 #19
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_1295667
quote:
Op zaterdag 28 juli 2001 00:10 schreef Midioot het volgende:
Ja, HaHaHa, die Bush is geboren als blank miljonairs zoontje, denk je nu werkelijk dat hij iets opheeft met niet blanke en armere mensen ???
De enige reden dat ie een poging waagt om sympathiek over te komen jegens minderheden, is omdat het goed kan zijn voor zijn imago.
quote:

quote:
De punten die je nu opnoemt zitten op één lijn met mijn voorkeuren, ik geloof dat Bush deze punten gebruikt heeft om kiezers voor zich te winnen.
  maandag 30 juli 2001 @ 19:16:03 #20
8502 BAZZA
pi_1298384
quote:

[..]

Dat is waar Bush voorstander van is

Bush zijn beleid:

Minderheden moeten idd niet zeuren maar hij zorgt nu bv: wel dat de 3 a 4 miljoen illegale Mexicanen een verblijfsvergunning krijgen. dat is toch netjes van hem.

Bush is een uitstekende President voor zijn volk en voor het buitenland hoeft hij niet goed te zijn, dat staat ook niet in zijn taken pakket.

maandag 30 juli 2001 @ 21:35:39 #21
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1299387
quote:
Op maandag 30 juli 2001 09:52 schreef Doc het volgende:

Maar dat zijn toch Amerikaans binnenlandse aangelegenheden waar wij ons zeker niet mee moeten bemoeien.

Die vergelijking gaat compleet mank...................

De wapenwedloop op dit *niveau* gaat helaas alle inwoners van de wereld aan, als Bush door zijn gesodemieter een oorlog danwel een koude weet te forceren is de wereld weer terug bij af.

Als een stel idioten uit Marokko vinden dat Nederland de huwbare leeftijd moet verlagen, komt er vast geen oorlog van.

En Trainspotter als je mij quote, doe het dan niet zo uit zijn verband, ik dank u.

FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 31 juli 2001 @ 09:17:59 #22
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1301354
quote:
Op maandag 30 juli 2001 21:35 schreef Midioot het volgende:

[..]

Die vergelijking gaat compleet mank...................

De wapenwedloop op dit *niveau* gaat helaas alle inwoners van de wereld aan, als Bush door zijn gesodemieter een oorlog danwel een koude weet te forceren is de wereld weer terug bij af.

Als een stel idioten uit Marokko vinden dat Nederland de huwbare leeftijd moet verlagen, komt er vast geen oorlog van.

Maar het is toch een volledig binnenlandse aangelegenheid of de USA zich vet wil bewapenen?
Dat de rest van de wereld er misschien last van heeft is niet Bush zijn zorg: Bush zijn zorg is de USA.
Bush is een pure nationalist. En is dat niet het type president dat jij ook graag zou hebben?
Waarom zou hij rekening moeen houden met de rest van de wereld als hij zich bewapend? Het is alleen maar omdat Amerika groter, rijker, sterker en welvarender is dan de rest van de wereld. Daar hebben ze hard voor gewerkt. Moeten ze nu daar verantwoording voor afleggen aan de hele wereld voor wat ze doen, juist omdat ze zo sterk zijn? Gewoon omdat zij hun defensie WEL sterk is? Is dat eerlijk?

Jij wil toch ook niet dat andere landen zich met onze binnenlandse zaken bemoeien...
Het zou toch wat zijn als Marokkanen hebben echt niets te zeggen over hoe en hoe zwaar wij ons willen bewapenen.

En hetzelfde geld voor het milieu. Amerika's economie is de zorg van Bush, niet die van de rest van de wereld. Dat jij je druk maakt over Alaska! Dat is je land helemaal niet. Dat is van de Amerikanen!

Het verbaast me dat jij zo vijandig staat tegenover dat nationalisme...

pi_1304020
quote:
Op zaterdag 28 juli 2001 00:10 schreef Midioot het volgende:

[..]

Ik heb werkelijk nooit begrepen hoe zo'n mongool president heeft kunnen worden, in de VS is het duidelijk niet wat je kan, maar wie je kent en das in dit geval een zeer kwalijke zaak, wat moet zo'n miljonairs zoontje nu weten van de praktijk ??? toch helemaal niks, hij heeft heel zijn leven nooit ergens voor hoeven te knokken, komt toch totaal niet over zo'n joker, hij wil alleen maar de wapenindustrie ten dienste zijn, niks meer.

Bush................. Bye........

Je presidentschap uitvechten in de rechtbank... WOW dat was al zijn eerste fout. Met een minderheid aan stemmen toch winnen, geld kan veel doen lijkt wel. Ik denk dat al veel amerikanen zullen denken "Bush go home"
  dinsdag 31 juli 2001 @ 15:57:18 #24
8502 BAZZA
pi_1304130
quote:
Op dinsdag 31 juli 2001 15:44 schreef Zanikneef het volgende:

[..]

Ik denk dat al veel amerikanen zullen denken "Bush go home"

Die plank sla jij volledig mis

De meeste Amerikanen vinden Bush een goede President, wat hij natuurlijk ook is.

pi_1307543
En Bush heeft de verkiezingen gewonnen, ook bij de hertellingen in opdracht van een krantenconsortium heeft Bush de meeste stemmen in Florida. Niet veel, maar toch meer dan Gore.

Het feit dat hij niet de meerderheid van de Amerikaanse stemmen heeft doet daar niks aan af, dat zit nameljk opzettelijk in het kiessysteem gebakken dat dat kan.

PS. de amerikanen zijn 4,5 procent van de wereldbevolking, niet 16 zoals hierboven werd beweerd.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')