Een cultfilm, een gorefilm en een snobfilm. Misschien een vreemde combinatie, maar ja...... zo ben ik nu eenmaal.
Bubba Ho-tepErg coole film. Het was helemaal niet wat ik verwacht had, geen horror met wat komische elementen, maar het is een komedie met wat horror in. Campbell is verrassend goed als Elvis en Ossie Davis is ook leuk als JFK. Gewoon erg originele film met een origineel gegeven.
The Story of RickyGore kung-fu film. Met een enorm belachelijke plot en vrij amateurische special effects. Maar ik heb me geen seconde verveeld. Honden worden in 2 getrapt, scheermesjes worden uitgespuwd, armen belanden in gehaktmolens, hoofden worden kungfu-kickgewijs verwijderd van de romp. Grappige en entertainende B-film.
Mies vailla menneisyyttäOf gewoon Man Without A Past van Aki Kaurismaki. Trouwens een film die genomineerd was voor een Oscar voor beste Foreign Language film vorig jaar. Het gaat over een man die in mekaar wordt geramd en daarbij z'n geheugen verliest. Hij herneemt z'n leven in een containerpark in extreme armoede. Het is een trage, ietwat vreemde komedie, maar ik kon hem wel waarderen en er zat enkele zeer lakonieke scènes in. Beste Finse film die ik ooit gezien heb. Ook de enige.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.