abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18166394
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 17:17 schreef M1RR1E het volgende:
Ik ben echt blij met het mooie weer van afgelopen week!
Als het zonnetje schijnt en het niet zo koud is krijg ik veel meer zin om naar buiten te gaan. Het is me gelukt om elke dag een stuk te hardlopen of te skeeleren, dus mn conditie gaat er stukken op vooruit. Met lekker weer heb ik ook direct minder trek in allerlei tussendoortjes dus het is makkelijker vol te houden om gezond te eten.

Maar ik zie het nog niet echt terug in mijn gewicht helaas ..
Het wordt vanaf nu lekker weer (hopen we...) dus het komt heus wel goed. Succes!!!
BEAR... FORCE... ONE! HOO HA!
  zondag 4 april 2004 @ 09:17:15 #52
56198 Kroeltroel
Kroelt heel wat weg ;)
pi_18166934
Zie ik nu pas dat ik volgende week op de lijst sta voor de update... Ben dan op vakantie, dus dat gaat niet lukken!!! Excuses voor het late opmerken hiervan. Vier weken later (:)) ben ik weer van de partij, dus dan kan ik weer worden ingepland.
Op naar de 73!!!!
pi_18167192
ik kan niet opschuiven! zowel week 15 als week 16 lukt me niet!
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_18167780
Ik doe volgende week dan wel
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_18170791
Zucht, de tweede helft van de week is niet echt lekker gegaan. Ik heb gewoon veel te veel gesnoept en te weinig bewogen. Morgenmorgend heb ik de weegschaal tot mijner beschikking en kan ik de schade opmeten.
En zelfs nu zit ik te snoepen ook al weet ik dat het niet mag. Een gezond eetpatroon aannemen is toch niet gemakkelijk. Een appel blijft toch anders smaken dan chocolade.
Een blad valt op de aarde. Een stille kus.
pi_18182774
Kan iemand mij zeggen hoe vaak en welke dag je een update moet doorgeven?

Ik probeer nu elke ochtend wat oefeningen te doen als rekken, strekken en wat buikspieroefeningen. Merk dat ik dan de rest van de dag me wat actiever voel en meer zin heb in bewegen.

En geen paaseitjes kopen!
pi_18190123
Ik ben in het weekend buiten me boekje gegaan, allereerst ben ik uiteten geweest waar ik biefstuk met een pepersaus heb gegeten en daarna ook nog is als toetje ijs met chocoladesaus. Toen had ik voor mij gevoel toch al gespijbeld en ging ik wat chips en snoep halen wat ik vervolgens ook heb genuttigd. Voelde me gelijk weer dik enz. je kent het wel nou toen snachts nog een stokbrood kaas wezen halen bij de lokale shoarmaboer en toen zat ik wel weer vol. Zondag werd ik wakker en keek in de spiegel toen ik ging douchen en ja hoor, natuurlijk enorme spijt
Nou vanmorgen weer goed begonnen heb 36 minuten hardgelopen en ben water aan t drinken. Ga even me lichaam ontgiften om zo met een schone lei te beginnen. Ik moet over 4 weken al weer op vakantie naar Marmaris dus wil ik er nog wel wat af hebben hoor. Kilo`s maken me niet uit en hoe zwaar ik ben ook niet maar wel me vetrollen enz. dat vind ik geen gezicht maar die zijn er moeilijk af te krijgen. Nou ik hoop dat ik binnen 4 weken nog een mooi resultaat kan behalen. Ik zal uiteraard alles met jullie delen en op de hoogte houden van mijn kilo`s etc.
pi_18191046
* Hagedis meldt

Weeg nu 85kg@1,96 maar wil wel zo rond de 80 wegen

(BMI is nu dus 22,1)
pi_18191336
Welkom Hagedis! Wat is je plan van aanpak?
pi_18197342
Ik heb een (dom) vraagje.
Aardappelpuree uit een zakje, is dat erg slecht? En is zelfgemaakte beter?
Klopt het dat bami slecht is, of valt dat wel mee?

Ik vind het namelijk erg moeilijk te bedenken wat we gaan eten. Wij houden allebei niet van gekookte aardappels. Wel van rijst, pasta, soep ed. Vis zijn we licht allergisch voor, dus eten we amper.
pi_18201675
Hoi allemaal !

een tijdje weg geweest maar ik ben weer terug
Op dit moment heb ik het erg druk, ik loop namelijk stage in een verpleeghuis en loop afentoe de benen onder mijn (dikke ) kont vandaan !
Hierdoor merk ik wel dat ik regelmatiger eet, als de bewoners aan het ontbijd zitten eet ik ook een boterham op mijn gemak, smiddags eet ik 1 broodje met kaas (maar soms ook met lekkere salade) en een rauwkost salade en 2 glazen water...
en dan verder tot een uur of half 4 niets meer...
Nu is mijn probleem dus dat ik na half 4 weer enorme honger krijg...zoals ik dat noem...de vreetbuien honger...alles wat in huis ligt gaat er wel in...
iemand enig idee hoe ik dit kan stillen...ik heb vandaag toevallig cup a soup op...maar dat vind ik niet echt lekker...buillion is toch ook goed ?
Voor de zoete trek kan ik denk ik het beste een appel nemen he...(helaas hebben we die niet standaard in huis zodat dat er TE vaak niet is...)

wat een vragen he verder iedereen succes hou vol allemaal !!!(morgen weegdag bleh)
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_18201902
quote:
Op maandag 5 april 2004 17:24 schreef Ingrid19 het volgende:
Ik heb een (dom) vraagje.
Aardappelpuree uit een zakje, is dat erg slecht? En is zelfgemaakte beter?
Klopt het dat bami slecht is, of valt dat wel mee?

Ik vind het namelijk erg moeilijk te bedenken wat we gaan eten. Wij houden allebei niet van gekookte aardappels. Wel van rijst, pasta, soep ed. Vis zijn we licht allergisch voor, dus eten we amper.
Kijk eens hier http://users.skynet.be/snoopy/tabel.htm , genoeg info lijkt me. Op pakjes, zakjes etc staat precies vermeld wat de voedingswaarden zijn, dus dat kun je zo opzoeken en vergelijken.

Zelfgemaakte puree slecht, tja dat ligt er maar aan hoeveel boter of olie je er in doet he
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_18207723
wordt je trouwens van koolhydraten dik? Dat hoorde ik van iemand. Wij eten namelijk wel veel pasta en rijst.
  maandag 5 april 2004 @ 23:09:17 #64
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_18208008
Ik denk dat je vooral van de saus dik wordt. En neem als vuistregel 80-100 gram per persoon. Dat is de aanbevolen hoeveelheid (van pasta heb ik bv. zelf de neiging om bergen van op te scheppen en daardoor veel te veel binnen te krijgen).
pi_18212286
quote:
Op maandag 5 april 2004 23:00 schreef Ingrid19 het volgende:
wordt je trouwens van koolhydraten dik? Dat hoorde ik van iemand. Wij eten namelijk wel veel pasta en rijst.
Je hebt energie voorraden in je lichaam, het zogeheten glycogeen, als die voorraden leeg zijn gaat je lichaam over op een andere energie bron, namelijk het lichaamsvet. Het glycogeen wordt aangevuld met de energie die uit koolhydraten wordt gehaald maw koolhydraten vullen de glycogeen voorraden weer aan en dat wil je niet. Het is dus belangrijk om naast een kcal te kort te creeren (meer verbruiken dan je verbrand) laag in koolhydraten te gaan en die koolhydraten op de tijdstippen eten dat het nodig is, je moet namelijk wel energie hebben om te kunnen sporten.

Let ook op wat voor koolhydraten je eet, simpele koolhydraten (suikers met name) worden sneller omgezet naar vet en doen je suikerspiegel harder stijgen en weer dalen (suikerdip) dan complexe koolhydraten, zorg dus dat al de koolhydraten die je eet complexe ziin (silvervliesrijst, volkoren brood) Ook leveren complexe koolhydraten langdurige en geleidelijkere vrijkomende energie.

Je moet ook niet te laag in kcal gaan en omdat je minder koolhydraten gaat eten moet je meer vet en eiwit eten omdat zo een goed aantal kcal binnen te krijgen. Je wordt dus niet dik van vet, het is de combinatie simpele koolhydraten en verzadigd vet die erg snel dik maakt, zorg dus dat het vet wat je eet onverzadigd is, dat draagt ook nog eens bij aan de vet verbranding
pi_18212784
quote:
Op maandag 5 april 2004 13:38 schreef Kaensterle het volgende:
Welkom Hagedis! Wat is je plan van aanpak?
Minder eten, zo ben ik al eerder 20 kg kwijtgeraakt.
pi_18213934
Shit een halve kiilo erbij. Nou ja dat was ook wel te verwachten na dit weekend

Komt wel goed
pi_18214017
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 08:52 schreef kotsmongool het volgende:

[..]

Je hebt energie voorraden in je lichaam, het zogeheten glycogeen, als die voorraden leeg zijn gaat je lichaam over op een andere energie bron, namelijk het lichaamsvet. Het glycogeen wordt aangevuld met de energie die uit koolhydraten wordt gehaald maw koolhydraten vullen de glycogeen voorraden weer aan en dat wil je niet. Het is dus belangrijk om naast een kcal te kort te creeren (meer verbruiken dan je verbrand) laag in koolhydraten te gaan en die koolhydraten op de tijdstippen eten dat het nodig is, je moet namelijk wel energie hebben om te kunnen sporten.

Let ook op wat voor koolhydraten je eet, simpele koolhydraten (suikers met name) worden sneller omgezet naar vet en doen je suikerspiegel harder stijgen en weer dalen (suikerdip) dan complexe koolhydraten, zorg dus dat al de koolhydraten die je eet complexe ziin (silvervliesrijst, volkoren brood) Ook leveren complexe koolhydraten langdurige en geleidelijkere vrijkomende energie.

Je moet ook niet te laag in kcal gaan en omdat je minder koolhydraten gaat eten moet je meer vet en eiwit eten omdat zo een goed aantal kcal binnen te krijgen. Je wordt dus niet dik van vet, het is de combinatie simpele koolhydraten en verzadigd vet die erg snel dik maakt, zorg dus dat het vet wat je eet onverzadigd is, dat draagt ook nog eens bij aan de vet verbranding
Ces't monsieur Montignac!
pi_18216590
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 10:47 schreef Solitarias het volgende:

[..]

Ces't monsieur Montignac!
Is gewoon standaard voedingskennis, dat montignac daarmee geld probeert te verdienen heeft daar nix mee te maken, je hebt ook helemaal geen speciale producten ofzo nodig
pi_18217759
Precies! Die M was een mooie marketing gladjakker.....
pi_18218633
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 13:24 schreef Solitarias het volgende:
Precies! Die M was een mooie marketing gladjakker.....
True en hij was ook echt niet degene die dat allemal bedacht heeft maar neemt niet weg dat als je succesvol vet kwijt wilt raken laag in koolhydraten gaan de juiste weg is en dan niet zo weinig dat als ala atkins in ketose raakt maar rond de 100gr per dag en dan op de juiste tijdstippen (ontbijt, voor het sporten en eventueel na het sporten)
pi_18219240
En alweer een halve kilo eraf binnen 2 dagen.
Het gaat echt snel, ik verlies iedere week wel een kilo. Ik doe het via de 'Een leven lang fit' methode van de Diamonds, en dat schijnt te merken. En het prettige is dat je er absoluut geen honger onder hoeft te lijden. Ik heb overigens ook een nieuw streefgewicht; 60 in plaats van 65. Dan heb ik namleijk een BMI van 20,8 en dat lijkt me helemaal goed. Ik weet niet of ik het ga halen, want nog 8 kilo te gaan klinkt wel als een enorme hoeveelheid, maar we zullen het zien.

Pauline (1,70) (23,7) was 70,0 kg, is nu 68,0 kg en wil graag 60,0 kg wegen. -2
pi_18219434
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 14:18 schreef Pauline het volgende:
En alweer een halve kilo eraf binnen 2 dagen.
Het gaat echt snel, ik verlies iedere week wel een kilo. Ik doe het via de 'Een leven lang fit' methode van de Diamonds, en dat schijnt te merken. En het prettige is dat je er absoluut geen honger onder hoeft te lijden. Ik heb overigens ook een nieuw streefgewicht; 60 in plaats van 65. Dan heb ik namleijk een BMI van 20,8 en dat lijkt me helemaal goed. Ik weet niet of ik het ga halen, want nog 8 kilo te gaan klinkt wel als een enorme hoeveelheid, maar we zullen het zien.

Pauline (1,70) (23,7) was 70,0 kg, is nu 68,0 kg en wil graag 60,0 kg wegen. -2
Goed zeg! Hoe werkt die Leven Lang Fit methode? Wat is de basis? Ik weet dat het een boekje is, maar staat daar per dag in wat je mag eten of is het anders? En hoe lang ben je er al mee bezig?
Veel succes verder!
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  dinsdag 6 april 2004 @ 14:27:40 #74
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_18219488
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 08:52 schreef kotsmongool het volgende:

[..]

(heel verhaal over koolhydraten en voeding)
Ja, ik ben er ook van overtuigd dat dit klopt. Ik vind het alleen wel moeilijk om dit in je dagelijkste voeding te 'vertalen'. Heb je misschien voorbeelden over wat je dan zoal op een willekeurige dag eet?
pi_18219808
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 14:25 schreef Naamah het volgende:

[..]

Goed zeg! Hoe werkt die Leven Lang Fit methode? Wat is de basis? Ik weet dat het een boekje is, maar staat daar per dag in wat je mag eten of is het anders? En hoe lang ben je er al mee bezig?
Veel succes verder!
Ik ben er nu 2 weken mee bezig. De basis is eigenlijk heel veel fruit eten, en het liefst zorgen dat ook je avondeten voor een deel bestaat uit fruit en/ of onbewerkte groente (maar daar heb ik me niet altijd aan gehouden). Het fruit eten is met name tot 12 uur 's middags erg belangrijk. Fruit is namelijk erg makkelijk verteerbaar en tot 12 uur 's middags is je lichaam nog bezig met het verwijderen van de afvalstoffen uit je eten. Het houdt dus erg rekening met de cyclussen in je lichaam. Van 12 tot 20 uur neemt het voedsel op. Daarom is het niet verstandig om na 20.00 nog (veel) te eten. Verder moet je natuurlijk iedere dag een beetje bewegen. Dat hoeft niet in extreme mate, de maatstaf is eigenlijk dat je ervan moet zweten. Zelf houd ik het meestal op even intensief touwtjespringen.

Maar ik kan je het boek erg aanraden. Het is wel erg geschreven voor Amerikanen en af en toe een beetje te Emile Ratelband achtig geschreven, maar als je daar doorheen leest heb je wel een prima leidraad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')