abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 mei 2004 @ 15:38:34 #51
89243 MrObjective
I just give my opinion
pi_18906184
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 13:59 schreef WaSTeiL het volgende:

[..]

Ik heb ver vergelijking eerder getrokken met babbelboxen of de voorloper op de sms-diensten de 06-lijnen. Daar word eigenlijk niet anders gedaan.
Wij doen met z'n allen soms niet anders: wie heeft er nooit op een chat zich anders voorgedaan om daar een voordeel uit te behalen. Er zijn ook genoeg mensen die voor de grap een babbelbox bellen of een contactadvertentie plaatsen om zich dan heel anders voor te doen dan ze zijn en iemand uit lokken.

Ik denk niet dat zulke diensten verboden moeten worden. Ik ben wel voor betere regels. Uiteindelijk is de persoon die zich erin stort meestal een volwassen persoon die voor zichzelf kan beslissen. Als we alles zouden moeten verbieden wat "slecht" voor ons is dan zouden er een hoop dingen verboden moeten worden en daar is niemand gebaat bij.
Je hebt in dit punt helemaal gelijk. Ik ga via de leesportefeuille ff een exemplaar proberen te bemachtigen van die nieuwe revu (bedankt voor je voorstel trouwens Rebelle) want ben best benieuwd wat daarin over geschreven wordt.

Mijn artikeltje was ook niet alleen om terug te schoppen en een boekje open te doen hoe je belazerd wordt waar je bijstaat, maar had er ook mee te maken hoe het bedrijf met hun personeel omgaat. Een ex-collega werkt nu voor een ander bedrijf, en daar gaan ze veel beter met hun mensen om. Daar heb je wel toeslagen bij nachturen en zit je wel op een goed salaris. Verder kan ik ook niets toevoegen, daar moet ik dan eerst het artikel voor gaan lezen.
I am me Just like anyone else I am me No wonder,nor special I am me Not rich, not poor I am me Not genius. nor stupid I am me Not a dream, nor a fairytale I am me Not to be liked, or be hated I am me So what am I You tell me I am me
  woensdag 5 mei 2004 @ 15:41:34 #52
83645 Andoire
... .. ...
pi_18906264
Je hoeft alleen maar op Google te zoeken naar Sms chat operator en je wordt bij wijze van doodgegooid met advertenties..
Ik heb ( via Marktplaats.nl) een mailtje gestuurd naar die Daan, kreeg direkt een mail terug, met inderdaad 6 cent als verdienste.
Dat is indd weinig.

Als je even verder zoekt zie je veel meer advertenties staan met 9 cent per gestuurd berichtje, s nachts wordt dit meer.
Dus als je ontevreden bent over je verdiensten moet je gewoon elders als operator aan de slag gaan.
Simple as that.

En die mensen die smssen... zielig.
Net als al die mensen die de 0900 sekslijnen bellen.
Ik kan echt niet begrijpen waaróm die mensen bellen/smssen... want als je éven nadenkt weet je toch dat het allemaal fake is..
Что было, то прошло..
pi_18906965
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 15:35 schreef WaSTeiL het volgende:

[..]

Deden de ouderwetse 06-lijnen (die tegenwoordig nog steeds bestaan en nog steeds zeer winstgevend zijn) eigenlijk niet hetzelfde? Daar worden mannen ook aan het lijntje gehouden om hun maar zo vaak mogelijk terug te laten bellen, want aan incidentele bellers verdien je geen geld.
Exact hetzelfde aan wat er nu gedaan word met sms.
Dat is het idee er achter inderdaad. Helemaal koosjer is het niet, maar als je je gezonde verstand laat zegevieren dan weet je dat een vrouw niet te versieren door een onbekende man die haar wat smsjes stuurt waarin hij in het 3e smsje al zegt dat hij d'r de hele nacht door wil pompen. Dat mensen er in trappen in dit soort dingen zeg....
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  woensdag 5 mei 2004 @ 18:20:40 #54
89243 MrObjective
I just give my opinion
pi_18909998
Ik heb een revu weten te bemachtigen. SCHITTEREND artikel, 1000% op waarheid berust. Ben blij dat ik er weg ben anders had er i.p.v. Daan Edens of Bianca Jansen mijn naam gestaan. Alle procedures waar ze nu nog mee werken zijn allemaal procedures die ik gemaakt heb toen ik er vorig jaar begon.
Wat ik wel een beetje mis hoe je gedrild wordt door meneer Daan (ik miste de naam van zijn vrouw, die ook een stevige vinger in de pap heeft daar) en tante Bianca. De infiltrant heeft jammer genoeg niet duidelijk beschreven hoe je daar als operator wordt behandeld, dat is wel jammer, maar voor de rest een schitterend artikel.

Misschien heeft de columnist wel FOK! gelezen en zag er wel een artikel in.
I am me Just like anyone else I am me No wonder,nor special I am me Not rich, not poor I am me Not genius. nor stupid I am me Not a dream, nor a fairytale I am me Not to be liked, or be hated I am me So what am I You tell me I am me
  woensdag 5 mei 2004 @ 20:13:24 #55
89243 MrObjective
I just give my opinion
pi_18912346
Even een oproep aan Smart Media Service BV.:
onder nummer 5020 wat 1 van jullie nummers is, mij nu berichtjes te gaan sturen á 1.10 euro heeft geen zin. Ik heb een nieuw nummer, en op dat nummer waar jullie het sturen staat geen beltegoed meer op. Weer een reden om jullie aan te klagen, dit is ongewenst een berichtje versturen, bedankt voor jullie medewerking.
  woensdag 5 mei 2004 @ 23:59:46 #56
12674 Rebelle
een, twee, drie
pi_18918411
Pfff je kan ook overdrijven! Wat voor berichtjes sturen ze trouwens? Daar ben ik dan wel weer benieuwd naar...:)

Ik vind het artikel erg matig en makkelijk. Het was leuker geweest als ze hadden gezocht naar de mensen die er daadwerkelijk achter zitten. De operators, de 'Daan' en 'Bianca', de klant, de KPN. Gemiste kans van de Nieuwe Revu. Dit is gewoon bevestigen wat 90% van Nederland al wist.
  donderdag 6 mei 2004 @ 01:33:59 #57
89243 MrObjective
I just give my opinion
pi_18920341
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 23:59 schreef Rebelle het volgende:
Pfff je kan ook overdrijven! Wat voor berichtjes sturen ze trouwens? Daar ben ik dan wel weer benieuwd naar...:)

Ik vind het artikel erg matig en makkelijk. Het was leuker geweest als ze hadden gezocht naar de mensen die er daadwerkelijk achter zitten. De operators, de 'Daan' en 'Bianca', de klant, de KPN. Gemiste kans van de Nieuwe Revu. Dit is gewoon bevestigen wat 90% van Nederland al wist.
Berichtjes: van 5020, wat dus een sms-nummer van Smart Media Service is... "hé schatje, Zullen we straks samen voetbal kijken? Ik wordt geil van die kontjes! SMS: GOAL AAN naar 5020, dan kunnen we samen scoren"

Wel erg, "ik wordt..." en na de komma met een hoofdletter beginnen.
En ik heb mij nooit aangemeld bij die dienst en ik krijg wel een berichtje. (meerdere).
Ik weet dat er ook nummerherkenning is bij die bedrijven. Wat ook in strijd is met de wet op privacy.
En wat er daadwerkelijk achter zit, kan ik niet vertellen, want dan moet ik iedere dag de deur uit en om me heen kijken. Ik zou gewoon een beetje KvK gegevens opvragen en beetje gaan Googelen, dan kom je er ook wel achter wie achter dit alles zit.

Ja, in dat opzicht mist er een hoop in het artikel van de revu. Beetje meer achtergrondinfo zou het artikel kompleter gemaakt hebben.
In het artikel wordt te veel de werkwijze besproken, maar niet hoe je door de teamleiders, behandeld wordt. De plicht die ze je op leggen hoe jij je prive-leven moet indelen, anders kan je naar je centen fluiten.

Rebelle: ik moet je even bedanken van enkele ex-collega's, die wisten ook niets van dit artikel af, maar we hebben er vanavond goed om kunnen lachen. We weten alleen niet wie die infiltrant was, want we hadden/hebben zelf ook enkele infiltranten aan het werk daar. We wilden een kompleter artikel maken, maar de revu was ons voor.

[ Bericht 0% gewijzigd door MrObjective op 06-05-2004 04:15:45 ]
pi_18971134
Nu ik jouw berichten zo lees Mr Objective krijg ik het idee dat jij wat meer was dan een simpele tikgeit. Was jij niet zelf een van de coordinatoren?
Zo ja, dan ben je eigenlijk net zo'n oplichter als die Daan en Bianca waar je het over hebt.
黑 ¦ Links tot en met...
豹 ¦ Overtuigd carnivoor...
也 ¦ Wat doe ik in Taiwan? Modderscheppen en uitwaaien...
  zaterdag 8 mei 2004 @ 05:07:26 #59
89243 MrObjective
I just give my opinion
pi_18971136
..ben je... is ...was je... lees ff dat andere topic
pi_18971143
ok, we schakelen over naar het andere topic
黑 ¦ Links tot en met...
  maandag 10 mei 2004 @ 18:28:29 #61
12674 Rebelle
een, twee, drie
pi_19025058
Welk andere topic?!

Geen dank MrObjective. Enne...die berichten die je krijgt, daar hoef je toch niet voor te betalen? Zijn mijn inziens promotieberichten.
pi_19037399
黑 ¦ Links tot en met...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')