abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 maart 2004 @ 18:32:14 #1
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_18067577
Want, het word warm!
Ik heb een zolderkamer, en die wil ik de komende zomer lekker koel houden. En aangezien de uitvinder van de airco de airco niet voor niets heeft uitgevonden, wil ik dus een airco.
Wat is wijs? Mobiele airco? Koelen die dingen goed, of slechts redelijk? Waar moet ik op letten?
Action is the enemy of thoughts
pi_18067680
mobiele airco werkt voor mij prima heb hem 2 de hands gekocht voor iets van 150 euro mijn zolder is ongveer 40 m3
Vaya con Dios!
pi_18067682
een "mobiele" airco heeft een slang die naar buiten moet. volgens mij heeft dat met condens ofzo te maken maar prik me daar niet op vast. Een gewone airco is niet goedkoop. Heb er zelf wel 2 maar het is wel uitermate geschikt, en erg fijn in de zomer
pi_18131929
ik heb een mobiele airco met 2,6 kw koelvermogen en die koelt me zolder kamer maar 6 graden beneden de buiten temperatuur. inhoud 49 m3.

afgelopen zomer heb ik een raamairco gekocht, met een koelvermogen van 3,2 kW de instalateur zei dat mobiele airco een laag rendement hebben vanwege de slang die zorgt voor tocht en de compressor staat binnen produceert ongeveer 30% van je koelvermogen aan warmte.
Hij zei dat split en raam airco's veel beter werken, eenmaal werkende koelde hij de zolder van 34 graden buiten naar 23 binnen, de lucht die uit de airco is onegeveer 19 graden kouder dan dat hij erin gaat bij me mobiele airco is dat maar 11 graden, marktplaats is een goeie aanrader om eens te zoeken.
pi_18133833
Bij de Action komende week in de aanbieding:
quote:

airco
Excellent portable
koelt en verwarmt
2000 Watt
incl. Afstandsbediening
eenvoudig te bedienen
3 snelheden

Prijs per stuk:

¤ 59,95
Ik heb ze al in de winkel zien staan, alleen mogen ze pas vanaf een maandag verkocht worden. Dat zal wel weer een gekkenhuis worden .
  zaterdag 3 april 2004 @ 02:07:39 #6
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_18145488
Die slang is om de hete luchtstroom van de koeling van het systeem af te drijven. Heeft natuurlijk weinig zin als je die hete lucht weer je kamer inblaast.
Ik heb er hier eentje van Nordcap en die is erg goed.
Klein kamertje en een timer opzetten voor een uur of 2 en ik slaap weer goed.
Alleen die kutmuggen naar de hel helpen.
Everyone's got a bit of sadism and masochism in them, but not me, I'm 100% sadistic.
I'm going to burn in hell anyway, so why can't I ???
pi_18146177
ik zou als je een airco aanschaft de temperatuur niet te laag zetten, want dan wordt je erg snel verkouden/ziek, omdat als je van buiten naar binnen komt en andersom je lichaam telkens een klap krijgt door temperatuursverschillen...
Op me werk(taxi) zit ook airco op de taxi's, heb die altijd uit staan, draai liever een raampje open, scheelt een hoop gehoest etc...
pi_18150288
59,95 voor een airco?

daar geloof ik niks van,zal wel werken door middel er koel water in te gieten en dat hij zo kloele lucht blaast,een echte airco kan nooit zo goedkoop zijn
ik kan je niet horen bert,ik heb een banaan in mijn oor.
pi_18150364
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 13:45 schreef the_contract_killer het volgende:
59,95 voor een airco?

daar geloof ik niks van,zal wel werken door middel er koel water in te gieten en dat hij zo kloele lucht blaast,een echte airco kan nooit zo goedkoop zijn
Normaal ¤ 99,95 .

Ik heb er in ieder geval eentje laten reserveren .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')