Er staat toch duidelijk in de tekst dat placebo's vaak wel werken. Vooral omdat vrouwen veelal gewoon altijd wat te zeiken hebben. Dan toch maar gewoon een placebo..quote:Op dinsdag 30 maart 2004 07:41 schreef Megumi het volgende:
10 a 12 euro per nep medicijn. Of de gezondheidszorg al niet genoeg kost. Mensen naar het buitenland moeten om geholpen te kunnen worden. Belachelijk dit.
Leg uit... bronnen?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 07:53 schreef RemcoDelft het volgende:
Ter vergelijking: 3/4 van de kantoor-thermostaten is ook niet aangesloten :-)
Zodat die domme wijvenzien dat het 35 graden is, maar het is gewoon 21 graden, een aangename temperatuur. Maar anders gaan ze weer zeiken dat het koud isquote:Op dinsdag 30 maart 2004 07:58 schreef SnowBite het volgende:
[..]
Leg uit... bronnen?
Nou, jij hebt zeker wel een leuke vriendin?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:14 schreef Youssef het volgende:
Zodat die domme wijven
Waarom vindt je dat schofterig dan? Die mensen voelen zich rot, krijgen een pilletje en voelen zich daarna beter.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:43 schreef stuifzand het volgende:
Anyway, ik vind het ronduit schofterig dat mensen voor de gek gehouden worden met een placebo,
Omdat die mensen voor de gek gehouden worden. Dat vind ik toch een heel slechte zaak eigenlijk, als je door je eigen arts beduveld wordt. Wie kun je dan nog vertrouwenquote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:46 schreef Croga het volgende:
[..]
Waarom vindt je dat schofterig dan? Die mensen voelen zich rot, krijgen een pilletje en voelen zich daarna beter.
Ja, totdat er iemand echt een pilletje nodig had....quote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:46 schreef Croga het volgende:
[..]
Waarom vindt je dat schofterig dan? Die mensen voelen zich rot, krijgen een pilletje en voelen zich daarna beter.
Veelal worden deze placebos voorgeschreven aan mensen die al 3 keer te horen hebben gekregen dat er niets physiek mis is, maar blijven komen.... Als ze baat hebben bij het idee dat ze beter worden van een pilletje, dan is daar helemaal niets mis mee.....
Dat is inderdaad kort samengevat wat ik bedoelquote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:57 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja, totdat er iemand echt een pilletje nodig had....
Je gaat toch naar de dokter om geholpen te worden!? En niet omdat er ergens in een pilletje 20 microgram werkende stof zit die je psychische klachten zullen verhelpenquote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:55 schreef stuifzand het volgende:
[..]
Omdat die mensen voor de gek gehouden worden. Dat vind ik toch een heel slechte zaak eigenlijk, als je door je eigen arts beduveld wordt. Wie kun je dan nog vertrouwen![]()
Er zijn heel veel mensen met aandoeningen die door huisartsen niet erkend worden, die dus niet met zo'n placebo geholpen zijn, maar wel met een huisarts die wat verder kijkt dan dat wat hij toevallig 25 jaar geleden op de uni geleerd heeft.
Ik hoop van harte dat jou het niet overkomt...quote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:59 schreef Youssef het volgende:
[..]
Je gaat toch naar de dokter om geholpen te worden!? En niet omdat er ergens in een pilletje 20 microgram werkende stof zit die je psychische klachten zullen verhelpenDe enigen die voor de gek gehouden worden zijn de mensen die dat bij zichzelf doen.
![]()
Jij vertrouwd er op dat die arts datgene doet wat je klachten doet verdwijnen. In dit geval verdwijnen de klachten door het gebruik van een placebo. Ofwel: Die arts doet gewoon zijn werkt....quote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:55 schreef stuifzand het volgende:
Omdat die mensen voor de gek gehouden worden. Dat vind ik toch een heel slechte zaak eigenlijk, als je door je eigen arts beduveld wordt. Wie kun je dan nog vertrouwen![]()
Dit is een heel ander vraagstuk. Of een huisarts de juiste diagnose stelt of niet staat los van het voorschrijven van placebos. Als een huisarts de verkeerde diagnose stelt, is dat nooit goed te praten. Het voorschrijven van "echte" medicijnen kan dan net zo goed fout zijn.....quote:Er zijn heel veel mensen met aandoeningen die door huisartsen niet erkend worden, die dus niet met zo'n placebo geholpen zijn, maar wel met een huisarts die wat verder kijkt dan dat wat hij toevallig 25 jaar geleden op de uni geleerd heeft.
Geen punt idd. Maar dat het 10 euro moet kosten.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 10:05 schreef marchien het volgende:
Ook huisartsen die doorhebben dat een pijn psychisch is, mogen best placebo's voorschrijven, waarom niet?
Als die dingen 20 cent zijn, zijn ze niet geloofwaardig, ze hebben dus ook de prijs van een normaal geneesmiddel! (dat telt natuurlijk niet als wij op de afdeling iemand kalk of vitamine tabletten gevenquote:Op dinsdag 30 maart 2004 10:08 schreef Megumi het volgende:
[..]
Geen punt idd. Maar dat het 10 euro moet kosten.
Je snapt het echt niet, he?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 07:50 schreef Megumi het volgende:
Vindt dat 10 euro of meer wel duur is voor een nep medicijn. Een zak drop is goedkoper. En lijken soms ook op een pil. Laten ze dat spul maar geven. Of de dokter moet gewoon zeggen zeur niet. Het zit tussen je oren.
Daar zit wat in. Bij jou in de psychiatrie werkt dat zo te horen prima. Maar Dopa's stelling dat juist het hypochondrische gedrag doorbroken moet worden, daar zit ook wat in. Zou je daar eens op in willen gaan?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 10:25 schreef marchien het volgende:
Om nou een patient nadietijd te gaan vertellen dat hij een placebo heeft gehadhoe krijg ik een patient snel heel erg kwaad. [...] Ik zie geen enkele reden om dit nadien uit te gaan leggen. Dan krijg je alleen maar dat de patient zijn huisarts niet meer vertrouwt!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |