abonnement Unibet Coolblue
pi_21358396
kijk eens op www.bio-active.com over vaginale klachten en hygiëne
Jan Peter opzoute!!!!!!!!!
Wanbeleid is ook beleid
pi_21358616
tering meid dat doet echt heel zeer ja!! ik heb het ook gehad en het is echt geen pretje nee!! ik kreeg alleen die pil die je erin moet stoppen maar daar werd het erger van. moest 3 dagen zo'n pil erin doen maar na dag 1 gestopt omdat ik het echt niet vol hield.. wat helpt is: klink een beetje gek, maar ga onder de douche staan en maak het nat!!! je doos dan he.. dan gaat de jeuk weg.. zodra je onder de douche vandaan bent jeukt het weer maar het heeft even geholpen... nou succes!!!!!
pi_21358787
die huisarsten zijn vaag trouwens want de 1 zegt dit en de ander zegt weer dat. mijn huisarts zei dat het niet van ex kon komen en ik hem ook niet kon besmetten.. :S
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 23:23:37 #154
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_21360355
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 22:19 schreef Linda_you_ het volgende:
tering meid dat doet echt heel zeer ja!! ik heb het ook gehad en het is echt geen pretje nee!! ik kreeg alleen die pil die je erin moet stoppen maar daar werd het erger van. moest 3 dagen zo'n pil erin doen maar na dag 1 gestopt omdat ik het echt niet vol hield.. wat helpt is: klink een beetje gek, maar ga onder de douche staan en maak het nat!!! je doos dan he.. dan gaat de jeuk weg.. zodra je onder de douche vandaan bent jeukt het weer maar het heeft even geholpen... nou succes!!!!!
Dat helpt dus voor geen zak. Bovendien wordt het erger als je het teveel wast.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_21361625
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 23:23 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Dat helpt dus voor geen zak. Bovendien wordt het erger als je het teveel wast.
Ze zegt toch ook natmaken, met WATER, dat is niet wassen.
Ik heb al in bed gelegen al jankend met een natte washand in mijn onderbroek. Erop zitten kon ik beter niet doen, want zo'n washand schuurt zo lekker....tot je te lang hebt zitten krabben en dan bloedt het.

Ik kreeg trouwens behalve diflucan of daktarin (de opduw-kogels) ook altijd creme voor de buitenkant. Die hielp goed, tot ik daar overgevoelig voor werd
Het enige dat nog een uurtje hielp was de creme van Bioclin, dat brandt eerst als een gek maar daarna trekt de jeuk wel even weg.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_21367465
Ik heb maanden last gehad van een schimmelinfectie. Medicijnen als diflucan en flucanozol hielpen niet meer. De medicijnen als gynodacterin en cannasten zorgden er op een gegeven moment voor dat mijn vagina huid kapot ging. AUAUAU

Ik heb er zelfs voor bij een gynaeoloog geweest. Die had een aantal goede tips:
- pil wat vaker doorslikken. bij de menstruatie heb je last van hormoonwisselingen. Schimmeltje vind dat leuk en maakt eerder kans doordat je afweersysteem minder sterk is.
- katoenen ondergoed, niet dat zweterige nylon enzo. en het beste is dan om een gewonen onderbroek te nemen en geen string.
- geen strakke stretch broek, wordt broeierig.
- En op de vraag van de vaginale douch goed of slecht? Gaf zij aan: De vaginaledouch zelf is niet slecht, de Lactasyd vloeistof waar het eigenlijk omgaat, hoeft niet slecht te zijn dit verschilt per persoon. Er zijn vrouwen waarbij de balans van de vagina prima in orde blijft, maar ook vrouwen waarbij de vagina inderdaad uit balans gaat. Bij dat laatste is het niet verstandig om dat regelmatigf te gebruiken, wanneer je last hebt van schimmelinfecties. Maar van een enkele keer een vaginale douch is geen probleem. Aldus mijn gynaecoloog.
- het sperma van je vriend is base, jouw vagina is zuur, veel sexen zonder condoom, zorgt dat de vagina zuurgraad omlaag gaat. Schimmeltje weer blij!
- als je genezende bent van een schimmel infectie, zorg dat je niet te snel begint met sexen. Je vagina huid is dun en gevoelig. En als je begint zorg dat het kledder nat is. Door te snel te beginnen en te droog te beginnen ontstaan kleine scheurtjes in je vaginawand, deze vinden de schimmeltjes ook geweldig!!. Doordat je te vroeg bent begonnen is je weerstand nog niet optimaal en dan heb je hem weer. Hier ging het bij mij fout. heb 5 maanden met een infectie gelopen :s. Ookal voel je je genezen, geeft het even wat extra rust dagen.
- Als je eenmaal een schimmelinfectie hebt gehad, kan hij terug komen, Je draagt het bij je, door stress, antibiotica, verminderder weerstand, etc kan hij terug komen.
Tot zover de tips van mijn gynaecoloog.


totslot als laatste:
Na uren surfen op het internet heb ik het volgende gevonden. Het werkt als een trein!!!!!!!
Het heet tea tree oil. Een homeopatisch product van een australische boom. Het heeft een sterk schimmeldodende werking. 20 druppels in een vaginale douch met daarin 100 ml water, ff schudden en spoelen. Het prikkelt een beetje, maar dat hoort. Na 5 maanden had ik geen last meet van de infectie. Ik heb een tijdje iedere dag gespoeld, nu bouw ik dit weer af en doe ik steeds minder druppels bij het water. Eigenlijk alleen nog na de sex gebruik ik het. Het is super spul. Het verminderd ook meteen de irritatie!
Lees ook even:

http://www.juniperus.net/probleem/candida.htm

Het is een lang verhaal geworden maar ik ben hier ook maanden mee bezig geweest.
Ik hoop dat jullie er wat aan hebben. Heel veel succes!!
  woensdag 18 augustus 2004 @ 12:23:39 #157
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_21369082
quote:
als je genezende bent van een schimmel infectie, zorg dat je niet te snel begint met sexen. Je vagina huid is dun en gevoelig. En als je begint zorg dat het kledder nat is. Door te snel te beginnen en te droog te beginnen ontstaan kleine scheurtjes in je vaginawand, deze vinden de schimmeltjes ook geweldig!!. Doordat je te vroeg bent begonnen is je weerstand nog niet optimaal en dan heb je hem weer. Hier ging het bij mij fout. heb 5 maanden met een infectie gelopen :s. Ookal voel je je genezen, geeft het even wat extra rust dagen.
Dit is het enige waar ik zelf iets aan heb, de rest had ik zelf ook al ondervonden. Bedankt dus
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_21372059
Aanvulling op de tea-tree oil is de Candira-druppels van Aeromed. Ook lekker om even mee te spoelen als je net nog een beetje ongesteld bent. Ik denk dat het hetzelfde werkt als de tea-tree, het ruikt in elk geval wel naar kruiden.

Pil doorslikken was bij mij juist het probleem, zodra ik dat deed had ik zo weer een infectie.
Strings kan ik inderdaad ook niet meer dragen, en ik kan niet langer dan twee dagen tampons gebruiken (en dan moet ik echt die mini's nemen).

Als ik weer vrijgezel af ben ga ik eens een grote fles glijmiddel kopen, ik denk dat dat wel gaat helpen ben gewoon een droogmutsie.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_21372124
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 11:14 schreef sunny_girl het volgende:


Ik heb er zelfs voor bij een gynaeoloog geweest. Die had een aantal goede tips:
- pil wat vaker doorslikken. bij de menstruatie heb je last van hormoonwisselingen. Schimmeltje vind dat leuk en maakt eerder kans doordat je afweersysteem minder sterk is.
Mooi daar lag het dus niet aan, ik slik nl 2 strippen achter elkaar. Veel mensen zeiden dat het daardoor kwam.


edit: o ok.... dat is dus ook verschillend per persoon *zucht*
  woensdag 18 augustus 2004 @ 16:28:24 #160
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_21375326
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 14:29 schreef _Draven_ het volgende:

[..]

Mooi daar lag het dus niet aan, ik slik nl 2 strippen achter elkaar. Veel mensen zeiden dat het daardoor kwam.


edit: o ok.... dat is dus ook verschillend per persoon *zucht*
Het is bij mij eigenlijk drastisch minder geworden toen ik helemaal met de pil stopte (dat was trouwens niet de reden dat ik ermee gestopt ben).
Geen stopweek houden helpt idd ook.

Ik ben trouwens net naar de huisarts geweest en het bleek een bacteriele infectie en geen schimmelinfectie. Dus weer andere pillen

Tips die ik zelf nog kan geven voor mensen met hardnekkige schimmels:

-Idd strakke broeken vermijden. Vooral broeken die niet 'ademen', zoals spijkerbroeken.
-Pas op met scheren down there: eventueel ontstane wondjes trekken ook schimmels aan.
-Niet wassen met zeep.
-Niet in gaan smeren met allerlei soorten zalfjes of cremes tenzij ze specifiek anti-candida zijn
of als je voorgeschreven hebt gekregen.
-Als je tijdens je menstruatie maandverband gebruikt; probeer eens tampons. Ik weet niet waarom
(waarschijnlijk ook omdat je doos door zo'n maandverbandding niet meer kan 'ademen', maar
ook dat helpt.
-Zorg dat je goed nat bent als je gaat sexen.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_21375420
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 16:28 schreef SEMTEX het volgende:
Ik ben trouwens net naar de huisarts geweest en het bleek een bacteriele infectie en geen schimmelinfectie. Dus weer andere pillen
Bekijkt de huisarts dat zelf gewoon?
Ik heb zelf nu ook last van een hardnekkige en de dokter heeft al 2x wat voorgeschreven ooit maar dat hielp niet, het ging toen wel vanzelf over maar nu niet meer
Daarom ga ik liever naar de gynecoloog (geen idee hoe je dat spelt ).
Kan je je dat gewoon laten doorverwijzen daarvoor?
  woensdag 18 augustus 2004 @ 16:39:11 #162
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_21375674
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 16:31 schreef ParanoidEv het volgende:

[..]

Bekijkt de huisarts dat zelf gewoon?
Yup. Inwendig onderzoek.
quote:
Ik heb zelf nu ook last van een hardnekkige en de dokter heeft al 2x wat voorgeschreven ooit maar dat hielp niet, het ging toen wel vanzelf over maar nu niet meer
Daarom ga ik liever naar de gynecoloog (geen idee hoe je dat spelt ).
Kan je je dat gewoon laten doorverwijzen daarvoor?
Dat weet ik niet. Misschien ziet je huisarts het ook wel
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_21375776
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 16:39 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Yup. Inwendig onderzoek.
[..]

Dat weet ik niet. Misschien ziet je huisarts het ook wel
Beuh ik heb liever niet dat de huisarts dat doet. Niet omdat het een vieze man is, maar ik heb het liever niet.
  woensdag 18 augustus 2004 @ 16:56:45 #164
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_21376207
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 16:42 schreef ParanoidEv het volgende:

[..]

Beuh ik heb liever niet dat de huisarts dat doet. Niet omdat het een vieze man is, maar ik heb het liever niet.
Dan weet je meteen waarom ik in mijn nieuwe woonplaats een vrouw als huisarts heb gezocht
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_21394262
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 22:25 schreef freecell het volgende:
Ik kom even mopperen hoor!
Nou heb ik verdorie een vagingale schimmelinfectie en nou moet daar zo'n creme en zo'n pilletje in. Die creme gaat nog, maar die capsule is best heel groot en dat doet AUWAUW!
Heeft er iemand enig idee hoe je dat ding er zonder al te veel pijn inkrijgt? (het is de capsule van gyno-daktarin)
En is het eigenlijk normaal dat je die tegelijk krijgt met de creme van daktarin? allebei voor IN de vagina zeg maar.

Ow jah, en het jeukt en doet PIJN!
bah bah en hoe heb je dta gekregen dan ?
MICROSOFT: Most Intelligent Customers Realize Our Software is Only for Fools and Teenagers.
  donderdag 19 augustus 2004 @ 13:51:19 #166
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_21397875
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 11:40 schreef martijntie het volgende:

[..]

bah bah en hoe heb je dta gekregen dan ?
Oh god, weer zo'n grappenmaker.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_21398088
ik begrijp niet dat iedereen de tabletten krijgt EN zalf, bij die zalf zitten toch van die inbrenghulzen en dat werkt prima toch mijn huisarts zei trouwens dat het gebruik van tampons heel slecht is als je last hebt van schimmelinfecties...
  donderdag 19 augustus 2004 @ 14:27:42 #168
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_21398985
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 13:58 schreef Nadientje het volgende:
ik begrijp niet dat iedereen de tabletten krijgt EN zalf, bij die zalf zitten toch van die inbrenghulzen en dat werkt prima toch
Kan, niet elke huisarts schrijft hetzelfde voor. Ik heb ooit combinatie van gyno-daktarin met zalf gekregen (ik had overigens niet zo'n probleem met inbrengen, freecell). Een paar jaar later kreeg ik bij een andere huisarts weer iets heel anders. Beiden werkten.
quote:
mijn huisarts zei trouwens dat het gebruik van tampons heel slecht is als je last hebt van schimmelinfecties...
Ook dat is persoonlijk. Ik heb er juist meer last van als ik maandverband gebruik.
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_21399780
Ik heb de zalf gekregen om de jeuk aan de buitenkant hoofdzakelijk te verminderen, het duurt anders zo lang voordat het daar wat rustiger wordt. De zalf helpt ook om het inbrengen van de tabletten wat 'soepeler' te laten verlopen
pi_21400488
Tering, en dan loop ik wel een te zeiken dat ik zere ballen heb ofzo....
Succes meiden
pi_21445110
Vraag de volgende keer of ze niet flucanazole in pilvorm uitschrijven.

Enneh voor nu: met een warme kruik op je buik en liggend. Je kunt het wat natmaken.


En eet voorlopig geen brood, gist (zit ook in bouillon!), paddestoelen, suiker, en zetmeelrijke producten een paar dagen ten minste.
Veel success.
pi_21445138
Mijn oma zegt altijd, wat er voren niet ingaat, moet je erachter erin stoppen.
pi_21445151
ROTFLOL!
pi_21475208
Ik heb ook last gehad van schimmel, die daarna toch een tijdje is blijven sluimeren. Bij mij ruikt het ook erg vies (soms naar brooddeeg en soms gewoon rot, zoals een dode muis). Ik denk er ook over om met de pil te stoppen, vooral nu ik hier lees dat dit in het schimmelprobleem een haar in de boter kan zijn. Ik wil de pil vervangen door een koperspiraaltje, maar ik weet niet hoe dat gaat reageren... Iemand ervaringen mee? Ze zeggen wel dat SOA's erger worden, maar dit is niet echt een SOA. iig zou ik blij zijn om van de hormonen, hoofdpijnen en buikkrampen af te zijn.
If you obey all the rules, you miss all the fun! :P
pi_21478372
Een spiraaltje irriteert toch wel de wand hoor, ik weet van vrouwen die aan een spiraaltje al buikpijn overhielden, dan denk ik dat je schimmel d'r ook erger van wordt... wat is er mis met condooms?
pi_21480282
Ik was ook al aan het kijken voor een vervanger van de pil maar ik vindt het allemaal maar niks.
Bij mij raakt het boeltje geirriteerd door condooms, ongeacht wel merk/soort en glijmiddel dus dat is ook geen optie.
Die tea-trea en candira druppels maar eens proberen
pi_21480402
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 13:58 schreef Nadientje het volgende:
ik begrijp niet dat iedereen de tabletten krijgt EN zalf, bij die zalf zitten toch van die inbrenghulzen en dat werkt prima toch mijn huisarts zei trouwens dat het gebruik van tampons heel slecht is als je last hebt van schimmelinfecties...
Kun je me de naam geven van die zalf met inbreng-hulzen?
Bij mij was dat een kuur van vijf dagen, en dat hielp super.
Helaas was ik vergeten het doosje te bewaren, en krijg ik nu die Daktarin-kogels (kuur van drie dagen). En daar kreeg ik de laatste keer meer jeuk van, en pijn....

Ik ben er nu al bijna meer dan een jaar vanaf, maar better seef dan sorrie
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_21480564
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 02:14 schreef Sessy het volgende:
Een spiraaltje irriteert toch wel de wand hoor, ik weet van vrouwen die aan een spiraaltje al buikpijn overhielden, dan denk ik dat je schimmel d'r ook erger van wordt... wat is er mis met condooms?
Ik heb een vaste relatie en dan is het wel fijner om het zonder condoom te doen. Ook heb ik al eens voorgehad dat er eentje was afgegleden en daarna moest ik de morning after pil pakken (geen aanrader). Ook moet je voor die condooms dan weer telkens alles onderbreken en je voelt allebei minder.
If you obey all the rules, you miss all the fun! :P
pi_21480674
Ik heb onlangs een kuur van 6 weken Protexa (van Ogolith) geslikt, voorgeschreven door de homeopaat. Dit is een voedingssupplement met mineralen, dat door veel natuurgenezers wordt voorgeschreven bij candida-infecties. Inmiddels ben ik er 2 weken mee klaar, in die 2 weken ook nog op vakantie geweest met mijn vriend, dus veel seks gehad, onregelmatig geleefd ed (wat bij mij veel invloed heeft) en geen klachten! Misschien een ideetje voor andere mensen? Ook al geloof je misschien niet in homeopatie, baadt het niet, dan schaadt het niet. Je kunt het altijd proberen, die antibiotica zijn nou ook niet bepaald gezond voor je. En ik merk er sterk voordelen van!
pi_21480706
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 10:30 schreef diawlke het volgende:

[..]

Ik heb een vaste relatie en dan is het wel fijner om het zonder condoom te doen. Ook heb ik al eens voorgehad dat er eentje was afgegleden en daarna moest ik de morning after pil pakken (geen aanrader). Ook moet je voor die condooms dan weer telkens alles onderbreken en je voelt allebei minder.
Double dutch is ook altijd nog mogelijk, het gebruik van een condoom sluit een pil/spiraal niet uit... Dus wat die morning after betreft, dat is geen steekhoudend argument.

De rest heb je gelijk in, maar heb je je wel laten testen? Sommige soa's sluimeren, en kunnen indirect een schimmel verergeren. En áls je schimmels hebt, ben je ook vatbaarder voor soa's.
pi_21482204
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 10:40 schreef innovative het volgende:

[..]

Double dutch is ook altijd nog mogelijk, het gebruik van een condoom sluit een pil/spiraal niet uit... Dus wat die morning after betreft, dat is geen steekhoudend argument.

De rest heb je gelijk in, maar heb je je wel laten testen? Sommige soa's sluimeren, en kunnen indirect een schimmel verergeren. En áls je schimmels hebt, ben je ook vatbaarder voor soa's.
Voor SOA's zijn we beiden ongeveer anderhalf jaar geleden getest en dat was negatief. We zijn sindsdien nog steeds samen (en monogaam) gebleven. Toen ik dat met dat afgegeleden condoom aan de hand had, nam ik nog geen pil, dus was een morning after pil wel degelijk nodig.
Bij ons verpest een condoom echt wel de lust (moeite met dat afrollen enzo, geen idee hoe het komt, maar het mislukte vroeger vaak).
Dus áls ik dan de pil pak of een spiraal zou hebben, dan gebruik ik geen condooms meer. Liever dus de pil of spiraal alleen, dan alleen een condoom.
Double Dutch zal zijn nut wel hebben, maar is aan mij niet besteed (condooms kosten ook extra hoor).

Uiteindelijk hoor ik hier ook dat condooms even goed een invloed kunnen hebben op schimmels.
If you obey all the rules, you miss all the fun! :P
pi_21484779
Welke soa's hebben ze op getest? D'r zijn dingen die niet direct een soa zijn maar die WEL flink problemen kunnen veroorzaken, streptococcen en dergelijke.

Oh enneh... antibiotica zoals peniciline, amoxicilline, etc, maken schimmelinfecties erger... En je kunt je dokter vragen of hij je niet van die zetpilletjes kan geven met "goede" bacterien, want schimmels groeien waar geen natuurlijke flora en fauna is die door antibiotica vernietigd kan zijn... Maar ja ik weet eigenlijk niet of Nederlandse artsen dat ook doen. In Rusland zijn dat o.a. acilakt en bifidumbacterin zetpillen voor in je eh... geslachtsorganen. Ze zijn serieus nuttig.

Vooral zeg maar sommigge vrouwen (ikzelf ook) hebben er op bepaalde tijdstippen van de menstruatiecyclus last van (bij mij bij de ovulatie, omdat m'n hormonen dan echt alle perken te buiten gaan volgens tests) en dan preventief een paar van die dingen zetten voorkomt een hoop ellende en het zijn geen medicijnen, dus je kunt ze in principe veel gebruiken.


Oh ja en wat nog erg van invloed is, zijn van die inlegkruisjes voor iedere dag... M'n gynecoloog was zo boos op de fabrikanten, ze zegt die dingen zorgen d'r voor dat vrouwen schimmelinfecties krijgen.
pi_21503863
Het is bij mij ook door de antibiotica gekomen dat ik die schimmelinfectie kreeg, ik ben nog boos op die dokter (het was niet mijn huisarts, ik werd ziek in mijn studie-stad).
Binnenkort ga ik toch nog eens naar mijn gynaecoloog, dan kan ik dat nog eens testen, ook dus schadelijke bacteriën ofzo. Momenteel heb ik er gelukkig geen last van, al voel ik het soms wel sluimeren (lichte jeuk, irritatie, maar nooit lang). Zo'n pil met de juiste bacteriën, dat lijkt me wel te werken...
If you obey all the rules, you miss all the fun! :P
pi_21507249
Je kunt trouwens veel bifidumbacterinehoudende yoghurts eten, die zijn in elk geval goed voor je darmen, want de pillen zijn daar nog het eerst doorheengegaan weet je? Maar goed dat helpt tegen de schimmelinfectie zelf natuurlijk niet, je gaat je alleen wat beter voelen.
pi_21507955
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 10:20 schreef Syrena het volgende:

[..]

Kun je me de naam geven van die zalf met inbreng-hulzen?
Bij mij was dat een kuur van vijf dagen, en dat hielp super.
Helaas was ik vergeten het doosje te bewaren, en krijg ik nu die Daktarin-kogels (kuur van drie dagen). En daar kreeg ik de laatste keer meer jeuk van, en pijn....

Ik ben er nu al bijna meer dan een jaar vanaf, maar better seef dan sorrie
Zelf heb ik op dit moment ook last van een schimmelinfectie. De eerste keer. Mijn dokter vertelde mij dat het komt door verminderde weerstand, en dat wanneer je lichaam goed in balans is, je het niet kunt krijgen van iemand anders.
Ik heb van haar ook twee middelen gekregen:
1. Vaginale creme Daktarin
2. Pillen (oraal!). Dit zijn 4 capsules, 2 's ochtends en 2 's avonds. Dit middel heet Sporanox en is een antimyoticum.
Bite me!
pi_21556303
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 13:43 schreef Sessy het volgende:
Je kunt trouwens veel bifidumbacterinehoudende yoghurts eten, die zijn in elk geval goed voor je darmen, want de pillen zijn daar nog het eerst doorheengegaan weet je? Maar goed dat helpt tegen de schimmelinfectie zelf natuurlijk niet, je gaat je alleen wat beter voelen.
Yoghurt met probiotica schijnt goed te helpen tegen candidainfecties. Het is nog niet op grote schaal onderzocht, maar uit kleine onderzoeken van wetenschappers blijkt dat vrouwen hier veel baat bij hebben. Daarnaast zijn ze op dit moment bezig met het testen van bepaalde melkzuurbacterien die waterstofperoxide produceren, een stof die de vagina normaal van nature al aanmaakt en die beschermt tegen Candida.

Overigens, ik zat om dit op te zoeken nog even een artikel in het AD van een tijd geleden te lezen, en het lastige van vaginale infecties is dat je er twee hebt: Candida en Bacteriele Vaginose. De medicijnen tegen Candida kunnen een infectie met BV veroorzaken, de antibiotica tegen BV kunnen Candida veroorzaken. Op die manier blijf je dus in een cirkeltje doorgaan.
bron www.ad.nl
pi_21566182
Gelukkig is candida met een uitstrijkje aan te tonen.
Alleen hier in Nederland waren we bij een gynecoloog en dat spul liep er verdomme uit en dat wijf "een beetje uitscheiding bij een vrouw is normaal hoor!"
En wel een uitstrijkje gemaakt, maar daar kwam op de een of andere manier niets uit, terwijl bij een uitstrijkje twee weken later er EN een bacterie (eh... iets wat normaal in je darmen woont maar dus niet in je geslachtsorganen thuishoort in zulke hoeveelheden) EN candida uit...

Maar goed we gaan niet eens meer naar Nederlandse artsen, dat is een compleet horrorverhaal en het overgrote merendeel stuurt je weg waarmee je kwam, een arts die nog wat doet is echt moeilijk te vinden (hoewel onze huidige huisarts best goed is eigenlijk, maar hij zal wel over een paar jaar met pensioen gaan, helaas)
pi_21573192
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 21:36 schreef Sessy het volgende:
Gelukkig is candida met een uitstrijkje aan te tonen.
Alleen hier in Nederland waren we bij een gynecoloog en dat spul liep er verdomme uit en dat wijf "een beetje uitscheiding bij een vrouw is normaal hoor!"
En wel een uitstrijkje gemaakt, maar daar kwam op de een of andere manier niets uit, terwijl bij een uitstrijkje twee weken later er EN een bacterie (eh... iets wat normaal in je darmen woont maar dus niet in je geslachtsorganen thuishoort in zulke hoeveelheden) EN candida uit...

Maar goed we gaan niet eens meer naar Nederlandse artsen, dat is een compleet horrorverhaal en het overgrote merendeel stuurt je weg waarmee je kwam, een arts die nog wat doet is echt moeilijk te vinden (hoewel onze huidige huisarts best goed is eigenlijk, maar hij zal wel over een paar jaar met pensioen gaan, helaas)
Ik heb hele andere ervaringen met Nederlandse artsen. Mijn huisarts was de eerste keer al heel makkelijk, stelde een paar vragen over klachten en de samenstelling van de afscheiding, en ik kreeg meteen een pil. Vervolgens kon ik bellen voor een vervolgrecept, tot ze vonden dat het te vaak terug kwam. Ze wilden echt zekerheid dat het schimmel was, en niet iets anders. Toen heb ik een inwendig onderzoek gehad, maar helaas, het was schimmel. Wel een hoop extra informatie gekregen. Daarnaast heb ik met mijn huisarts overlegt over een homeopaat, en hij moedigde me aan om daar naartoe te gaan.

Voor meer uitscheiding zou ik trouwens ook niks krijgen, het ging er bij mij om dat ik jeuk had en dat mijn afscheiding brokkelig was, wat zo'n beetje het duidelijkste symptoom van schimmels is.

Inmiddels al 6 maanden schimmelvrij (daarvoor een jaar lang nooit langer dan 8 weken!) en ook qua natheid en irritatie bij de seks en dergelijken gaat het een stuk beter. Lang leve de homeopaat, en als het me lukt ga ik nooit meer aan de fluconazol en zooi... Alleen maar slecht voor mijn lijf.
pi_21573236
Mijn vrouw heeft ook al langdurig last van steeds terugkerende schimmelinfectie. Oorzaak ligt waarschijnlijk bij Candida Albicans.Toen is ze naar een natuurgenezer geweest en die schreef haar een dieet voor. Na anderhalf jaar geleden het strenge dieet gevolgd te hebben aangevuld met voedingssupplementen leek het even weg maar ze voelde dat het niet weg was.

Nu is ze zwanger maar toch steekt af en toe de infectie weer de kop op. Aangezien ze borstvoeding wil geven is er een risico dat ze straks spruw(schimmel infectie bij haar in borst wat kan leiden tot borstontsteking) zijn we nu bij een andere arts(hij is orthomoleculair arts) terechtgekomen. Deze heeft haar een kuur van Nystatine voorgeschreven.

Dit is een drankje dat ze 4 x daags moet slikken(eerst even spoelen in de mond om eventueel daar aanwezige schimmels ook aan te pakken). Het moet er voorzorgen dat de candida in haar lichaam bestreden worden. Tevens moet ze een probiatica slikken, dat was helaas niet op voorraad bij de apotheek en is besteld en komt vandaag binnen. Die moet haar darmflora helpen te verbeteren zodat die candida niet meer laat overheersen.

Na de bevalling kan e.e.a. nog aangevuld worden met andere middelen maar die mocht ze nu niet slikken ivm evt schade aan baby.

Ik hoop dat deze aanpak helpt. We gaan het zien maar ik heb er meer vertrouwen in dan in de natuurgenezer die we eerst hadden.
pi_21573551
Vraag eens naar Protexa (van Ogolith)... Ik heb het van mijn homeopaat gekregen en het werkt bij mij erg goed, is een voedingssuplement en volgens mij kan het ook geen kwaad bij zwangerschappen (ben er niks over tegengekomen in ieder geval).
pi_21580064
Innovative, die ervaringen van mij gaan nog veel verder. En bij 2 kennissen hebben ze kanker op stress afgeschreven - die zijn beide dood nou. Om maar niet te spreken van het feit dat ze mij antibiotica bleven geven in het ziekenhuis nog wel toen de schimmelinfectie totaal duidelijk was (zelfs in de mond en dergelijke) en toen het erger werd van de antibiotica zeiden dat kan niet en vrolijk door bleven geven, 2 weken 750 milligram penicilline twee maal daags was het pilequivalent ervan later.
(sigh)

On trouwens nystatine is zwakjes hoor... In Rusland krijg je die standaard bij alle antibiotica d'r bij voorgeschreven, vooral in 't ziekenhuis.
pi_21580108
Beterschap freecell.
PE#1
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 21:51:44 #193
92756 es70
Nee! Nu! Even! Niet!
pi_21587575
Ik heb dit jaar al zeker 6 keer een schimmelinfectie gehad
En ik heb het gevoel dat er nu weer een aankomt. Weer bellen naar de huisarts dus (ik krijg gelukkig wel orale medicatie, wat een drama die paaseieren zeg!). Mijn man wordt meebehandeld, ik gebruik geen gewone zeep, nauwelijks tampons...
Wat ik wel gebruik is de Lactacyd wasemulsie. En kan iemand me vertellen waarom dat vernieuwd is en ze er een bloemengeurtje aan hebben gegeven...
Ik hoef geen doos die naar bloemetjes ruikt, ik wil gewoon een doos die niet jeukt en kriebelt!
Vrijheid kun je niet eisen of afdwingen, maar op basis van vertrouwen kun je heel vrij zijn.
"The trouble with people is not that they don't know but that they know so much that ain't so."
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 22:04:36 #194
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_21587853
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 11:02 schreef diawlke het volgende:
Het is bij mij ook door de antibiotica gekomen dat ik die schimmelinfectie kreeg, ik ben nog boos op die dokter (het was niet mijn huisarts, ik werd ziek in mijn studie-stad).
Binnenkort ga ik toch nog eens naar mijn gynaecoloog, dan kan ik dat nog eens testen, ook dus schadelijke bacteriën ofzo. Momenteel heb ik er gelukkig geen last van, al voel ik het soms wel sluimeren (lichte jeuk, irritatie, maar nooit lang). Zo'n pil met de juiste bacteriën, dat lijkt me wel te werken...
Hier ook. Ik had veel last van terugkerende blaasontstekingen en daar kreeg ik steeds vaker steeds sterkere anti-biotica voor. Uiteraard was daardoor m'n hele darmflora en goede bacterienverzameling naar de klote en rukte de schimmel op.
Ik heb langzaamaan geleerd wat ik het er beste tegen kan doen en ik ben o.a. met de pil gestopt die naar mijn idee ook de schimmels in stand houdt en de laatste tijd gaat het echt veel beter en komen ze veel minder vaak terug.
Ik ben toevallig ook aangesloten bij een huisartsenpraktijk met 2 huisartsen en ik heb de 1 ervaren als bijzonder sceptisch t.o. schimmelinfecties en de ander zeer behulpzaam en effectief.
Als je dus niet tevreden bent met je huisarts, zou je een andere kunnen overwegen.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_21594709
es70, je kunt sebamed nog proberen, bij mij haalde de lactacyd niet zo veel uit maar sebamed wel, zolang je daar niet al te intensief mee wast. Maar goed ik douche meestal twee keer per dag en dan hoef je sowieso al geen zeep te gebruiken eigenlijk.
pi_21597354
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 21:51 schreef es70 het volgende:
Ik heb dit jaar al zeker 6 keer een schimmelinfectie gehad
En ik heb het gevoel dat er nu weer een aankomt. Weer bellen naar de huisarts dus (ik krijg gelukkig wel orale medicatie, wat een drama die paaseieren zeg!). Mijn man wordt meebehandeld, ik gebruik geen gewone zeep, nauwelijks tampons...
Wat ik wel gebruik is de Lactacyd wasemulsie. En kan iemand me vertellen waarom dat vernieuwd is en ze er een bloemengeurtje aan hebben gegeven...
Ik hoef geen doos die naar bloemetjes ruikt, ik wil gewoon een doos die niet jeukt en kriebelt!
Mijn huisarts raadde mij lactacyd af, althans, voor regelmatig gebruik. Hij vreesde dat ik schimmels wist te ontwikkelen door een teveel aan hygiene. Ook dat kan namelijk de balans van de vagina beschadigen en ervoor zorgen dat je schimmels krijgt. Na het stoppen met lactacyd en weer gewoon wassen met water had ik ineens in plaats van elke 6 weken schimmel, elke 3 maanden schimmel. En voor mij persoonlijk maakte dat al een heel groot verschil.
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 14:10:54 #197
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_21597988
Idd, zeep verstoort eigk alleen maar de zuurgraad die je vagina weer probeert op peil te houden.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  woensdag 1 september 2004 @ 16:15:35 #198
92756 es70
Nee! Nu! Even! Niet!
pi_21686135
Eindelijk maar weer naar de huisarts geweest (en hubbie meegenomen i.v.m. de 'kruisbestuiving').
Een kuurtje van 3 tabletten fluconazol, bloed laten prikken i.v.m. suiker (schijnt dat je dan ook vatbaarder bent voor schimmels), en een kweek genomen . Heb het gevoel dat er nu eindelijk echt iets gebeurt...

Kan je Sebamed op de zelfde manier gebruiken als de Lactacyd? Ik dacht dat je alleen 'sop' mocht gebruiken dat daar speciaal voor gemaakt is...
Vrijheid kun je niet eisen of afdwingen, maar op basis van vertrouwen kun je heel vrij zijn.
"The trouble with people is not that they don't know but that they know so much that ain't so."
pi_21686891
Ik gebruik het ook maar heel heel weinig - op vakantie wanneer je misschien eens per drie dagen kunt douchen en dergelijks. Maar bij mij komt er nog bij dat ik op normale zeep allergisch ben.
pi_21691080
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 09:40 schreef innovative het volgende:
Vraag eens naar Protexa (van Ogolith)... Ik heb het van mijn homeopaat gekregen en het werkt bij mij erg goed, is een voedingssuplement en volgens mij kan het ook geen kwaad bij zwangerschappen (ben er niks over tegengekomen in ieder geval).
Kun je dit ook zonder voorschrift van de homeopaat krijgen? En waar is dit spul verkrijgbaar?

Ik heb zelf ook zeer regelmatig schimmelinfecties. Gyno-daktarin (de drie smurriekogels) werken bij mij niet meer, daar krijg ik extreme jeuk van, maar de eenmalige Canesten tablet met inbrenghuls werkt wel. Bovendien zit daar niet van die vieze smurrie in.
Overigens had ik onlangs ook een niet al te erge schimmelinfectie en die heb ik zelf behandeld met een paar dagen spoelen met Lactacyd en geen penetratie, op aanraden van de huisarts. Dat heeft prima gewerkt. Maarja, als de infectie echt zo erg is dat je wakker wordt van de jeuk helpt dat denk ik niet meer...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')