abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 april 2004 @ 13:39:10 #76
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_18150169
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 12:50 schreef dscx het volgende:
Uncompressen van bestanden kost meer CPU tijd, schijruimte is een stuk goedkoper dan meer CPU's (Of in Google termen, meer nodes in het cluster, ze gebruiken tenslotten h.t.k. werkstations)

DSCX
Goed punt. Hoewel dat decomprimeren amper CPU kracht gebruikt, ik weet nog dat ik op een 50Mhz 68030 (ongeveer een 386) m'n hele schijf gecomprimeerd had en daar merkte je qua performance verder niks van.

Maar inderdaad, met zoveel gebruikers ga je het natuurlijk wel merken. En die SCSI controllers kunnen zelf gegevens het geheugen in smijten waarna het alleen maar een kwestie van weergeven en eenvoudige bewerkingen is.
The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
  zaterdag 3 april 2004 @ 14:31:55 #77
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_18151173
Waarom zegt iedereen dat 1 gig zo veel is? 8 jaar geleden was 2 Mb of meer al standaard, de harddisken zijn sindsdien verduizendvoudigd in opslagruimte!
Iedere normale mailserver geeft tientallen megjes; alleen 't meest gebruikte HoTMaiL van de rijkste eikel op aarde is nogal krenterig!
* RemcoDelft hoopt dat dit een "test" was van Google:
-publiciteit
-interessetest
==> binnenkort in de praktijk brengen.
censuur :O
pi_18151727
https://gmail.google.com/gmail/html/april.html

wat is dit toch een 1 april grap kweetniet!!!!!!!!!
pi_18151909
dan gaan we hier verder!!!!!
pi_18154102
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 14:31 schreef RemcoDelft het volgende:
Waarom zegt iedereen dat 1 gig zo veel is?
1gig is natuurlijk peanuts, maar met 1M gebruikers begint het toch behoorlijk op te lopen
  zaterdag 3 april 2004 @ 19:25:15 #81
84046 dscx
Bite me...
pi_18156621
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 13:39 schreef Lamer_Deluxe het volgende:

[..]

Goed punt. Hoewel dat decomprimeren amper CPU kracht gebruikt, ik weet nog dat ik op een 50Mhz 68030 (ongeveer een 386) m'n hele schijf gecomprimeerd had en daar merkte je qua performance verder niks van.
Mjah.. Een schijf comprimeren is op zich niet zo heftig in termen van CPU usage, 't gaat alleen tijd (en ruimte, maar da's punt 2) kosten wanneer je meerdere gebruikers hebt, en bestanden die langer dan een x periode niet aan worden gesproken gata comprimeren (Veel gebruikte methode)...

Gebruiker bekijkt zn mail 1 maand niet, bestanden worden compressed achteraan opde schij(f)(ven) geplaatst. Wanneer de gebruiker na n maand zn mail weer ophaalt moet eerst de data ge-uncompressed worden, da's het CPU gebruik, en daarnaast heb je geen ruimtewinst omdat t kreng net zo hard weer ge-deflate is...

Heb deze ellende eerder meegemaakt met een paar Netware servers, toen schijfruimte nog echt wat kostte...

Als Google echter dezelfde methode gebruikt om zn webmail te hosten als de rekenkracht van de zoekmachine word verdeeld, dan hebben ze in ieder geval een relatief goedkope manier om een hoop power op t net te knallen!

DSCX
pi_18158545
http://labs.google.com/

waarom staat gmail er niet bij?
  zondag 4 april 2004 @ 20:54:55 #83
10197 Zapper
Zapperdeflap
pi_18178900
nog steeds geen nieuws hierover?
Damn dude that sucks goat balls. I wonder if you'll ever be able to look at your mom in the face again, lol
  zondag 4 april 2004 @ 21:30:24 #84
22567 innovation
Don't look at the sun
pi_18179889
jawel
er was een screen shot released.
poebeer houd van Knorretje2712 http://www.clusius.com,Alain Lecluse
pi_18180975
ah. heeft iemand die?
  zondag 4 april 2004 @ 22:12:22 #86
57381 DeGroeneRidder
Compassionate Conservatism
pi_18181070
Volgens mij is het geen hoax, want het kost Google naar verluid maar 2$ per account. Schijfruimte is tegenwoordig immers niet zo duur meer en de meeste mensen zullen toch slechts een fractie van de beschikbare capaciteit gebruiken. Koppel dat met allicht zeer dure advertentieruimte en de kans dat dit geen hoax is wordt bijzonder groot.
-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
pi_18183090
  zondag 4 april 2004 @ 23:36:36 #88
39446 303
(C) Roland
pi_18183158
http://www.tweakers.net/nieuws/31835? is wel interessant in dit kader.
Installing a new program will always screw up at least one old one.
pi_18196087
als je goed kijkt helemaal onderaan in groene letters.
you are currently using 0 MB (0%) of your 1000 MB.

het is dus toch minder dan 1 Gig want 1 Gig is 1024 MB
pi_18196301
quote:
Op maandag 5 april 2004 16:41 schreef -R-Style het volgende:

....

No shit Sherlock!
  maandag 5 april 2004 @ 21:17:12 #91
57381 DeGroeneRidder
Compassionate Conservatism
pi_18204102
quote:

Serieus? M.I.T. geeft mensen voor minder hun PhD.
-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
pi_18204295
quote:

pi_18207010
quote:
Op donderdag 1 april 2004 10:26 schreef Quickbeam het volgende:
ja het is dus echt een grap
lees dit maar
http://www.usegmail.com/help.htm
het is gesigneerd door 'john doe'
Alleen dat is dus niet van Google. Wel dezelfde naam (GMail), maar niet van Google.
pi_18207350
Wat een gezeur over die 24 mb...
Learn the rules and break them.
pi_18278376
Google's Gmail nu al in de problemen

Duitsland keurt gerichte advertenties af

Google's plan om een concurrent voor Hotmail op te starten, ligt van verschillende kanten onder vuur. Zo claimt een Brits bedrijf de merknaam 'Gmail' én protesteert de Duitse overheid tegen het plan advertenties in mails te stoppen op basis van de inhoud van het bericht. Momenteel is Gmail alleen toegankelijk voor een duizendtal bètatesters.

Gmail leek eerst een 1 aprilgrap, maar is een reëel initiatief van internetbedrijf Google om gebruikers gratis 1 GB opslagruimte voor e-mails te bieden. In ruil voor deze dienst moeten de gebruikers aanvaarden dat hun berichten gerichte advertenties bevatten. Net als bij het zoeken via Google worden de advertenties gebaseerd op sleutelwoorden die in de tekst van de e-mails worden aangetroffen. Een e-mail over een fietsvakantie zou dus mogelijk een advertentie van een fietsfabrikant of een reisbureau kunnen bevatten.

Google haast zich wel te zeggen dat het scannen van e-mails en selecteren van advertenties volledig geautomatiseerd verloopt en dat er geen mensen aan te pas komen. Bijgevolg zou geen sprake zijn van inbreuk op de privacy van Gmail-gebruikers.

De Duitse overheid gaat daar niet mee akkoord, meldt de Britse IT-site The Register. Ook de internationale privacy-organisatie Privacy International maakt zich zorgen, evenals 28 lokale privacy-organisaties (waaronder het Nederlandse Bits of Freedom) die woensdag een open brief schreven aan Google-oprichters Sergey Brin en Larry Page om hun bezorgdheid uit te drukken.

Maar ook over de merknaam 'Gmail' is discussie ontstaan. De Britse firma The Market Age zegt nu dat Gmail de naam is van een onderdeel van zijn Pronet-researchdienst, gericht op de financiële wereld. Pas vorige week registreerde The Market Age Gmail in de V.S. als merk, waardoor Google in principe de naam niet mag gebruiken voor zijn maildienst.

De aandelenkoers van The Market Age verdubbelde bij de bekendmaking van dit nieuws, wellicht omdat investeerders een snelle winst roken. Het researchbureau wil niet kwijt of het bereid is Google een licentie op de naam geven. Als het dat wel doet, zou het bedrijf daar een aardige duit voor kunnen vragen.

De naam Gmail is ook al aan andere initiatieven verbonden. Zo liep op de open bron-portal SourceForge een Gmail-project om een antispamoplossing te ontwikkelen, draagt de studentenkrant van de Japanse universiteit van Nagaoka die naam, is er ook een Gmail-messagingapplicatie, en is Gmail ook de naam van een mailcliënt voor Gnome/Linux op basis van MySQL.

Bron: ZDNet, The Register, Reuters
http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=35571
  donderdag 8 april 2004 @ 16:50:28 #97
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_18278513
Goedzo. En nu een inhoudelijke reactie? Nieuws dumpen houden we niet zo van.
pi_18278525
Gmail zal denk ik nooit het leven zien.
Jammer van het leuke idee van die 1 Gig.
Het idee is nu door iedereen weggekaapt kijk maar na Spymac........
  donderdag 8 april 2004 @ 16:52:43 #99
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_18278566
In ruil voor een 1 GB opslagruimte wil ik wel wat advertenties/klantgerichte mailtjes negeren hoor, NP. Kom maar op, Google!! Over lees ik over andere nadelen heen??????
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
pi_18280851
Ik kan er op zich ook wel mee leven met die gerichte advertenties, hoewel het toch een raar idee blijft. Stel je voor dat je tijdens een telefoongesprek elke paar minuten even naar een commercial moet luisteren? Maar er zal wel weer een of ander freeware progje komen dat ze wegfiltert. Google heeft echter ook al gemeld dat het mails zal blijven bewarenop hun servers, ook als de account opgezegd wordt of als je de mail zelf delete. Dit vind ik al minder. Verder vraag ik me ook af wat er met al die (persoonlijke) informatie gaat gebeuren. Zeker nu Google een beursgenoteerd bedrijf wordt en dus mogelijk niet enkel Goolge de zeggenschap over deze informatie zal blijven behouden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')