abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 31 maart 2004 @ 08:59:42 #1
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_18077954
Iedere jongen of ieder meisje kent het fenomeen schoolvoetbal.
De sufste jongens worden helden, de stomste meiden worden chicks.
De stoerste jongens vallen door de mand als ze blijken lang niet zo goed te zijn als ze altijd zeggen en de leukste meisjes blijken jankers te zijn als ze een keer omgeduwd worden !
Wedstrijden op leven en dood tegen dorpsgenoten die zaterdag bij je eigen elftal weer je ploeggenoten waren.

Volgens mij heeft iedereen wel een mooi verhaal over dit fenomeen, dit is het topic waar je deze verhalen met andere kunt delen !

met dank aan Methodmich voor de inspiratie tot dit topic
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
  woensdag 31 maart 2004 @ 09:11:46 #2
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_18078081
Ik sprong over iemand heen toen ik (keeper) een hoge pass onderschepte
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_18078127
Ik kreeg een bal tegen m'n gezicht
  woensdag 31 maart 2004 @ 09:20:18 #4
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_18078161
Goed, TS start:

Het zal 30 april 1982 geweest zijn, Beatrix zit precies 2 jaar op de troon, maar daar hebben de jongetjes van de st Jozefschool weinig besef van.
Voor hun staat de finale schoolvoetbal in Heemstede te wachten tegen de Bosch en Hovenschool.
Dat de shirtjes van katoen zijn en dat het rood en wit in deze shirts in de verste verte niet lijkt op dat van Ajax of Feyenoord (zelfs niet op PSV) hebben ze helemaal geen boodschap aan...er moet gewonnen geworden.

Het hoofdveld van HBC aan de Cruquiusweg is decor van het jaarlijkse schouwspel waar een paar honderd kinderen en ouders getuige van zijn.
De wedstrijd gaat gelijk op en scoren blijkt lastig, daar beide doelmannen hun vak verstaan.
Met nog een minuut of 6 op de klok is het Bjoro die een afstandschot waagt, de bal zeilt richting bovenhoek evenals de hand van de keeper van de Bosch en Hoven, vlak voor de lijn raken de twee elkaar, zodat het even lijkt of een doelpunt alsnog voorkomen is, als de bal vervolgens de lat raakt lijkt de brilstand gehandhaaft.
Maar het leer gaat via de onderkant van de lat naar beneden en valt op de grond, ouders beginnen over een WK-finale van 1966, Jozefscholers juichen, Bosch en Hoveneners protesteren, maar de scheidsrechter blijft bij zijn beslissing.
Jozef wint met 1-0, Bjoro op de schouders en held voor een dag.
Flesje fris en een patatje als loon naar werken.

Een prachtige dag !
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
pi_18078189
Een van mijn eerste partijtjes, ik kreeg halverwege het veld de bal aangespeeld, nam hem per ongeluk achte mijn standbeen langs aan, draaide met bal en al keurig langs een verdediger, poortte de keeper en schoot via binnenkant jas (wij speelden altijd met jassen als doelpalen) de bal binnen. Mijn tweede actie was vanaf het eigen doel een schot dat keurig langs de keeper van de tegenstander rolde.
Vervolgens werd ik elke keer als één van de eersten gekozen, maar na een wedstrijd of tien waarin ik niet meer scoorde (behalve in eigen doel) en op de meest knullige wijze de ballen verspeelde bleek dat ik mijn 15 minutes of fame alweer gehad had. Ik bleek geen talent te zijn. Toch jammer, ik voelde me er wel goed bij, zo'n gewilde speler te zijn.
pi_18078438
miste een bal recht voor het doel... maar toch gingen we naar de twentse finale
Whaaaaa Free pron ;)
pi_18078938
We hadden altijd binnen en buiten. Binnen was altijd leuk. Eén keer weet ik nog erg goed. Ik zat in groep 7 en mocht meedoen met groep 6, want daar had er één afgehaakt. Ongeslagen kampioen en niemand wilde keepen, omdat ik achterin stond om alle ballen weer naar voren te spelen.

De dag erna mocht ik eerst met groep 7 meedoen, werden we ook kampioen! En 's middags met groep 8 ook!
Het laatste jaar dat ik zelf in groep 8 zat ging het niet door, door tekort aan scheidsrechters...

Buitenvoetbal was altijd wat moeilijker. We hadden 8 jongens in de klas, waarvan er 6 konden voetballen en ik de beste was ( ), we kregen er een paar van groep 7 en 6 bij. Alleen niemand wilde keepen, dus ging ik op doel staan. Ik heb er in 1 wedstrijd 8 doorgelaten! We werden kansloos laatste en degradeerden naar de 2e poule.

20 april ga ik zelf fluiten bij het schoolvoetbaltoernooi van Delden.
  Moderator woensdag 31 maart 2004 @ 15:21:24 #8
42184 crew  DaMart
pi_18084890
Het zal in 1991 of zo geweest zijn, toen ik in groep 7 zat en het plaatselijke schoolvoetbaltoernooi plaatsvond. Wij speelden tegen de leider van het klassement, zelf stonden we 6e (van de 7). 10 minuten voor tijd stonden we 2-1 achter. Toen kreeg iemand het idiote idee om de bal naar mij, de persoon met de voetbalkwaliteiten van een aardappel, te passen. Ik schrok daar zo erg van, dat ik de bal nerveus een schop naar voren gaf. Hij zeilde toen keurig langs de keeper. Nog geen twee minuten later was er een kluts, en ik kreeg de bal voor mijn voeten. Nu schoot ik wat meer gericht, en weer was het raak. En zo wonnen we met 3-2. Mijn klasgenoten waren wel blij met me toen, geloof ik.

De volgende wedstrijd moesten we overigens tegen de nummer laatst, maar toen lukte het me niet om te scoren, ondanks vele kansen die ik kreeg...

Uiteindelijk zijn we wel 3e van het toernooi geworden, de jaren daarvoor hooguit 5e.
  woensdag 31 maart 2004 @ 16:21:25 #9
73091 Vom
de Cowboy
pi_18086149
Het was 1995 geloof ik en er was weer schoolvoetbal
De groepen 7 en 8, 2 tournooien, de ploeg van groep 8 kwam mensen tekort,
Ik en een andere jongen, allebei uit groep 7, mochten meedoen met groep 8
We speelden een redelijk tournooi, we kwamen in de finale en ik stond laatste man.
We moesten tegen een ploeg waarvan een aantal jongens het volgende seizoen naar FC Utrecht
zouden gaan, dus die waren van te voren de gedoodverfde favoriet.
We hadden de tactiek om achterin alles potdicht te gooien en dat ging bijna de hele wedstrijd goed, maar ik had die dag alleen nog ontbeten en de rest van de dag niks gegeten, 10 minuten voor tijd kreeg ik zulke steken in m'n buik, dus ik vroeg om een wissel, want ik dacht dat die jongens uit groep 8 het wel konden. Ik ga een broodje kroket halen tegen de honger, op het moment dat ik terug kom uit de kantine zie ik de voorstopper en de laatste man allbei weg lopen voor een bal en de spits van de tegenstander gaat er vandoor, 1-0 een paar minuten voor tijd
Ajax!!!! Dit jaar gewoon weer kampioen!
Bierplaat, dit is nu die lekkere bierplaat, bierplaat
Zo dronken dat je niet weet of je daar staat of hier staat
Dansend in je Ralph Lauren of spiernaakt, bierplaat
pi_18089212
ik had een voetbal tournooi georganiseerd op school
[14.gif]
pi_18091011
Vandaag schoolvoetbal gehad. Mijn groep 4, aangevuld met groep 3, is onder mijn leiding kampioen geworden!!!

De 7 jongens speelden 4 duels en haalden 10 punten. Leuk hoor, officiele beker gekregen. Die gasten helemaal uit hun dak. Overigens waren er 4 poules en kreeg elke poulewinnaar een beker, er was geen finalesysteem.

Leuke middag geweest, heerlijk weer.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_18115550
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 20:11 schreef methodmich het volgende:
Vandaag schoolvoetbal gehad. Mijn groep 4, aangevuld met groep 3, is onder mijn leiding kampioen geworden!!!

De 7 jongens speelden 4 duels en haalden 10 punten. Leuk hoor, officiele beker gekregen. Die gasten helemaal uit hun dak. Overigens waren er 4 poules en kreeg elke poulewinnaar een beker, er was geen finalesysteem.

Leuke middag geweest, heerlijk weer.
Maar jij met je oneindige voetbalkennis bent natuurlijk al maanden bezig om die jongens de edele beginselen van het voetbal bij te brengen, video's van de Europacupfinale 1994 hoe Milan zo superieur aan Barcelona was verstrekt, taktische voorbeschouwingen gehouden i.p.v. de dagelijkse rekensommen en keeperstraining i.p.v. Topografie les.

Proficiat!
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_18115633
Hij had google vast niet bij de hand.
The gum you like, is coming back in style.
pi_18115656
quote:
Op donderdag 1 april 2004 20:17 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Hij had google vast niet bij de hand.
Oh ja, jij deed altijd mee aan de quick reply-voetbalquizzen!!!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_18120554
1987, in Zaandam, we hadden een superelftal met name omdat vrijwel onze gehel A1 de basis vormde met een aantal andere goede spelers (hadden grote school met meer als 1200 leerllingen), het voor tournooi verliep soepeltjes, in die tijd stond ik bekend als een beest, iemand die er genoegen in schepte spitsen te torpederen met tackles over 4 meter, mijn bijnaam was niet voor niets het vliegende scheermes . In de finaleronde wisten we in de halve finale de grote concurrent uit te schakelen door 1 welgeplaatste counter. De finale was voor mij persoonlijk een waar drama, omdat ik bij de penalty shootout de beslissende penalty miste voor zo een 1500 man

Extra pijnlijk was dat ik de 8 jaar daarvoor nooit een penalty had gemist

Vanaf toen weet ik hoe seedorf zich moet voelen
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_18128719
Ik weet nog wel dat ik eens in de finale van een schooltournooi een doorgebroken spits een doodschop verkocht in de laatste minuut en dat direct daarna uit mijn ram naar voren de winnende werd gemaakt.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')