quote:Op dinsdag 30 maart 2004 10:07 schreef DaCybrSrfr het volgende:
Lymfeklier die opgezet is is niet erg
Sterker nog.. het is alleen maar goed (vertelde mijn huisarts mij)
Het is een natuurlijke afweer van je lichaam tegen infecties e.d. in de omgeving van je gezicht.
(koortslip, e.d.)
Gaat vanzelf weer over.
Toen ie net vergroot was ben ik gelijk naar de dokter geweest, maar helaas heeft die dokter al eerder een wrong call gemaakt bij me. Wil dus ook van dokter veranderen maarja luiheid en de gedachte ik kom er eerst toch niet weer hebben mij ervan geweerhouden het niet te doen.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 10:13 schreef clowntje het volgende:
Ga dan ook naar de dokter!!!
Dat laatste weet ik wel, maar ik vroeg me af of ze misschien altijd een bezinksel namen. Voor mogelijke afwijkingen e.d...quote:Op dinsdag 30 maart 2004 10:12 schreef schwa78 het volgende:
Gewoon effe naar de huisarts gaan. Meestal is het gewoon een reactie op een infectie of een virus ofzo. Blijf er alleen niet te lang mee doorlopen. De kans dat het ernstig is, is niet zo groot maar dan kun je het wel beter zo snel mogelijk weten (en ik kan het weten).
O ja, bij een bloedonderzoek controleren ze niet automatisch op Pfeiffer...
Maar nu ben je dus een paar weken verder en zou die infectie al weg moeten zijn. Waarschijnlijk schrijft ie je nu anti-biotica voor.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 10:15 schreef vdo28 het volgende:
In ieder geval heeft hij er 2 seconden nagekeken en gezegd "ach infectietje, doei".
Terwijl dat dus geen oplossing is en ik dat spul ook nog niet eens mag hebbenquote:Op dinsdag 30 maart 2004 10:19 schreef schwa78 het volgende:
[..]
Maar nu ben je dus een paar weken verder en zou die infectie al weg moeten zijn. Waarschijnlijk schrijft ie je nu anti-biotica voor.
In know..quote:Op dinsdag 30 maart 2004 10:21 schreef DaCybrSrfr het volgende:
Je kan er natuurlijk zelf ook een probleem van maken.
Een dokter is nooit ver hoor... en als die van jou zo suckt... dan vraag je een andere.
Volgens mij niet. Bij de erfelijke soorten van kanker moet je vooral denken aan borst- en prostaatkanker en dergelijke.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 10:32 schreef Elvi het volgende:
(ff beetje offtopic: weet iemand of ziekte v Hodgkin erfelijk is?)
Als je ziekteverschijnselen hebt die al een maand aanhouden, dan gaan die nooit vanzelf weg.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 10:24 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Het is gewoon irritant dat ie er zit en k hoop dat ie zo snel mogelijk weg is..
Ik heb "helaas" een redelijk verstand van een menselijk lichaam, wat jij noemt zijn de b-symptomen die niet altijd aanwezig hoeven te zijn. Ik vroeg me alleen af of anderen wel eens een opgezette lymfeklier hebben (in de hals) en hoe lang dan.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 10:32 schreef Elvi het volgende:
Als je de ziekte van Hodgkin hebt, dan doen je lymfeklieren pijn als je alcohol drinkt, je hebt ontzéttende jeuk aan je benen, en je zweet heel erg 's nachts (als in: bed zeiknat).
Mijn vader heeft het ook gehad (en hij was 50) en is genezen. Er zit nu alleen nog littekenweefsel. Oja zijn bloed had veel bloedzinksel ofzo? Dat kán betekenen dat je een virus hebt.
Maarem... ziekte van Hodgkin komt nie zo vaak voor
(ff beetje offtopic: weet iemand of ziekte v Hodgkin erfelijk is?)
Ook in je hals?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 10:38 schreef Croupouque het volgende:
Ik heb dat al een jaar of vijf, ik ben er mee naar 2 verschillende huisartsen geweest en er is niks met me aan de hand, zeggen ze.
Hij had écht Hodgkin... En onze huisarts zei dat die symptonen érg vaak voorkwamen...quote:Op dinsdag 30 maart 2004 10:37 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Ik heb "helaas" een redelijk verstand van een menselijk lichaam, wat jij noemt zijn de b-symptomen die niet altijd aanwezig hoeven te zijn. Ik vroeg me alleen af of anderen wel eens een opgezette lymfeklier hebben (in de hals) en hoe lang dan.
Offtopic: Antwoord op je vraag, over het algemeen wordt aangenomen dat hodgkin niet erfelijk is. Maar ik heb zelf weleens een keer een paar anamnese's tegengekomen van mensen waarbij de oma het heeft gehad, de dochter en de kleindochter. Maar goed er is weinig duidelijkheid. En daarbij als het al erfelijk is is dat echt heel minimaal.
Er is trouwens een verschil tussen hodgkin en non-hodgkin. Non Hodgkin openbaart zich vaak na het 50ste levensjaar. Hodgkin het meest tussen 20 en 30...
quote:Op dinsdag 30 maart 2004 10:35 schreef schwa78 het volgende:
http://www.kwfkankerbestr(...)ekte_van_Hodgkin.pdf
Daar staat dat erfelijkheid geen of nauwelijks een rol speelt![]()
Ik heb last van een allergie, waardoor ik soms heel erg verkouden ben. Omdat mijn neus dan verstopt zit, moeten de klieren in mijn keel en hals harder werken dan normaal. Vandaar de zwelling.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 10:39 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Ook in je hals?
Hmmzz ik vind dat toch vaag hoor, zo lang....
quote:Op dinsdag 30 maart 2004 10:41 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik heb opgezette lymfeklieren gehad. Na ongeveer 2 maanden wisten ze pas wat het was (kanker), maar iedereen zei dat dat op mijn leeftijd bijna niet voorkomt, dus de TS hoeft zich echt geen zorgen te maken.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 10:37 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Ik heb "helaas" een redelijk verstand van een menselijk lichaam, wat jij noemt zijn de b-symptomen die niet altijd aanwezig hoeven te zijn. Ik vroeg me alleen af of anderen wel eens een opgezette lymfeklier hebben (in de hals) en hoe lang dan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |