abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18075261
Ik ga binnenkort beginnen met mijn afstudeerstage (HBO). Tot nu toe heb ik me nog nooit drukker gemaakt voor mijn studie dan strict noodzakelijk. Voor mijn allerlaatste opdracht wil ik me dan ook een keer bewijzen en een 'perfect' verslag inleveren. Dit verslag wil ik volledig in boek vorm gieten, maw: geen eenkelzijdig bedrukte A4tjes met een ringband en een transparant plastic achter- en voorkant, maar een mooie paperback op een formaat zoals B5 bijvoorbeeld.

Uiteraard is drukken geen optie. In totaal wil ik namelijk slechts 4 exemplaren: één ter correctie voor de begeleidend docent, één voor de school bibliotheek, één voor het bedrijf en één voor mezelf.

Weet iemand hoe dit aan te pakken? Ik heb al bij een aantal copyshops geinformeerd, maar die kunnen vrijwel uitsluitend A-formaten printen/kopieeren en een paperback is al helemaal uitgesloten, inbinden is het hipste wat ze kunnen. Iemand zoiets eerder gedaan of goede ideeën?
pi_18075670
dubbelzijdig printen op het formaat dat jij wil, en dan op zoek naar een hobby-inbinder/ster.... BTW gewoon printen op A3-formaat en dan sim-pel 2x nieten in de rug (zgn. brocheren) is iets wat eigenlijk nooit gedaan wordt, dus uniek & goedkoop.
Say no more: je gebruikt MS-Word voor je opmaak?
It's not easy, being green. (Kermit)
What's the color of money?
En deze is van mij...........
  woensdag 31 maart 2004 @ 00:49:59 #3
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_18075976
Ga naar een Digitale drukker
die weet precies hoe en wat.
Laat regelmatig eigen brochures drukken in kleine oplage, in full color.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_18076076
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 00:30 schreef dibro het volgende:
dubbelzijdig printen op het formaat dat jij wil, en dan op zoek naar een hobby-inbinder/ster.... BTW gewoon printen op A3-formaat en dan sim-pel 2x nieten in de rug (zgn. brocheren) is iets wat eigenlijk nooit gedaan wordt, dus uniek & goedkoop.
Say no more: je gebruikt MS-Word voor je opmaak?
Een hobby inbinder maakt volgens mij geen paperbacks, wel??

Op A3 formaat printen en dan nieten levert gewoon een A4 verslag op. Zie het unieke daar niet zo van. Besides, ik verwacht dat mijn afstudeerverslag rond de 70 kantjes A4 wordt, lijkt me nieten niet meer zo succesvol.

Ennuh, nee, je kan namelijk amper opmaken met MS-Word. Ik gebruik InDesign.
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 00:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Ga naar een Digitale drukker
die weet precies hoe en wat.
Laat regelmatig eigen brochures drukken in kleine oplage, in full color.
Adressen? Links??
Ik ben nog geen adresje tegen gekomen die zomaar kon wat ik wilde. Met name de paperback werd steeds een probleem. Kan jouw drukker dat wel? zou wel prettig zijn.
  woensdag 31 maart 2004 @ 01:18:53 #5
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_18076298
Google!
En een béétje hbo laat je zelf dingen inbinden.
Jij print alles precíes op het formaat, soort papier dat je wilt hebben, je kiest een mooi kaftje, klaar! Meestal komt er wel een plastic layer voor en achter, maar ik méén dat je dat níét hoeft te gebruiken. Je kunt dus ook een papieren kaft maken.
En anders inderdaad, ga naar je plaatslijke copy-shop. Die weten er écht wel raad mee...
Action is the enemy of thoughts
  woensdag 31 maart 2004 @ 01:42:47 #6
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_18076478
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 00:57 schreef Velarex het volgende:

Adressen? Links??
Ik ben nog geen adresje tegen gekomen die zomaar kon wat ik wilde. Met name de paperback werd steeds een probleem. Kan jouw drukker dat wel? zou wel prettig zijn.
Mijn drukker zit in Duitsland, zitten er in nederland zat, google maar eens.
Enne ook een boekbinder kan paperbacks maken, sterker nog, dat kan ik ook.
* Pietverdriet kan ook boekbinden, das altijd handig.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')