abonnement Unibet Coolblue
pi_68008296
Hechtingen zijn eruit, maar just my luck, lekker ontstoken en verhoging, dus nu een kuurtje flucloxacilline.

Er is nog niets bekend, volgens dok zegt dat niets over of het al dan niet ernstig is, dat weten ze bij het lab ook pas zodra ze het onderzocht hebben.
Uiterlijk vrijdag is de uitslag er wel, mocht het iets ernstigs zijn bellen ze mij en als ik niets hoor, bel ik vrijdag eind van de ochtend zelf. dat hebben we nu afgesproken.
pi_68009242
Spannend! Loop zelf nu al 3 kwart jaar rond met opgezette lymfeklieren, begon in mijn hals maar nu ook al in een oksel en beide liezen Meer dan half jaar geleden echo en bloedonderzoek gehad daar kwam niks schokkends uit, lange tijd afgewacht en nu poosje terug toch maar weer eens langs huisarts geweest.

Nu kort geleden heel uitgebreid bloedonderzoek gehad en was weer helemaal goed. Ik had een antibiotica kuur voor 2 maanden voor iets anders gekregen en nu lijken de klieren wel kleiner te worden. Wellicht toch een infectie volgens de dokter dus moet over 2 weken weer terug komen bij de HA, daarna wellicht doorgestuurd naar internist.
pi_68012514
Succes dan belendel!
Raar ding hoor zo'n lijf.
pi_68035287
Ik heb ook een vergrote/opgezette lymfeklier net onder m'n kaak.
Ander half jaar geleden was het al gevoelig, maar toen dacht ik dat het kwam omdat ik pfeiffer had.
Nu anderhalf jaar later doet het gewoon pijn.
Gister in het ziekenhuis geweest, bij de kno arts. Die heeft even gevoeld en zei dat die 3 bij 2 cm is.
Het zou over moeten gaan. Eind mei ga ik weer heen. Kijken of het dan al wat kleiner is en of het nog zo'n pijn doet. Als het groter is of nog even groot gaat die het onderzoeken.
Dus maar weer afwachtenn...
De andere kant begint ook al gevoelig te worden.. :S
pi_68036701
Blijf kut dat afwachten Het spookt toch door je hoofd overdag.
pi_68045606
@Private: mijn dok zei dat pijn meestal juist gunstig is, bij kanker zijn de klieren niet pijnlijk over het algemeen.

@belendel: ja maar aan de andere kant, het is zoals het is, hoe druk je je nou wel of niet maakt...
Er zijn wel momenten dat het door mijn hoofd spookt, maar meest van de tijd haal ik gewoon mijn schouders op en heb ik iets van "ik zie wel"...
pi_68126615
Ik had nog geen bericht vandaag, dus hoopte dat het dan goed nieuws was; geen nieuws is goed nieuws is het beleid van de arts meestal.
Toch maar ff gebeld voor de zekerheid, maar ze hadden gewoon nog helemaal geen uitslagen van het lab binnen..
Nu maar duimen dat ze maandag wel meer weten..

wachten suckt best wel.
  vrijdag 17 april 2009 @ 23:51:09 #258
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_68129016
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:06 schreef belendel het volgende:
Spannend! Loop zelf nu al 3 kwart jaar rond met opgezette lymfeklieren, begon in mijn hals maar nu ook al in een oksel en beide liezen Meer dan half jaar geleden echo en bloedonderzoek gehad daar kwam niks schokkends uit, lange tijd afgewacht en nu poosje terug toch maar weer eens langs huisarts geweest.

Nu kort geleden heel uitgebreid bloedonderzoek gehad en was weer helemaal goed. Ik had een antibiotica kuur voor 2 maanden voor iets anders gekregen en nu lijken de klieren wel kleiner te worden. Wellicht toch een infectie volgens de dokter dus moet over 2 weken weer terug komen bij de HA, daarna wellicht doorgestuurd naar internist.
Dat het bloed goed is, zegt helemaal niets. Dat was bij mij ook zo. Toch had ik Hodgkin. Het was alleen nog niet zover uitgezaaid dat ook mijn bloed aangetast was.

Meestal zegt de gevoeligheid van de klieren wel iets. Mijn dikke klieren deden geen pijn. Wel het omliggende weefsel, omdat dat verdrukt werd door de enorme klieren.

@Marmar; wat raar, dat ze je iig niet even op de hoogte houden Echt weer artsen. Zich niet kunnen verplaatsen in de belevingswereld van hun patient...... Dit schijnt een groot manco te zijn van artsen. Zelf direkt aan de bel hangen. Voor hen is het werk, voor jou je lijf en je leven.
pi_68135460
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 23:51 schreef childintime het volgende:

[..]

Dat het bloed goed is, zegt helemaal niets. Dat was bij mij ook zo. Toch had ik Hodgkin. Het was alleen nog niet zover uitgezaaid dat ook mijn bloed aangetast was.

Meestal zegt de gevoeligheid van de klieren wel iets. Mijn dikke klieren deden geen pijn. Wel het omliggende weefsel, omdat dat verdrukt werd door de enorme klieren.

@Marmar; wat raar, dat ze je iig niet even op de hoogte houden Echt weer artsen. Zich niet kunnen verplaatsen in de belevingswereld van hun patient...... Dit schijnt een groot manco te zijn van artsen. Zelf direkt aan de bel hangen. Voor hen is het werk, voor jou je lijf en je leven.
Ach ja, ik had al afgesproken dat ik zou bellen als ik niets hoorde, ik vind het wel best zo.
Ik ben niet de enige patient van de arts en hij heeft het druk genoeg.
Stel nou dat het bij elke casus voor de arts even ingrijpend was als voor de patient, dan kon hij/zij dat werk nog geen half jaar volhouden denk ik..

Wat die gevoeligheid van de klieren betreft.. was bij mij idd ook zo, de bult zelf was niet gevoelig, maar eronder/ eromheen wel.

We'll see.
  maandag 20 april 2009 @ 01:03:25 #260
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_68190909
Maar ja, door deze "houding" lopen vooral Hodgkinpatienten grote kans om langdurig rond te lopen met hun klachten. Over het algemeen wordt er door de arts aangenomen dat er niets aan de hand is. hodgkin komt betrekkelijk weinig voor. Een huisarts maakt dit gemiddelt eens in zijn praktijkperiode mee. Daarom lopen veel Hodgkinpatienten erg lang door met hun klachten.
pi_68193887
quote:
Op maandag 20 april 2009 01:03 schreef childintime het volgende:
Maar ja, door deze "houding" lopen vooral Hodgkinpatienten grote kans om langdurig rond te lopen met hun klachten. Over het algemeen wordt er door de arts aangenomen dat er niets aan de hand is. hodgkin komt betrekkelijk weinig voor. Een huisarts maakt dit gemiddelt eens in zijn praktijkperiode mee. Daarom lopen veel Hodgkinpatienten erg lang door met hun klachten.
Ssht, nog een paar uurtjes dan hoop ik dat ik eindelijk de uitslag heb.

Ik heb er al een heel scenario aan "diagnoses" op zitten...
Eerst was het Pfeiffer, toen werd geopperd dat ik misschien gewoon depressief was, toen werd het fibromyalgie, 2 januari verloor ik een kindje na 19 weken zwangerschap (die zwangerschap was nooit ontdekt ondanks alle bloedtests en de belofte dat de hormoonspiegel ook getest zou worden op mijn aandringen) en pas sindsdien nemen de heren doktoren me echt serieus..

Ik merk trouwens nu dat er nog 1 zo'n bultje begint te komen in mn nek.
pi_68196383
nog geen uitslag binnen...
  maandag 20 april 2009 @ 17:29:21 #263
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_68208939
Je stelt je zoals gewoonlijk weer eens aan, muts.
pi_68210563
quote:
Op maandag 20 april 2009 11:17 schreef MarMar het volgende:
nog geen uitslag binnen...
Al wat gehoord?
pi_68228450
quote:
Op maandag 20 april 2009 18:22 schreef belendel het volgende:

[..]

Al wat gehoord?
Nope, straks om 11 uur weer even bellen.
Ben niet zo heel goed meer in passief afwachten, dus ik bel ze dagelijks lately
pi_68235254
"het kan zijn dat het lab wat achterloopt hoor, bel anders vrijdag maar weer, dan moet het toch echt binnen zijn"

pi_68235547
Pff wat slecht zeg, dat afwachten wordt je ook niet vrolijk van Maar neem aan dat als het iets ernstigs was geweest je het ondertussen wel had gehoord?

Maandag naar dokter en dan dus door naar internist want geen verandering meer. Zal dan ook wel hele rits aan onderzoeken krijgen
pi_68236024
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 13:25 schreef belendel het volgende:
Pff wat slecht zeg, dat afwachten wordt je ook niet vrolijk van Maar neem aan dat als het iets ernstigs was geweest je het ondertussen wel had gehoord?

Maandag naar dokter en dan dus door naar internist want geen verandering meer. Zal dan ook wel hele rits aan onderzoeken krijgen
Daar hoop ik een beetje op idd!

Fijn die onderzoeken
Nah, als er dan maar eens wat uit komt waar je verder mee kan he!
pi_68295008
ffs, bel je met de doktersassistente.. (had gister gemiste oproep van ziekenhuis, dus dacht, wie weet waarvoor dat is, maar dat was dus wat anders, anyhoe)

Heeft ze heel verhaal over stukje huid wat onderzocht is..
Ehm, sorry, maarreh, het ging om een opgestuurde lymfeklier??
*stilte*
"oh eh, ja eh, bel anders maar even terug na 11 uur, dan overleg ik even met de arts"

ffs!!
pi_68297977
quote:
Op donderdag 23 april 2009 09:41 schreef MarMar het volgende:
ffs, bel je met de doktersassistente.. (had gister gemiste oproep van ziekenhuis, dus dacht, wie weet waarvoor dat is, maar dat was dus wat anders, anyhoe)

Heeft ze heel verhaal over stukje huid wat onderzocht is..
Ehm, sorry, maarreh, het ging om een opgestuurde lymfeklier??
*stilte*
"oh eh, ja eh, bel anders maar even terug na 11 uur, dan overleg ik even met de arts"

ffs!!


Ondertussen alweer gebeld?
  vrijdag 24 april 2009 @ 01:14:15 #271
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_68324873
Mijn ervaring is dat als zij niet direkt aan de telefoon hangen het dus wel meevalt. Ik wilde dus zelf de uitslag niet weten (deed toen een verpleegkundige opleiding en wist zelf eigenlijk al wat er aan de hand was) en had zoiets van "geen bericht is goed bericht"...... Vervolgens werd ik binnen 2 dagen gebeld
pi_68328160
Vertellen ze het wel via de telefoon dan? Of moet je dan ook langs komen om het te horen?
pi_68376041
Niets kwaadaardigs goddank! Wel een infectie maar geen idée watvoor...
Dok is nu even met vakantie, na de vakantie weer afspraak.

And the story goes on and on and on
pi_68376353
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 21:03 schreef MarMar het volgende:
Niets kwaadaardigs goddank! Wel een infectie maar geen idée watvoor...
Dok is nu even met vakantie, na de vakantie weer afspraak.

And the story goes on and on and on
Nou, hoef je je daar iig geval geen zorgen meer over te maken
Wat gaat er nu verder gebeuren dan?
pi_68484694
Wat een gedoe, dat iedereen maar moet wachten en wachten.. :S
Gelukkig dat het niks ernstigs is!!

Bij mijzelf is het nog steeds gevoelig,
ik ga ook 1 x in de week naar de logopedist voor fysiotherapie, heb namelijk ook een trage schildklier en daardoor had ik klachten met mn stem,strottenhoofd enz.
Zij heeft mij eigenlijk ook doorverwezen naar het ziekenhuis, zij voelde dat het groot en opgezet was. Zij dacht toen ook dat het over zou gaan maar naar een paar week voelde ze het nog steeds.
Afgelopen donderdag zei ze weer dat het nog steeds niet minder was.
En eromheen was het allemaal erg stijf en gevoelig ook. Ook al een hele poos, door het fysio therapie dat zij geeft zou het minder worden (die stijfheid en pijn eromheen, heb daarvoor zelfs speciale kussens voor gekocht in de hoop dat dat minder zou worden) maar dat word het dus niet.. :S
Nou ben benieuwd hoe het morgen gaat.
Nog een hele dikke maand wachten totdat ik weer naar het ziekenhuis ga..
Ik weet niet wat ik ervan moet denken.
Maak me maar niet druk
  woensdag 29 april 2009 @ 14:19:08 #276
56621 Houzer
Vuyge pusherman
pi_68498054
-edit: doe normaal

[ Bericht 96% gewijzigd door Mylene op 29-04-2009 14:39:11 ]
ik ben de jager met de pet.
pi_68498703
*************

Sterkte, MarMar, hopelijk vinden ze snel wat de oorzaak wél is en voel je je vlug beter.

[ Bericht 75% gewijzigd door Mylene op 29-04-2009 14:39:33 (zie boven) ]
I had a signature once. It was awful.
pi_68501191
Zojuist terug van dokter. Hij bleef volhouden dat het niks ernstigs was, maar ik heb toch gevraagd om een doorverwijzing naar internist. Loop er nu toch al bijna een jaar mee rond. Heeft die gelukkig gegeven, voor mijn gemoedsrust zei die

Morgen even bellen voor een afspraak. Weet iemand toevallig hoelang het duurt voordat je terecht kan bij een internist?
  donderdag 30 april 2009 @ 00:36:59 #279
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_68518500
Ik kon toen al na 2 weken bij de internist terecht....
pi_69488532
Hallo

Ik heb een zoontje waar ze gisteren een lymfklier hebben weggehaald achter zijn oor die is nu ook opgestuurd naar patholoog. Ik krijg daar eind volgende week uitslag over en zit daar best ook wel over in. Hij loopt namelijk al jaren met problemen waar ze geen oorzaak kunnen vinden vorig jaar februari hebben ze zijn speekselklier weggehaald.En nu had hij weer een bult achter zijn oor en bleek dus lymfklier te zijn die veel afsloot waardoor hij veel pijn had. Ik ben best wel bang voor hodgkin bij hem. Ik heb dat van begin al gedacht maar hoop dat er nu eens wat duidelijkheid voor ons uitkomt. Bloed onderzoek is steeds goed geweest alleen heeft hij vorig jaar oop ziekte van pfeiffer doorgestaan. Is terecht dat ik aan hodgkins denk. Wie kan mij gerust stellen.

Groeten Hammie
pi_69489140
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 13:17 schreef Hampie35 het volgende:
Hallo

Ik heb een zoontje waar ze gisteren een lymfklier hebben weggehaald achter zijn oor die is nu ook opgestuurd naar patholoog. Ik krijg daar eind volgende week uitslag over en zit daar best ook wel over in. Hij loopt namelijk al jaren met problemen waar ze geen oorzaak kunnen vinden vorig jaar februari hebben ze zijn speekselklier weggehaald.En nu had hij weer een bult achter zijn oor en bleek dus lymfklier te zijn die veel afsloot waardoor hij veel pijn had. Ik ben best wel bang voor hodgkin bij hem. Ik heb dat van begin al gedacht maar hoop dat er nu eens wat duidelijkheid voor ons uitkomt. Bloed onderzoek is steeds goed geweest alleen heeft hij vorig jaar oop ziekte van pfeiffer doorgestaan. Is terecht dat ik aan hodgkins denk. Wie kan mij gerust stellen.

Groeten Hammie
Die opgezette klieren kunnen heel goed nog komen van de Pfeiffer hoor! Sterker nog, het komt vaak voor bij Pfeiffer.
Bij Hodgkin is het zo dat een opgezette klier eigenlijk nooit pijn doet volgens mijn arts.

Ik hoop dat je snel de uitslag hebt en dat het inderdaad meevalt en ik zet in op naweeën van de Pfeiffer. Het bestrijden van virussen belast de klieren enorm en je verhaal doet mij zoiets toch vermoeden.
pi_69492285
Hallo

De speekselklier die ze bij hem verwijderd hebben is ook onderzocht door patholoog en daar kwam uit dat de celsplitsing alleen voor kwam bij mensen met hiv en daar hebben ze hem ook op getest maar dat heeft hij niet. En daarom is het zo moeilijk.Zijn andere kant speekselklier vertoont nu ook klachen maar ze willen nu dit eerst afwachten voor ze daar mee bezig gaan. Maar we moeten idd maar afwachten en hopen op een goede uitslag. In het UMCG hebben ze dit ook nog nooit mee gemaakt. De klier zelf deed ook geen pijn alleen die sloot van alles af wat pijn ging doen zoals zijn oor.
pi_69940544
2 maanden geleden ondekte ik een opgezette lymfeklier in mijn hals.
Ik heb verder geen Pheiffer (of gehad) en ik ben nooit ziek / verkouden. De laatste keer kan ik mij niet eens herrinneren.
Verder voel ik me ook prima, geen symptonen, alleen moe.
Afgelopen week ben ik er mee naar de dokter gegaan (voor de zekerheid, ik heb er verder totaal geen last van).
Hij raadde mij aan bloed te laten prikken (o.a. op kattekrabziekte en lymfeklierkanker).
Zo gezegd, zo gedaan. Vandaag gebeld met de assistent en zij vertelde dat de bloedwaarden (bezinking) normaal zijn (verdere uitslagen volgen a.s. maandag nog). Verder geen uitleg gekregen, omdat er een spoedgeval binnen kwam.
Nou heb ik opgezocht wat deze uitslag betekent en uit die informatie kan ik opmaken dat wanneer er een tumor actief is dit in de bloedwaarden te zien moet zijn, deze zijn dan niet normaal.
Mijn vraag is nu: Kan ik uit de uitslag dat mijn bloedwaarden normaal zijn met zekerheid opmaken dat het hier niet gaat om lymfeklierkanker, maar een andere oorzaak heeft? Of moet ik daarvoor de andere uitslagen afwachten?

Thanks!
pi_69941194
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:30 schreef J.R. het volgende:
2 maanden geleden ondekte ik een opgezette lymfeklier in mijn hals.
Ik heb verder geen Pheiffer (of gehad) en ik ben nooit ziek / verkouden. De laatste keer kan ik mij niet eens herrinneren.
Verder voel ik me ook prima, geen symptonen, alleen moe.
Afgelopen week ben ik er mee naar de dokter gegaan (voor de zekerheid, ik heb er verder totaal geen last van).
Hij raadde mij aan bloed te laten prikken (o.a. op kattekrabziekte en lymfeklierkanker).
Zo gezegd, zo gedaan. Vandaag gebeld met de assistent en zij vertelde dat de bloedwaarden (bezinking) normaal zijn (verdere uitslagen volgen a.s. maandag nog). Verder geen uitleg gekregen, omdat er een spoedgeval binnen kwam.
Nou heb ik opgezocht wat deze uitslag betekent en uit die informatie kan ik opmaken dat wanneer er een tumor actief is dit in de bloedwaarden te zien moet zijn, deze zijn dan niet normaal.
Mijn vraag is nu: Kan ik uit de uitslag dat mijn bloedwaarden normaal zijn met zekerheid opmaken dat het hier niet gaat om lymfeklierkanker, maar een andere oorzaak heeft? Of moet ik daarvoor de andere uitslagen afwachten?

Thanks!
Om 100% zeker kanker uit te sluiten moeten ze een biopsie doen. Maar dit gebeurd vaak alleen als er echt vermoedens zijn voor lymfklierkanker, want bijna iedereen heeft wel gezwollen lymfeklieren.
pi_69942280
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:45 schreef belendel het volgende:

[..]

Om 100% zeker kanker uit te sluiten moeten ze een biopsie doen. Maar dit gebeurd vaak alleen als er echt vermoedens zijn voor lymfklierkanker, want bijna iedereen heeft wel gezwollen lymfeklieren.
Okay, dank je wel voor je reactie!
De dokter gaat er wel vanuit dat er een oorzaak moet zijn voor de bobbel (deze zat er eerder niet en heeft een behoorlijke grote.) Ik wacht maandag de rest van de uitslagen gewoon af, en dan zie ik wel wat de dokter adviseert.
In ieder geval bedankt!
pi_69943122
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 17:09 schreef J.R. het volgende:

[..]

Okay, dank je wel voor je reactie!
De dokter gaat er wel vanuit dat er een oorzaak moet zijn voor de bobbel (deze zat er eerder niet en heeft een behoorlijke grote.) Ik wacht maandag de rest van de uitslagen gewoon af, en dan zie ik wel wat de dokter adviseert.
In ieder geval bedankt!
Als de uitslagen binnen zijn en je voelt je er nog niet lekker bij moet je gewoon terug gaan naar je huisarts. Dan krijg je waarschijnlijk een echo en/of doorverwijzing naar internist. Ik loop er nu ook al heel lang mee rond maar je blijft er toch mee bezig. Beter dat je gewoon uitsluitsel hebt

Ben overigens vorige week bij internist geweest en hij heeft al mijn kliertjes gevoeld maar wil geen biopsie doen omdat ze allemaal maar heel klein zijn, enkele mm. De 18e wel een nieuwe echo van mijn nek en daarna mag ik nog een keertje langs de internist. Ben benieuwd
pi_69947246
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 17:30 schreef belendel het volgende:

[..]

Als de uitslagen binnen zijn en je voelt je er nog niet lekker bij moet je gewoon terug gaan naar je huisarts. Dan krijg je waarschijnlijk een echo en/of doorverwijzing naar internist. Ik loop er nu ook al heel lang mee rond maar je blijft er toch mee bezig. Beter dat je gewoon uitsluitsel hebt

Ben overigens vorige week bij internist geweest en hij heeft al mijn kliertjes gevoeld maar wil geen biopsie doen omdat ze allemaal maar heel klein zijn, enkele mm. De 18e wel een nieuwe echo van mijn nek en daarna mag ik nog een keertje langs de internist. Ben benieuwd
Dat was inderdaad ook mijn motivatie om langs de huisarts te gaan: Gewoon om zeker te weten dat er niks aan de hand is. In mijn geval wacht ik het nog even af.

Ik kan me voorstellen dat je er mee bezig blijft, omdat het toch iets is wat er niet hoort te zitten.
In ieder geval succes met je echo en bij de internist!
pi_69948317
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 19:23 schreef J.R. het volgende:

[..]

Dat was inderdaad ook mijn motivatie om langs de huisarts te gaan: Gewoon om zeker te weten dat er niks aan de hand is. In mijn geval wacht ik het nog even af.

Ik kan me voorstellen dat je er mee bezig blijft, omdat het toch iets is wat er niet hoort te zitten.
In ieder geval succes met je echo en bij de internist!
Thanks Laat nog even weten als je de uitslag hebt
  vrijdag 12 juni 2009 @ 02:14:26 #289
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_69961493
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:30 schreef J.R. het volgende:
2 maanden geleden ondekte ik een opgezette lymfeklier in mijn hals.
Ik heb verder geen Pheiffer (of gehad) en ik ben nooit ziek / verkouden. De laatste keer kan ik mij niet eens herrinneren.
Verder voel ik me ook prima, geen symptonen, alleen moe.
Afgelopen week ben ik er mee naar de dokter gegaan (voor de zekerheid, ik heb er verder totaal geen last van).
Hij raadde mij aan bloed te laten prikken (o.a. op kattekrabziekte en lymfeklierkanker).
Zo gezegd, zo gedaan. Vandaag gebeld met de assistent en zij vertelde dat de bloedwaarden (bezinking) normaal zijn (verdere uitslagen volgen a.s. maandag nog). Verder geen uitleg gekregen, omdat er een spoedgeval binnen kwam.
Nou heb ik opgezocht wat deze uitslag betekent en uit die informatie kan ik opmaken dat wanneer er een tumor actief is dit in de bloedwaarden te zien moet zijn, deze zijn dan niet normaal.
Mijn vraag is nu: Kan ik uit de uitslag dat mijn bloedwaarden normaal zijn met zekerheid opmaken dat het hier niet gaat om lymfeklierkanker, maar een andere oorzaak heeft? Of moet ik daarvoor de andere uitslagen afwachten?

Thanks!
Een late reaktie. Mijn bloedwaarden waren ook normaal. Het zegt dus niet altijd iets. Bij mij bleken er pas afwijkende cellen in de biopten te zitten. Aan de andere kant wel weer positief (destijds voor mij); bloed wordt aangemaakt in het beenmerg. Dus als je bloed goed is, is je beenmerg dat naar alle waarschijnlijkheid ook (nog).
pi_69967998
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 02:14 schreef childintime het volgende:

[..]

Een late reaktie. Mijn bloedwaarden waren ook normaal. Het zegt dus niet altijd iets. Bij mij bleken er pas afwijkende cellen in de biopten te zitten. Aan de andere kant wel weer positief (destijds voor mij); bloed wordt aangemaakt in het beenmerg. Dus als je bloed goed is, is je beenmerg dat naar alle waarschijnlijkheid ook (nog).
Jammer, ik had toch echt gehoopt dat de mogelijkheid van lymfeklierkanker uitgesloten was, na een bloedonderzoek met normale bloedwaarden. Kan ik uit je verhaal opmaken dat er ook uit de punctie niks naar voren is gekomen?
Ik zal maandag de verdere uitslagen gewoon afwachten. Met een raar gevoel het weekend in.
Bedankt voor je reactie!
pi_69986241
hier mijn verhaal:

ik ben voor de mei vakantie naar londen geweest en daar heb ik een keelontsteking opgelopen. Ik ben daar naar het ziekenhuis geweest, de artsen daar zeiden dat het niks ernstigs was en ik moest uitrusten.
Toen ik eenmaal thuis was ben ik voor de zekerheid naar de huisarts geweest en die zei ook dat het een gewone keelonsteking is. Ik heb hiervoor geen antibiotica gekregen omdat het een virus is en ze daarom dat niet geven.
Heb het rustig aan gedaan in de mei vakantie en de keelpijn leek weg te gaan. Alleen een week erna kreeg ik een raar gevoel in me keel, een soort brokgevoel. Ik ben toen weer naar de dokter geweest en die zei dat me keel waarschijnlijk nog erg geiirriteerd is en dat het vanzelf over gaat door veel te drinken en op snoepjes te zuigen. Paar dagen hierna kreeg ik opgezwollen en pijnlijke klieren in me nek. Ik was trouwens al die tijd ook zeer moe. Ik kreeg een paar dagen na de klier ook pijn aan ribben en eigenlijk meer onder de ribben. Weer naar de dokter en die zei dat ik rustiger aan moest doen omdat ik nog zwak ben en ik waarschijnlijk een spier heb verrekt. Ik heb toen ook bloed geprikt. De dag hierna ben ik van school naar huis gegaag doordat ik me niet meer kon concentreren, duizelig voelde, zwaren benen en zeer moe. Leraren zeiden dat ik er niet goed uitzag. Weer naar dokter en die had de uitslag van bloedonderzoek en alles was goed en die zei dat ik goed moest uitzieken. Ik ben toen een week thuisgebleven, pijn aan ribben werd minder maar wel last van maagzuur en nog steeds moe en brokgevoel in me keel. Toch weer naar dokter en ik heb nu een afspraak staan bij de internist. Het is nu weer 2 weken verder en ik voel me nog steeds beroerd. Brokgevoel in me keel gaat niet weg. Heb kleine witte stukjes in me slijm, last van me spieren en nog steeds moe. Ook is me urine niet goed. Het is op kweek gezet en de huisarts belde me op om te zeggen dat het niet goed is, ze kon alleen niet zeggen wat het was want dat moeten ze eerst zeker weten en nu is me urine weer op kweek gezet.

Ik heb normaal nooit iets en ga nooit naar de dokter, ik ben 17 jaar en heb normaal een druk leven. Ik hoop dat iemand hier weet wat het kan zijn en of ik me serieus druk moet maken. Ik ben nu wel erg bang, ook omdat mijn broer's vriendin 2 jaar geleden is overleden aan leukemie. HELP!
alvast bedankt voor reactie
groet jeffrey
  vrijdag 12 juni 2009 @ 22:47:35 #292
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_69988764
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 11:52 schreef J.R. het volgende:

[..]

Jammer, ik had toch echt gehoopt dat de mogelijkheid van lymfeklierkanker uitgesloten was, na een bloedonderzoek met normale bloedwaarden. Kan ik uit je verhaal opmaken dat er ook uit de punctie niks naar voren is gekomen?
Ik zal maandag de verdere uitslagen gewoon afwachten. Met een raar gevoel het weekend in.
Bedankt voor je reactie!
Ze hebben bij mij geen punctie gedaan. Ik werd direkt geopereerd ( nou ja, niet meteen op dat moment natuurlijk )en een gedeelte van de klieren zijn verwijderd en opgestuurd naar AVL.
De chirurg waar ik door de huisarts naar verwezen werd, wilde geen punctie doen. De klieren waren dermate groot dat hij wilde opereren (volgens mij zag'ie de bui al hangen), "helaas voor hem" volgde ik toen zelf een medische opleiding dus wist eigenlijk vanaf het moment dat hij besloot meteen te opereren al wat er ongeveer aan de hand moest zijn.....Voor mij geen grote verassing dus.

Die weekenden zijn een ramp ja, als je zit te wachten op uitslagen, toch proberen een beetje te genieten van het weekend De weekenden betekenen nl ook rust, even geen uitslagen en vervelende dingen. Even tijd voor jezelf. Succes Maandag en laat even weten hoe het is afgelopen.

[ Bericht 29% gewijzigd door childintime op 12-06-2009 23:27:47 ]
  vrijdag 12 juni 2009 @ 23:09:37 #293
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_69989392
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 21:25 schreef jefm het volgende:
hier mijn verhaal:

ik ben voor de mei vakantie naar londen geweest en daar heb ik een keelontsteking opgelopen. Ik ben daar naar het ziekenhuis geweest, de artsen daar zeiden dat het niks ernstigs was en ik moest uitrusten.
Toen ik eenmaal thuis was ben ik voor de zekerheid naar de huisarts geweest en die zei ook dat het een gewone keelonsteking is. Ik heb hiervoor geen antibiotica gekregen omdat het een virus is en ze daarom dat niet geven.
Heb het rustig aan gedaan in de mei vakantie en de keelpijn leek weg te gaan. Alleen een week erna kreeg ik een raar gevoel in me keel, een soort brokgevoel. Ik ben toen weer naar de dokter geweest en die zei dat me keel waarschijnlijk nog erg geiirriteerd is en dat het vanzelf over gaat door veel te drinken en op snoepjes te zuigen. Paar dagen hierna kreeg ik opgezwollen en pijnlijke klieren in me nek. Ik was trouwens al die tijd ook zeer moe. Ik kreeg een paar dagen na de klier ook pijn aan ribben en eigenlijk meer onder de ribben. Weer naar de dokter en die zei dat ik rustiger aan moest doen omdat ik nog zwak ben en ik waarschijnlijk een spier heb verrekt. Ik heb toen ook bloed geprikt. De dag hierna ben ik van school naar huis gegaag doordat ik me niet meer kon concentreren, duizelig voelde, zwaren benen en zeer moe. Leraren zeiden dat ik er niet goed uitzag. Weer naar dokter en die had de uitslag van bloedonderzoek en alles was goed en die zei dat ik goed moest uitzieken. Ik ben toen een week thuisgebleven, pijn aan ribben werd minder maar wel last van maagzuur en nog steeds moe en brokgevoel in me keel. Toch weer naar dokter en ik heb nu een afspraak staan bij de internist. Het is nu weer 2 weken verder en ik voel me nog steeds beroerd. Brokgevoel in me keel gaat niet weg. Heb kleine witte stukjes in me slijm, last van me spieren en nog steeds moe. Ook is me urine niet goed. Het is op kweek gezet en de huisarts belde me op om te zeggen dat het niet goed is, ze kon alleen niet zeggen wat het was want dat moeten ze eerst zeker weten en nu is me urine weer op kweek gezet.

Ik heb normaal nooit iets en ga nooit naar de dokter, ik ben 17 jaar en heb normaal een druk leven. Ik hoop dat iemand hier weet wat het kan zijn en of ik me serieus druk moet maken. Ik ben nu wel erg bang, ook omdat mijn broer's vriendin 2 jaar geleden is overleden aan leukemie. HELP!
alvast bedankt voor reactie
groet jeffrey
Jeetje, helpen zou makkelijk zijn, maar niemand kan vanachter een toetsenbord aan de hand van omschrijvingen je kunnen vertellen wat je mankeert. Als je jong bent en je hebt al (jonge) mensen in je omgeving verloren aan kanker dan word je wel angstig als je zelf iets "vaags" mankeert. Maar tegenwoordig genezen zoveel, vooral jonge mensen van kanker, wat je van bv reuma, ms, diabetes en allerlei andere ziekten niet kunt zeggen. Kanker wil dus echt niet zeggen dat je altijd doodgaat (aan de ziekte dan), dus ik denk dat als je dat een beetje kan relativeren dat je gemoedstoestand ten goede komt.

Ik zou eerst de uitslag van de kweek afwachten, als je meer weet, geeft dat ook een completer beeld en nu maak je je misschien onnodig zorgen om iets wat niet hoeft. 1 Ding wat voor iedereen slecht is, is stress, niets is zo funest voor een mens als dat, dus probeer een manier te vinden om dat een plek te geven en niet je leven te laten beheersen. Zolang er geen uitslagen zijn, kun je in principe toch helemaal niets doen.
Succes!
pi_70058005
De uitslagen zijn binnen.
Er was niks verontrustends te zien in mijn bloed. Maar dat is juist wat de huisarts verontrustend vond, omdat hij had gehoopt dat het de kattenkrabziekte of een andere bacterie was. Dus niet het geval.
Over 3 weken weer bloed te laten prikken en naar de internist.
pi_71011482
Hallo,

Ik heb sinds 4 maanden een behoorlijke knobbel in mijn oksel, deze is in die tijd niet gegroeid.
Ik heb nu sinds kort een gevoelige milt en wat opgezette klieren in mijn hals.
Verder geen lichamelijke klacten.
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
pi_71012588
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 19:52 schreef pietie1973 het volgende:
Hallo,

Ik heb sinds 4 maanden een behoorlijke knobbel in mijn oksel, deze is in die tijd niet gegroeid.
Ik heb nu sinds kort een gevoelige milt en wat opgezette klieren in mijn hals.
Verder geen lichamelijke klacten.
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Weet niet of je reactie serieus is: nieuwe user in combinatie met op de hoogte zijn van de plek van de milt met een beschrijving van gevoeligheid (patienten benoemen dat namelijk zelden). Maar als het echt zo is, moet je naar een dokter. Met de nadruk op moet.
pi_71012639
Mijn klacht is serieus!!
Maar waarom leg je de nadruk op moet? Waar denk je aan?
pi_71012808
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 20:32 schreef pietie1973 het volgende:
Mijn klacht is serieus!!
Maar waarom leg je de nadruk op moet? Waar denk je aan?
Kan verschillende oorzaken hebben, maar die moeten wel behandeld worden. Derhalve dus naar de dokter.

-infectie
-auto-immuunziekte
-bloedaandoening
-beenmergaandoening
-lymfklieraandoening

Waaronder ook kwaadaardige ziekten.
pi_71012849
Ga nou naar.
pi_71012907
Nou ik heb sowieso een afspraak staan voor as maandag....
Maar ik was gewoon benieuwd of er mensen zijn die dezelfde klachten hadden, want je leest zoveel op internet daar wordt je echt niet vrolijker van!!!
Maar dacht bij lymfklieraandoening dat je meer klachten moest hebben?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')